renocar_unor

Honda XRV 750 Africa Twin (1997)

Vlastník Pudas
Vloženo 20.3.2014
Aktualizováno 3.11.2016

Jednoduše kovadlina...
Pohodová cestovatelka, a 200 kilová divočina v terénu (hlavně nepouštět plyn :)).

Yamaha XTZ 750 SuperTenere: Nevím, nakonec jsem si zamiloval afriku...
Honda XL 650V Transalp: Ukecal mě kamarád, že je na mě malá. A dobře jsem udělal...
BMW R 1150 GS: poměrně drahá

První dojmy - Na to jaká to je kráva tak super ovladatelnost. Pohodlná a přesně sedí tomu co jezdím.

Motorku bych doporučil pro - Univerzál pro toho kdo nemá potřebu letět 200 za hodinu. Zvládne 170 ale cestovní stovečku dá jak na hladkým asfaltu tak na šotolině nebo rozbouchané polňačce.

Doplňky na motorce - - zadní duralový nosič, značky PuďaTech
- Kryty páček, PuďaTech
- centrální stojan
- Nový větrný štítek značky Bauhaus (PVC deska za 50Kč a nůžky na plech. Jako bohus je super ohebný, příště ho urazím snad jen s celou maskou. :D)
- progresivní pružiny předek i zadek dělané na zakázku kdesi v Plzni :)
- Vyhřívané hefty za 500 s dopravou z číny (kupodivu jedou . . .)
- zásuvka s USB konektorem na přístrojovce
- zrušené konektory od regulátoru a regulátor napojen přímo na baterku.

Koupil jsem ji na jaře 2013, zatím spolu máme najeto cca 6000km.
Zvládli jsme spolu Itálii, výlety po Čechách a Moravě. 1 děsivou cestu do Polska a Enduro vyjížďku na podzimním Krocanovi.

Jízda - pro mě super zážitek, motorka je na svou váhu parádně ovladatelná. Nejlíp se cítí na rozbitých silnicích 3 třídy kde se dá neskutečně fičet a podvozek všechno pobere. Když se ale obuje něco se špuntem tak teprve začíná sranda (pro mě posilka při zvedání na kola =D ).

Motor sice není žádný trhač asfaltu ale do cca 130km/h zrychluje celkem solidně a nejvíc jsem jel něco málo přes 170km/h "tachometrových". Na dálnice se ale nehodí a je to jen trápení motoru. Ovšem v terénu je motor perfektní, na 2. se dá projet skoro všechno, motor bere krásně od spodu (po instalaci laďáku se spodek ještě zlepšil). Bohužel při přesunech po dálnici jsem zjistil že pár nevinných deci oleje se na 1000km změnilo na litr :(
Spotřeba benzínu je dobrá, podle stylu jízdy 5,5 - 6,5 litru.

Brzdy - vzhledem ke stavu v jakém byly (jeden přední brzdič se zasekával i při opakovaném čištění) jsem jen dojel sezónu a dělám repasi, pak se uvidí.

Motorka je univerzální, pokud nemáte kufry tak ve městě úplně v pohodě, mimo město super, dálnice se dá přežít ale není to žádný med, terén perfektní.

K přednímu plexi, měl jsem originální delší plexi ale při rychlostech kolem 120km/h mi turbulence hrozně házely hlavou (mám 190cm). Po odborné demontáži o stromek v lese je po problémech :) takže do budoucna dám jen krátké plexi.

- update 2014
Na opraveném motoru mám najeto cca 3000km a je to paráda. Motor krásně táhne a oleje neubývá :D

Menší problém s tripcomputerem, odešel kondenzátor a náhradní se mi už po druhé uklepal, tak to snad vyřeší tavná pistole.
Zdá se že prolíná levé gufero předního tlumiče, musím zkontrolovat a v zimě bude co dělat.
Na offroad zvolena přední guma metzeller six-days, je to bomba oproti předchozímu karoo. drží stopu v čemkoliv, takže se tolik neválím :)

Na silnici volím 2-3 třídu kde si to s spolu užíváme. Jakmile je hustší provoz a rovná cesta tak to balím protože se dneska honit mezi magorama ve služební oktávce s telefonem u ucha nemá smysl...

-update 2016
Máme spolu natočeno přes 10tis. a pořád jsem nadšenej. Lítání po okreskách je paráda a když už začnu mít pocit že mě to nebaví střihnu to někde na polňačku a rohlík je zase zpátky.
Jinak progresy spolu s olejem 7,5w bomba jak silnice tak lehký off.

Pro info kolem fámy že afrikám odchází regulátor, odchází konektory a to jak propoj od regulátoru tak fastony u pojistky, tzn. vřele doporučuju sehnat patici na pojistku přímo na kabely a regulátor napojit rovnou k baterce. Pokud to odejde tak to sebou z pravidla vezme nejen regulátor ale i baterku.

Čadil
Čadil napsal 17.03.18 v 09:07 10b.

-Jandys-
-Jandys- napsal 03.11.16 v 19:12 10b.

Pěkné fotky a dobrý stroj

dogina
dogina napsal 02.10.16 v 21:08 10b.

pěkná ..držím palce a přeji spostu zábavy

Kolja92
Kolja92 napsal 19.10.15 v 08:42 10b.

upřímně asi nejhezčí Africa co jsem viděl!

Radus88
Radus88 napsal 06.08.15 v 12:05 10b.

Parádní mašina držím palce jasných 10 b.