Jízda na motorce je krásná svoboda. Jízda na dakaru je ale absolutní svoboda. Prostě vemu klíčky a můžu jet kam se mi zlíbí.
Motorka koupena od FIRMA:Motocentrum Tass - Josef Tass (Chr - Dobrý přístup; motorka v dobrém stavu.
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda XL 700V Transalp: dakar je mnohem lepší do terénu
První dojmy - Dakara jsem již chtěl oprvdu dlouhou dobu a pčlivě jsem sledoval inzeráty asi 1/2 roku. Už jich není tak mnoho a velikou výhodou je že si také dobře drží svojí hodnotu.
Doplňky na motorce - Vyhřívané rukojeti; 12V zásuvka; plexi wunderlich; boční kufry Kappa
Recenze
Na motorku jsem sedl hned jak mi ji dovezli cca v 15:00 (ještě jsem ani neměl SPZ) a nespal jsem pak do 4hod do rána. Zážitky super! hlavně moje první zkušenosti s terénem. Tam je opravdu velmi dobrá a jen těžko se hledá konkurent. Ve městě si užívám vysoký posez a suprový výhled a ovladatelnost. GrossGlocknerr hochAlpenstrasse na mé prví dovolené s dakarem jsem si také neuvěřitelně užil.
Je pravda, že 5ku jsem moc neřadil protože naložená a do kopce už pak moc netáhne, ale to už tam máte přes 110km/hod a to bohatě stačí.
za rok 2013 jsem najel cca 6000km a jsem naprosto spokojený. Můj výběr mi také ulehčily recenze od jiných uživatelů tady na motorkaři.cz. Když si je pročtete, tak přesně zjistíte co motorka umí kam se hodí a + a -.
Jako jediné negativum co bych shledal jsou asi možná dálnice. 140 jede, ale už se hodně vytáčí. 120km/hod se mi zdá jako optimum,ale když jsem předýžděl velké gs v 170km/hod tak se divil (plnej kotel)
Výhodou je ,že zátak je již od spoda, nakopu tam 5ku ,kterou bere již v cca 70-80km/hod a pak už se jen kochám. Naopak ubráním motor krásně brzdí, takže berzdy můžete často nechat v klidu.
Brzdy mi i v Alpách přišli naprosto v pořádku. Je pravda že když jsem na dakara přesedlal z R1200RT/GS tak účinnost je znát. Resp. špíš tlak na brzdovou páčku musíte vyvinout znatelně větší.
Nemám co bych napsal jako nedostatek. Je naprosto univerzální a je přesně to co jsem chtěl. určitě si jí pár let nechám. R1200RT budu používat na větší srandu, kde muliju suprový podvozek a zátah motoru; Dakara na moje toulky cestou necestou polem nepolem a SH300i stále jako přibližovadlo do práce a pro rohlíky.(s tím si zase krásně dáte všechny octavie 1.9tdi, fabie atd..)
Už mi schází jen něco jako CBR600R nebo Ninja.
pěkný dakar