renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha FJR 1300 (2008)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Josef_FJR
Vloženo 17.6.2013
Aktualizováno 21.11.2015
Zobrazeno 6 639x
HODNOCENÍ PROFILU OD 16 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Je to lokomotiva na dvou kolech. Ten zátah je víc než návykový a přitom úžasně příjemné svezení. Jako "cestovatel" oceňuji kapacitu kufrů, vyhřívané ručky a sedlo a neúnavný tah i v jízdě ve dvou s "plnou polní".

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Karel Voborník Motocentrum Vobospe - Předchozí majitel (koupil si nové opět FJR) v Motocentru motorku předtím 4 roky pravidelně servisoval, kupoval jsem ji prakticky "se zárukou", že je v pořádku. Personál je ochotný a vstřícný, dokáží i sehnat téměř nemožné :o)). Udivuje mne, jaký mají přehled o "svém" portfoliu motorek, který servisují. Měl jsem předtím od nich Drag Star a mám již letité dobré zkušenosti. I kvůli poctivé práci servis určitě doporučuji.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda ST 1300 Pan European: dobré zkušenosti se servisem, dobré jízdní vlastnosti a \"šmrnc\" Yamahy a znalost historie motorky

První dojmy - FraJeRku mám teprve měsíc a půl a najel jsem 3500 km. Vzájemně si na sebe zvykáme, ačkoli mi hned "na první dobrou" sedla do ruky. Ergonomicky je na mých 187 cm úplně akorát na pohodu a díky svým 100 kg ji i poměrně dobře "přeperu" při šibování na dvoře. Když jsem si ji kupoval, tvrdil jsem ženě, že jsem ve svém věku již "vyklidněný" a nemám "ambice jezdit jak blázen". To jsem netušil, že v sedle min. o 10 let omládnu a tahám :o)). Nikdy bych tomu neuvěřil, dokud jsem to sám nezažil. Na druhou stranu při vyjížďkách se ženou jezdíme jako dřív na cruiseru "na kochačku" 80 km/h a FraJeRce to nevadí, neprotestuje... Musel jsem se v duchu omluvit klukům z Motohouse, kteří v loňském vydání katalogu psali u FJR: Příjemné, příjemné, příjemné... Tehdy jsem si pomyslel, že může napsat jen cvok, že motorka se 143 koňmi může být příjemná. A dnes, když se mně někdo zeptá, jaké je na ní svezení, obratem odpovídám: "příjemný, fakt příjemný" :o)) Padli jsme si spolu do oka již při zkušební jízdě před koupí...

Motorku bych doporučil pro - Pro kohokoli, kdo nechce jezdit "jen" kolem komína a zároveň cestovat klidně i hóódně rychle s komfortem. Motor se chová opravdu nezáludně a záleží jen na člověku, jak tahá za heft...

Doplňky na motorce - vyhřívané sedlo, padáky, třetí kufr s opěrkou, karbonové laďáky Leo Vince



2014: doděláno vyhřívání sedla spolujezdkyně Hádejte, proč? Jojo, závist je hrozná vlastnost

Recenze

Vybíral jsem vhodný stroj na cestování a FJR vyhrálo díky svým jízdním vlastnostem a také úžasně vypadá. Neměl jsem na novou a velkou roli sehrály i reference, který jsem na tento konkrétní stroj v Motocentru Vobospeed dostal. Předchozí majitel byl "pečlivka" a poctivých 40 tisíc km je za 4 roky tak akorát, aby se tomu dalo věřit.
Motorka má úžasný zátah a vždycky má k dispozici o něco víc výkonu, než skutečně potřebuji. Nad nějakých 5 tisíc otáček začne ještě víc táhnout a zvuk, který přitom jde z laděných koncovek LeoVince je fakt návykový - vřele doporučuju!
Po přesedlání z cruiseru nevím, zda jsem v hodnocení objektivní, ale dodneška jsem nadšený z toho, jak dobře se sklápí do zatáček a drží stopu. A žádná o tom, jak skvěle brzdí. I při prudkém brzdění není prakticky znát nástup ABS, které je fakt hodně jemné. Při přechodu jsem měl obavu, jak a za jak dlouho se s tak odlišným typem stroje sžiju a bylo to téměř okamžitě. Sedl jsem si, natáhl ruce a měl v nich řidítka, nohy pohodlně na stupačkách >> z toho jsem měl největší obavu, protože na cruiseru jsem měl plotny před sebou - však to znáte. Za minulý víkend jsme s kamarádem najeli přes 1000 km a potvrdil jsem si, jak dobře jsem si vybral. Sedím pohodlně, nohy pod sebou tak akorát, nefouká - až mám dojem, že ve vedru budu muset jezdit se staženým plexi. Žena si za mnou také pochvaluje dostatek místa a lepší a pohodlnější posez ve srovnání s cruiserem.
Kapacita kufrů dostane finální zatěžkávací zkoušku na dovolené - napíšu potom zkušenosti...
Jediná kosmetická vada na kráse jsou lehce popraskané kryty předních světel, což je způsobeno (jak jsem si tady ve fóru přečetl) tím, že mám nastavené denní svícení a po nastartování motorky žárovky "topí". Přes zimu koupím nové a vyměním je. Uvažuji o xenonech, tak jestli s nimi někdo máte na FJR zkušenosti, budu rád, když dáte vědět (jestli to výměně také praská a jak to svítí...).
Mile mne překvapila spotřeba (přesně, jak tady psal Simir) - ve dvou se zátěží ve 120 Km/h bere 4,8 l/100km, což nemá vůbec chybu - na druhou stranu ve 180 si vezme skoro 8, ale tolik se u nás jezdit stejně nesmí :o). Motor je tak silný, že je mu vlastně jedno, jestli jedu sám nebo ve dvou - bere si pořád zhruba stejně. Zatím jsem na jednu nádrž najel nejvíc 400 km, ale dotankovával jsem jen něco přes 20 litrů, takže tam ještě bylo dost v rezervě...
Tak máme za sebou 14-ti denní dovolenou v Chorvatsku a přibylo dalších 3500 km. O dovolené napíšu zvlášť do deníku. Tady chci jen doplnit info o kufrech: přibral jsem "pro jistotu" ještě tankvak a v pohodě jsme se vešli včetně nepromoků, které vozím stabilně s sebou pořád. Také se potvrdila dobrá ergonomie a pohodlí sedel, protože po důkladném odpočinku jsem si troufl jet zpátky "na jeden zátah" - to znamená od Dubrovníku domů do Poděbrad celkem 1410 km a bylo to v pohodě. Naplánoval jsem každých 200 až 300 km důkladnou pauzu na odpočinek a občerstvení a dalo se to fakt v pohodě zvládnout - více v deníku. Celou dovolenou v plné "náloži" jsme i s těmi dálničními přelety zvládli s celkovou průměrnou spotřebou 5,8 l za 3500 km, což dle mého nemá chybu.
Tak jsem nakonec ukončil sezonu o měsíc dřív s cca 15 tisíci ujetými kilometry. Před měsícem jsem si zvrkl nohu a od té doby chodím o fr.holích a čekám, až se to zahojí. Naposledy jsem jezdil koncem září, jak bylo navečer kolem 5 stupňů a ověřil jsem si, že k naprostému komfortu stačí vyhřívané hefty a sedlo, takže jsem ani nenasadil teplou vložku do bundy a kalhot . Chci tedy tuto pro mne "nejvýživnější" sezonu (tolik jsem ještě nikdy nenajel) shrnout: bylo to super!!!
27.4.2015 jen krátlá vsuvka o loňské sezoně: opět najeto cca 15 tisíc km, opět Chorvatsko, tentokrát Primošten se synem. Za dvě sezony, co jí mám, jsem najel celkem 30 tisíc km >> tedy celkem mám 70 tisíc. Motorka šlape jak hodiny, dělám pouze pravidelný servis každých 10 tisíc a měním gumy. Tady je potřeba napsat, že naposledy jsem obul Pirelli Angel GT a motorka na nich má o 30% lepší jízdní vlastnosti (předtím Metzeler Z8, pak Z6 - kvůli ceně >> blbost!!!). Na Pirellkách sedí jak přibitá i na vodě, nikdy bych nevěřil, že by to mohl být tak velký rozdíl... Na zadní gumě mám asi 12 tisíc km a ještě nemá ani "plošku".
xxx
Konec sezony 2015: letos 10 tisíc km, celkem tedy za 3 sezony najeto 40 tis. km. Je sranda teď, po třetí sezoně číst své "první dojmy" a text z prvního roku
Letošní sezona byla bez delší cesty k moři, na druhou stranu jsem zažil spoustu krátkých, ale zato rychlých vyjížděk. Byli jsme se ženou na víkend v Jeseníkách a nemělo to chybu - určitě je příští rok zopáknem .
FraJeRka má celkem najeto 80 tis. km a šlape jak švýcary - dodržuju poctivě servis v Yamaze a přezouvám - to je všechno. Jo, a zhruba polovinu km jsem najel na Vervu 100 - ten silnější výkon je znát. Nadšení z jízdy a z motorky mně pořád nepřešlo - láska trvá a hned tak asi nepomine
Ach jo, zase ta zima...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Jirka_CV
Jirka_CV napsal 02.02.20 v 12:28 10b.

Moc pěkná

context
context napsal 16.07.17 v 10:01 10b.

Krásný bike přeji hodně najetých km bez nehod a dlouhou sezonu

Mantan
Mantan napsal 02.06.16 v 15:22 10b.

Koukám že dojmy a zkušenosti s FJR máme stejné
Tak ať to jezdí bez problémů dál

mokomido
mokomido napsal 21.11.15 v 05:54 10b.

Jednou ji chci mit...

fanty
fanty napsal 21.11.15 v 04:04 10b.

Dobře se to četlo, diky za takovou recenzi

Více komentářů



TOPlist