renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda SH 300 (2012)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník ddt69
Vloženo 12.6.2013
Aktualizováno 6.4.2023
Zobrazeno 6 073x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Mrštný úhoř do divoké řeky provozu metropole. Navíc generátor skvělé nálady :)

Motorka koupena od FIRMA:Racing Team HJM (Dobřichovice) - Více méně pozitivní. Sice, když se tam objevil týpek v bavoráku, tak jsem pro ně byl vzduch, i když jsem chtěl reálně utratit peníze, ale když jsem tam byl sám, tak se mi věnovali :)

Výška jezdce: 194 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda SH 150: Zkusil jsem v rámci demo jízd 125ku a jednak na mne byla slabá (194 cm/100 kg) a druhak jsem byl hondě rozpačitý z chování skůtru. To ale mohlo být tím, že doposud jezdím na FJR a to je jiný svět :)
Piaggio Beverly 300: Tady šlo spíš o pocit. Honda je mi blíž i když Beverly vypadá moc pěkně. Ale v Aspritu jsem byl a nikdo si mne ani nevšimnul, že by se zeptal co potřebuju apod.. S motorkou kupuju i servis kolem a ten v Letech u Hondy byl určitě lepší.
Honda PCX 150: Malá kola, teoreticky horší ochrana před větrem. I když SH bez deky taky není 100%.
Honda NC700S: Varianta z úplně jiného soudku. Jsem motorkář a tak jsem uvažoval o tomto městském moto. Super spotřeba, úložný prostor v bandě, výkon na město akorát a přitom je to pořád motorka s řadičkou. Pohodlí a ochrana před deštěm, větrem u skůtru nakonec ale zví

První dojmy - Oproti 125 je jízda mnohem více sebevědomější co se týče ovladatelnosti. Dvojnásobný výkon ani nebudu hodnotit, to je jasné.

Motorku bych doporučil pro - Pro všechny co mají papíry na velkou motorku a chtějí skůtr do města. Je to značka ideál do města jako je Praha. Mrštná a přitom dostatečně výkonná.

Doplňky na motorce - Originál Honda plexi i s ochranou rukou.
Deka Termoscud Tucano Urbano - geniální záležitost a must v našich zeměpisných šířkách. Pokud chcete jezdit denně a není vám jedno, že budete mít ve stáří revma, tak určitě zvažte. Ráno v rychlosti 90 kmh bývá i na jaře/létě zima. A když je horko deka se hodí mezi nohy a jede se na větračku. Běžně se mi stává, že od garáže vyjíždím s dekou mezi nohama, na magistrále se za jízdy "obleču" protože profukuje, a dole na Wilsonce, kde jedu krokem mezi auty se zase "odkopu" abych větral. Zkrátka dokonalost sama za ty peníze. Nevím jak bych toto realizoval s origo Honda dekou která se připojuje na jezdce. Pokud jde o bezpečnost, tak nohy nejsou jakkoli omezovány a kromě vyšlápnutí dopředu jim nic nebrání se dostat na zem. Drobné nedostatky jsou nutost nahldnout pro zastrčení klíčku a omezený přístup do schránky pod řidítky, kterou tím pádem nepoužívám. Ne že by nešlo, ale díky tomu omezení to radši strkám po kapsách. Zvlášť, když je neuzamykatelná.

Recenze

Už mne nebavilo jezdit přes celou Prahu sockou a proto jsem se odhodlal ke koupi skůtru. Prvotní představy byly zcestné, jak už to tak bývá. Myslel jsem, že koupím za hubičku skůtr a budu jezdit na vzduch. To že dnešní 125/150 mají servisní interval jen 4000 km a servis je pěkně drahý, to jsem se musel pracně dočíst po hodinách studia a zkoumání.

Hondě marketing jde dobře a zlákali mne cenou a vzhledem PCXka. Na výstavě jsem obkouk, ale výrazně mně znechutila ošklivá řidítka. Také ochrana před větrem je se všemi vykrojeními v kapotě asi nic moc. Proto jsem se začal poohlížet po legendě - SHáčku. Zatím také v 150 ccm. Žrát to mělo pod tři litry a jezdit suprově. Bohužel nebyla ale nikde k svezení a tak jsem využil možnosti se projet na 125. Ta mne vyloženě zklamala. Jendak mi chyběl výkon a i jízdní vlastnosti nebyly nic moc. V tu chvíli jsem začal pokukovat na SH 300. Po první zkušební jízdě bylo rozhodnuto. Za ty peníze navíc, mi to stojí za to. Navíc jsem využil možnosti koupit kus z prodejny i s plexi za rozumný peníz a tak bylo rozhodnuto.

Prvních 1000 km záběhu uteklo jako voda a já jsem se s Jožinem sžil, jako bychom se spolu narodili :) Dovybavil jsem ho dekou Tucano Urbano Termoscud a stalo se z něj dokonalé přibližovadlo po Praze. Kamkoli za 20 minut. A to v jakémkoli počasí :) Výpadek MHD a zacpaná Praha při povodních mne jen ujistila, že jsem koupil v pravý čas.

Dopravou se protahuje jak úhoř vodou. Síly není na rozdávání, ale jsem vždy pánem situace. Do 130 kilometrů nemám žádné větší omezení. Víc jsem nezkoušel, protože Praha ;) Jak tahle mrška peláší, když jsem na ní sám, to je něco úchvatného. Nikdy bych netušil, že si jízdu na skůtru budu tak užívat, přestože mám velkou motorku. Jsem hodně rád, že jsem do té 150 nešel. 300 má větší a jina řešený rám a je to poznat.

Jízda ve dvou, když se spolujezdkyně řádně opře o opěrku, tak je taky super. Výkonu v tu chvíli už není na rozdávání, ale brzdou člověk určitě nění. Jen už to není tak sebevědomé a musí člověk s tím počítat :)

Co se spotřeby týče tak tam jsem musel ubrat ze svých idealistických představ a jezdím za 3,6 l/km. Nedržím to pořád pod krkem stylem brzda/plyn, ale na druhou stranu economy run také neprovozuju. Zkrátka pro mne je to dělník a ten dvojnásobný výkon a lepší jízdní vlastnosti oproti 125ccm mi za ten litr navíc stojí. Pořádně jsem si to nepočítal, ale částečně se to také vrátí v servisu, protože má oproti 125ce (co 4000 km) servisní interval po 6000 km. Navíc jak jsem pochpil 125 se dělají v 1000 km ventily. SH 300 se mění "jen" olej. Smutným faktem je, že tento první servis je u Hondy placený. Co mi říkali v Yamaha servisu tak se obvykle tento první servis neplatí. No což... Honda :)

K nějakým drobnostem, které mne překvapily.
1) Vibrace na volnoběh. Vím, že je to jednoválec, ale všichni si vychvalovali, jak je to kultivovaný Honda motor. Možná jsem zhýčkaný z řaďáku FJRka, ale zkrátka to brní. Není to nepříjemné ale SPZ se při volnoběhu klepe jak osika a plexi se také trochu chvěje. Nic ale co by nějak vadilo. Jen jsem chtěl uvést na pravou míru.
2) Honďákcy prohozený blinkr a klakson... starýho Hondu tahat za autem. Kdo vymyslel takovou kravinu, když celý zbyte světa používa standrd. Ok... helmuty z BMW vyhechávám. Přesedání z SH na FJR je opravdu lahůdka :/
3) Malý prostor pod sedlem. Ještě jsem nezjistil, ale snad půjde koupit nějaká nouzová helma, která se tam vejde. Pro náhodného spolucestujícího by se šikla, protože zadní kufr je pak jediný a tedy využívaný nákladový prostor.
4) Podvozek je sice super sebejistý, ale na hrbolech (kostky, příčné retardéry) hrozně trvdý a kope do zadku. Holt něco za něco a já si snažím vybírat trasy bez kostek. Jinak ale podvozek funguje moc dobře.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Myschan
Myschan napsal 14.07.13 v 20:45 10b.

Dobrá volba. Měním motorky a skútry vcelku často, ale tohle Sh zůstává. Tak Ať slouží i Tobě. Jo a když se tam ještě strčí variátor Malossi ...

steady
steady napsal 17.06.13 v 21:32

K SH300 můžu dodat, že přesně stejně jsem řešil Prahu s Aprilkou Sportcity 300, které jakoby SH z oka vypadla, koupil Tucano Urbano a taky se vyhýbám kostkám, ale moc se to nedá, takže aprilka je taky dělník chuděrka. Velmi souhlasím s popisem. V Aspritu se mi zrovna věnovali, tak jsem do hondy nedošel.

Alesko
Alesko napsal 13.06.13 v 19:35 10b.

Paradny strojcek . Davam 10 bodov s prianim vela stastnych km.

Více komentářů



TOPlist