renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 350/638 (1983)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník IMV1000
Vloženo 26.5.2013
Aktualizováno 26.5.2013
Zobrazeno 1 733x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Nejdříve velká euforie, pak po zjištění stavu zoufalost. Dneska už stav výjezdu z fabriky.

Více fotografii

První dojmy - Na začátku vše špatně. Prodejce (překvapivě) sliboval hory doly černý les. Už svezení v Klatovech resp. v Nýrsku dávalo tušit že se bude jednat o past. Na místě nešel jeden válec a i na ten druhý to byl pro prodávajícího problém natočit. Zaslepen představou mé "Vytoužené" jsem mávl rukou a motku se side naložil na káru za auto a odšuměl pryč.

Motorku bych doporučil pro - Obsluha "naprd" , rozzářené oči mé dcery v sajdě - k nezaplacení.

Doplňky na motorce - Zapalování vape

Recenze

Po přivezení jsem zjistil, že pán se dobře přiživuje na systému - cesta do Polska k "příbuzným" a odvoz nějakých motorek z5 do republiky, které Polsko viděli zřejmě jako tranzit z východu. Nato, že pán inzeruje, jak zajišťuje díly pro side, proč na této (i na motorce) toho tolik chybělo? No nechám to na úvaze každého čtenáře. Také původní informace - je možnost výběru ze dvou - nebyla pravdivá. Dalším šokem pro mě byl vůbec typ motorky - takřka vše JAWA 350 typ 634 "Konopnice" motor a i značení je 638? Hmm detail. Ale pryč od kysela v ústech.
Z vervou jsem se pustil do rozhýbání motoru a dostavilo se překvapení. Dvouválec a má jenom jedno kladívko? Ano tak to skutečně bylo, takový trošku podivný typ - zřejmě ale tovární pro VAPE. Princip byl takový, že vačka pro kladívka byla eliptická, zapalovací cívka podobná tomu, co nabízí VAPE. Tohle seřídit bylo vyšší dívčí - nakonec jsem zjistil, že vačka byla nasazena i mimo výřez... Křivé kolo - prkotina, obložení paken na brzdách které nebylo . s tím se přece u "pojízdné" motorky musí počítat. Teď už by chyběl výčet chybějících dílů, ale to už bych si vymlátil prsty o klávesnici. Po všech peripetiích mi nakonec čekalo zprovoznění resp. i vymyšlení brzdy pro side. a pak přišel den "D", kdy jsem konečně plnohodnotně vyjel. Oproti jízdě se side na ruské K750 (neskutečně těžká potvora) se jízda s Jawkou zdála jako rozkoš až do okamžiku, kdy jsem na polní cestě dostal side jízdou po břehu cesty do vzduchu a motorka díky odlehčení předního kola přestala zatáčet. To vedlo v důsledku v přetočení nalevo do pole ve kterém byla vzrostlá řepka na rozbahněném podkladu. Co čert nechtěl, motorka mi cca 25 m od cesty v poli chcípla a už jsem ji na poli nenašlápl. Po vytažení z pole za pomoci mé jednokoňové síly již motorka nastartovala a další jízdu i od té doby další a další si užívám. Nyní ačkoliv je motorka i sajda v kupě ji mám odstavenou hned z několika důvodů. Jedním je přechod na veteránské papíry a ten druhý a důležitější je ten, že potřebuji uzpůsobit Velouše potřebám mé hendikepované dcery. Tato úprava bude obnášet možnou změnu opěradla - zvýšení a zabudování 5-ti bodových pásů.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Jirka4137
Jirka4137 napsal 01.11.13 v 00:24

Sidecar to je vysoká pilotní.V původním stavu bude jistě ozdobou silnic.Já jsem ji prodal když přišla krize a tedˇ toho někdy lituju.

Josef_FJR
Josef_FJR napsal 27.06.13 v 19:14 10b.

Mám sotva čas na to, abych udržel v "provozuschopném" stavu sebe a každý, kdo to dokáže u takhle (a víc) starých strojů má můj hluboký obdiv . Opravdu!
Za mě jasná 10 a ať ti slouží!

Josef

alik32
alik32 napsal 27.05.13 v 13:10 10b.

pěkná Jawka

Dolin
Dolin napsal 27.05.13 v 11:50 10b.

Zajímavá zkušenost.

A proč véčka když to má bílou SPZ?

fichtlrider
fichtlrider napsal 26.05.13 v 21:31 10b.

řekl bych že to bude model 638-5 ty vypadaly jako čtyřky ale měli osmáckej motor i označení ale jinak moc hezká

Více komentářů



TOPlist