renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW K 1200 RS (2000)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Yampa
Vloženo 19.5.2013
Aktualizováno 2.11.2017
Zobrazeno 3 892x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Těžký cestovně- sportovní stroj s velmi dobrým podvozkem a ovladatelností

První dojmy - Po téměř šesti letech na výborné Yamaze FJ 1200 dost nezvyk. Reakce kardanu ve spojení se suchou spojkou, vstřikování, o něco více řazení (6-ti kvalt), BMW oproti Yamaze méně brzdí motorem...

Motorku bych doporučil pro - Zkušenějším sportovně založeným cestovatelům

Doplňky na motorce - Cestovní štítek, sedlo z modelu GT, 5,5" zadní ráfek s pneu 180/55.

Recenze

Hledal jsem konstrukčně novější sportovně- cestovní mašinu za slušnou cenu v dobrém stavu a K 1200 se po Yamaze FJ 1200 v této kategorii ukázalo snad jako jediná volba pro má nemocná záda. Polohu, kterou na K 1200 RS jezdec zaujímá (vzdálenost rukojetí, výška stupaček a sedla se dá nastavit), aby část váhy bylo na rukou, má skutečně minimum motocyklů. Na Yamaze FJR 1300, Pan Europeanovi
(ten též nemá příliš sportovních ambicí) i Kawasaki GTR 1400 je tato poloha pro mě příliš vzpřímená, Hayabusa, Blackbird a ZZR mají zase posaz příliš sportovní, kdy mě během malé chvíle bolí v kříži. Motorka je prostorná a pohodlná pro jezdce i spolujezdce.

Předností BMW K 1200 RS je v první řadě velmi dobré sezení stroje na silnici a výborně řešený podvozek (páková teleskopická vidlice Telelever s tlumičem řízení a zadní kyvná vidlice Paralever) - i když na cesťáka dost tvrdý, zato velmi dobře ovladatelný. (Otázkou zvyku je především přední vidlice, která se na rozdíl od klasických teleskopických vidlic v podstatě vůbec neponořuje a tím je dána horší odezva od vozovky, stabilita je však naopak výtečná). Motor je velmi pružný, s výborně odstupňovanou převodovkou- po městě se dá jet i na pětku, má účinné brzdy s ABS
v základu.
Kromě již zmiňovaných výškově stavitelných řidítek, stupaček a sedla potěší též ukazatel zařazeného rychlostního stupně, vyhřívané rukojeti (dva stupně) a 12V zásuvka. Na motorce jsou standardně montované držáky kufrů, stačí jen nějaké starší originál za slušnou cenu sehnat a nasadit.
Vzhledem k hmotnosti téměř 300 kg je s ní samozřejmě horší manipulace na místě, člověk si musí dát pozor do jakého terénu vjede a hlavně si potřebuje případně couvnout.
Motor je ohromný držák, málo která motorka vydrží tak velký kilometrový nájezd kolem 400 tisíc km.
Spotřeba se podle stylu a rychlosti jízdy pohybuje mezi 5,6 - 7l/ 100km.

Kromě nutnosti výměny starých brzdových hadic a O- kroužků s prachovkami brzdových třmenů jsem se zatím s žádnými zásadnějšími problémy nesetkal.

K 1200 RS je i přes svoji hmotnost a větší rozvor relativně univerzální stroj, se kterým se dá bez větších potíží přejet po městě, svižným tempem po okreskách a samozřejmě je vhodný na dlouhé cestování.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Miklasek
Miklasek napsal 21.02.18 v 21:08

Parádnica! Tiež som po takej pokukoval. Nech robí radosť

KAMIL800VFR
KAMIL800VFR napsal 16.09.13 v 14:23

Toecutter.
Toecutter. napsal 19.05.13 v 19:04 10b.

Dobrá recenze, dobrej stroj .

Více komentářů



TOPlist