renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Aprilia Pegaso 650 (2001)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník kastro
Vloženo 7.3.2013
Aktualizováno 7.3.2013
Zobrazeno 8 820x
HODNOCENÍ PROFILU OD 14 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Červená, krásná italka. Prodloužené plexi, hliníkové kufry, centrální stojan Jednobuch, takže trochu vibruje, ideální motorka nejen na české rozbité silnice. V pohodě mě dovezla i do Řecka a po řeckých ostrovech.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda XL 650V Transalp: důvod neuveden

První dojmy - Padla mi do do oka, sedl jsem na ní a věděl, že už jí z ruky nedám. Není to žádný závoďák, ale síly má dost. Jezdíme s partnerkou po Řeckých ostrovech cestou necestou což v pohodě zvládá. Trochu vibruje v nízkých otáčkách, ale s tím se nedá nic dělat

Motorku bych doporučil pro - Motka je to na cesty i špatné silnice, měřím 195cm a nemám pocit, že by mi byla malá. To Transalp je mi takříkajíc akorát.

Doplňky na motorce - padáky, 3 kufry, hlavní stojan, turist. plexi

Recenze

Tak čím začnu..
Kdysi, když jsem byl ještě mladý a krásný kluk byla motorka součástí mého já. Holky lítaly vzduchem..Až na mě došlo..pak rodina potřebovala auto..Jenomže mě motorka vždycky chyběla..
No a protože člověk stárne, a v šedesáti bych už si na ní asi těžko zvykal, nastudoval jsem všechno možné a vybral velké enduro Aprilia Pegaso 650 i.e. z roku 2001. Červeno stříbrná, okufrovaná, krásná Italka, s motorem rotax-osvědčený jednoválec, který se používal i do BMW endur a vládních doprovodných strojů. Protože jsem neměl při koupi moc času a nebylo zrovna motorkové počasí /březen2010/, projel jsem jí jen asi 10km, ukecal jsem slevu na přední gumu a plácli jsme si s tím, že přijedu za měsíc, nasednu a pojedu do Řecka... V Čechách nemám kde parkovat takový stroj a tak vykulený prodejce souhlasil. Doma jsem neměl moc času, vlastně jsem se nezastavil, spoustu povinností a práce. Jak se blížil datum odjezdu, nervozita stoupala. Přece jen, naposledy jsem seděl na motorce před čtvrt stoletím. Nepočítám 14 dní na skůtru před vánocemi v Indonézii..
Přečetl jsem si pár rad a cestopisů od kolegů motorkářů, a šel nakupovat. Bundu, kalhoty, boty, ledvinový pás, rukavice, nepromoky/moto pláštěnka/ na sebe i motorku, olej na řetěz, duše, svíčku...zjistil jsem, že se doba hodně změnila a mít motorku je vlastně děsně drahý koníček. Takže jsem se vybavil, připravil na všechno možný, prostudoval co se dalo a den D se přiblížil...

Nacpal jsem všechno do 2 kufrů na bocích Italky a proviant do třetího kufru za místem spolujezdce, navlíkl se poprvé do motorkářských „cajků“, pokřižoval a kousek od Litomyšle vyrazil. Bylo 30.4. 2010, 8 stupňů, 8.30h, trochu pod mrakem. Natankoval jsem plnou u první benziny a mazal směr Brno. Jak jsem správně tušil a chtěl, výborně se mi vyplatil turistický, delší štítek motorky, který výborně chrání tělo před studeným větrem. Po 20ti km jsem si na italku zvykl a pomalu zrychloval. V Brně jsem ocenil, že mám enduro. Rozkopaná silnice a šňůra stojících aut asi 5 km dlouhá...příkop, a tradá...Ani jsem se nenadál a byl jsem na hranicích. Doplnil benzin, dal kafčo a mazal dál. Cesta byla rozplánovaná na 2 dny, kdyby počasí nevyšlo. Trasa do Benátek přes Vídeň a v Benátkách trajekt do řecké Igumenici a pak po ose na „náš“ ostrov. Motorka šlapala jak hodinky. Počasí celkem vyšlo, nepršelo, Vídeň jsem projel jako nikdy. Jen na dálnici jsem zjistil, že díky kufrům, se mnou cloumá boční vítr při předjíždění velkých aut. Jel jsem 110-120 km/h, což je na tenhle motor optimální. Stačil se dívat po krajině a zdravit ostatní motorkáře. V Rakousku jsem někdy kolem 14th zajel na parkoviště, najedl se, na chvíli lehnul do trávy, udělalo se krásně. Dal kolu a mazal dál. Kochal jsem se krajinou, cítil sílu rotaxu a díval na blížící se Alpy. Totiž pohled na svět ze sedla motorky je něco co chápe jen ten kdo ji řídí. A jak jsem se tak kochal, tak se to stalo...u 86 hlásiče za Vídní, italka zakuckala ak, dost.. Za chvíli mi to bylo jasný: „vole, tohle není auto s 60ti litrovou nádrží“ blesklo mi hlavou...ale vyvedlo mě z míry, že se nerozsvítila kontrolka paliva. Po telefonu z hlásiče přijel maník, nalil 10 litrů benzínu, pochválil mi stroj a pak přišlo k placení. Do PC v autě naťukal spz, údaje z pasu a zmáčkl enter. Podal mi účtenku na 100 euro...myslel jsem že ten papír sežeru.. Po dalších třech km byla benzina!. Už jsem toho měl celkem plné zuby, na tachometru 550 ujetých km a chtěl jsem do sprchy. Dát si studené pivo. Penzion jsem našel bez problémů. Zaparkoval pod oknem, dal na fešandu igelitovou garáž, kdyby pršelo a šel bydlet. Večer přišla sms od Adonise z Řecka, že už druhý den probíhá stávka a že trajekt pojede o den později. Dal jsem si trochu piva z místní Billy a usnul u telky. Ráno po dobrý snídani jsem mrknul do mapy a udělal plán. Mám den čas, někde v Itálii přespím a podívám po kraji. Alpy, ale musím přejet. Začalo se kazit počasí a vypadalo to na déšť a to jsem vůbec nepotřeboval. Bylo chladněji., vrcholky ještě pod sněhem. Nádherná krajina, malebná údolí, koryta řek i tyrkysově modrá voda stříkající ze skal. Takhle to z auta nikdy vidět nebylo.

Konečně jsem projel Alpy, sjel dolu z hor, oteplilo se, sluníčko hřálo. Malé městečko, nad ním zámek. Hned jsem se ubytoval. Krásné místo. Dal sprchu, italský kapučíno a šel pěšky na zámeček.

Druhý den ráno po snídani mě čekalo ještě bezproblémových 200km do Benátek. Jen 3km před vjezdem do přístavu běs a hrůza. Totálně neprůjezdné. Kamiony , osobáky. Asi jak nejezdily trajekty. Ocenil jsem motorku a prokličkoval až ke kancelářím s lodními lístky. Se mnou se nalodilo i 22 motorkářů z Rakouska a SRN. Jeli na sraz do Řecka. Měli nové motorky, samé obrovské cesťáky, parníky silnic. Ale jednoznačně jsem byl nejmladší. Nalodili nás až jako poslední, loď nacpaná do posledního místečka. Pak jsem u večeře potkal 2 české řidiče kamionů. Fajn kluci. Od nich vím, že půlka kamionů musela zústat v Benátkách. Nevešly se. Výjezd z Benátek, Grand kanál - hodinový super zážitek.

Trajekt jede 24 hodin. Na lodi se toho moc dělat nedá. 12 hodin popíjíš a diskutuješ a 12 hodin odpočíváš /střízlivíš/.. Kolem poledne druhého dne jsme byli v řecké Igumenici. Rozloučil jsem se s ostatníma "střízlivýma" motorkářema a vyrazil na posledních 120km. Na ostrov a místo, kde lišky a jezevci dávají dobrou noc. Na Lefkádu...Motorku jsem pak zaparkoval v garáži. Tady mě uvítala naše řecká, čtyřbarevná, kočka Popína. Porodila 4 krásná koťata ve špatně zavřené Vitaře..

Vybalil jsem věci z motorky, dal studený pivko na terase nad mořem, se šťastným pocitem z uskutečněného snu. Celkem, výživných 1100km. Příjemně unavenému mi došlo, že jsem se na ten krátký čas úplně oprostil veškerého jiného dění. Skoro jako když lezete na vrchol kouřící, činné sopky Rinjani, ale o tom zas jindy...
A malinko k motorce. Je to už stříkačka, takže spolehlivější než předchozí model, dobře ovladatelná, díky své váze se do vyloženého terénu moc nehodí, spíš na špatné cesty. Spotřeba kolem 5 litrů. Vyměnit olej či svíčku je trochu o nervy, ale jde to. Ladičům zvuku-nechal jsem origo výfuk, ale zvuk má nádherný. Má na tachometru cca 25 000. Kupoval jsem baterku, destičky přední i zadní. Jediná závada a docela jsem si s tím vyhrál než jsem na to náhodou přišel /a i jsem to tu ve fóru popsal/ - byly přelámány dráty v bužírce v krku řízení. Normálně je ten plast pružný a při zatáčení se ohýbá, jenže já ho měl ztvrdlý /paradoxně stářím/ a v místě ohýbání byly přelámány dráty aniž to bylo vidět - chvilku měli dotek, chvilku ne-moc pěkná závada.
Další závada je, že nemůžu najít fotky..jakmile najdu, dám je sem.
Tak šťastný motorkářký kilometry všem a možná někdy ahoj

P.S. Ve středu jsem koupil další enduro - Hondu XL 650 V Transalp

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
MiKas004
MiKas004 napsal 20.03.17 v 15:57 10b.

Jeníček01
Jeníček01 napsal 29.08.15 v 21:24 10b.

kastro
kastro napsal 27.12.14 v 09:28

Všem díky - a samo dám i další fotky, chystám cestopis o jízdě z Indie přes celý Nepál na Royal Enfieldu, něco o Transalpíkovi.. jenže pořád někde lítám a i doma mám hodně práce. Takže se budu snažit to dohnat v Řecku po novém roce, když bude lejt.. všem pohodový km nejen v jedné stopě

Bud
Bud napsal 11.11.14 v 19:25 10b.

Pěkné.

pitrison
pitrison napsal 09.11.14 v 11:00 10b.

Za to čtení plný počet

Více komentářů



TOPlist