renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki GPZ 500 (1998)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Pepa_
Vloženo 26.8.2017
Aktualizováno 26.8.2017
Zobrazeno 2 100x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.3

Popis motorky


Mám 190cm a hledal jsem nějakou motorku ideální na přesednutí ze simsona na nějakou "dospělou" motorku. Rozhodoval jsem se mezi motorkama té samé kubatury: Kawa ER5(ten samý motor ale o devět kiloWatt slabší) a Suzuki GS5 (ta ale hned spadla z lopatky, má

Více fotografii

Motorka koupena od Dovozců z něměcka

První dojmy - Když jsem se přijel podívat na motorku někam do čech, což jsem měl přes půlku republiky, byl jsem ohromen. Já jako ještě 17-ti letý třešňák jsem stál vedle té "obrovské" motorky a říkal si jestli bude moje nebo ne. Seděl jsem na ER5ce a zdála se mi malá. Toto bylo úplně jiné kafe. Byla v luxusním stavu, akurát laufy trohu hnijou. Jinak pohledově je to topka. Motor jsem si akorát poslechl, ale protože jsem ještě neměl papíry, tak jsem měl strach jet. Nuže druhý víkend jsem posbíral prachy, vzal taťku, fúrik a jeli jsme tam znovu už s pohledem odborníka. Na oko se mu líbila, ale jak chtěl jet na jízdu zjistil že spojka nefunguje tak jak má. Chcípá to po 1,5 min. jízdy. Takže jsme cenu ukecali na třetinu. Jak jsme jí přivezli domů tak jsem na ní tři měsíce pracoval abych jí mohl přihlásit na české papíry. Hlavové řízení- kuličky vyměněny za válečky. Opravená spojka, Vůle ventilů, nové startovací relé, vyčištěný řetěz, karbce vyčištěné v ultrazvuku. Nové: filtry, olej, brzdová i chladící kapalina. Na dovozové kontrole jak po másle, bylo to celkem dost mastné.. Pak jsem přišel na pojišťovnu a tam přišla další darda 4000Kč za poviné ručení na pětistovku?! Jako vážně? Což jsem trochu nečekal. Díkybohu na úřadě už to bylo jen 500. takže konečná cena mortorky se vyhoupla na dvojnásobek pořizovací.

Motorku bych doporučil pro - Doporučuju těm co chtějí konečně pincka nechat hnít ve stodole a pomalu sedat na pořádné motorky :D

Doplňky na motorce - Objednal jsem rukojeti Barracuda, bohužel jsem nebyl schopný dosadit plynovou rukojeť tak jsem to asi po třech hodinách nechal na čas kdy budu mít více trpělivosti :D



Recenze

Proč jsem si vybral gepezetku? Protože jsem chtěl Japonce, žádný čech slovák nebo východní němec všechno je Made In JAPAN. Všechno šlape jak hodinky, ne jak simson kde jsem den jezdil a dva dny opravoval. Je to nezvyk za dva dny ujet tisíc kilometrů. Nezvyk ale taky krasné. O této motorce jsem četl že má krásnou spotřebu do pěti litrů nevím jestli je chyba ve mě ale já se nevejdu ani do šesti. A to když jsem z té motorky měl na začátku měl největší respekt tak jsem měl největší spotřebu což bylo 7,4l /100Km. Nejméně jsem měl 6,1l /100Km. Jinak po asi pětistech kilometrech mi začalo prokluzovat spojka, dělalo to jen když byl motor studen, teď je to už když budík není za půlkou furt jsem v prokluzu. Olej tam mám správný, ale taťka mi říkal že četl o falešném mogulu, nebo motulu. Tak budu zase měnit olej abych si neodvařil spojku. Jinak jízdní vlastnosti super, lehce ovladatelná (samozřejmě že v pár prvních zatáčkách jsem se málem namotal kolem stromu, ale díky tomu jsem pochopil jak na to) když jedu nad 13km/h krásně si lehnu za plexi a mám úplné bezvětří. Je to jiné než zalehávat na simsonu z kopce abych to vytáhl na 80ku
Ráno se potvůrce nechce startovat. Musím ji mít celou noc na nabíječce, pak chytne na první ťuk. Ano skutečně na ní nemám doma parkovací stání. Garáž mám na druhé straně města a musím nějak jezdit do práce. Proto mě zezačátku překvapilo že jsem nenastartoval. Šéf nebyl zrovna nadšený když jsem přijel o tři hodiny později s komentářem že jsem musel nabít baterku. Před výměnou oleje jsem to byl schopný roztlačit na dvojku, ale klouže mi spojka takže jsem byl úplně ... Motorka je určená pouze na upravené pevné rovné plochy, takže když mě kámoš z XT660X vytáhl na "lehkou" polňačku okamžitě jsem dřel klínem o zem.. Na cestovaní by byla idealní kdyby bylo sedlo (i s řidítkama) o deset cm výš. občas mám problém poskládat nohy, ale prý to lepší nebude :D

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
zzzmrzlinar
zzzmrzlinar napsal 30.08.17 v 11:45 8b.

to prokluzování spojky ti s největší pravděpodobností dělají sjeté lamely, takže bych se nejdřív podíval na ně než dával novej olej za litr. Nové lamely stojí většínou kolem 2000 a když ti to bude prokluzovat dlouho, tak ještě vodkouříš plechy, a ty stojej pak dalších asi patnáct stovek.

Na to starování ti PRI zřejmě nepomůže, to je dobrý když motorka stojí třeba několik měsíců, takže jestli nemáš hadice zpuchřelý tak, že je přes díry v nich vidět, tak budeš muset spíš novou baterku. Měl jsem KLE500 (stejnej motor) a stála venku třeba měsíc v kuse a pak jsem brnkul o startér a jelo se.

Kachnynho
Kachnynho napsal 29.08.17 v 08:58 7b.

GPZ v jakékoliv podobě

(p.s.na startování pomůže zaplatit karbce pomocí ventilu nádrže - je to myslím poloha PRI)

Více komentářů



TOPlist