renocar_unor



PROFIL MOTORKY

BMW R 1200 RT (2014)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník VeeJay
Vloženo 22.10.2016
Aktualizováno 14.3.2017
Zobrazeno 1 712x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Všichni vědí, že má skvělý motor, podvozek a brzdy a většinou si myslí, že RT je jen "tourer". Kdo zkusil, ví že je to především "sports tourer", co miluje zakroucené okresky a vodí se jak nějaký naháč. Obzvlášť s rychlořazením nahoru i dolů to je pak čis

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:STRATOS AUTO (Praha 9-Prosek)

Výška jezdce: 185 cm

První dojmy - Vizuální dojem je ohromující. RT je na pohled pořádnej parník. O to víc překvapí jak snadno se vodí. Zatáčky vyloženě miluje a v tom se od mého R 1200 ST `05 moc neliší. Přechod z estéčka byl tak snadný. Technika je podobná, jen o dost modernější. Boxer už je vodník a má větší zátah (i když ST se zdálo nad 6tis otáček divočejší). Navíc všechna ta elektronika, dynamická ESA, jízdní režimy, palivové mapy a především příplatkový quickshifter dělá v mžiku z pohodlného polykače kilometrů sportovní náčiní a naopak. Hned od prvních kilometrů jsem byl "doma". Ta potvora mi prostě sedí a hrozně mě to baví. Negativa zatím žádná. Věčně omílané téma horší zpětné vazby od předního zavěšení je pro mne nicotné, naopak mě baví jak telelever drží předek motorky bez potápění při ostrém brždění. U skoro 300kg těžkého stroje to je fakt paráda. I když jedno negativum bych měl - sakra proč si BMW nenechalo své ovládání blinkrů pádly u obou heftů??! To mi fakt chybí ...

Motorku bych doporučil pro - Ano, není to levná mašina. Doporučit ji lze všem, jen našetřit...

Doplňky na motorce - Rychlořazení, vyhřívané hefty i obě sedla, asistent rozjezdu do kopce, centrální zamykání, rádio, tempomat, LED denní svícení a plná elektronická výbava včetně semiaktivního podvozku.

Nově jsem přidal držák telefonu do kapličky pro originál navigací. Ta je nekřesťansky drahá a technologicky zastaralá. Takže jsem potřeboval najít místo pro telefon. Ta kaplička se nabízí sama. Napadlo mne využít její plastový kryt a tak jsem X-Grip držák s ramenem od amerického RAM Mounts přišrouboval přímo na něj. Výhodou je, že jej lze stále tlačítkem pod plédou odpojit a cvaknout tam origo BMW Navigator V.
Pár fotek držáku jsem dal do galerie.

Recenze

Mám teprve najeto necelých 2tis km. Sezóna skoro končí, tak toho už letos moc nestihnu. Nicméně zatím RT naprosto splňuje moje očekávání. Vlastně to byl vysněnej bajk a tak jsem měl naprosto jasno co chci a teď se mi to splnilo.

První kilometry byly hlavně o zjišťování jak pohodlný ten stroj je. Na eSTéčku jsem byl hodně na rukách. Ten sportovní posez byl super v zatáčkách, ale po pár stovkách kilometrů v jednom tahu jsem měl namožené ruce a trochu bolavý krk a záda (nicméně s blaženým úsměvem na tváři RT je oproti tomu naprosto komfortní. Navíc ta stabilita i při rychlé jízdě, ochrana před větrem a čitelnost chování je tak opojná, že člověk rychle zapomíná, že sedí na jednostopém stroji. To mě fakt baví.

Když přijde na zatáčkovité okresky, přepínám na trvrdý podvozek a režim dynamic, sklápím plexi dolů a vypínám rádio. Rychlořazení mě vždycky naprosto nadchne. Kolikrát si v helmě nahlas zavýskám. Kurňa to je naprostá nirvána!! Kopat kvalty dolů před ostrou zatáčkou a pak je tam během pár sekund zase nasypat zpátky pod plným plynem, to se nedá popsat!!

No a pak si k večeru užiju při cestě zpátky domů i dálnici. Tahle mrcha si v rychlém dálničním tempu vyloženě libuje. Navíc zelenou vlnu slyším i ve 140 přes zavřenou helmu

Přemýšlel jsem jak RT popsat. Napadá mne srovnání s autem, konkrétně sedanem 550d od stejné značky. Auto co může být komfortní na jízdu s rodinou na chalupu, ale zároveň takové, co si užijete jako hodně sportovní svezení plné emocí. Kdo v tom kdy jel, ví o čem mluvím. Já tomu říkám "proklatě rychlej obývák", takové je RT

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
VeeJay
VeeJay napsal 11.12.16 v 12:49

Nově jsem přidal držák telefonu do kapličky pro originál navigací. Ta je nekřesťansky drahá a technologicky zastaralá. Takže jsem potřeboval najít místo pro telefon. Ta kaplička se nabízí sama. Napadlo mne využít její plastový kryt a tak jsem X-Grip držák s ramenem od amerického RAM Mounts přišrouboval přímo na něj. Výhodou je, že jej lze stále tlačítkem pod plédou odpojit a cvaknout tam origo BMW Navi V.

Obavy z vibrací, které by mohly kryt s držákem ze zámku uvolnit se zdají být zbytečné. Zatím s tím mám najeto cca 400km a je to naprosto bez problémů. Vibrace dokonce menší, než když jsem měl tento držák na řidítkách mé starší R1200ST `05.

Více na: http://www.motorkar...act=info&scr=389
Copyright © Motorkari.cz

Jarda-Bekr
Jarda-Bekr napsal 24.10.16 v 12:16 10b.

Tenhle R1200 Rychlý Turista je naprosto úžasný stroj. Nemá nic co bych mu vytknul. Nasadit kufry a dát si 1000km na zátah? Není problém. Sundat kufry a prohnat naháče v Alpách? Není problém. Výlety okolo komína zbožňuje a když by zvládal terén tak GS končí ve výrobním programu. Jednou, půjde li všechno dobře, si ho taky pořídím. Je to přirozený vývoj po R1200ST

pelito
pelito napsal 23.10.16 v 19:33 10b.

parádní stroj, ať slouží

ažo
ažo napsal 23.10.16 v 17:38 9b.

Více komentářů



TOPlist