renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda XL 650V Transalp (2002)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník apach
Vloženo 19.8.2015
Aktualizováno 20.8.2015
Zobrazeno 1 995x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Skvělá motorka pro nenáročné cestovatele

První dojmy - Po prvním usednutí jsem měl pocit, že sedím na relativně vysokém a robusním stroji. Manipulace na místě trochu horší pro vyšší těžiště stroje, ale vše je otázkou zvyku. Celkově mi jízda na tomto stroji přišla velice příjemná a schopnosti stroje dostatečně dynamické, nicméně to přičítám spíše svému začátečnickému nadšení než realitě.

Motorku bych doporučil pro - Nenáročným cestovatelům, začínajícím jezdcům, "vesničanům"

Doplňky na motorce - Vyhřívání rukojetí, navigace TomTom Rider, padáky, zadní kufr, turistické plexi (záhy opět vyměněno za nízký originál)

Recenze

Tento stroj jsem si vybral pro jeho jednoduchost. Je to motorka svým určením jak na asfalt, tak na polňačky a přesně takový stroj jsem si představoval i na své rozježdění po desetileté pauze. Jízda na tomto motocyklu je předvídatelná, brzdy spíše slabší, při prudším brždění se pro měkké přední odpružení se motorka dost noří na čumák. Motor je roky ověřený dvouválec do V se dvěma svíčkami na válec, nenadchne ale ani neurazí, je považován za stabilní držák a já s ním nikdy žádný problém neměl. Spotřebu jsem evidoval docela přesně, pohybovala se v rozpětí od 4,8 - 6,2 l/km, většinou to bylo přibližně uprostřed s tím, že ta nejnižší byla docílena při relativně pomalém přejezdu po okreskách ze Šumavy do Mnichova, ta nejvyšší pak při svižné jízdě v permanentním zápřahu na Vysočině. Stoj je svou stavbou spíše vyšší, takže v zatáčkách si člověk není tak jistý, podvozek je celkově spíše měkčí a laděný na komfort, na druhou stranu je motorka nezáludná a relativně snadno čitelná. Na co jsem si však nikdy nezvykl bylo hodně skloněné plexi, při mé výšce 187 cm nepomohla ani jeho výměna za turistické - stále jsem musel řešit hlučnost proudícího vzduchu.

Bydlím v podbeskydí, na transalpu mě vždy bavila ta univerzálnost s jakou se na něm dá jezdit od asfaltu, přes kamenité polňačky, zaprášené lesní cesty až po různé brodky a terénní překážky, nicméně svou vahou a konstrukcí je tato motorka stejně nejvíce doma právě na silnici a ta nemusí být nutně hladká a bezchybná. Já na to přišel relativně brzy a motorku jsem do terénu netahal. Díky snadné ovladatelnosti a motoru s plynulým zátahem z nízkých otáček se dá relativně jednoduše jezdit i ve městě (prověřeno mnohými kolonami), byť v tomto dát raději přednost skůtrům pro tyto účely vytvořeným.

Spolehlivostí je tento stroj přímo pověstný, já na něm nikdy žádné poruchy plynoucí z konstrukce řešit nemusel, běžnou obnovu destiček, řetězovky, aku, pneu a náplní samozřejmě nepočítám. Pro cestovatele je jistě zajímavý údaj v servisním intervalu pro výměnu oleje, která je 12 tis. km.

Motocykl jsem prodal po více než dvou letech s tím, že se aktuálně poohlížím po silnějším pokračování svého motorkářského příběhu. Mezi favority je určitě BMW R 1200 GS (nebo RT), velký Stromek, Crosstourer, Triumph Tiger Explorer či Ducati Multistrada.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
apach
apach napsal 21.10.15 v 13:09

@Kolja92: Oproti šestistovce to prý něco malinko navíc pocitového výkonu (možná spíše krouťáku) má, ale abys pro to kupoval dalšího TA, to bys byl asi zklamán. Motor je téměř totožný, technika také, než jiná motorka, je to spíše větší facelift a když je mašina obložena kufry, téměř nevidíš rozdíl. Větší posun vnímám mezi 650 a novější 700. Jinak u takto starého stroje je spíše než technický rozdíl mezi 600/650 podstatné to, v jaké kondici motorka je, jakou má motor kompresi atp, ale jedná se o můj laický názor a mohu se mýlit.

Kolja92
Kolja92 napsal 21.10.15 v 11:49 10b.

Je tam oproti té mé XL600V mimo vzhledu a 50ccm rozdíl v konstrukci moto a v síle motoru? Jinak její jednoduchost a zároveň "něco v sobě má" se mi velmi líbí protože velkou část oprav zvládnu doma.
Jinak mé představy jsou BMW R1150GS kolem roku 2002.

wsbk
wsbk napsal 19.08.15 v 17:12 10b.

Více komentářů



TOPlist