renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Honda CBR 1000RR Fireblade (2005)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník stanxxx
Vloženo 15.8.2015
Aktualizováno 24.10.2015
Zobrazeno 5 521x
HODNOCENÍ PROFILU OD 13 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.3

Popis motorky


Precizni nastroj pro jezdeni v rychlych zatackach nebo na okruhu.

Výška jezdce: 185 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki ZX-10R Ninja: Vzhled a nepohodlnost

První dojmy - Pri presedlani ze Z1000 jasny rozdil v posezu. Tahne pekne odspoda, leti jako krava, linearni vykon. Ze zacatku bolely zapesti, po par mesicich se to srovnalo.

Motorku bych doporučil pro - Zkusenejsim jezdcum s ambicemi na okruh

Doplňky na motorce - Plexi MRA, Gipro ukazatel zarazene rychlosti, kratsi packy, koncovka vyfuku RP, padaky, predni opletane oddelene brzdove hadice, predni integrovane led blinkry, zadni led svetlo s integrovanymi blinkry (blinkry odpojeny a nainstalovany normalni kvuli STK), K&N air filter

Recenze

Jak rikal jeden kamos od zacatku, stejne skoncim u kapotovanyho litra...skoncil jsem:) A nehodlam menit, dokud zdravi da. Chtel jsem neco za neco malo pres 100tis. S Hondou jsem mel jenom ty nejlepsi zkusenosti a Fireblade se mi vzhledove moc libil, takze volba byla celkem jednoducha. Chtel jsem, pokud mozno, druhou generaci, ale kdyz jsem videl tenhle kus, tak jsem ho okamzite vzal.

Najeto uz na ni mam 18tis. km. Zezacatku se mi zdalo, ze se ji ve vetsich rychlostech nechtelo zatocit/polozit do zatacky. Myslim, ze to bylo zapricineno spatne zvolenym obutim predchozim majitelem (Cestovni pneu RoadSmart2 proste nema na hypersportu co delat) a spatne nastavenym podvozkem (spatna geometrie diky spatnemu SAG). Po prezuti na SportSmart2 a nastaveni podvozku se motorka krasne sklada. V zatackach neskutecne stabilni. Cim rychleji je zatacka projeta, tim se motorka lip chova. Elektronicky tlumic rizeni je jenom tresnicka na dortu. Co se tyce ovladatelnosti, neni co vytknout. Posez je relativne pohodlny, vzhledem k tomu, ze to je hypersport. Manevrovatelnost mezi autama po zasekany magistrale taky bez problemu:) Delsi vzdalenosti se na tom ujet daji, ale urcite ta motorka na to neni delana, spis takova nouze. Motorka se citi nejlip na okruhu a v rychlych zatackach.

Motor - v provozu nevyuzitelny vykon, na okruhu by tomu par koni navic vubec neuskodilo (v podstate jenom na rovnych usecich, na vyjezdech vykonu vic, nez dost), ale urcite si nestezuju. Myslim, ze na okruhu neni vykonu nikdy dost (pokud teda clovek nema v motorce kompresor:) ... HR2). Vykon je krasne linearni, zadny prekvapeni nebo kopance. Staci pootocit heftem a motorka vystreli jak na gume. Kazdej porad rika, jak Fireblade nejede a na cilovy rovince v Mostu mi kamos na 04 ZX-10R neujel ani o centrimetr. Zato na brzdach a na vyjezdu mu ujedu neskutecne. Navic koncovka vyfuku RP dava motorce krasny zvuk.

Brzdy - kdyz se mi motorka dostala do ruky, uz mela oddeleny opletany hadice, coz brzedni urcite neuskodi. V provozu brzdy staci bohate, na okruhu packa po nekolika kolech zgumovati a brzdy uz tolik nebrzdi. To ale taky muze byt spatnou technikou brzdeni a naslednym prehratim. Porad prebrzim hodne motorek na stejny i lepsi urovni. Jenom vzhledem k moznostem podvozku by to na okruh chtelo vymenit alespon kotouce. Ale jezdeni na okruhu je extrem, motorka se dostava do extremu ve vsech aspektech. Ono ubrzdit pres 300kg z 270km/h na 60 neni nic lehkyho;) Kotouce mam seriovy, desticky jsem mel origo Honda a ted tam jsou Brembo SA, hadice opletany, pumpa seriova, packy kratsi aftermarket.

Podvozek - neni co vytknout, moznost nastaveni predpeti, compression a rebound damping vepredu i vzadu. Vidle ma dlouhy top out pruziny, takze motorka je krasne stabilni pod plynem (narozdil treba od Suzy stejnyho rocniku). Dusledek je to, ze motorka pod plynem nevykopava predni kolo do vzduchu na kazdym hrbolku, coz nekteri "experti" pripisuji nedostatku vykonu a nudnemu linearnimu motoru:) Ale chapu, ze kdyz chce clovek neustale krotit bestii, tak jsou lepsi kratsi a tvrdsi top out pruziny. Nebo mozna jeste lepsi bude, kdyz si ty pruziny vynda uplne:D
Dodatek 7/2015 - je co vytknout:) Z nejakyho duvodu inzenyri z Hondy dali do rocniku 04/05 strasne mekky predni pruziny (.880 kg/mm), coz je tak na 70-80kg cloveka. Pri mych +-100kg bez vystroje neni moznost spravneho nastaveni podvozku. Ani pri dotazeni predpeti na max. Tento problem se da krasne vyresit sehnanim bazarovych pruzin z modelu 06/07 (ja je sehnal za dve stovky - nadhera), kde uz dali pruziny tvrdsi (1.000 kg/mm), ktery odpovidaji moji vaze a HLAVNE odpovidaji tuhosti zadni pruziny, ktera ma 12.0 kg/mm, coz je na moji vahu akorat. Nekde jsem se docetl, ze ta tvrda zadni pruzina tam je kvuli jizde ve dvou - no, ja jsem rad, ze nemusim shanet tvrdsi i tu zadni :)

Ovladatelnost - k tomu jsem se uz rozepsal na zacatku v prvnim odstavci. Neni co vytknout.

Spolujezdec - horsi, nez Hornet, mnohem lepsi nez Z1000. Da se ujet i 100-200km bez stiznosti;)

Ulozny prostor - haha, vejfuk pod sedackou, kazdej si domysli.

Spotreba - cca 5-10l. Prumer okolo 6,5. Ted uz spis 7, nejak vic taham:)

Servis - jenom vymena spotrebnich zalezitosti - olej, filtr, retez, pneu, motorka je bez problemu.

Poruchy - hned po koupi jsem zjistil, ze motorka pri urcitem namackuti packy kope do vidli a cela motorka se rozvibruje a stava se v podstate neovladatelnou. Strasne me mrzelo, ze jsem na to neprisel pred koupi. Nasledovala repase vidli, vymena loziska krku a predniho kola. Nic z toho nepomohlo, ale stejne to bylo zapotrebi udelat. Nejhorsi bylo, kdyz clovek nemohl prijit na to, co je spatne a v hlave se mu tvorily ty nejhorsi scenare. Nakonec jsem zjistil, ze to bylo kotoucema, na kterych v urcitych mistech chybel material. Bylo to zapricineno s nejvetsi pravdepodobnosti jizdou na okruhu s nekvalitnima destickama jednoho z predchozich majitelu. Zalozil jsem na to tema tady na motorkarich. Takze nasledovala vymena kotoucu. Sehnal jsem seriovy z druhy ruky a ty tam mam doted. Bez problemu.
Dalsi vec, co se musela udelat hned po koupi bylo odpojeni integrovanych blinkru a nainstalovani novych, protoze me vykazali z technicky. Blinkry nemely zadny rozestup a diky nedostatecnymu odporu blikaly moc rychle. Plus chybela odrazka a osvetleni SPZ. Opravdu nemam potrebu uplacet lidi na STK a pak to resit s policajtama, pripadne s pojistovnou. To me taky moc nepotesilo. Takze hned po koupi me motorka stala 10 tisic, nez jsem na ni zacal jezdit. No co, mohlo to dopadnout hur, ale penize zbytecne vyhozeny, mohl jsem o to stahnout kupni cenu, clovek se porad uci. Musim ale zduraznit, ze vsechny tyhle problemy zapricinily rozhodnuti predchozich majitelu.
Jediny problem, co aktualne resim jsou spodni kapoty. Plast je po tech letech a teplotnim zatizeni zkrehly a praska, kde muze. Motorka si brala docela dost oleje, hlavne ve vedrech na okruhu, dal jsem tam 15W-50 a po okruhu oleje zmizi minimum a behem normalniho jezdeni jsem temer zadnej ubytek nezpozoroval.

Motorka se nejlip citi na okruhu a v rychlych zatackach na kvalitnim asfaltu. Na cestovani to fakt neni.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Toman87
Toman87 napsal 29.09.15 v 17:30 10b.

vacekjirkaa
vacekjirkaa napsal 30.08.15 v 21:55 10b.

Super článek a TOP motorka.Tady mám jasno

stanxxx
stanxxx napsal 30.08.15 v 08:40

Diky za komentare.
@VYBA:
K tem kotoucum, na ty kotouce koukali asi ve dvou servisech, merili vsechno mozny, ale na nic neprisli. Tusili, ze to bude kotoucema, ale proste vsechno sedelo. Pak mi pujcili kotouce jiny, a problem zmizel, takze bylo jasno. Ja si toho vsiml az zpetne, kdyz jsem si doma ty kotouce vzal a rekl si, ze proste najdu, co je s nima spatne, ze to neni mozny, aby takhle kopaly a vsechno bylo v poradku. Tak jsem kazdou stranu peclive projel po celym obvodu a nasel jsem.
http://www.motorkari.cz/tema/?t=166274
Na tech fotkach to vypada, ze to je neprehlidnutelny, ale proste to vsichni prehlidli - vcetne me.

K tomu, ze nejede. Prosimte, to je fenomen mezi kawarema a suzarema. Neznas?:) Ja to posloucham (teda spis poslouchal, po tom, co jsem jim natrh ;)) porad. Jinak zx10r 04 je stejna jako 05 a ma vyssi vykon, nez cbr. Ale stejne se na ni bojis dat plnej, protoze to musis krotit. Na cbr se heftu nadoraz tolik bat nemusis, takze ve finale jsi rychlejsi.

K vykonu na okruhu. Mas recht, ze v zatackach staci bohate sestikilo. Ja spis mluvil o tom, kdyz mas plnej na cilovce v Moste a kopes tam kvalty. Jinak je vykonu opravdu dost a urcite to na moje jezdecky schopnosti to jeste nejakou dobu stacit bude. A taky mas recht ohledne tech prevodu, jenze ja nechci dve motorky (okruh+silnice) a s touhle jezdim i na silnici, takze delsi zprevodovani, zvlast tyhle generace, mi na silnici absolutne vyhovuje.

K slickum. Nahraty slicky by urcite casy posunuly zase nekam jinam, ale jak jsem psal, nechci dve motorky, takze slicky nepripadaji v uvahu. Mozna nekdy tam dam D211, coz by mela bejt spicka a daji se jezdit i na silnici, ale ty budou mizet strasne.
Casy: Puvodne na ty motorce byly RoadSmarty2 - silenost, Most jsem daval za 2:06. Po prezuti na SportSmart2 (bez nahrivaku) davam Most za 1:57 a naky drobny, coz myslim, ze na tech gumach uz neni uplne nejhorsi. Ale vim, ze na nejakych mistech muzu s aktualnima schopnostma zrychlit, takze pri trose treninku, 1:55 bych dal myslim. Pak uz to bude chtit instruktora nebo lepsi obuti.

Kazdopadne to uz nezjistim, masina ma doma nastupce a brzo bude na prodej.

Vytínač
Vytínač napsal 22.08.15 v 20:50 10b.

dobrá rejže

PYTEL1
PYTEL1 napsal 21.08.15 v 13:36 10b.

Více komentářů



TOPlist