renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki SV 650 (2003)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Mammutak
Vloženo 6.6.2015
Aktualizováno 10.8.2015
Zobrazeno 4 186x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Vysněnej stroj... skvělej zátah... brutální rachot... co víc dodat? Prostě radost při každý jízdě.

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Ducati Monster 620: O dost dražší, než SV a s posezu jsem neměl tak dobrej dojem. Navíc jsem byl od ní odrazován i kvůli servisním nákladům.
BMW R 850 R: Cena...

První dojmy - Ty vole, tak to jsem přehnal... Po mojí zkušenosti pouze z fichtlů a občas nějaký starý Jawy nebo Čízy... jsem byl pos*anej strachy... Ale zvládli jsme to... je to krásná mašina.

Motorku bych doporučil pro - Pro každýho, kdo chce naháče podobný kubatůry se sportovním svezením.

Doplňky na motorce - Akrapovič komplet svody + titanová koncovka
Padáky
dobíjecí zásuvka Aliexpress

Průměrná spotřeba - 5.68486 l/100km

Recenze

Po letech fichtlaření jsem se konečně rozhoupal pro pořádnou mašinu.

Limity byly stanovený jasně. Naháč, cena kolem 50 tisíc, objem 500 - 700 a hlavně dvouvál... jejich zvuk mě vždycky dostával do kolen. Internet jsem sjížděl několikrát denně... četl recenze, debaty na fórech, sjížděl ceny na inzerátech. Nakonec se do nejužšího výběru dostalo Ducati Monster 620, BMW R 850 R a Suzuki SV 650 N.

Jak jsem hledal a hledal po všemožných inzerátech, tak jsem začal být čím dál víc přesvědčenej o Esvéčku. Cenově na tom byla zdaleka nejlíp a byl mezi nima i největší výběr. O svém přesvědčení jsem se utvrdil po tom, co jsem se byl na Dukatku a Bavoráka podívat. Za prachy podobý SV to byli vraky... byli o dost starší a v horším stavu.

A pak to přišlo... Koncem dubna 2014 jsem objevil inzerát na SV 650 N K3 s kompletním Akrapovičem za 55k s najetejma 30k km. Tomu se nedalo odolat. Hned jsem volal a domluvil si na neděli schůzku. Přijel jsem, zkouknul jsem, poslechl jsem si ten brumlot a s prodejcem jsem se domluvil, že příští týden přijedu s 50k. Motorka byla původně dovezena z Itálie, kde jí přidělali komplet Akrapa, a položili ji na bok. Novej majitel přidělal padáky, LED blinkry a za 6 let na ní najezdil cca 8k km Vzal jsem s sebou 2 kamarády se slušnou motorkářskou historií. Ti to projeli, zkoukli odborným okem. Naložili jsme ji na vozejk a už se vezla do nového domova.







Jako první šel dolů štítek, pak nová přední guma (stará byla hladká jak děcká prdelka), sundat přebytečný nálepky, a dolepit ty chybějící + novej tankpad. Následoval základní servis: Olej, filtr, brzdovka (černá jak uhel) a vypucovat řetěz, ten nikdo nečistil od dob krále Klacka... boha jeho. Celkem za cca 6 000 Kč.







Seznamování probíhalo pomalu a opatrně. Měl jsem z ní fakt respekt. Zkušenosti jenom z fichtlů mi na tohle fakt nestačili. Jezdil jsem hlavně kratší výlety po okolí, kde o serpentýny není nouze (Karlštejn, Křivoklát, Beroun), ale padlo i pár větších výletů.







Za sézonu jsem najel cca 6000 km. Na podzim jsem přidělal dobíjecí zásuvku značky Aliexpress, doplněnou o spínací relátko, vyměnil jsem relátko pro blinkry, aby to neblikalo jak stroboskop. Teď ještě najít odpory... A přendal držák na telefon Interphone z kola.

Na jaře 2015 jsem nechal vyměnit řetězovku, zkontrolovat rozvody a vyměnit olej. Na doporučení servismana jsem tam nechal dát vzduchovej K&N filtr. Prej aby mohl ten Akrap volně dýchat. Ale asi to byla blbost... nejspíš to nevyužiju. Celkem za cca 7k.







Po roce ježdění svý volby nelituju. Pěkně jsme se sžili a občasné řádění na Hořovickém letišti tomu jenom prospívá. V plánu úprav jsou nové dvousměsovky a nějakej slušivej štítek. Sice kazí tu drsnou vyzáž, ale při přesunech po dálnicích chybí.

Komu bych SV 650 doporučil? Každýmu, kdo chce naháče podobný kubatůry se sportovním svezením. Lehká svižná motorka, co se ráda klopí a nepřestává bavit. Výkon je naprosto dostačující. A i pro začátečníky, jako já, je to zvládnutelný. Základ je mít to srovnaný v hlavě .







Jízda na ní je hodně sportovní, nečekejte žádný pohodlný cestování. Sedlo je hodně tvrdý a posez dost skrčenej. Trochu horší to má batůžek. Sedí dost vysoko, takže na něj hodně fouká.
Zátah motoru je slušnej od 4 do 9 tis. otáček. Takže než to 4-vál vytočí, já už jsem pryč.

Ovladatelnost je skvělá. Motorka je lehká a krásně se naklápí a i když to člověk s nájezdem přežene, tak stačí ubrat plyn a motor si to zbrzdí sám. Ze začátku se mi stávalo, že se mi v zatáčkách při prudším puštění spojky bloklo zadní kolo. Ale stačí motor držet ve vyšších otáčkách (5-6 tis. ot) a se spojkou pracovat jemně. Brzdy jsou dostačující, ale nejvíc brzdím motorem. Dvouvál má parádní kompresi, takže je používám jenom při fakt ostrý jízdě.

Úložný prostor pod sedlem spolujezdce je, ale nic moc si tam nedáte. Já tam mám origo nářadí, lékárnu, zámek na brzdu, tlumivku a při výletech plachtu. Je to narvaný k prasknutí a to nezmiňuju relátko k zásuvce. Takže čím dál častěji jezdím s tankvakem.

Spotřeba... když jsem jí přivezl, tak jsem jezdil za 4,5. Ke konci sezóny to bylo už 5,5 a letos viz výše. Servis... zatím jenom to, co jsem psal výš. V součtu cca 15k. Ale u tak starý a předchozím majitelem očividně zanedbaný motorky to beru jako normál. Na fórech se píše o SV, který v klidu nalítali přes 100k, takže máme před sebou ještě dlouhou cestu . Ťuk, ťuk...

To by bylo zatím vše.

Tak kolama dolu, borci a borkyně.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
hornofova
hornofova napsal 16.06.15 v 09:45 10b.

10b

findejs1310
findejs1310 napsal 13.06.15 v 18:58

Pěkná strojovna.
10 bodu

Martyp
Martyp napsal 09.06.15 v 09:31 8b.

Já dneska začínat, nebo prostě chtít zábavnou motorku za tyhle peníze, šáhnu jedině po SV, ono toho v nabídce moc podobnýho není...

StaNov
StaNov napsal 08.06.15 v 20:41 10b.

Hříbek
Hříbek napsal 08.06.15 v 20:20 10b.

pekna recenze esvo musi byt do zacatku super,ja ale na nej presel ze Z1000 ale i tak se s nim da zajezdit super at ti dela stale jemw radost 10b

Více komentářů



TOPlist