bmw_r1300gs_cartec




Spojka nezabýra + další problémy

  • 0

    22.2.2016 od Super100

    zdravím, mam pár dotazu k bmw g 650 x challenge, ja ju mam tez a možno už sem sa na neco s teho pýtal už si nepamatam, tak za prve co mna najvic trápi je spojka. Už sem ju aj dotahoval aj na ryditkach bohdanem aj dule sem prehodil na tem tisichraneo jednodozadu ale pokazde ked idem zaradit jednotku este ked motorka stoji na miste tak ked tam hodim rychlost cela motorka sa pohne, poskoci.
    Další vec je že mi piska zadná vydlica ked sa hýbe, už sem ju promastil ale nepomohlo to.
    Za tretí nevim proc mi do nadrže nevleze vic jak 8 litru ked je pisane 10. Už sa mi stalo že mi došel benzin 10 metru od pumpy takže nadrž bylo uplne prazdna a stejne sem nenatankoval 10l. Zajíma ma jak to mate vy.
    A ešte jedno mam, minulý mesic sem menil olej a ze spodu motorky su dve šrúby cez keré sem olej odpustil. Jeden je hlavní výpustný ale ten druhý si nejsem istý jestly sem ho mel otevrit.
    Tak to by melo byt všechno, tuto motorku sem kupil po léte takže teprva s ni začínam a chcem aby bylo všechno v top stave pred novú sezonu. S tu spojku budu moset asi navštívyt servis co najskur. Ostatne veci by ste mi mohli aspon poradit co s tym, majitel mi nedal k ni ani žadny manual tak bez teho to neni tež nic moc. Uvítam každú radu alebo pomoc

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (3)
  • 1

    23.2.2016 od Adjagr

    nevím jestli ti zrovna odborně odpovím, ale aspon pár poznámek.

    Nádrž by měla být okolo 9l. osobně se mi do ní nepodařílo dostat více jak 8,2l a to ji tankuji až po okraj že přetéká.

    U té spojky pokud to dělá pořád problémy, tak mě napadá snad jedině spojkové obložení. Ale podobný problém jsem měl na BMW f650 dakaru a tam pomohlo vyměnit celý bovden s lankem. Jinak spojka u BMW je opravdu humpolácká a na jemné zařazení u BMW bych zapoměl.

    Olej: ze spodu jsou dva šrouby jak jste psal. Je potřeba povolit pouze ten šroub blíže k zadnímu kolu. Potom ještě nezapomeňte povolit šroub, co je ze spodu olejové nádrže (nahoře u sedla). Myslím, že do motoru se dává 2,4l oleje. Taktéž při výměně doporučuji zakoupit novou měděnou podložku pod ten olejový šroub.

    zadní kyvka vrzání: napadá mě snad jedině vypustit zadní vzduchový tlumič a rozebrat celou zadní kyvku. Může tam být něco přirezlého, protože s touto motorkou lidé občas i zajedou do mírného terénu.

    No a závěrem doporučuji si koupit:

    http://www.ebay.com/...eW5U4MXR&vxp=mtr

    tam je bmw g650x rozebrán do posledního šroubku včetně utahovacích momentů, postupů oprav a čísel náhradních dílů. Já odobně jsem podle tohoto manuálu doposud dělal vše. Je tam nakresleno vše jak se má postupovat.

    Jinak blahopřeji k volbě této motorky, protože osobně si myslím, že tato motorka je opravdu nejlepší co BMW udělalo, pokud nejezdíte pouze po silnici.

    Doplnit odpověď

  • 0

    23.2.2016 od Duritio

    Z toho tekstu se my chce blyt....

    Doplněno:

    Teď koho myslíš? Kterej text si myslel že je zlej? Ten múj prvej?:D Mám tam chyby protože sem to nejdržív hodil na slovenské fórum a potom sem to přepisoval sem.

    A náhodou se text od Adjagr líbil, dost mi to pomohlo díki

    27.2.2016 od

    Teď koho myslíš? Kterej text si myslel že je zlej? Ten múj prvej?:D Mám tam chyby protože sem to nejdržív hodil na slovenské fórum a potom sem to přepisoval sem.

    A náhodou se text od Adjagr líbil, dost mi to pomohlo díki

    25.2.2016 od Super100

    něbud z něho tak otráveney. Dyť je to vychodňar

    24.2.2016 od seikos

    Doplnit odpověď

  • 0

    24.2.2016 od Super100

    Snažil sem se to po česky napsat ale mam tam dost chyb.

    Z nádrží sem na tem stejne, tankuji ji až po okraj taky jenom ťech 8,2l. Tu na stránke sem se na to už pýtal jednoho majitele x challeng a řekl že tankuje pokaždý 10l. Poradil mi že by sem si mel skontrolovat senzor hladiny paliva. Nemusí to brát benzin až uplne od spodu. Na rezervu odjede 50km a ja asi iba 30km. A taky sem už videl na pár fórech psali že u x challeng najčasteji odcházi palivové čerpadlo, které si museli vymenit.

    Ke spojke mi už vícero lidí napsalo že to bude na 90% uložením tyčinky spojky ve spojkovém víku. Časem se to vykyve a potom to robí tyto problémi. V mladších XCountry v motorech z Loncinu se už uložení vložkuje z pevnějšího materiálu, XChallenge ho má prostě jen vyvrtané do víka a časem se vykotlá.
    Pujdu se na to mrknout, jestly to bude tím tak si to výko múžu vymenit sám a nemusím jezdit do servisu.

    Při výmene oleje sem mel vyšrubovány všechny tři šrouby. Delal sem to podle tohoto návodu okrem toho že on si otevřel taky jenom ty dva.
    http://rvbprecision....ange-proceedure.html
    Dohromady vyteklo taky tech 2,5l a tolik sem i dolil novýho. Meďenou podložku sem novou nedával, byla taky při tom druhým šrúbe ale menší.
    Jenom pořád nevím jestly sem mel otvírat i ten druhý šroub pod motorem, jestly se tam třeba neleje nejakej jinej motorovej olej. Tak ale už sem stym byl i jezdit, bože doufam že mi to nezdra motor nebo neco.

    Manuál sem našel zde, sou tu všechny originál díli k objednání pro motorky všech modelu BMW a je to tu i česky

    http://www.realoem.c...challenge_0165,0195_

    http://www.realoem.c..._&diagId=11_4082

    tu je neco psané o tem motorovém oleji jenom pro nejakou čínskou verzi
    http://www.realoem.c..._&diagId=11_2977

    Teď s tým múžu jenom po silnici protože majitel predemnou to predelal na motarda, v profili mám fotky moto. Ale časem se to chystám nahodit spjet na púvodné kola do terénu. Musím koupyt náboje kol proteže teď sou nahodené na na motorce s tema 17kama motardama. Púvodné kola se mi váli v garáži : plášte, ráfky, duše, špice. Už mi zcházi jenom ty náboje a brzdové kotouče aby sem je mohl dat dokopy.


















    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.


TOPlist