globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Lakování
 
13.11.2007 v 09:48
Co je lepší
Po nalakování lak vypálit, nebo dát víc vrstev bezbarvého laku?

(reakce na) Lakování

8.1.2008 v 22:27 | Nahoru | #31
Thunder>obecně jo, tak nějak ;)
...zkrátka zjednodušeně laicky řečeno, lak musíš dát jen na metlu a její varianty (což může bejt i barva bez zrna, ale stejnejch vlastností a stejně aplikovaná jako metla)
...v prvovýrobě aut, motorek atd. už se dlouho používá jen tahle metoda, ale opravárenská může bejt i 2K, čili s tužidlem (ovšem pouze pastelový) :D je to složitý rozlišit pro někoho kdo o tom moc neví

1 reakcí na tento příspěvek Lakování

8.1.2008 v 22:38 | Nahoru | #32
takže zkráceně K2 je barva s tvrdým povchem jako metla+lak :) ale i na K2 se dá stříknout lak třeba na ochranu samolepek?

(reakce na) Lakování

8.1.2008 v 23:34 | Nahoru | #33
Marek Sz> na K2 se dá především vylízt (vyhorolezčit) :shy: :) ne, ne, promiň, vím jak to myslíš :P
...jj, říkáš to správně *yes* ;)

Lakování

4.2.2008 v 12:43 | Nahoru | #34
jestli je jeste ten prvni dotaz aktualni tak se rad pridam k diskuzi jakozto auto lakyrnik by se nekomu par rad treba siklo.Delam jak masiny tak i auta nejaky ten patek

1 reakcí na tento příspěvek Lakování

4.2.2008 v 22:40 | Nahoru | #35
Panove jakou byste doporucili strikaci pistoli?
neco mensiho... dik

(reakce na) Lakování

5.2.2008 v 09:55 | Nahoru | #36
Kraky>zdar,nevim jestli jsi uz zjistoval ceny pistoli,ale i za neco mensiho das pomerne balik.ja v praci pouzivam walter pilot mini a jsem s ni celkem spokojen.jenze cena je tusim nekde kolem 5000,-ted jsem tu mel chlapa s nabidkou pistoli EST,coz je myslim ceska znacka a cena za obyc.pistol s nadobkou je kolem 4000,-je otazka kolik toho nastrikas,mozna by bylo rozumejsi zkusit si pistol pujcit,samozrejme pokud mas od koho jinak takove ty sunty co byvaji v hobbymarketech jsem nikdy nezkousel.pokud bys mel ale zajem,mozu zjistit jeste jednu znacku,ktera ma celkem rozumne ceny

2 reakcí na tento příspěvek Lakování

5.2.2008 v 10:43 | Nahoru | #37
Strasne dlouho pouzivam dekoracni pistolku co jsem "zdedil" po kamaradovi kterej dela spickovej airbrush,ted uz je totalne vybehana Na plnic mam starou kovofinisku,ta vydrzi asi vecne,tich 5000,- bych kdyztak dal,nema cenu kupovat sunty,to je jasny...

(reakce na) Lakování

5.2.2008 v 13:05 | Nahoru | #38
Kraky> http://www.orlik.cz/cs/produkty.aspx?id=kb Tady mas neco malo od orliku momentalne tam nema ceny ale do 5000 by ses mel krasne vejit.A tady mas satu ta je podle me jedna z nejkvalitnejsich pistoli u nas http://www.sata.com...p?gruppe=0%3F-%3F%3F ceny ziskas jedine tehdy kdyz jim napises tak ti to poslou.A kdyz jim reknes co presne chces delat tak ti doporucej maximalne kvalitni produkty.Jinak na tech strankach najdes vse o lakyrniceni od a az po z.

(reakce na) Lakování

5.2.2008 v 13:50 | Nahoru | #39
Kraky>jinak mame ted na firme pistol stfiniš,a slape bez problemu a to jede denne.dival jsem se na jejich stranky a ceny jsou dost priznive,uvazuju ze bych si poridil jednu domu http://www.strikaci...i-pistole-konvencni/

Lakování

22.8.2008 v 22:02 | Nahoru | #40
zdravím všechny.taky bych nový lak na moto . musí se ten starý lak nějak odstranit?díky

Lakování

23.8.2008 v 03:30 | Nahoru | #41
kejml> nevím jak odborníci, ale pokud je starý lak ok, neodlupuje se a není moc poškrábany, jako velké rýhy, tak vybrousit a nastříkat plničem a tradá...mě to nic neudělalo..
ale ajsně, že sichr je to sjet až na plech, či plast a pak plnič a lak...

Lakování

23.8.2008 v 04:42 | Nahoru | #42
...pokud je starej lak ok, tak jen zdrsnit

Lakování

2.9.2008 v 18:55 | Nahoru | #43

Thunder>kejml> nevím jak odborníci, ale pokud je starý lak ok, neodlupuje se a není moc poškrábany, jako velké rýhy, tak vybrousit a nastříkat plničem a tradá...mě to nic neudělalo..
ale ajsně, že sichr je to sjet až na plech, či plast a pak plnič a lak...



...a tam kde jsi az na plastu to pod plnic aspon natru steteckem leptacem na plasty,at se to pak neloupe...

Lakování

2.9.2008 v 19:54 | Nahoru | #44
Kraky> mno plnič sám o sobě na drsném povrchu bude držet..nic takového sem nidky nedělal, jen vybrousil zrnem 120 a pak plnič. a nikdy se nic neulouplo.

Lakování

2.9.2008 v 20:22 | Nahoru | #45
pistoli DeVilbiss, laky a barvy PPG.....pokud dáš 2-3 vrstvy kvalitního laku a pak leštičku a leštit, leštit a leštit, výsledek je přímo ohromující. Ale ve většině případů jde o ruce a zkušenosti

Lakování

3.9.2008 v 10:45 | Nahoru | #46
No, přidám se, protože také lakuju.
Mám velký olejový kompresor, odlučovač vlhkosti, oleje a mech. nečistot a několik pistolek pro modelařinu, tak i pro větší stříkání. Nedávno jsem dostal dárek k narozeninám - novou dvoučinnou pistoli s horním plněním o obsahu 2 Dcl. Ideální velikost. Dá se s ní stříkat i přední kapota na autě. Dá se na ní regulovat i tlak. prostě paráda, ale jak bylo uvedeno už dříve, cena byla někde mězi 4K-5K Kč.
Já stříkám tak, že pokud je starý lak O.K., tak jej jen zdrsním smirkem (800) pod vodou. Odmastím a stříkám dvousložkovým fílerem (žlutý a nebo šedý) a podle potřeby i několikrát, protože na barvu která přijde na něj, musím připravit povrch - finišuji jej smirkem 1500 až 2000. Je to ale pakárna a trvá to déle, nicméně pak je podklad pod barvu super.
Když se dává metla, tak na ní samozřejmě přichází v několika vrstvách i lak. A teď záleží buď na tom, zda chci mít jen lesk a nebo tzv. hluboký lesk. Vše je současně odvislé od typu metalýzy a velikosti perleti v ní.
Nebo také volím jen jedno vrchní lakování, ale to jen v místech, kde už nehrozí koroze, protože lak není jen na lesk, ale také na uzavření povrchu před prostupem vody.
Množství laku se také volí podle toho, zda na tom povrchu dojde časem k poškození a z důvodu obnovení se pak provede přebroušení smirkem 1500-2000 s následným rozleštěním.
Čím silnější vrstva laku, tím víc se dá lak v letech následujících opravovat a obnovovat.
Jinak na plastové díly se nemusí dávat tolik laku z důvodu bariéry proti vodě, protože plasty nereznou.
Jinak já osobně jsem zastáncem přelakování i pastelových barev, protože vrchní lak je dvousložkový (narozdíl od některých pastelových barev) a dokáže tak odolávat rozlitému palivu po nádrži a různým rádoby leštěnkám s jedinečnou ochranou a zázračnou formulí.
Přelakování nálepek se dělá, protože nekteré nálepky nemusejí být pro vnější použití (přestože to výrobce deklaruje) a odírají se či blednou.
Co se týče změkčovače plastů, tak přestože lakýrové, kteří nejsou vždy chemici, tvrdí, že to naleptává plast, tak se pletou. Většina těch tzv. naleptávačů plastů jsou přípravky na zvýšení adheze na povrchu plastu a jsou pružné. Funguje to jako gumová přísavka na skle.
Velmi dobrý "naleptávač" plastů jsem kdysi koupil v Citroenu, kde se prodávaly barvy f.Dupont¨- ten fungoval jako kontaktní lepidlo - byl pořád lepkavý. Na to se dává fíler a pak barva.
Jinak tyhle naleptávače se používají na plasty z PP (polypropylénu), které jsou na náraznících aut a ochraných lištách a jsou odolné proti všemu - vyjma plastů na Polském Maluchovi (Fiat)ten bledl a drolil se za 2 roky!
Na motorkách se tyhle plasty ale nevyskytují - tam se dává plast označený ABS atp. a ten po zdrsnění a odmaštění, barvu drží jako kov - jen se nemusí dávat žádná základovka.
Tmel kupuji zásadně Sprint a nikoliv žádný takový, který se prodává v kdejaké drogerii. Pak se dá také koupit velmi jemný, krémový dvousložkový tmel (ale tuším jen v balení po 2kg a poměrne drahý) právě na vyrovnání povrchu mezi odlouplým lakem po pádech.
Nicméně v některých případech je vhodnější starý nátěr odstranit a provést jej znovu, protože po předchozích pádech a prohnutí plastů se mohl někde odfouknout a to nemusí být vidět a za rok nejpozději i nový nátěr začne praskat.
Na odstranění starých laků se prodává spousta lakožerů. Velmi dobré jsou ty na vodní bázi, jako je např. Lakostan, což je vlastně směs silných hydroxidů. trvá to déle, ale práce s nimi je nenáročná. Natře se, pak se rozpračovačem občas v několikahodinových intervalech provádí zvlhčování a nakonec se to opláchne proudem teplé vody a máte holý plastový povrch.
Jsou lakýrové dobří a jsou také lakýrové gauneři. Jsou lakýrové drazí a jsou i levní.
Technologie je odvislá od toho, jaký jste s nimi kamarád a kolik jste schopni zaplatit. Také hřeší někteří na to, že tahle část oprav je pro laickou veřejnost neznámá a vyžaduje "jiné" vybavení než jen pár klíčů.
A spousta lakýrů SVÉ postupy také úspěšně tají - nedivím se jim, je to jejich know-how, na které museli přijít buď sami a nebo za něj zaplatit - časem, penězi a nebo metodou pokus-omyl.
Jenže já nejsem lakýra profesionál a tak nemusím s tímhle cechem držet basu! lol

Lakování

3.9.2008 v 12:33 | Nahoru | #47
...a asi proto tam máš pár nesmyslů a mýtů :o to radši neraď vůbec

Lakování

3.9.2008 v 12:54 | Nahoru | #48

osiris>...a asi proto tam máš pár nesmyslů a mýtů :o to radši neraď vůbec



hmmm, máš určitě pravdu...
Nicméně psát příspěvek jen proto že něco napíšu a přitom neuvedu konkrétně co ... je ještě větší nesmysl než ty imaginární, ze kterých mne očerňuješ.
Takže čus - lakýro!

Jinak samozřejmě bych spíše, vzhledem k poučení ostatních, přivítal dialog ve stylu - víš, tohle a nebo tohle se už nepoužívá, protože existuje tohle a nebo tamto a popřípadě tenhle postup je zbytečný atp. Poučí se všichni. O tom to tady totiž je. Nedělat jen macháčky, ale něco se svého předat i druhým. Pokud předávat nechceš, tak je vhodnější přístup mlčet.
Nicméně zaráží mne tvůj agresívní přístup v komunikaci. Pravděpodobně tak jak vystupuješ vůči zbytku světa, tak i tak jezdíš.

Naposledy editováno 03.09.2008 13:01:46

Lakování

3.9.2008 v 13:15 | Nahoru | #49
...pohledej moje příspěvky, popsal jsem toho tady na tohle téma už notně a tak musíš pochopit, že se mi to nechce omílat pořád dokola, všechno je to tady už několikrát
...a co vidíš za agresivitu proboha ? :o

Lakování

3.9.2008 v 13:16 | Nahoru | #50
...vnímáš smajlíky nebo je máš vypnutý ? pak je to ale tvůj problém

Lakování

3.9.2008 v 13:58 | Nahoru | #51
Právě proto, že jsem si teď pročetl i tvé příspěvky, tak nevím v čem se od tebe rozcházím?
Pravděpodobně jsi spíš četl můj příspěvek příliš rychle, čímž trpím někdy i já, ale snažím se počítat alespoń do 10ti
Počet lakování přes metalitický základ to nebude, je to podle podkladu a velikosti perleti a typu barvy a případně přání zákazníka, která pak bude jiná s tenkým lakem a jiná s lakem silným a v tom se shodneme.
V renovaci laku to také není, protože sám víš, že za renovaci se považuje i rozlešťování laku po stříkání bez boxu a po vytvrdnutí. Navíc tenhle způsob je sice pracný, ale běžně se používá v tuningářských firmách na odstranění pomeranče.
V neodstranění původního laku, pokud není porušen a nebo odstranění či dotmelení na původní tloušťku to také není, protože de facto se v tom shodneme, že je zbytečné původní lak dávat pryč, když to není potřeba.
Fíler to asi také není.
Že by přeci jen lak na pastelovou barvu? Pokud je to tohle, tak si přečti co jsem napsal, že řada pastelových barev nemusí být dvousložková a od toho se pak odvíjí i stálost takové barvy vůči agrasívnímu prostředí.
Ale přiznám se ti. Jsem s přelakováváním akrylátových barev poznamenán jedním svým koníčkem. Dělám modelařinu, konkrétně velké modely na spalovací motory. U čtyřtaktů s benzínem to poškození vrchní pastelové, jednosložkové barvy moc nehrozí - i když taky žádná sláva, ale u dvoutaktů na methylalkohol už ano - pröto přelakovávám i pastelové barvy, protože stačí jedna kapka nethanolu a měsíční práce v lakování velkého modelu s mnoha profily, neustálým zabrušováním a přebrušováním na dokonalý zrcadlový lesk je fuč. Kam se za to hrabe auto či moto!!!! A tohle nejde jen tak přelakovat - vlastně jde, ale jen na úkor hmotnosti, čož je zvěrstvo.
Proto jsem zastáncem přelakování nádrží atp.
Nebo že by to byly ty změkčovače na plasty? Pokud ano, tak mi věř, že v tom se nepletu a každý, kdo se se mnou chce pustit do debaty o nich, se vydává na tenký led. Proč? Protože jsem chemik a myslím si že velmi dobrý, do jehož specializovaného vzdělání patří právě organická chemie a to jsou i ony plasty a jejich stálost a odolnost vůči ostatním látkám.
Nebo že jsou to tmely? Já pod akryláty dávám skutečně jen Sprinty ze Standoxu, protože mně nikdy nebobtnaly pod fílerem a nebo dalším lakem, jako jiné a mnohem levnější, protože v tomto případě se vyplatí kupovat jen to nejlepší, což je i dražší!
A dál v tom co jsem napsal jsem nikdy nenapsal, že to je tak a nebo onak. Že je to jen bílé a nebo černé! Že např. postup se volí podle přání zákazníka, jeho možností a posouzení stavu dílu k lakování.
Mýtem je podle mne postup a proces, který je zastaralý a přežitý a který se stal rutinou a dogmatem a je překonaný.
Jako že někteří motorkáři nejezdí rychleji než 40km/hod., protože nějaký vědátor kdysi vypočítal, že při rachlosti vyšší by se zalkli vzduchem!
Takže tak.

Lakování

3.9.2008 v 16:57 | Nahoru | #52
...vrstvy čirýho laku se neříděj typem metalízy, nebo velikostí perleti (počet vrstev se udává použitím danýho materiálu - kvality, standardní 1,5 - 2 vrstvy)
...že víc vrstev bezbarvýho laku má efekt větší hloubky, ano, ale to můžeš použít u tuningu nebo veteránů, ne v součinnosti se shodou odstínu originálního lakování
...dál množství laku se nevolí pro rezervu odbrušováním, vrstvu přes 100 mikronů klasickou opravou zabroušením, nebo používáním brusný pasty a leštící pasty k obnově zašlýho laku neprobrousíš (pokud nevybrušuješ hned zpočátku nalepený mouchy nebo smetí)
...s pastelovýma barvama je to nesmysl, 1K o kterejch ty asi mluvíš (jinak si to neumím vysvětlit) se pro lakování dnes už nepoužívají, natož u aut nebo motorek
...pastelový barvy jsou 2K, dnes už se sníženým obsahem voc, tedy uhs na který se nedává bezbarvej lak, jsou lesklý, tvrdý a odolný, čili odolávaj tomu co popisuješ (možná si to pleteš při použití pastelovejch barev metodou báze, což je ale blbost, protože sama o sobě by byla matná)
...pleteš si změkčovač - zvláčňovadlo na plast s přilnavostním základem na plast (rozdílný vlastnosti i použití) - zvláčňovadlo je k lakování ohebnejch plastů jako plastifikátor, čili na běžný nárazníky zrcátka atd. zbytečný, kdežto přilnavostní základ na některejch plastech nutnej je, i na některejch abs, je potřeba ale zvolit správnej druh na konkrétní materiál vč. postupu (ohřejvání a vytěkávání plastů)
...a nakonec ceny jsou odvislé z velké části na použitý kvalitě materiálů ruku v ruce garáž vs. stříkací box

...tak už několikrát jsem se zařek, že se už nebudu pouštět do sáhodlouhejch vysvětlování, protože je to házení hrachu na zeď, opět jsem vyměk

Lakování

3.9.2008 v 17:44 | Nahoru | #53
osiris> Mno ale de ti to krásně panáčku.

Lakování

3.9.2008 v 17:49 | Nahoru | #54
osiris> Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmm ,to si náhodou nebyl ty,kdo tu jednou polemizoval s Aťasem o složení barev.....?!

Lakování

3.9.2008 v 18:01 | Nahoru | #55
Yper> Hmmmmmmmmm

Lakování

3.9.2008 v 19:02 | Nahoru | #56
Yper> rek bych super napsany,rad pochytim neco novyho,s tim zakladem na plasty kazdej tvrdi neco jinyho
....pod barvu pouzivat 2000? neni to zbytecny?

Lakování

3.9.2008 v 20:43 | Nahoru | #57
MrsAtasova> asi jo, myslíš to jak jsme si každej chválili svůj vocas ? (rozuměj: od přísloví "každá liška si chválí svůj vocas")
...jj, tvůj starej je myslím z oboru a rozumí tomu asi, tak se taky určitě usmívá nad některejma snůškama "zaručenejch postupů a materiálů"

Lakování

3.9.2008 v 22:12 | Nahoru | #58
osiris> neusmívá,jezdí si po Evropě,ale měla jsem nutkání dát to přečíst tchánovi.....
Jinak si myslím,že jste na tom pořád líp,jak já.... +si nemyslím,že melete bludy....jen prostě je něco danný a praxe,různé míty vyvrací,ale to už se pouštím do hluboké vody,jen prostě v tom žiju,tak se něco chytně.....

Lakování

3.9.2008 v 22:13 | Nahoru | #59
osiris> ps:měl tu nějakej hošík vlákno,kde potřeboval mporadit,co s poškrábanou motkou a já si nemohla vzpomenout,kdo tady eště byl,co tomu nějak rozumí,tak můžete poradit tam....

Lakování

4.9.2008 v 10:10 | Nahoru | #60
2 Osiris: ..změkčovač plastů a zejména pak na PP si rozhodně nepletu se zvláčňovačem laku! To tedy jaksi určitě nikoliv a o něm jsem vůbec nemluvil, nicméně teď jsi alespoň dal námět k přemýšlení ostatním, aby pochopili, jaké procedury lakování jsou na měkké plasty a proti praskání laku při tzv. pružné deformaci plastových dílů, aby vrchní lak nepraskal. Alespoň něco z tebe vypadlo i když polovičatě.
Co se týče vrstev laku přes metlu, tak kolik se jich dává, jsem ve svém psaní nechal otevřené a že tuhle skutečnost ovlivňuje několik faktorů.
Ty totiž jednou přeskakuješ z celého lakování motorky a z lakování jen určitých dílů, jako opravy v důsledku poškození např. pádem - prostě tak jak se ti to hodí, aby jsi si vzápětí skutečně tzv. pochválil svůj vo..s.
Nebo resp. do podrobností rozvedl to, co já jen nastínil a použil to jako argument proti mně! To mi hlava nebere. Já tohle téma nechal otevřené podle uvážení každého a že je to ovlivňováno shora popsaným množstvím faktorů.
Každopádně poškrábaný lak opravuji několika způsoby a to z hlediska právě hloubky vrchního laku, zda se dá rýha vybrousit smirkem do roviny, bez poškození barevného podkladu či nikoliv a nebo zda rýhu vyčistím, odmastím a zdrsním okraje a do ní nanesu vlasovým štětcem lak nový a třeba i v několika vrstvách, nechám vytvrdnout, přebrousím 1500-2000 smirkem, pak přebrousím brusnou pastou kotouči o několka tvrdostech a nakonec rozleštím.
Metod, zda je poškození až např. na metalitickou bázi je několik - od obyčejného naslinění takového škrábance po použití jiných chemikálií a zda dojde ke shodě s lakem okolo.
Nicméně chápu tvou nechuť k těmto postupům, protože tahle metoda je celkem pracná, nesmí se při ní klepat ruce a vyžaduje čas a trpělivost, ale jaksi lakýrům moc nesype. Někdy mi přijde, že jste jako ti, co dělají chodníky - čím víc materiálu se spotřebuje, tím lepší.
Navíc mne zaráží tvůj přístup lakýry, kolik se dává vrchního laku - je to tolik a basta a nehodlám připouštět na toto téma žádnou diskusi! A co přání zákazníka? Tak nevím, zda máme tržní hospodářství a nebo dobu minulou, kdy jsme museli brát to, co zrovna bylo na pultě!
Doufám, že alespoň nepatříš mezi ty lakýry, kteří na černou transportní barvu karosářského dílu nenastříknou hned fíler a pak barvu s tvrzením, že to černé je ZÁKLADOVKA!!!! lol

Když si to vezmu kolem a kolem, tak své důvody jak to dělám já a proč to tak dělám, jsem uvedl - a jsou to zřejmě i takové zkušenosti, se kterými jsi se zatím nesetkal, protože jako běžný člověk se s methanolem či ricínem, které jsou jedy, asi nesetkáš,nicméně proč taky že? A že stříkáš jen auta a nebo motorky a to plošně, protože rozstřiky jsou pracné a nefrčí.
Dávat radu nám "amatérům" o míchání barev, jako v jednom příspěvku od tebe z několika různých barev a aby si pak dotyčný poznamenal z čeho to měl namícháno, namísto toho, aby si na motorku koupil navíc třeba 3 deci do foroty pro časy budoucí, je doslova zvěrstvo. Tak nevím, zda ti říkají něco termíny "šarže" a "várka" a zvlášť pak u pastelových barev a to i když se dnes v různých speciálkách dovedou podle technologického předpisu trefit do správného poměru míchání barev, kdy např. jeden odstín je tvořen z minimálně 5ti barev.
Sám dobře víš, že jen bílá existuje v nepřeberném množství a sněhově bílá je jen jedna a ta se snad na žádném autě či moto nikdy nepoužila, protože tohle slouží za základ ostatním barvám.
Vyjma mne a pár nadšenců, který ji použil na dvouplošník Christen Eagle.

Pokud vím, tak tenhle serwer a tohle vlákno je jak poradit těm, co zkušeností moc nemají a chtějí si věci opravovat sami, chtějí se věcem podívat na kloub a nebo chtějí ušetřit, protože každý není bohatý aby si všechny služby dokázal koupit, ale to zákonitě neznamená, že by neměl jezdit, jak si možná někteří mohou myslet.
Aź příliš odborné rady lidem, kteří o tom téměř nic nevědí moc nepomůžou.
Z tvých příliš odborných rad totiž každý znejistí a raději bude jezdit s otřískanou mašinou a bude šetřit, aby si to mohl nechat opravit u "odborníků" - podsedlovka 4 litry, bok 2,5 litru, předek 3 litry a to jsem možná ještě z laciného kraje.
Možná jseš fajn kluk a tahle diskuse je celá zbytečná a že až se setkáme, tak se tomu zasmějeme a budou z nás přátelé ....
Nikdy neříkej nikdy!
A už s tím končím - nebudu reagovat na nic, protože si myslím, že oba hovoříme o tom samém, jen z jiného úhlu pohledu.

Naposledy editováno 04.09.2008 13:10:28
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist