Takže, opakuji co jsem psala o kousek výš. Věřím, že motorku prodá člověk, který ji má jako pouhý dopravní prostředek, či ten, který si ji pořídil jen tak z hecu.
Motorkář, pro kterého je to koníčkem, se bude podle mne držet zuby, nehty a motorka bude to poslední, a né první, co půjde z baráku. Doufám, že na to mám hóóódně času
A zajímalo by mě jak se to chová, když tomu dochází šťáva
Trochu bych se taky obával o životnost baterky...
Edit: Fakt si nedokážu představit co by mě přimělo prodat pětikoukli a koupit Akumoto
Naposledy editováno 16.03.2010 08:52:41
1 reakcí na tento příspěvek místo silné motorky levný elektroskůtr ? (idnes)
spočítal jsem, že s tím konkrétním skůtrem, který se už prodává na našem trhu nějakou dobu, by třeba taková trasa k moři v délce 900 km vyšla na:
a) autem ......... 1890,-Kč
b) tím skůtrem ... 16-20,-Kč, tedy 100x levněji!!!!
ALE
.... autem za 12 hodin
.... a na tom skůtru za 4-5 dnů
prostě možné jen pro pohodáře, studenty, důchodce, co mají hodně času, nebo aspoň 2 měsíce prázdnin
výpočet:
auto: 30 benzín x 7litrů = 210, při 900km = 1890,-Kč
elektroskůtr: s maximální rychlostí 70km/hod. ujet 160km, potom pauza na 3 hodiny, aby se to nabilo na 60% a pak ujet max. 96 km, během toho najít ubytování/kemp se zásuvkou a přes noc nabít úplně. Dojezd za den s jedním nabitím = 256 km. Elektriku by to spotřebovalo asi za 4 až 5,-Kč!
více info (technické hodnoty toho el.skůtra) viz ten odkaz
Takže pro cestování ....asi ne
ale do města ...asi ano.
Pro mě je zatím hlavní neznámou skutečná výdrž baterie - kolik nabíjecích cyklů doopravdy vydrží? (např. když se nebude vždy nabíjet na celou kapacitu, ale někdy jen ty 3 hodiny, nebo i méně)
Naposledy editováno 16.03.2010 11:12:14
2 reakcí na tento příspěvek místo silné motorky levný elektroskůtr ? (idnes)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) místo silné motorky levný elektroskůtr ? (idnes)
A.F.I.>Teda představa, že se hlemejždím 5 dní k moři a každej mě z půlmetrový vzdálenosti omete a předjede, to je pro mě noční můra a tím pádem pro mě by padlo i dojíždění do práce, neboť jedu část cesty po dálnici a nejsem sebevrah motat se tam sedmdesátkou. U mě vítězí lenost nad levným provozem.
jasně, to máš pravdu, to byl extrémní případ,
ale
1. jsou lidi, co dojeli k moři na pinckách nebo stadionech a toto by třeba pro ně bylo
2. je lepší něco extrémně prozkoušet (nebo porovnat), aby to dokázalo, že to bude stačit na denní ježdění třeba 15 km daleko do práce, že jo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) místo silné motorky levný elektroskůtr ? (idnes)
Ono sice 100 km za 5kč je krásný, ale je třeba do toho započítat taky náklady na tu baterku pak a at asi z nejlevnějších nebude.
Jak sem řekl, na prdlání po městě proč ne, ale jinak je to nepoužielný..
To už jsou na trhu daleko univerzálnější skůtry..
Nicmene proti takovému Zoomeru od Hondy - nepochopím jak si za tyhle svařený trubky někdo může se zdravým rozumem účtovat 65 000
anebo drsňáci si hodí drát na trakční vedení nad kolejemi.... pokud zrovna nic nepojede
Jinak zahrnutí baterky do výpočtu spotřeby není problém, už jsem to tady někde počítal...
třeba u té motorky výrobce píše
"životnost akumulátorů asi 9 let
nové akumulátory, cena nyní 4000 nebo 7000,-Kč"
dejme tomu, že 7000 a že to denně budeš nabíjet 2x a že většina baterií vydrží 1000x nabití (i když u těchto fakt nevím), pak by se ke každému nabití připočetlo 7 Kč....
ale možná jsem úplně vedle, na těch stránkách uvádějí (nebo tehdy uváděli) dvě ceny za 100 km, buď 2 nebo 5 Kč a jestli právě ten rozdíl nebude provozní náklad na baterku... nevím.
nebo třetí způsob výpočtu, 160km = 3 za lektriku + 7 na baterku = 10 aneb 6,3 Kč/100 km
Ať už to bude tak, nebo jinak, tak vždy je to mnohonásobně méně, než benzín,
řekněme více než desetinásobně.
současná motorka = při spotřebě 5 a 30 Kč/litr = 150 Kč za 100 km.
jinak ten skůtr jsem tehdy nevybral proto, že bych byl prodejcem, ale už nevím jak ani, asi náhodou, prostě jsem potřeboval nějaké konkrétní údaje od nějakého konkrétného elektro-přibližovadla a na tohle jsem narazil asi nejdřív.
Věřím že může být určitě hodně lepších elektroskůtrů.
A.F.I.>Teda představa, že se hlemejždím 5 dní k moři a každej mě z půlmetrový vzdálenosti omete a předjede, to je pro mě noční můra a tím pádem pro mě by padlo i dojíždění do práce, neboť jedu část cesty po dálnici a nejsem sebevrah motat se tam sedmdesátkou. U mě vítězí lenost nad levným provozem.
Myslím že na dalnici ani nemáš co dělat, pokud ti to nejede více jak 80km/h
takže to není nemožné, jezdit a nebo i cestovat na malovýkonném skůtru
1 reakcí na tento příspěvek místo silné motorky levný elektroskůtr ? (idnes)
Naposledy editováno 17.03.2010 11:38:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) místo silné motorky levný elektroskůtr ? (idnes)
fockewulf>uvědomte si jak začínaly spalovací motory a jak tankovaly - v lékárnách! kdyby k tomu měli přístup jako vy dnes, tak tu žádné auta/motorky nejsou....
ano a pak v hospodách!
viděl jsem fotku z našeho města, před hospodou byla ruční čerpací stanice, hospodský vyběhl ven, napumpoval do skleněného válce 5 litrů, pak to pustil samospádem hadicí do auta a znovu 5 litrů... a pak řidiče zkasíroval.
Takže načerpat elektrickou energii u hospod během 1-2 hodin bude pro hospodské velmi výhodné
ale každodenní cestování do práce ve vzdálenosti kolem 15 km. vidím jako ideální hlavně cenově
Naskytuje se také mnoho cenových rozmezí těchto skůtrů od 45000 Kč - 250000 Kč. Pak už se vyplatí přemešlet po jaké trase se bude jezdit. Či rekuperaci a nebo ne atd.
zatím je dost alternativ myslím levnějších, než elektroskůtr - bejt zarytej ekolog, možná - ale pokud se chci dopravovat co nelevněji, tak zatím spalovací motor :)
a v tuhle chvíli se stavem rozvodný sítě a způsobem výroby el. energie myslím elektrika ještě chvíli počká na nějaký větší rozšíření..
a než tady začnete o těch skůtrech uvažovat a básnit o úsporách, vřele doporučuju diskusi majitelů :)
http://www.hybrid.cz/forum/viewtopic.php?f=2&t=16
Naposledy editováno 17.03.2010 15:53:42