globalmoto_duben_nolan





Téma: místo silné motorky levný elektroskůtr ? (idnes)
Anketa: pořídili by jste si elektroskůtr nebo elektromotorku?
NIKDY!
53%
19
nevím
3%
1
možná jednou jo
33%
12
jednou určitě jo
11%
4

místo silné motorky levný elektroskůtr ? (idnes)

16.3.2010 v 07:31 | Nahoru | #1
Tak jsem se nad tímto problémem zamyslel a elektroskůtr bych bral všem deseti.

Ale za velkou motorku bych jej nevyměnil.

místo silné motorky levný elektroskůtr ? (idnes)

16.3.2010 v 07:43 | Nahoru | #2
Ráda bych klikla na NIKDY, ale už vím, že NIKDY NEŘÍKEJ NIKDY. Člověk neví, co ho potká, ať už třeba ekonomicky či zdravotně atd.
Takže, opakuji co jsem psala o kousek výš. Věřím, že motorku prodá člověk, který ji má jako pouhý dopravní prostředek, či ten, který si ji pořídil jen tak z hecu.
Motorkář, pro kterého je to koníčkem, se bude podle mne držet zuby, nehty a motorka bude to poslední, a né první, co půjde z baráku. Doufám, že na to mám hóóódně času

místo silné motorky levný elektroskůtr ? (idnes)

16.3.2010 v 08:05 | Nahoru | #3
No jako druhý přibližovadlo po městě a na kratší vzdálenosti - proč ne

Ale taky bych ho za velkou mašina se spalovacim motorem neměnil, pokud bych nemusel!

místo silné motorky levný elektroskůtr ? (idnes)

16.3.2010 v 08:47 | Nahoru | #4
Až člověk bude moct dojet do města, kde se to elektroprdítko bude dát nabít, pak jo, ale takhle bych to viděl jen na velice omezený prdlání po městě..
A zajímalo by mě jak se to chová, když tomu dochází šťáva
Trochu bych se taky obával o životnost baterky...
Edit: Fakt si nedokážu představit co by mě přimělo prodat pětikoukli a koupit Akumoto

Naposledy editováno 16.03.2010 08:52:41

1 reakcí na tento příspěvek místo silné motorky levný elektroskůtr ? (idnes)

16.3.2010 v 08:53 | Nahoru | #5
Pokukuju po tomhle, do města na pojezdy

sady

místo silné motorky levný elektroskůtr ? (idnes)

16.3.2010 v 09:15 | Nahoru | #6
Už jsem to psal, elektromotorka mi vůbec nevadí, benzin mi sice voní a asi by mi chyběl, nicméně mám rád klid a vrnění elektromotoru by bylo ráj pro mé uši (nebaví mě poslouchat řev klasických výfuků,netož laďáků). S čím ale mám problém je zatím dojezd a "tankování", všřím ale, že tyhle nevýhody budou rychle odstraněny.

(reakce na) místo silné motorky levný elektroskůtr ? (idnes)

16.3.2010 v 09:52 | Nahoru | #7

Wendigo>Pokukuju po tomhle, do města na pojezdy

sady



asi nejezdí moc podle předpisů.

místo silné motorky levný elektroskůtr ? (idnes)

16.3.2010 v 09:54 | Nahoru | #8
stejne se tomu neubranime...

místo silné motorky levný elektroskůtr ? (idnes)

16.3.2010 v 10:10 | Nahoru | #9
No to jejich vysvětlení mi přijde trochu zvláštní nebo je to zkreslený tím, že se to týká prodeje nových motorek. Že by si lidi kupovali nižší kubaturu z ekonomických důvodů nějak nepobírám, i když chápu zájem o skůtříky a další malý prdítka na popojíždění po městě a po nákupech.

místo silné motorky levný elektroskůtr ? (idnes)

16.3.2010 v 10:32 | Nahoru | #10
na vystave jsem se u stanku Akumota zastavil a vozitka to byly hodne sympaticky doufam v rychlejsi vyvoj a ze vyjede neco "vetsiho"

místo silné motorky levný elektroskůtr ? (idnes)

16.3.2010 v 11:08 | Nahoru | #11
jo, už jsme o tom diskutovali v jiném vláknu - viz ten příspěvek č.5 - dokonce jsem se tam zamýšlel nad tím, jestli by se na takovém elektroskůtru nedalo cestovat

spočítal jsem, že s tím konkrétním skůtrem, který se už prodává na našem trhu nějakou dobu, by třeba taková trasa k moři v délce 900 km vyšla na:
a) autem ......... 1890,-Kč
b) tím skůtrem ... 16-20,-Kč, tedy 100x levněji!!!!

ALE
.... autem za 12 hodin
.... a na tom skůtru za 4-5 dnů
prostě možné jen pro pohodáře, studenty, důchodce, co mají hodně času, nebo aspoň 2 měsíce prázdnin

výpočet:
auto: 30 benzín x 7litrů = 210, při 900km = 1890,-Kč
elektroskůtr: s maximální rychlostí 70km/hod. ujet 160km, potom pauza na 3 hodiny, aby se to nabilo na 60% a pak ujet max. 96 km, během toho najít ubytování/kemp se zásuvkou a přes noc nabít úplně. Dojezd za den s jedním nabitím = 256 km. Elektriku by to spotřebovalo asi za 4 až 5,-Kč!

více info (technické hodnoty toho el.skůtra) viz ten odkaz

Takže pro cestování ....asi ne
ale do města ...asi ano.

Pro mě je zatím hlavní neznámou skutečná výdrž baterie - kolik nabíjecích cyklů doopravdy vydrží? (např. když se nebude vždy nabíjet na celou kapacitu, ale někdy jen ty 3 hodiny, nebo i méně)

Naposledy editováno 16.03.2010 11:12:14

2 reakcí na tento příspěvek místo silné motorky levný elektroskůtr ? (idnes)

16.3.2010 v 11:28 | Nahoru | #12
Teda představa, že se hlemejždím 5 dní k moři a každej mě z půlmetrový vzdálenosti omete a předjede, to je pro mě noční můra a tím pádem pro mě by padlo i dojíždění do práce, neboť jedu část cesty po dálnici a nejsem sebevrah motat se tam sedmdesátkou. U mě vítězí lenost nad levným provozem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) místo silné motorky levný elektroskůtr ? (idnes)

16.3.2010 v 11:55 | Nahoru | #13

A.F.I.>Teda představa, že se hlemejždím 5 dní k moři a každej mě z půlmetrový vzdálenosti omete a předjede, to je pro mě noční můra a tím pádem pro mě by padlo i dojíždění do práce, neboť jedu část cesty po dálnici a nejsem sebevrah motat se tam sedmdesátkou. U mě vítězí lenost nad levným provozem.



jasně, to máš pravdu, to byl extrémní případ,
ale
1. jsou lidi, co dojeli k moři na pinckách nebo stadionech a toto by třeba pro ně bylo
2. je lepší něco extrémně prozkoušet (nebo porovnat), aby to dokázalo, že to bude stačit na denní ježdění třeba 15 km daleko do práce, že jo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) místo silné motorky levný elektroskůtr ? (idnes)

16.3.2010 v 13:08 | Nahoru | #14
Roman2bk> Do pincka natankuješ všude, ale jak to bude s nabíjením?
Ono sice 100 km za 5kč je krásný, ale je třeba do toho započítat taky náklady na tu baterku pak a at asi z nejlevnějších nebude.
Jak sem řekl, na prdlání po městě proč ne, ale jinak je to nepoužielný..
To už jsou na trhu daleko univerzálnější skůtry..
Nicmene proti takovému Zoomeru od Hondy - nepochopím jak si za tyhle svařený trubky někdo může se zdravým rozumem účtovat 65 000

(reakce na) místo silné motorky levný elektroskůtr ? (idnes)

16.3.2010 v 13:25 | Nahoru | #15
abcman> jednoduše, v budoucnu třeba na benzínkách a teď si najdeš kempy a nabiješ si to tam. Nebo přinejhorším u někoho doma, nebo v restauraci,... holt začátky jsou těžké, ale není to nemožné.
anebo drsňáci si hodí drát na trakční vedení nad kolejemi.... pokud zrovna nic nepojede

Jinak zahrnutí baterky do výpočtu spotřeby není problém, už jsem to tady někde počítal...
třeba u té motorky výrobce píše
"životnost akumulátorů asi 9 let
nové akumulátory, cena nyní 4000 nebo 7000,-Kč"
dejme tomu, že 7000 a že to denně budeš nabíjet 2x a že většina baterií vydrží 1000x nabití (i když u těchto fakt nevím), pak by se ke každému nabití připočetlo 7 Kč....
ale možná jsem úplně vedle, na těch stránkách uvádějí (nebo tehdy uváděli) dvě ceny za 100 km, buď 2 nebo 5 Kč a jestli právě ten rozdíl nebude provozní náklad na baterku... nevím.
nebo třetí způsob výpočtu, 160km = 3 za lektriku + 7 na baterku = 10 aneb 6,3 Kč/100 km

Ať už to bude tak, nebo jinak, tak vždy je to mnohonásobně méně, než benzín,
řekněme více než desetinásobně.
současná motorka = při spotřebě 5 a 30 Kč/litr = 150 Kč za 100 km.

jinak ten skůtr jsem tehdy nevybral proto, že bych byl prodejcem, ale už nevím jak ani, asi náhodou, prostě jsem potřeboval nějaké konkrétní údaje od nějakého konkrétného elektro-přibližovadla a na tohle jsem narazil asi nejdřív.
Věřím že může být určitě hodně lepších elektroskůtrů.

(reakce na) místo silné motorky levný elektroskůtr ? (idnes)

16.3.2010 v 19:36 | Nahoru | #16

A.F.I.>Teda představa, že se hlemejždím 5 dní k moři a každej mě z půlmetrový vzdálenosti omete a předjede, to je pro mě noční můra a tím pádem pro mě by padlo i dojíždění do práce, neboť jedu část cesty po dálnici a nejsem sebevrah motat se tam sedmdesátkou. U mě vítězí lenost nad levným provozem.



Myslím že na dalnici ani nemáš co dělat, pokud ti to nejede více jak 80km/h

místo silné motorky levný elektroskůtr ? (idnes)

17.3.2010 v 10:58 | Nahoru | #17
dnes vyšel cestopis - na skůtru 50ccm do Chorvatska

takže to není nemožné, jezdit a nebo i cestovat na malovýkonném skůtru

1 reakcí na tento příspěvek místo silné motorky levný elektroskůtr ? (idnes)

17.3.2010 v 11:32 | Nahoru | #18
uvědomte si jak začínaly spalovací motory a jak tankovaly - v lékárnách! kdyby k tomu měli přístup jako vy dnes, tak tu žádné auta/motorky nejsou....

Naposledy editováno 17.03.2010 11:38:34

místo silné motorky levný elektroskůtr ? (idnes)

17.3.2010 v 11:51 | Nahoru | #19
no jo, když mně furt nepřijde jako krok dopředu přejít z motorky na skůtra ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) místo silné motorky levný elektroskůtr ? (idnes)

17.3.2010 v 12:47 | Nahoru | #20

fockewulf>uvědomte si jak začínaly spalovací motory a jak tankovaly - v lékárnách! kdyby k tomu měli přístup jako vy dnes, tak tu žádné auta/motorky nejsou....



ano a pak v hospodách!
viděl jsem fotku z našeho města, před hospodou byla ruční čerpací stanice, hospodský vyběhl ven, napumpoval do skleněného válce 5 litrů, pak to pustil samospádem hadicí do auta a znovu 5 litrů... a pak řidiče zkasíroval.

Takže načerpat elektrickou energii u hospod během 1-2 hodin bude pro hospodské velmi výhodné

(reakce na) místo silné motorky levný elektroskůtr ? (idnes)

17.3.2010 v 15:48 | Nahoru | #21
Tak pochopitelně ject na elektro skůtru k moři či na dovolenou vidím jako přitaženou za vlasy
ale každodenní cestování do práce ve vzdálenosti kolem 15 km. vidím jako ideální hlavně cenově
Naskytuje se také mnoho cenových rozmezí těchto skůtrů od 45000 Kč - 250000 Kč. Pak už se vyplatí přemešlet po jaké trase se bude jezdit. Či rekuperaci a nebo ne atd.

místo silné motorky levný elektroskůtr ? (idnes)

17.3.2010 v 15:52 | Nahoru | #22
moc bych nedával na to, co píše výrobce, ten toho vždycky naslibuje - za reálnej stav elektro skůtrů v česku bych bral diskusi majitelů těchhle prdítek - a na základě těch zkušeností mi nepřišlo, že teď je ta chvíle, kdy by bylo nějaký akumoto skvělá a jasná volba, jak ušetřit. navíc v zimě prý klesá kapacita baterií, tak si nedokáže představit, jakej by to mělo dojezd kolem nuly.
zatím je dost alternativ myslím levnějších, než elektroskůtr - bejt zarytej ekolog, možná - ale pokud se chci dopravovat co nelevněji, tak zatím spalovací motor :)
a v tuhle chvíli se stavem rozvodný sítě a způsobem výroby el. energie myslím elektrika ještě chvíli počká na nějaký větší rozšíření..

a než tady začnete o těch skůtrech uvažovat a básnit o úsporách, vřele doporučuju diskusi majitelů :)

http://www.hybrid.cz/forum/viewtopic.php?f=2&t=16

Naposledy editováno 17.03.2010 15:53:42

místo silné motorky levný elektroskůtr ? (idnes)

17.3.2010 v 15:54 | Nahoru | #23
Na ježdění do práce ucpaným městem je elektro skůtr asi nejlepší varianta a kdybych věděl, že nebudu do roka měnit zaměstnání, tak si ho pořídím. Stejně tak elektrokrosku bych jednou v garáži viděl moc rád, ale až budou peníze, tak zase nebude čas... Jako jedinou motorku bych elektro nechtěl, spíš půjdu obrácenou cestuo a postavím si nějakého jednoduchého cafe racera pro čistý požitek z jízdy bez zbytečné elektroniky. Ale ve skůtru elektrika smysl bezpochyby má
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist