globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: krizové brzdění - použití přední vs. obou brzd
 
17.2.2010 v 18:04
Vazeni pratele motorek

Rad bych navodil debatu ohledne pouzivani zadni brzy v krizovce.
Podobne tema zde nedavno bylo a alespon pro me s nejasnym zaverem.

Stojim o vase nazory na modelovou situaci, kterou priblizim nize.

Predstavme si prumerneho jezdce, nikoliv okruhoveho strelce, ktery jede v poklidu po silnici a nahle musi krizove brzdit a to zcela necekane. Terenem je asfalt, ktery je suchy a neni zasterkovany. Jede se po rovine nebo temer po rovine. Motocykl nema ABS nebo CBS a podobne vychytavky a typ motocyklu je supersport/nahac a jim podobne, ne napr. chopper, kde je jine rozlozeni hmotnosti.
Nikoliv tedy situace, kdy se zenu od zatacky k zatacce, presne vim, kde musim a kdy brzdit a mam spoustu zkusenosti!
Modelova situace je dle me docela bezny stav za jizdy, nikoliv nerealna smyslenina.

Muj nazor na tuto situaci je brzdit jen predni brzdou.

Moje duvody?
Ve zcela necekane situaci je se soustredeni pouze na davkovani jedne packy, navic citlivou rukou dle me pro prumernou osobu unosne.

Naopak zadni brza, ovladana mene citlivou nohou v pevne bote dale snizujici citlivost muze v necekane rizikove situaci snadno vest k zablokovani zadniho kola, ztrate stopy, nutnosti korekce smeru a tim padem snizeni efektivity brzdeni predni brzdou.

Prosim o vase nazory k tomuto tematu a prosim pouze o nazory skutecne k tematu a to takove, ktere k tomu maji co rici , jelikoz bych chtel z vlakna vydolovat nejakou hodnotu. Lepe, at neprispeje nikdo, nez zbytecne. Prispevky se budu snazit moderovat tak, abych prispel k vyse popsanemu.

Dekuji za pochopeni a dekuji vsem za snahu se podelit o sve zkusenosti a nazory.

EDIT: Jelikoz bych rad udrzel vlakno fakt v lajne a strucne, tak budu mazat asi vic, nez by se kdekomu libilo, at se to nezmeni jen v nejaky pokec. Takze se predem omlouvam tem, kteri napisi i prispevky v pohode a ve snaze nejak pomoci, ze jim zmizi...
Nezlobte se prosim

EDIT2: Jelikoz jsem to asi nevysvetlil zcela jasne, tak doplneni: Ja nemam pochybnosti o tom, ze by brzdeni pouze predni brzdou bylo na kratsi draze, nez brzdeni obema.
O cem mam pochybnosti, je to, ze prumerny pilot motorky nezvladne v krizovce efektivne brzdit zadni brzdou a dojde k zablokovani kola.
Jde mi tedy o to, ze motorka by to zvladla, ale clovek to nezvladne.


Naposledy editováno 17.02.2010 20:15:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) krizové brzdění - použití přední vs. obou brzd

18.2.2010 v 10:51 | Nahoru | #61

MATY2>supersportaři kteří jezděj po silnici podobně jako po okruhu si podle mě taky pěkně koledujou, nepřítelem je v tomto případě pocit že už motorku naprosto zvládám a myšlenka "tady to mám najetý" v takovém případě jede jezdec téměř "na doraz" a stačí jakýkoli (i malý) nečekaný problém (trocha písku, překážka atp.) a může to zle dopadnout...

ta hranice mezi stoppie a blokováním kola je krom způsobu mačkání páčky hlavně o typu motocyklu, nebo mi chceš tvrdit že se všemi motorkami na standardních gumách dokážeš stoppie?



to souhlasim, ze to je jak pises, ale sterk na silnici atd je vetsinou zarukou padu i pri mnohem opatrnejsim stylu prujezdu zatackou, bracha takhle spdl v zatacce prede mnou, na vylite nafte a jeli sme krokem...

ta hranice stoppie vs blok jasne zalezi na geometrii a obuti moto, i na povrchu.. to ale dawe psal hned od zacatku, ono dnesni nahace to budou mit podobne jako sporty.. naky sileny choppery budou zas uplne jinde.. ale tak zse se neda napst navod na idealni brzdeni pro vsechny moto, dawe a dalsi napsali svuj pohled na brzdeni na supersportu... ono na 350kg HD s 3m dlouhym springerem vepredu stejne nezbyde nez zvrit oci a ten autobus prevratit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) krizové brzdění - použití přední vs. obou brzd

18.2.2010 v 10:58 | Nahoru | #62
assassin> diky za podporu.
Ale toto tema mi pripada jako mnoho podobnych zde. Lide nectou pozorne, ci do konce a pak si vykladaji jiste prispevky jinak nez byly mineny.
Napriklad uplne vypousti pocatecni podminky, ktere jsem uvedl na zacatku prvniho postu, kde bylo jasne napsano:

... v popsane situaci (pokud by nebylo jine reseni nez brzdit)...



pricemz situace popsana v titulnim prispevku tematu:

...Terenem je asfalt, ktery je suchy a neni zasterkovany. Jede se po rovine nebo temer po rovine. Motocykl nema ABS nebo CBS a podobne vychytavky a typ motocyklu je supersport/nahac a jim podobne, ne napr. chopper...



Proto mi pripada rada prispevku jako rozhovor hlucheho s blbym, kde se vetsinu casu vysvetluji spatne interpretace. Pro me nema cenu v takove konverzaci pokracovat a radeji budu venovat pozornost uzitecnejsim cinnostem.
Doporucuji ti totez

1 reakcí na tento příspěvek krizové brzdění - použití přední vs. obou brzd

18.2.2010 v 11:16 | Nahoru | #63
Hodně zajímavý vlákno, VSH dík a vám ostatním (MATY2,Dawe02 a další...) taky. Zásluhou assassina jsem si tímhle (" naky sileny choppery budou zas uplne jinde.. ale tak zase se neda napsat navod na idealni brzdeni pro vsechny moto, dawe a dalsi napsali svuj pohled na brzdeni na supersportu... ono na 350kg HD s 3m dlouhym springerem vepredu stejne nezbyde nez zvrit oci a ten autobus prevratit" )smíchy málem prorval bránici .

Naposledy editováno 21.05.2010 13:10:42

1 reakcí na tento příspěvek krizové brzdění - použití přední vs. obou brzd

18.2.2010 v 11:36 | Nahoru | #64
1. Suchý asfalt, rovnika, rychlost cca 40 a CB500(vzadu buben) dáma zastavila v křižovatce u kraje a když jsem ji předjížděl, tak to chtěla otočit do protisměru, takže mi to fikla asi pod úhlem 50-60° před moto. Nebyl čas na to zabrzdit úplně, brzdil jsem oběma a napadlo mě že by něbylo od věci přebrzdit zadek a jít pod podobným úhlem do ní, takže mě zadní bubnovka zachránila, před nárazem jsem ještě stihnul povolit a celým bokem jsem ji pomačkal bok auta a popojel asi ještě 3m a zastavil.
2. Suchý asfalt, rovinka, rychlost cca 100 a docela naloženej TA 600, týpek ob auto se rozhod najednou odbočovat doprava ten za ním (tranzit) reagoval pozdě a zašláp to a jel mírně doleva, já měl dost místa na intenzivní dobrždění, brzdil jsem oběma napřímo, skoro nic se nedělo na předku a ani zadek se skoro nechytal, tak jsem je zamáčk úplně a nevyšlo to asi o 2m tak jsem před nárazem povolil a promáčk jsem mu nárazník předním kolem, pak jsem kouknul na asfalt a byla to část, kterou nechali asi před 5ti lety frézovat a pak jen ujezdit, takže tam byly takový uhlazený drážky, šmejdi!
Zadní brzdu používám pokaždý. Beru v potaz taky gyroskopickej efekt zadního kola, když ho zastavím (zbrzdím), tak snížím jeho hmotnost, resp. hmotnost motorky i kdyby bylo kolo va vzduchu. O tom, ale nikdo nikde nemluví, to nechápu.
Brzdit se budu učit asi celej život...

3 reakcí na tento příspěvek krizové brzdění - použití přední vs. obou brzd

18.2.2010 v 11:38 | Nahoru | #65
Jinak, ještě jsem přemýšlel, že je asi dost rozdíl v podvozku motorky.

Moje SV je možná extrém co se týče špatných předních vidlic (jak píše Grassel, měkký jak č..ák mýho dědy). Když brzdím oběma, tak potopení předku není tak velký a zároveň se z nějakýho důvodu mírně stlačí i zadní kolo, což vede k celkově o dost lepšímu chování motorky v tomhle manévru.

Možná u pořádný, moderní motorky si to ty přední vidlice dokážou schroustat líp.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) krizové brzdění - použití přední vs. obou brzd

18.2.2010 v 11:42 | Nahoru | #66

Torquis>1.
Zadní brzdu používám pokaždý. Beru v potaz taky gyroskopickej efekt zadního kola, když ho zastavím (zbrzdím), tak snížím jeho hmotnost, resp. hmotnost motorky i kdyby bylo kolo va vzduchu. O tom, ale nikdo nikde nemluví, to nechápu.



O tom nikdo nemluvi protoze to cos napsal nedava za mak smyslu.

(reakce na) krizové brzdění - použití přední vs. obou brzd

18.2.2010 v 11:48 | Nahoru | #67

Dawe02>O tom nikdo nemluvi protoze to cos napsal nedava za mak smyslu.



ha a ted si torquis dobre nabehl... uz jsem to ale jednou taky udelal..

turquis: brzdenim zadniho kola i kdyz bude ve vzduchu by ziskal jeste dalsi pritlacnou silu na predku... ale nema to nic spolecneho s gyroskopickym momentem...

(reakce na) krizové brzdění - použití přední vs. obou brzd

18.2.2010 v 11:52 | Nahoru | #68

Bozo>Jinak, ještě jsem přemýšlel, že je asi dost rozdíl v podvozku motorky.

Moje SV je možná extrém co se týče špatných předních vidlic (jak píše Grassel, měkký jak č..ák mýho dědy). Když brzdím oběma, tak potopení předku není tak velký a zároveň se z nějakýho důvodu mírně stlačí i zadní kolo, což vede k celkově o dost lepšímu chování motorky v tomhle manévru.

Možná u pořádný, moderní motorky si to ty přední vidlice dokážou schroustat líp.



to je to o cem pise dawe ze to zavodnici pouzivaji pri najezdu do zatacky pro jakousi "stabilizaci geometrie stroje" proste timhle docilis jineho uhlu vidlice-jine stopy a behem zataceni se motorka pak chova jinak.. ale prudke brzdeni v primem smeru jde jeste priostrit tim predkem az temer do stoppie.. ale ja tak taky brzdit neumim a brzdim jak to popisujes ty... navic se s timhle zvykem dobre prechazi na prujezd zatackou v drift motardovem stylu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) krizové brzdění - použití přední vs. obou brzd

18.2.2010 v 12:27 | Nahoru | #69

Dawe02>O tom nikdo nemluvi protoze to cos napsal nedava za mak smyslu.



No jo, ale kolo je takovej setrvačník(gyroskop) a čím víc otáček tím větší energii(hmotnost) kumuluje a když mu snížím otáčky, resp. energii tak má i nižší hmotnost, a tím má nižší hmotnost i motocykl, nemluvím o žádným zvýšení přítlačný síly(assasin). Ale o snížení síly, která tlačí motocykl dopředu, protože ten gyroskop má ještě kynetickou energii, jelikož předtím se pohyboval např 100km/h dopředu.
assasin: gyroskopickej moment tím zbrděním kola snížím

(reakce na) krizové brzdění - použití přední vs. obou brzd

18.2.2010 v 12:33 | Nahoru | #70

Torquis>No jo, ale kolo je takovej setrvačník(gyroskop) a čím víc otáček tím větší energii(hmotnost) kumuluje a když mu snížím otáčky, resp. energii tak má i nižší hmotnost, a tím má nižší hmotnost i motocykl, nemluvím o žádným zvýšení přítlačný síly(assasin). Ale o snížení síly, která tlačí motocykl dopředu, protože ten gyroskop má ještě kynetickou energii, jelikož předtím se pohyboval např 100km/h dopředu.
assasin: gyroskopickej moment tím zbrděním kola snížím



to jo snizis, protoze snizis otacky, ale gyroskopickej moment podle me nema moc vliv na pohyb setrvacniku v ose kolme na osu jeho rotace, ostatne pri tom samem pohybu podle me nema vliv ani ta energie co je v nem naakumulovana (hovorime o kole ve vzduchu) pokud je zdni kolo na zemi tak je je jasny ze brzdim setrvacnej moment vsech rotujicich casti...

proste pokud budu brzdit auto ktery ma na korbe 1000kg zeleza a auto ktere ma na korbe 1000kg sestrvak co se toci kolem osy kolme na smer pohybu auta, tak brzdim v obou pripadech stejnou hmotnost a ne jak pises ty hmotnost navic.. u zataceni, naklaneni uz by slo o gyroskopickej moment ale to jsme zas jinde..

1 reakcí na tento příspěvek krizové brzdění - použití přední vs. obou brzd

18.2.2010 v 12:37 | Nahoru | #71
turquis: s tim ze v nejakem mechanismu naakumuluju energii a soucasne se tim "zvysi" hmotnost je podle me popreni zachovani zakona zachovani energie... sice operujes teorii ale nejsem si jistej jestli ji mas dostatecne zmaknutou... Dawe ucil,uci? komplet mechaniku na vysoke skole, tady se moc mchrovat s nedokonalejma znalostma neda, to taky vim z vlastni zkusenosti

edit: teda mysleno v oblastech newtonovske fyziky a tak jak si to napsal..

Naposledy editováno 18.02.2010 12:38:39

(reakce na) krizové brzdění - použití přední vs. obou brzd

18.2.2010 v 12:52 | Nahoru | #72

Torquis>assassin> Jo teď už chápeš, jak jsem to myslel Mílit se můžu, neříkám, že ne. Pak by mne zajímal názor Dawa, případně nějakej vzorec.



no o tom ze kdyz kolo je na zemi brzdim setrvacnst vsech rotujicich casti psal dawe uz v tom prvnim prispevku.. na tom asi neni treba nic rozvadet.. vse bylo receno a uz to tu omylame dokola...

krizové brzdění - použití přední vs. obou brzd

18.2.2010 v 12:56 | Nahoru | #73
Popsanou situaci jsem zažil 2x. Instinktivně jsem sáhnul po přední brzdě a brzdil co to šlo. Brzdit zadní bylo v tu chvíli nesmysl, protože zadní kolo se země nedotýkalo. Nejúčinnější je samozřejmě brzdit oběma a udržet obě kola na zemi, ale to podle mě bez nějakýho elektronickýho asistentu zvládne málokdo, takže za mě - průměrnej řidič pouze přední, ale jde to i líp, na což si já nevěřim.

(reakce na) krizové brzdění - použití přední vs. obou brzd

18.2.2010 v 13:03 | Nahoru | #74

Torquis>assassin> Jo teď už chápeš, jak jsem to myslel Mílit se můžu, neříkám, že ne. Pak by mne zajímal názor Dawa, případně nějakej vzorec.



na to snad nepotřebuješ vzorec, gyroskopický moment působí na pohyb do stran, ne dopředu a dozadu. Navíc v ose otáčení taky nebude působit žádná síla. S fyzikou moc kamarád nejsem, snad je to správně

krizové brzdění - použití přední vs. obou brzd

18.2.2010 v 13:04 | Nahoru | #75
Také přidám názor. Jak tady vsh psal, jede se po rovince, v přímém směru. Pokud dojde ke krizovému brzdění, stejně s tou změnou směru v průběhu intenzivního brzdění nelze podle mých skromných zkušeností nic moc dělat. Pokud používáme intenzivní brzdění např v mírném náklonu, je to už docela něco jiného, tam nějaké podjetí zadního kola při použití zadní brzdy a následný skluz hrozí mnohem víc. Ale u brzdění v přímém směru tu vzdálenost při int. brzdění zkracujeme i očima a nemyslím si, že brzdění zadní brzdou by riziko nějakého pádu zvyšovala. Naopak, její použití, byť jak píšete - podílí se tak 5% - podle mě znamená 5 metrů ze stometrové vzdálenosti a to není úplně zanedbatelná délka. Naprosto přesně to tady podle mě vystihuje Bozo a jeho PS1-5. Mám úplně stejný názor, pokud dojde ke krizovce,pak brzdím rozhodně oběma brzdami - proto je mám! Brzdit intenzivně jen přední brzdou podle mě přináší riziko nějakého pádu ještě víc než brzdění oběma. Setrvačnost celého motocyklu se v tu chvíli opírá pouze o těch pár cm2 na předku a riziko nějakého podvrtnutí předního kola a následný pád je mnohem pravděpodobnější.

Naposledy editováno 18.02.2010 13:06:28

(reakce na) krizové brzdění - použití přední vs. obou brzd

18.2.2010 v 13:09 | Nahoru | #76

Torquis>assassin> Jo teď už chápeš, jak jsem to myslel Mílit se můžu, neříkám, že ne. Pak by mne zajímal názor Dawa, případně nějakej vzorec.



je to jak psal assasin. Musis rozlisovat setrvacne silove ucinky vyplyvajici z translace a rotace kola. Setrvacne sily vyplyvajici z translace se pri brzdeni nezbavis, setrvacneho momentu z rotacniho pohybu se v dobe kdy mas kolo ve vzduchu zbavis --> ucinejsi brzdeni.
Gyroskopicky moment se vubec neuplatni z duvodu absence jakekoliv precese, pokud zaroven nenaklapis motorku nebo neprojizdis zatackou maleho polomeru.

Pokud ji klopis kolem podelne osy, pak se g.mom. projevi tim, ze se ti bude snazit otocit moto kolem svisle osy (predni kolo doleva, zadni doprava, nebo naopak). Hmota odpovedna za tento moment je nejen od zadniho, ale i od predniho kola, prevodu, kliky atd...

Pokud budes projizdet zatackou maleho polomeru, pak se projevi g.moment tak, ze se ti bude snazit sklopit moto.

V zadnem pripade nevstupuje g.moment do dynamiky brzdeni.

krizové brzdění - použití přední vs. obou brzd

18.2.2010 v 14:06 | Nahoru | #77
tady asi od 8:30 minuty

Naposledy editováno 18.02.2010 14:25:43

krizové brzdění - použití přední vs. obou brzd

18.2.2010 v 14:27 | Nahoru | #78

(reakce na) krizové brzdění - použití přední vs. obou brzd

18.2.2010 v 18:15 | Nahoru | #79
Dekuji vsem za snahu prispet.

Dekuji predevsim za kvalitni prispevky lidi, co se zadanim opravdu zabyvali a prispivali k veci, uvedli i sve duvody a vse vysvetlili, proc to tak soudi.
Je vas vice a vsichni nezazni, ale za vsechny dekuji dawe02.

Pro me osobne bylo vlakno uzitecnym zdrojem a mam mnohem vice jasno, nez pred jeho zalozenim.
Necham uz vlakno byt, protoze neustale mazani OT me odcerpava prilis casu.

At se dari

3 reakcí na tento příspěvek krizové brzdění - použití přední vs. obou brzd

2.4.2014 v 23:42 | Nahoru | #80
hodne lidi tu obhajuje brzdeni predni brzdou..myslim si ale ze je to jen proto ze vsude se pise ze ma vetsi ucinek nez zadni..a hlavne proto ze lidi co brzdeji predni maji strach brzdit obema protoze to vyzaduje kumst a ne kazdej to umi...ja brzdim zasadne zadni(abych to mel v krvi a dobrej cit v noze) a predni jen dobrzdim..tzn pouzivam obe s tim ze predni je jako posledni stace...proc?protoze se muze lehce stat ze me z niceho nic(dnes se me to take stalo)bez blinkru z vedlejsiho pruhu vjede plechovkar protoze ho tam taky nekdo atakoval... a diky tomu ze mam obe kola na silnici tak mam stale volbu zda se najde nejaka skulina kudy projedu(vse je v pohybu)..ten kdo hamtne jen na predni,ma nejen velke riziko ze mu podklouzne kolo a rozbije si drzku i kdyby nedoslo ke stretu..ale hlavne se pripravuju o moznost mit stroj pod kontrolou a hledat sterbinu kam to poslat.....takze za me,stahnout plyn,pribrzdit zadni az do smyku,jakmile se pritlaci predni vydlice tak tahle hamtnout na predni brzdu a sevrit sverac..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) krizové brzdění - použití přední vs. obou brzd

3.4.2014 v 08:37 | Nahoru | #81
bramboroking> jestli ti je 48, tak tě takové kraviny jako brzdit jen zadní učili beztak v autoškole. Na přední brzdu se "nehamtá"(pokud nemáš ABS) bezmozkovitě, ale tlak se plynule zvyšuje...stejně tak neskočím jak magor po zadní třeba na štěrku

(reakce na) krizové brzdění - použití přední vs. obou brzd

3.4.2014 v 15:07 | Nahoru | #82

NoFear4 píše: Predni brzda only...ubrzdi vsechno co je potreba.Zadek to jen komplikuje.


suhlas

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) krizové brzdění - použití přední vs. obou brzd

3.4.2014 v 19:29 | Nahoru | #83

fockewulf píše: bramboroking> jestli ti je 48, tak tě takové kraviny jako brzdit jen zadní učili beztak v autoškole. Na přední brzdu se "nehamtá"(pokud nemáš ABS) bezmozkovitě, ale tlak se plynule zvyšuje...stejně tak neskočím jak magor po zadní třeba na štěrku



kdyz nechapes co to znamena tahle hamtnout na predni brzdu...tak nema smysl otom hovorit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) krizové brzdění - použití přední vs. obou brzd

3.4.2014 v 19:40 | Nahoru | #84

fockewulf píše: bramboroking> jestli ti je 48, tak tě takové kraviny jako brzdit jen zadní učili beztak v autoškole. Na přední brzdu se "nehamtá"(pokud nemáš ABS) bezmozkovitě, ale tlak se plynule zvyšuje...stejně tak neskočím jak magor po zadní třeba na štěrku


Vono kdyz se jeden lekne, tak za to vezme ani neví..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) krizové brzdění - použití přední vs. obou brzd

3.4.2014 v 22:59 | Nahoru | #85

bramboroking píše: kdyz nechapes co to znamena tahle hamtnout na predni brzdu...tak nema smysl otom hovorit



Potom to taky nechápu a mohl by jsi nejen fockewulfovi vysvětlit, co to tedy podle tebe znamená, když stejné slovo používáš v tomto kontextu

bramboroking píše: ten kdo hamtne jen na predni,ma nejen velke riziko ze mu podklouzne kolo a rozbije si drzku...



K tématu - co jsem si to tu tak celé přečetl, tak bych to viděl tak, že za daných okolností (v prvním příspěvku) by mělo být dostačující brzdění pouze přední brzdou naplno (zadek pořád na zemi, ale maximálně odlehčený). Pak brzdění zadní brzdou ani moc smysl nemá. Ovšem pokud se do tohoto stavu NEDOSTANU, tak mi VŽDY brzdění zadní brzdou pomůže, POKUD zadní kolo nezablokuju - pak mi to situaci spíš zkomplikuje. Potom je na každém, zda se rozhodne pro vrabce v hrsti, nebo holuba na střeše (pro méně chápavé - je na každém, zda se rozhodne použít jen přední brzdu a mít to "pod kontrolou", nebo použít i zadní a pomoct si, nebo si zadělat na problém)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) krizové brzdění - použití přední vs. obou brzd

8.4.2014 v 18:26 | Nahoru | #86
-MK->...já teda nevím pánové ale jak tak koukám na to datum kdy ten dotaz vzniknul, tak už si tu krizovku možná za ty čtyři roky vyzkoušel . Podle mě když na nějakou krizovku dojde, tak v těch pár vteřinách stejně nemáš čas přemýšlet co tu kdo radil.Pokud člověk používá obě brzdy, tak je použije, pokud je zvyklý jen na předek, použije jen předek....jestli si ty situace teda dvakrát denně netrénuje,co je lepší.

....a sorry,čistě pánská diskuze

Naposledy editováno 08.04.2014 18:28:07

(reakce na) krizové brzdění - použití přední vs. obou brzd

8.4.2014 v 18:40 | Nahoru | #87

dva_hrnce píše: Vono kdyz se jeden lekne, tak za to vezme ani neví..


no ono se předně nemáš co lekat, to je potom opravdu problém
ale já budu asi jiný oddíl, jezdím do 150ti km/h, většinou ale kolem kila(a to jen když je rovná cesta), takže na mě moc překvápek cestou nečeká

bramboroking>super, jsem rád, že nemusm ztrácet čas s někým, kdo ani neví co píše

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) krizové brzdění - použití přední vs. obou brzd

9.4.2014 v 08:52 | Nahoru | #88

Fazeraja píše: -MK->...já teda nevím pánové ale jak tak koukám na to datum kdy ten dotaz vzniknul, tak už si tu krizovku možná za ty čtyři roky vyzkoušel .


To máš sice pravdu, ale já reagoval na bramboru a brambora na něj (vlákno) zareagoval teď, takže pro něj to ještě je aktuální ;)

Fazeraja píše: Podle mě když na nějakou krizovku dojde, tak v těch pár vteřinách stejně nemáš čas přemýšlet co tu kdo radil.Pokud člověk používá obě brzdy, tak je použije, pokud je zvyklý jen na předek, použije jen předek....jestli si ty situace teda dvakrát denně netrénuje,co je lepší.


To máš taky pravdu, jenže můžeš mít špatné návyky a tak je třeba někdo změní, když si zde přečte "logické" argumenty. Já byl z jawy naučen brzdit vším a plnou silou, protože ono to ani jinak nebrzdilo. Což si na nové motorce nemůžu dovolit a dovedeš si určitě představit mou první jízdu, když jsem skoro po deseti letech pravidelného ježdění s tímto návykem přesedlal

(reakce na) krizové brzdění - použití přední vs. obou brzd

9.4.2014 v 14:12 | Nahoru | #89
-MK-> S tou Jawou máš pravdu , to si taky ještě pamatuju, i když já pak měla MZ, ta už měla aspoň kotouč vpředu.Co si hlavně pamatuju že jsem ze začátku u Géesa hledala stupačky .Já myslím že jsi ty starý návyky musel hodně rychle zapomenout , ono to člověka i donutí, když si nechce rozbít držku . Když jsem poprvé seděla na géesu tak jsem jela jak posr.... ,takže si to dokážu představit.

..jo a k tomu vláknu, nemyslela jsem to přímo na Tebe, vím že jsi reagoval na bramboru, proto jsem psala pánové, jen jsem reagovala na poslední příspěvek, jinak to bylo myšleno obecně , že původní vlákno už je staršího data, ale je fakt že si to třeba ještě někdo kdo začíná rád přečte.Osobně si myslím že když tu někdo psal že zadní brzdu vůbec nepotřebuje,nevím teda, ale je situace kdy použití jen přední brzdy není zrovna nejlepší volba.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) krizové brzdění - použití přední vs. obou brzd

9.4.2014 v 17:12 | Nahoru | #90

bramboroking píše: hodne lidi tu obhajuje brzdeni predni brzdou..myslim si ale ze je to jen proto ze vsude se pise ze ma vetsi ucinek nez zadni..a hlavne proto ze lidi co brzdeji predni maji strach brzdit obema protoze to vyzaduje kumst a ne kazdej to umi...ja brzdim zasadne zadni(abych to mel v krvi a dobrej cit v noze) a predni jen dobrzdim..tzn pouzivam obe s tim ze predni je jako posledni stace...proc?protoze se muze lehce stat ze me z niceho nic(dnes se me to take stalo)bez blinkru z vedlejsiho pruhu vjede plechovkar protoze ho tam taky nekdo atakoval... a diky tomu ze mam obe kola na silnici tak mam stale volbu zda se najde nejaka skulina kudy projedu(vse je v pohybu)..ten kdo hamtne jen na predni,ma nejen velke riziko ze mu podklouzne kolo a rozbije si drzku i kdyby nedoslo ke stretu..ale hlavne se pripravuju o moznost mit stroj pod kontrolou a hledat sterbinu kam to poslat.....takze za me,stahnout plyn,pribrzdit zadni az do smyku,jakmile se pritlaci predni vydlice tak tahle hamtnout na predni brzdu a sevrit sverac..



doufám, že si to nečte někdo nový. způsobů, jak se dostat do příkopu je dost, tak na co přidávat ještě jeden...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist