Ahoj, řešil jsem to i v jiném vláknu, ale myslím, že je to i téma dost zajímavé samo pro sebe, tak proto ho zakládám. Abych začal postupně... měnil jsem na motce olej, bez filtru, takže se nedalo přesně odhadnout, kolik tam toho zůstalo, lil jsem, až jsem přelil, né moc, tak o decku... zkrátka olejové oko nebylo plné po rysku, ale bylo plné... jezdil jsem s tím cca 14 dní, než jsem si našel čas olej odpustit do středu oka. Domnívám se, že tím by se ničemu ublížit nemělo. Přesto jsem si všiml, že motorka začala nějak "nejet" jako dřív... do 6tis se jí moc nechce a pak teprve začne zabírat jak by měla, ovšem to pokud držím plný plyn neustále. Pokud v 6tis přidám, nevystřelí taktéž jako dřív, ale zabručí si do výfuku a pak začne teprve zrychlovat. Chová se vlastně podobně, jako by měl 2takt ucpaný výfuk.. že nejde o moje pocity, ale o fakt jsem si ověřil když jsem zkoušel maximálku. Dříve jsem dokázal s přehledem z ní dostat 180 km/h, 160 jsme jezdily ve dvou, s kufrem a báglem... teď mám Vmax sám, bez kufru a zalehlý za řidítkama necelých 160, je to jako uškrcená verze... Vyměnil jsem chladicí kapalinu (to s tím ale těžko nějak souvisí) v rámci pravidelné údržby a i vzduchový filtr. Od toho jsem si tak nějak sliboval, že by to mohlo být ono, jelikož při 22tkm byl ještě originální. Nezměnilo se však nic. Přemýšlel jsem si tak, co jsem kdy kde provedl a došlo mi, že né vždy jsem vytáčel motorku řádně prohřátou... tak minutku na sytič a max. minutku klidné jízdy a pak občas kudlu... proto toto téma. Zajímalo by mě, co se v motoru přesně za těhle okolností posere, nebo zda stačí nechat seřídit ventily (pochybuju) a kolik mě uvedení do původního stavu tak může stát? :roll: Zkrátka jsem blbec a za blbost se platí. Dlužno dodat, že mi začala také stoupat spotřeba, ale těžko říci o kolik, protože to pořád zkouším, jak to "ne"jede... počítám, že půllitr na sto bude reálný přírůstek... jinak motorka startuje v pohodě, drží volnoběh (občas jakoby 1válec na vteřinku vynechá), nechá se vytáčet až k červenému poli, zkrátka vše v pohodě, jen ta maximálka a akcelerace je někdě úplně jinde :( Takže, co konkrétně jsem zničil tím, že se motor ohřál o poznání rychleji než kapalina? Nebo vás napadá jiná možná závada?
PS: také mě napadlo, že budu přitahovat řetěz, ale volnější řetěz tohle těžko způsobí, ne?... děkuji za ohlasy a to, že jsem blbec, to už vím... :(
2x PS: ventily a karburátory byly seřizovány před 5tkm spolu s výměnou svíček...
Edit by MIra
Elzon>vzhledem k tomu, že jsem byl hrdým majitelem ER 5 asi vím co s tím je:- )
Ještě ti napíšu co ti to dělá: z výfuku jde je dost cítit nespálený benzín, při vytočení černý kouř, špatně jde od spoda do otáček, vysoká spotřeba a někdy se motor zakucká. Jestli se v tom vydíš, tak si vyčisti ventil u plováku ( obou ). Potom vyzkoušej a vyměň svíce. Práce na 2 hod. Následně přidej dva palivové filtry a budeš navždy v klidu.
Tak až na ten benzín a kouř to sedí.. ventil u plováku? Já měl doteď jen pionýra, takže tím myslíš zřejmě jednu z trysek v karburátoru, že? Jinak díky za tip, i ostatním, celkem mě tu uklidňujete, snad to tak bude! David
TomBr>Podle mě je ta motorka kaput. nespravuj to.... za kolik prodáš budíky? :D jen takovej ftípeček
Snad to oba dáme do jara do kupy a konečně se spolu projedem
Než jsem si všiml, že to píšeš Ty, tak jsem chtěl začít skákat jako čertík z krabičky
Bořa13>Me to delalo neco podobneho:( nechal sem seridit ventily a karburátory( v jednom z nich byla trosku ucpana tryska) vymenil se olej, vzduchac i olejovej fitra potom ta motorka jela jak nikdy:)
Ventily mají 5tkm po seřízení, stejně tak jako karburátory. Olej a vzduchový filtr mám nový. Zkusím tedy vyčistit ty karburátory a vyměnit svíčky a uvidíme. Doufám, že budu moci pak napsat stejnou poslední větu, jako Ty :)
Prostě jsem ten motor studený při vytáčení zasíral špatně spalovanou směsí a teď se to díky tomu Fuel Cleanu vypálilo a je to v pohodě :). Jedinou vadou na kráse je fakt, že při testování jsem "podpálil" nálepku na výfuku :x ale co je zničená nálepka proti zničenému motoru :wink:
http://davidhavel.pi...kawasaki-er-5/#16259