Ahoj, řešil jsem to i v jiném vláknu, ale myslím, že je to i téma dost zajímavé samo pro sebe, tak proto ho zakládám. Abych začal postupně... měnil jsem na motce olej, bez filtru, takže se nedalo přesně odhadnout, kolik tam toho zůstalo, lil jsem, až jsem přelil, né moc, tak o decku... zkrátka olejové oko nebylo plné po rysku, ale bylo plné... jezdil jsem s tím cca 14 dní, než jsem si našel čas olej odpustit do středu oka. Domnívám se, že tím by se ničemu ublížit nemělo. Přesto jsem si všiml, že motorka začala nějak "nejet" jako dřív... do 6tis se jí moc nechce a pak teprve začne zabírat jak by měla, ovšem to pokud držím plný plyn neustále. Pokud v 6tis přidám, nevystřelí taktéž jako dřív, ale zabručí si do výfuku a pak začne teprve zrychlovat. Chová se vlastně podobně, jako by měl 2takt ucpaný výfuk.. že nejde o moje pocity, ale o fakt jsem si ověřil když jsem zkoušel maximálku. Dříve jsem dokázal s přehledem z ní dostat 180 km/h, 160 jsme jezdily ve dvou, s kufrem a báglem... teď mám Vmax sám, bez kufru a zalehlý za řidítkama necelých 160, je to jako uškrcená verze... Vyměnil jsem chladicí kapalinu (to s tím ale těžko nějak souvisí) v rámci pravidelné údržby a i vzduchový filtr. Od toho jsem si tak nějak sliboval, že by to mohlo být ono, jelikož při 22tkm byl ještě originální. Nezměnilo se však nic. Přemýšlel jsem si tak, co jsem kdy kde provedl a došlo mi, že né vždy jsem vytáčel motorku řádně prohřátou... tak minutku na sytič a max. minutku klidné jízdy a pak občas kudlu... proto toto téma. Zajímalo by mě, co se v motoru přesně za těhle okolností posere, nebo zda stačí nechat seřídit ventily (pochybuju) a kolik mě uvedení do původního stavu tak může stát? :roll: Zkrátka jsem blbec a za blbost se platí. Dlužno dodat, že mi začala také stoupat spotřeba, ale těžko říci o kolik, protože to pořád zkouším, jak to "ne"jede... počítám, že půllitr na sto bude reálný přírůstek... jinak motorka startuje v pohodě, drží volnoběh (občas jakoby 1válec na vteřinku vynechá), nechá se vytáčet až k červenému poli, zkrátka vše v pohodě, jen ta maximálka a akcelerace je někdě úplně jinde :( Takže, co konkrétně jsem zničil tím, že se motor ohřál o poznání rychleji než kapalina? Nebo vás napadá jiná možná závada?
PS: také mě napadlo, že budu přitahovat řetěz, ale volnější řetěz tohle těžko způsobí, ne?... děkuji za ohlasy a to, že jsem blbec, to už vím... :(
2x PS: ventily a karburátory byly seřizovány před 5tkm spolu s výměnou svíček...
Edit by MIra
Když je filtr od oleje tak má menší propustnost a motorka se dusí, to by mohlo sedět
BK>jestli si přelil a pak to jezdil, tak ti fouklo těsnění podlě mě.
Bylo tam víc tak maximálně o deci... to by mohl motor s převodovkou pobrat ne? A vyfouklé těsnění, předpokládám, že máš na mysli pod hlavou, by se projevilo čekám i jinak, než sníženou akcelerací a maximálkou,ne?
WenCa>a ten olej jsi měřil, když stála motorka v rovině nebo na bočním stojanu?
na hlavním, takže v rovině... prostě jsem to nalil těsně pod rysku, tak jsem si řekl ještě trošku a ono to tam už přijít nemělo, bylo tam víc opravdu tak max. o deci
dave-lister>Nemá ta motorka náhodou katalyzátor? To co popisuješ vypadá na ucpanej kat, případně nějaká jiná část výfuku.
O katalyzátoru u ER-5 jsem nikdy neslyšel, takže asi né. Ale také mi to silně připomíná ucpaný výfuk u Jawy... Vytáhnu tlumič a uvidím, díky za tip.Axel>tim olejem by to byt nemělo,stunteři přelivaj aji o 2 litry...(někteři dokonce o hoodně vic)a taky ty motky zrovna nešetři..
projit vyfuk,svičky....jak dlouho si ji dělal to,že si ji neprohřival...???(sezonu??dvě??)
To určitě né, mám motorku od ledna a vyjet se studenou a začít za to tahat se mi povedlo tak já nevím, prostě občas... desetkrát, dvacetkrát... takže je šance, že bych nemusel řešit kroužky, výbrusy a podobné peripetie za desetitisíce?
DavidHavel>Axel>tim olejem by to byt nemělo,stunteři přelivaj aji o 2 litry...(někteři dokonce o hoodně vic)a taky ty motky zrovna nešetři..
projit vyfuk,svičky....jak dlouho si ji dělal to,že si ji neprohřival...???(sezonu??dvě??)
To určitě né, mám motorku od ledna a vyjet se studenou a začít za to tahat se mi povedlo tak já nevím, prostě občas... desetkrát, dvacetkrát... takže je šance, že bych nemusel řešit kroužky, výbrusy a podobné peripetie za desetitisíce?
tak neni to moc..ale zas jestli se k moto choval stejně předchozi majitel..začal bych vyměnou sviček,kontrolou vyfuku-sani,jestli všechno těsni,jak ma...
jinak přeliti o decku-to ani neni přeliti,a jestli neni ucpany odfuk motoru,tak by neudělalo nic ani přeliti o litr..
kdyby byl ucpany,tak by to profouklo ne těsněnim pod hlavou,ale guferem/y na klice...
dave-lister>Zkus se projet bez vejfuku, sice to bude řvát jako kráva ale jinak asi nezjistíš jestli je výfuk v pořádku. Bez řezání flexou do něj moc neuvidíš.
určitě si chtěl napsat bez koncovky vyfuku...to jen pro uplnost...at se někde neprohani bez svodu
DavidHavel>danycb> jsou tam ty co tam patří a mají najeto 5tkm
Pokud prelijes olej, muze jit pres krouzky do valcu a zanest svicky a je jedno jestli je tam mas tyden nebo rok. Svicky pak nepali jak by mely a ma to takove priznaky co popisujes.
DavidHavel>Axel> jj, ucpaný odfuk asi nebyl, protože byl mírně zaolejovaný airbox... jinak svody bych nesundaval :)
tak to je v poho...olej to tedy neudělal...jako prvni bych se aspon mrknul na svičky...vyměnil...podle mě bude po problemu...
Ještě ti napíšu co ti to dělá: z výfuku jde je dost cítit nespálený benzín, při vytočení černý kouř, špatně jde od spoda do otáček, vysoká spotřeba a někdy se motor zakucká. Jestli se v tom vydíš, tak si vyčisti ventil u plováku ( obou ). Potom vyzkoušej a vyměň svíce. Práce na 2 hod. Následně přidej dva palivové filtry a budeš navždy v klidu.