Nepomohlo vyčištění ani namazání gufer a prachovek, nepomohl ani řidší olej. (mluvím teda o tom tření)
Hlavní dotaz: jaký byste mě doporučili gufera (značku) co nejlíp kloužou? Na zahraničních fórech jsem se dočetl že nejlepší na KTM jsou originál gufera Honda lol, ale je třeba vidle nějak osoustružit aby do nich padly, a na to se můžu vykašlat.
Dál co výměna futer, rád bych to udělal doma, je to podobný jak třeba výměna ložisek? (násilím vyrazit a trochu jemnějším násilím zase narazit :) Dá se to teda dělat doma?
A má to teda vůbec smysl když vidle nemají žádnej vakl?
Napadá někoho další zdroj tohodle problému?
EDIT po delší době: Taková zkušenost k tématu - v jedný vidlici mám gufero NOK, v druhé trojbřitý gufero AllBalls. Obě hned po montáži měly statický tření podobný, ale po dvou měsících vidlice s AllBallsem lepí výrazně míň. Takže můžu doporučit. Jsou i levný, pár stojí jen 300,-
Naposledy editováno 30.11.2008 20:44:19
a gufera - jestli originální kloužou na ostatních motorkách dobře - a to opravdu kloužou, tak není důvod aby u tebe drhly. Teda pokud jim někdo v minulosti nezkrátil pružinky. Takže ty bych neměnil
manteufel>Vespa> tohle je nějaký divný .. víš jak moc by musely drhnout gufera aby ti zpomalily chod celého tlumení ? to bys je tam musel nabouchat kladivem.. mimochodem vidle mají vždycky nějaký vakl (trošičku ale je tam) jak říkáš, jestli nemají vůbec žádný tak tam máš špatné pouzdra a je to moc sevřené ..
No, ona to ZDALEKA taková blbost není příteli! Prvních několik málo cm je ovlivněno třením kluzáku ve vodících prvcích (futra) a také v těsnících komponentách (gufero a stěráky). Když si představíš třeba jízdu přes roletu: trefíš první hrb a po odlehčení se ti nestačí vidlice vrátit, protože pružina má v té krajní roztažené poloze malou sílu. Na další hrb tak jdeš s částečně stlačenou vidlicí, která je tak logicky TVRDŠÍ a ty dostaneš tu ránu přesně tam kam nechceš - do rukou. Navíc se tenhle efekt ještě stupňuje a tak s každým dalším přejetým hrbem v té rychlosti je to stlačení o stupínek větší. Tudíž kvalita zprracování a odladění kluzáku vs. futra, gufera a stěráky, má zcela zásadní vliv na pohodlí jízdy!
A teď k WP: já měl na předchozí motorce stejně jako teď na nové klasickou WP 4860MXMA. Ale! - ta předchozí byla ručně a přepečlivě skládaná pro sérii motorek s označením Factory Racing. Na pohled naprosto sériová vidlice, ale chodila znatelně lépe než stejně staré kusy na motorkách mých kamarádů, ale ze série! Je to dáno jedním maličkým faktem, který mi mimochodem potvrdili i v sette - futra a jejich o dost větší vrstva teflonu než je u konkurence, eliminuje při montáži výrobní nepřesnosti! Zkrátka to tam narvou jak jim to přijde pod ruku. Navíc to že tohle je pro holanďany problém (statické tření) dokazuje i fakt, že na vidlici s roky stejným označením provádějí "evoluční" změny - tu je tam o futro míň nebo jsou futra kratší a třeba letos použili pouze jednobřitá gufera.
Řešení je hned několik - krásně je shrňuje tento dokument: http://www.husaberg...hp/Front_suspension. Všimně te si - leštit, použít prvky od ladičských firem (RAce-Tech) a potom asi nejzásadnější věc - vyměnit kluzák za jiný bez tvrdochromu, ale s "coatingem" - povlak nitridu.
Takže když jsem si to sečetl a spočítal, vyřešil jsem problém tak, že jsem si koupil od jednoho kamaráda Solvy a WP jsou opřené v rohu místnosti. Jiný kamarád to vyřešil tak, že pořídil nové krosové WP s doukomorovým uspořádáním (taky výrazně lepší!).... Ostatně - vsaďte se, že tyhle dvoukomory budou v sérii EXC už letos a nebo nejpozději příští rok..... Takže asi tak....
Naposledy editováno 16.06.2008 09:56:48
já mám třeba zkušenost že vidlice která chodila solidně se zkazila tím, že se do ní dal plně sysntetický tlumičový olej castrol. Okamžitě začala drhnout a nepomohlo pak už ani nalití originál WP oleje. Jestli se nějak poškodila třecí plocha pouzder, nebo teflon či co to je nabobtnal a sevřel nevím. Prostě už to nebylo ono.
A taky je zajímavé o kolik líp jsou na tom co se týká tření klasické tlumiče, tedy ne USD. Snad proto že nosná trubka je v kluzáku zasunutá na větší délce a tlumič se tolik nešprajcuje, ale rozdíl je to dost velký. A není tam žádný nitrid, ani jednobřité gufera a dokonce ani dvě komory !
Co muzu doporucit tak to nejlepsi asi : Ohlins... pak jsou dobre oleje od Motorexu,Kayaby a taky WP . Nic jineho bych tam ani nedaval.Tyhle oleje nejsou ty nejlevnejsi ale cena mluvi za kvalitu.... tady plati to pravidlo cim drazsi tim lepsi (ohlins pocitej kolem 800,- za litr)
Vana666>bathed> to mi vysvětli co má dvoukomorové uspoořádání společného s třením v pouzdrech ?
já mám třeba zkušenost že vidlice která chodila solidně se zkazila tím, že se do ní dal plně sysntetický tlumičový olej castrol. Okamžitě začala drhnout a nepomohlo pak už ani nalití originál WP oleje. Jestli se nějak poškodila třecí plocha pouzder, nebo teflon či co to je nabobtnal a sevřel nevím. Prostě už to nebylo ono.
A taky je zajímavé o kolik líp jsou na tom co se týká tření klasické tlumiče, tedy ne USD. Snad proto že nosná trubka je v kluzáku zasunutá na větší délce a tlumič se tolik nešprajcuje, ale rozdíl je to dost velký. A není tam žádný nitrid, ani jednobřité gufera a dokonce ani dvě komory !
No já ti kamaráde neodpovím - obávám se, že ty dvoukomory jsou seskládané na letošek taky s láskou a péčí, ale až to pohrnou v sérii, bude to stejně v řiti, jak je to teď u jednokomor. Zkrátka dobře (a ty víš kdo to je) tvrdí že to nekope, netvrdne a chodí jak z peřinky..... A k tomu zbytku - jedu co jedu a tak hledám příčiny proč mi to jako nejde . Našprtal jsem toho dost a nabyl jednoznačně přesvědčení že 4860 je naprosto zprasený produkt a pokusy opravit to do nějakého chodivého stavu je boj s větrnými mlýny... Je zvláštní že k WP najdeš na netu tunu zaručených návodů a pokusů, ale nikde ani zmínka o Showe, KYB, Marzocchi..... Nevím...... Na jaře jsem na nich trénoval a moje volné rameno je teď bez jakéhokoliv pádu snadno vyndávací a já jsem zkrátka přesvědčený ža za to může tahle zbíječka..... Vyřešil jsem si to jinak a už se tím zabývat nebudu.....
skodavrs>já tedy nemám žádné zkušenosti s vidlemi WP o kterých tady píšete, ale zdá se mi to poněkud nepravděpodobné, že by mohl být zásadní problém v guferu na vidli. Ještě jsem neviděl vidle, které by se nevraceli a lepily se jak píšeš. Pokud tedy nepoužíváš místo kvalitního oleje lepidlo. Vzhledem k tomu, že olej, kterým je naplněna vidlice velmi ovlivňuje i životnost gufer, jelikož maže břity, začal bych u oleje. V tvém případě, ale bude stejně problém někde uvnitř tedy nejspíš futra které někde přespříliš drhnou. To, že se ti nestačí vidlice vráti je také hloupost, vždyť právě správná funkce tlumiče spočívá ve zpomalení ztlačení a opětovnému vrácení tlumiče. Navíc přední kolo váží min. 5kg, které silně napomáhají vidli aby se co nejdříve vrátila. Jak jsem již psal olej je tím nejdůležitějším. Já používám motorex racing 7,5 low friction.
Sedni si na letošní EXC bez jakýchkoliv úprav a pochopíš, že to opravdu hloupost není
jinak na té WP dvoukomoře jsem se vozil a přišla mi příjemná, to je fakt
ale stejně tak dobře mi chodí i jednokomorové na loňské dvoustovce, poté co jsem do nich trochu hrábl
bathed>Vana666>bathed> to mi vysvětli co má dvoukomorové uspoořádání společného s třením v pouzdrech ?
já mám třeba zkušenost že vidlice která chodila solidně se zkazila tím, že se do ní dal plně sysntetický tlumičový olej castrol. Okamžitě začala drhnout a nepomohlo pak už ani nalití originál WP oleje. Jestli se nějak poškodila třecí plocha pouzder, nebo teflon či co to je nabobtnal a sevřel nevím. Prostě už to nebylo ono.
A taky je zajímavé o kolik líp jsou na tom co se týká tření klasické tlumiče, tedy ne USD. Snad proto že nosná trubka je v kluzáku zasunutá na větší délce a tlumič se tolik nešprajcuje, ale rozdíl je to dost velký. A není tam žádný nitrid, ani jednobřité gufera a dokonce ani dvě komory !
No já ti kamaráde neodpovím - obávám se, že ty dvoukomory jsou seskládané na letošek taky s láskou a péčí, ale až to pohrnou v sérii, bude to stejně v řiti, jak je to teď u jednokomor. Zkrátka dobře (a ty víš kdo to je) tvrdí že to nekope, netvrdne a chodí jak z peřinky..... A k tomu zbytku - jedu co jedu a tak hledám příčiny proč mi to jako nejde . Našprtal jsem toho dost a nabyl jednoznačně přesvědčení že 4860 je naprosto zprasený produkt a pokusy opravit to do nějakého chodivého stavu je boj s větrnými mlýny... Je zvláštní že k WP najdeš na netu tunu zaručených návodů a pokusů, ale nikde ani zmínka o Showe, KYB, Marzocchi..... Nevím...... Na jaře jsem na nich trénoval a moje volné rameno je teď bez jakéhokoliv pádu snadno vyndávací a já jsem zkrátka přesvědčený ža za to může tahle zbíječka..... Vyřešil jsem si to jinak a už se tím zabývat nebudu.....
Tlumiče WP na mojí KTM EXC 525 jsem po ročním laborováním vyřešil tak, že jsem motorku PRODAL.
A bylo po problému.
myslim ze zakladni upravy co se citlivosti tyka jsou na stiracich,treba M je ma v serii hodne tuhe, prene "napasovani futer - zase M ma ve vidli diru ro futr kuzelovou a to jak jsou futra tesna se da resit tim jak hodne se ztalucou do vidle.. asi hraje roli i mazani , to se taky casto upravuje...
ja planuju do svejch vidli futra atd prave od racetechu...
jo vysoustruzit vidle taky nemusi bejt zas takovej problem:)
co napinak, uz funguje?
Vana666>skodavrs>...Navíc přední kolo váží min. 5kg, které silně napomáhají vidli aby se co nejdříve vrátila. ...
hm, a já si vždycky myslel že setrvačné hmoty naopak rychlým pohybům brání
... no to nevis ze se na zavodni motorky davaj tezsi kola? lip se to pak vraci ze zdvihu:)
assassin>Vana666>skodavrs>...Navíc přední kolo váží min. 5kg, které silně napomáhají vidli aby se co nejdříve vrátila. ...
hm, a já si vždycky myslel že setrvačné hmoty naopak rychlým pohybům brání
... no to nevis ze se na zavodni motorky davaj tezsi kola? lip se to pak vraci ze zdvihu:)
Aha, tak proto mají fabrikanti v MS MX a AMA přední kola s náboji z karbonu!!!!!!
assassin>Vana666>skodavrs>...Navíc přední kolo váží min. 5kg, které silně napomáhají vidli aby se co nejdříve vrátila. ...
hm, a já si vždycky myslel že setrvačné hmoty naopak rychlým pohybům brání
... no to nevis ze se na zavodni motorky davaj tezsi kola? lip se to pak vraci ze zdvihu:)
no jiste proto mám na předním kole asi 10 Kg ve vyvažovacích závažičkách
Carlos Rider>Vana666>Co leješ ty do vidlí za olej? Docela jsi mě zarazil tim Castrolem... já se tam chystam teď nalejt Motorex,tak ten je snad ok?
taky jsem tam zrovna nalil motorex, ale mám pocit že původní olej klouzal trošičku líp
jinak ve svejch vohlinsech mám motorex 5w a myslím, že choděj pěkně jezdí se mi s tím dobře.. oproti předešlému stavu :P
Naposledy editováno 16.06.2008 10:49:13