bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: KTM LC4 640 Adventure
28.11.2006 v 00:54
Pořád jsem čekal až tuto rubriku někdo založí a ono nic. Tak jsem to udělal já. Takže jezdím prvním rokem Adventure 640. Zkušenosti mám dobré i horší a rád bych si poslechl ostatní jak jsou na tom. A samozřejmě se podělím o své zážitky a poznatky s touto moto.
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 296
Následující

1 reakcí na tento příspěvek KTM LC4 640 Adventure

28.11.2006 v 07:28 | Nahoru | #1
Tak se rozepiš ... rád si poslechnu + a -

(reakce na) KTM LC4 640 Adventure

28.11.2006 v 09:12 | Nahoru | #2
LibaAdv>

me by taky zajimali zkušěenosti s menší sestrou adventuru.rozepiš se *yes*

(reakce na) KTM LC4 640 Adventure

28.11.2006 v 13:59 | Nahoru | #3
To je zajímavý, zrovna dneska jsem to chtěl založit. Moc a moc po něm pokukuju a tak bych chtěl od zkušených poradit - k motorkám bych se chtěl vrátit tak po 20 letech (Jawa, Simson MZ, tenkrát) a po pár letech úspěšného sjezdování na MTB. Láká mě terén, ale spíš daleký, typ Rumunsko, afrika apod. Předpokládám, že se přiblížím autem a pak budu jezdit na motorce. Naučí mě to Adventure nebo mě roztrhá na kusy? Teď jich je tady i v DE spousta tak rok 2003 kolem 150 tis, což by i šlo. Takže poraďte pls. Díky

KTM LC4 640 Adventure

28.11.2006 v 17:40 | Nahoru | #4
To jsem si teda naběh. Dobře tedy. Protože nemám zrovinka času nazbyt se rozkecávat o všech plusech a mínusech této motky, napíšu vždy jeden i více plusů a nebo mínusů a kdo chce ať se k tomu vyjádří.
Takže první big plus: je to bezkonkurenční motorka pro dlouhé offroad výlety, doveze a vyveze vás kamkoli si troufnete.
druhý big plus: nerozbitnost - poškrábat můžete, ale rozbít jedině hodem do Macochy (což se v manuálu nedoporučuje)

a napíšu a hodně popíšu největší mínus a tím jsou tolik diskutované vibrace. Myslím, že pocitově to působí na každého různě. V terénu si žádných vibrací ani nevšimnete. Horší je to s delšími denními přesuny po silnici neměnou rychlostí. Měl jsem tu čest absolvovat 3 dny po sobě 450km etapy po silnicích první třídy a upřímně říkám nic moc. Člověk je po tom dost utahanej. Takže pokud si chcete vychutnat jízdu na této motorce, doporučuji vyhýbat se dálnicím a prvním třídám. Okrsky jsou v pohodě a nejlépe když jsou hodně děravé a točité to jí dělá obzvláště dobře. Nutí vás to neustále měnit rychlost a posed a vibrace se prakticky neobjeví či je nezaznamenáte. Jinak delší přesuny po silnici doporučuji tak okolo 300km za den, pokud takových dnů máte více. Za jeden 600 km a druhý den pohoda, to se dá zmáknout. Jo a ještě napíšu toto: pod pojmem vibrace si lze představit spoustu nepříjemností, ale zde je největší problém vibrace do řidítek při ustálené rychlosti, nejhorší je to okolo 100km/h. Od roku 2004 jsou na stupačkách gumové výplně na jeden šroub. Při delších přesunech doporučuji nechat, prakticky eliminují vibrace do nohou. Do terénu jsou na prd (kloužou na nich boty). Doporučuji na kratší výlety sundat či sebou po kapsách vozit myslím 10 klíč a dle situace použít.

Jinak ještě odpověď pro zbol: dokážu si představit na ní cestovat i do Afriky. V budoucnu mám v plánu Maroko, samozřejmě s přesunem do Španěl autíčkem. Na Rumunsko či Ukrajinu se chystám příští rok (jestli situace dovolí)

tak a teď je řada na ostatních, já budu pokračovat zítra.

2 reakcí na tento příspěvek KTM LC4 640 Adventure

29.11.2006 v 07:49 | Nahoru | #5
No a co spolujezdec? Jsem už téměř rozhodnut pro LC8, ale přeci jen ušetřit 50 tis je celkem lákavé...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM LC4 640 Adventure

29.11.2006 v 08:30 | Nahoru | #6
Dovolím si také přidat nějaké ty vlastní prostřehy <strong>těhotné LC4</strong> r.v.2000:

*yes* úžasné zdvihy - pérování WP nemá chybu včetně proměnlivého štelování zadního útlumu
*yes* výška sedla 940mm - skoro kroska
*yes* bandaska na dlouhé cesty (28l) při spotřebě pod 5 l .... :thmubup: máš i pěkně schovaná kolena. Do terénu si dávám benzínu jen na dno a žádné šplouchání ani přelévání díky 2 kapsám nepozoruji
*yes* plastová bandaska - v chladném období nezebe když se k ní tulíš a nekoroduje :cool:
*yes* plastové kapotáže - když to někde položím- kýblovina se jen prohne a vrátí zpět
*yes* štítek - super na cestování a v terénu mi nevadí (lze sundat)
*yes* úžasnej všeuměl - žádnej specialista a proto je vše jen a jen na jezdci
*yes* o proti "jalové" LC4 je na silnici daleko klidnější a tolik se nad 100 km/h neklepe
*yes* pancéřované hadičky v základu
*yes* Tripmaster s magnetickým přenosem (žádný šnek - prostě magnet a snímač)


*no* díky nádrži obtížně se může k motoru (věc grifu s odstrojením - ale o proti XTZ je to pohoda)
*no* spojkové ložisko - původní kuličkové jsem musel vyměnit za také origo, ale válečkové (daň za koupi z druhé ruky)
*no* již zmiňované vibrace které tě donutí neřídit motku rukama
*no* s plnou badaskou a naloženejma kuframa mám problém motku postavit na vysoký hlavní stojan, což je jen má neschopnost udělat si pořádné svaly :shy:
*no* do 3 000 ot/min s motorem nic není ale když se přehoupne je to mazec.- Ve městě časté řazení.

Pro expedice jem motku doplnil o nástavce na řidítka a polstrovanější sedlo.

(reakce na) KTM LC4 640 Adventure

29.11.2006 v 09:03 | Nahoru | #7
Jawaweb> Spolujezdec na výlet ano. Na delší cesty *no*
a otázečka: myslíš že ušetříš jen 50tis já bych řekl 100tis. Jestli tedy nechceš LC8 s 80000km.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM LC4 640 Adventure

29.11.2006 v 09:06 | Nahoru | #8
wimpi> Krásně jsi to popsal. Jen s tím stojanem. Já mám ADV 2005 a s kufry a bagáží je to v poho. Ale někdo mi říkal že u starších typů to byl větší problém. Asi si soudruzi v Rakousku s tím pohráli.

Ale co je můj problém. Při plné bagáži se mi z toho blbě slejzá a to mám 180cm. A o nasednutí už raději ani nemluvím Musel jsem to vyřešit bočním stojánkem od SOMMERA. Jinak bych na delší trase musel na té motorce i spát a nebo stavět někde u rantlu.

3 reakcí na tento příspěvek KTM LC4 640 Adventure

29.11.2006 v 09:38 | Nahoru | #9
No chápu, že na tom spolujezdec nebude tak jako na cestáku, ale je to hodně velký rozdíl oproti LC8? Co cestovní rychlost? na vibrace jsem zvyklej z jawky, to mi problém nedělá, ale dá se s tím držet na dálnici alespoň těch 140? LC8 s 15tis rok 2004 je okolo 220 tis., takže se rozmýšlím, jestli to stojí za to, přeci jen spotřeba, atd...?

(reakce na) KTM LC4 640 Adventure

29.11.2006 v 10:16 | Nahoru | #10
LibaAdv>
Jasně, až se naštvu tak jej zkrátím o 4 cm a bude po starostech...

S kuframa se nalejzá blbě na každou motku. Mám ten samý problém, ale po 3 dnech na cestě již to nevnímám :P Konečně jsem pochopil, proč kufry mají tak veké ucha na horním víku... Používám je jako další držádlo pro nástup :lol: :lol: :lol:

(reakce na) KTM LC4 640 Adventure

29.11.2006 v 10:28 | Nahoru | #11
Jawaweb> Já problém se 140 km/h nemám, ale slyšel jsem, že starší verze na tom byly hůře. Ale opravdu nemohu posoudit.
LC8 a LC4 si myslím jsou dost odlišné stroje. Osobně si myslím, že Adv LC4 je opravdu pro samotáře dobrodruhy. Pokud si sebou musíš brát baťůžka :P (dle mého rušivý element) tak jednoznačně LC8. Jeden z hlavních důvodů je sedlo. Když jedeš ve dvou na LC4, spolujezdec tě tlačí na nádrž a před nádrží je sedlo hrozně úzké. Pokud si dáš ve dvou 100 km výlet tak je to jedno, ale dlouhé trasy jsou utrpení pro tvůj zadek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM LC4 640 Adventure

29.11.2006 v 10:30 | Nahoru | #12
Jawaweb>
sorry ale naloženel a s tandemem 140 km/h na LC4 Adv nepojedeš :puke: . Ideální cestovní rychlost na tomto jednoválci je do 125km/h.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM LC4 640 Adventure

29.11.2006 v 10:35 | Nahoru | #13
Já jsem si to myslel, jen jsem chtěl slyšet zkušenosti. Budu jezdit tak 60% ve dvou, ono doma prostě nevysvětlím, že chci jet na 14 dní na ukrajinu, prostě to tak je no, ale tak element je to celkem příjemný, netáhne na záda. Já se jen bojím, že koupím lc8 a pak nebudou peníze na kufry, gumy a hromadu servisu... , přeci jen 4 ventily navíc, 100k na natahování řetězu, atd atd

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM LC4 640 Adventure

29.11.2006 v 10:37 | Nahoru | #14
...jawawebe,

vzhledem k Tvým zkušenostem bych volil LCfur, ale je mi jasný, že jsi srdcař a radši sáhneš po LCachtu a to Ti také nehodlám rozmlouvat!!!

...jezdil jsem na obou a LC4 je opravdu motka, která na normální terenní ježdění nezná slovo doraz tlumičů-:))) LC8 občas k tomu limitu donutíš-:)))...

...ale můj kamarád Joe Pichler na LC4 projel Tibet a takový to okolí tam... Na LC8 Afrik zezhora dolů a teď to samé dělá v jižní Americe...

...až s ním budu zase pít pivko v A tak se ho na porovnání optám-:)))

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM LC4 640 Adventure

29.11.2006 v 10:47 | Nahoru | #15
A já už jsem si myslel, že uslyším také názor jiných lidí Jde mi o to, že je to spousta peněz, kvůli kterým se na pár let zadlužím a nerad bych šlápnul vedle. Mám na to už jen dva měsíce, tak se musím pomalu rozhodnout... Nicméně nerad bych se kvůli motorce rozváděl

(reakce na) KTM LC4 640 Adventure

29.11.2006 v 10:55 | Nahoru | #16
wimpi> s těmi cestovními 125km/h plně souhlasím, je to asi nejpříjemnější cestovka pro tuto moto. I když jsem letos absolvoval dovču na Slovensku a přesun domů v dešti cca 400km jsme uháněli v průměru 140km/h a dá se to. (v jednom, ve dvou asi ne)

(reakce na) KTM LC4 640 Adventure

29.11.2006 v 11:02 | Nahoru | #17
Jawaweb> Hele tak si kup dvě LC4 a nauč svou mladou jezdit a máš po starostech :)

2 reakcí na tento příspěvek KTM LC4 640 Adventure

29.11.2006 v 11:06 | Nahoru | #18
Já jsem říkal něco o financích, nehledě k tomu, že má problémy i s autem, to by fakt nešlo, asi to budu muset vyřešit jednou motorkou, takže LC8 no... Alespoň mě hodně dlouho neomrzí...

(reakce na) KTM LC4 640 Adventure

29.11.2006 v 11:27 | Nahoru | #19
Jawaweb>
Přeji štastný výběr, neboť co jezdec to názor a každej čeká od motky něco úplně jiného. :thmubup:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM LC4 640 Adventure

29.11.2006 v 11:44 | Nahoru | #20
No já od ní čekám, že bude nejlepší ze všech Ale tak na LC8 se mi líbí, že je geniálně univerzální, dá se s ní jezdit celkem jakkoliv a kdekoliv

(reakce na) KTM LC4 640 Adventure

29.11.2006 v 12:29 | Nahoru | #21
sqwer>
jsem zvědavej na výsledek. Ale nějaký důvod že přešel z 4 na 8 asi měl :shy:


Každá zkušenost, i když jen z doslechu či dočetu (od slova číst) , je dobrá.

KTM LC4 640 Adventure

29.11.2006 v 12:33 | Nahoru | #22
proto se ptám ;)

1 reakcí na tento příspěvek KTM LC4 640 Adventure

29.11.2006 v 17:51 | Nahoru | #23
Tak jsem si zakomunikoval se Sette a tam mi sdělili neradostnou novinu, že lc4 adventure se bude vyrábět v omezené sérii jen pro dealery, kteří se je objednají. Znamená to konec řady? A bude něco místo něj? Já si chci určitě časem pořídit novou. A LC8 se mi zdá veliký převeliký.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM LC4 640 Adventure

29.11.2006 v 20:24 | Nahoru | #24
zbol> zrovinka dnes jsme to probírali s dalšími nadšenci a o tomto rozhodnutí vím. Je to dle mého proto, že KTM čeká jaký bude mít ohlas a prodejnost 690 SM. Modely s LC4 640 pomalu skončí. Co bude dál asi nevědí ještě ani v KTM, vše záleží na poptávce. Když se 690 chytne, tak věřím že bude i nový Adv 690. Dle mého názoru tomu nasvědčují i ty laufy nahoru u SM 690, který jsou velmi podobný jako u repliky Adv690. Ale co bude, to se dozvíme nejdříve příští léto. Byla by to ale škoda úplně zazdít jednoválec v cestovní motorce. Jak sám říkáš, ne každý chce jezdit na super velkém enduru a také né každý na ni má.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM LC4 640 Adventure

29.11.2006 v 21:01 | Nahoru | #25
LibaAdv> chlapy, copak KejTýeM někdy nechalo offroad fanouška na holičkách???

...nebojte, mrdečka bude!!!

2 reakcí na tento příspěvek KTM LC4 640 Adventure

30.11.2006 v 03:59 | Nahoru | #26
Když už to říká i sqwer tak to musí být tutovka *yes* ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM LC4 640 Adventure

30.11.2006 v 06:59 | Nahoru | #27
sqwer>
od modelové řady 2008 <strong>stříkačka</strong> :thmubup:

(reakce na) KTM LC4 640 Adventure

30.11.2006 v 08:29 | Nahoru | #28
Když jsem viděl to nové SM 690 tak bych řekl, že jestli bude i Adv690 tak s tímto dnešním bude mít podobný jen název. Jinak nezůstane kámen na kameni, nový rám, nový motor. No slibují snížení vibrací a tak se máme určitě na co těšit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM LC4 640 Adventure

30.11.2006 v 09:44 | Nahoru | #29
...já nic nevím, doufám stejně jako Vy-:)))

(reakce na) KTM LC4 640 Adventure

30.11.2006 v 10:01 | Nahoru | #30
sqwer> No a právě takto vznikají fámy :D
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 296
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
držák pružin stojanu KTM LC4 KTM LC4 620, KTM LC4 Adventure, KTM LC4 640, KTM LC4 600 kokoška. 3 20.3.2024 v 17:16 Jardáček
Vačka na KTM LC4 Adventure KTM LC4 Adventure pretis 10 21.2.2022 v 03:10 VlaHa
KTM LC4 640 adventure- těžký chod s... KTM LC4 Adventure Earthshaker 10 29.4.2021 v 20:45 KubaLC8
KTM LC4 Adventure voda v oleji KTM LC4 Adventure PepperOnFire 12 15.4.2020 v 17:49 combust
Divný zvuk KTM LC4 Adventure Chlup86 6 22.3.2020 v 15:15 ThaWeed23


TOPlist