bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Průjezd zatáčkou "jinak"
20.10.2014 v 10:47
Zkoušeli jste provést tento druh nestandartního projetí zatáčkou?? Při normálních průjezdu zatáčkou se jezdec naklání do zatáčky, ALE když se nakloní směrem ven ze zatáčky, včetně motorky; viz. obrázek!! (pro představu musíte zapojit fantazii...). Osobně jsem to zkoušel, a bylo to... jak bych to vyjádřil... fantastické. Všem vřele doporučuji.










Naposledy editováno 23.10.2014 10:46:58
Anketa: Zkoušeli jste to ??
ano
21%
18
ne
21%
18
zabil jsem se
58%
50
Předchozí
1 2 3
Následující

Průjezd zatáčkou "jinak"

20.10.2014 v 10:52 | Nahoru | #1
Styl ala tlačit motorku pod sebe? Nějak si to nedokážu představit skoro sósede

Průjezd zatáčkou "jinak"

20.10.2014 v 10:53 | Nahoru | #2
Ještě si zkus sednout obráceně...

Průjezd zatáčkou "jinak"

20.10.2014 v 10:53 | Nahoru | #3
takovej trochu motokros že?

Průjezd zatáčkou "jinak"

20.10.2014 v 10:54 | Nahoru | #4
Myslím, že třetí možnost v anketě zůstane netipována

Průjezd zatáčkou "jinak"

20.10.2014 v 10:56 | Nahoru | #5
Já tak občas jezdim

Průjezd zatáčkou "jinak"

20.10.2014 v 11:00 | Nahoru | #6
občas sedím rovně s motorkou, občas hodím motorku "pod sebe".
když jsem se náhodou dostal na okruh, tak jsem víc do zatáčky já.

zkrátka jak mám náladu.

Průjezd zatáčkou "jinak"

20.10.2014 v 11:00 | Nahoru | #7
Možné to samozřejmě, ale je to velmi pomalé a nebezpečné. Se zvyšujícím se náklonem se zmenšuje kontaktní plocha tvých pneumatik. Navíc, obzvláště u chopperu, se hodně brzy přiblížíš pevnými částmi motorky vozovce a začneš drhnout. A takové drhnutí padákem nebo stojanem může snadno způsobit pád, obzvlášť, když už máš velmi malou kontaktní plochu gumy. Pokud se vykloníš, tak tím při stejné rychlosti značně zvýšíš kontaktní plochu a mnohem méně ti hrozí podklouznutí a stejně tak můžeš se stejným náklonem, ale vykloněním správným směrem jet znatelně rychleji.

1 reakcí na tento příspěvek Průjezd zatáčkou "jinak"

20.10.2014 v 11:02 | Nahoru | #8
Tohle zkouší každý začínající spolujezdec.

Ještě si zkus chytit L rukou P grip a naopak. Tvůj fantastický zážitek se umocní.

Průjezd zatáčkou "jinak"

20.10.2014 v 11:03 | Nahoru | #9
Při eňdůru je to noumáuka.























Naposledy editováno 20.10.2014 11:18:46

Průjezd zatáčkou "jinak"

20.10.2014 v 11:04 | Nahoru | #10
Kdyz se nenaklonim s motorkou, tak se v zatacce bojim

Průjezd zatáčkou "jinak"

20.10.2014 v 11:09 | Nahoru | #11
I v supermotu to tak někdo jezdí

(reakce na) Průjezd zatáčkou "jinak"

20.10.2014 v 11:09 | Nahoru | #12
fidlimydli> dnes to vyzkouším

Průjezd zatáčkou "jinak"

20.10.2014 v 11:10 | Nahoru | #13
podle M. Liseho do 50km/h vzdy, od 50 v ose s moto

2 reakcí na tento příspěvek Průjezd zatáčkou "jinak"

Skvělá odpověď, děkuji! 20.10.2014 v 11:18 | Nahoru | #14
Autor to myslel takhle



Průjezd zatáčkou "jinak"

20.10.2014 v 11:19 | Nahoru | #15
Aha tak to bude na světě druhé co to dokáže. Na choperu první.

Naposledy editováno 20.10.2014 11:21:00

(reakce na) Průjezd zatáčkou "jinak"

20.10.2014 v 11:22 | Nahoru | #16
Paul-007> přesně takhle jezdím...

(reakce na) Průjezd zatáčkou "jinak"

20.10.2014 v 11:26 | Nahoru | #17
cim to je, ze lidi vymysli vice a vice kravin. Ze by zima?

1 reakcí na tento příspěvek Průjezd zatáčkou "jinak"

20.10.2014 v 11:32 | Nahoru | #18
taky se musím odklánět, abych nedrhnul pérem o asfalt

(reakce na) Průjezd zatáčkou "jinak"

20.10.2014 v 11:35 | Nahoru | #19
Harry007> taky možnost

Průjezd zatáčkou "jinak"

20.10.2014 v 11:43 | Nahoru | #20
Ve městě normálně a v zahrančí, když jsou úzký silice na ne moc vyhlášený passa.
hodně to snižuje šířku jezdce+motorky v náklonu a při malejch rychlostech je to dost bezpečný..

Průjezd zatáčkou "jinak"

20.10.2014 v 11:46 | Nahoru | #21
XV535 jde do zatáček prakticky "sama", ale co jsem párkrát jel na čínské kopii Rebela (CA125), tak u té stačilo jen zlehka přenášet váhu ve stupačkách a motorka se pod zadkem klopila rovněž prakticky sama, sám jsem zůstával stále vertikálně. Pochopitelně ne v rychlých zatáčkách. A je rozhodně lepší se vyklonit, vysune se tím těžiště dovnitř zatáčky a motorka tak zvládne zatáčku o daném poloměru a v dané rychlosti projet s menším náklonem a už zde zaznělo, že je tak větší kontaktní plocha gumy s vozovkou.
A hlavně u Virgla pozor na to, že zadní guma není "půlkulatá" - podívej se na její profil. Proto se motorka zpočátku klopí snadno a od určitého náklonu se s ní musíš "prát". Tehdy se právě dostáváš na "hranu" profilu a pokud se přes tuto hranici přehoupneš, motorka, dosud kladoucí odpor, najednou "povolí" a přepadne. A navíc právě v tomto kritickém náklonu jedeš jen po úzké hraně gumy, takže je jasné, že adheze nebude nijak velká a riziko podklouznutí je vysoké.

Průjezd zatáčkou "jinak"

20.10.2014 v 11:46 | Nahoru | #22
řekl bych,že při rychlém úhybném manévru, to ani jinak nejde.

Průjezd zatáčkou "jinak"

20.10.2014 v 11:49 | Nahoru | #23
tohle jsem praktikoval ještě když jsem měl 3,5" gumy a bál jsem se náklonu
teď už by to bylo jakýsi nepředstavitelný

Průjezd zatáčkou "jinak"

20.10.2014 v 11:52 | Nahoru | #24
...trochu přidej , to tě vyléčí (jinak maly radius v male rychlosti samo ano "zlomit motorku pod sebe" )

Průjezd zatáčkou "jinak"

20.10.2014 v 11:54 | Nahoru | #25





Tak jezdijou jenom borci.

Průjezd zatáčkou "jinak"

20.10.2014 v 12:42 | Nahoru | #26
Ty si to zkoušel? Jsem myslel, že ten tvůj čupr jezdí jen rovně

Průjezd zatáčkou "jinak"

20.10.2014 v 13:05 | Nahoru | #27
... nevidím tam ty vodítka z autodráhy. Jak to ovládáš??? čaff Jozefff

2 reakcí na tento příspěvek Průjezd zatáčkou "jinak"

20.10.2014 v 14:57 | Nahoru | #28
Pokud jste někdo absolvoval motoškolu, tak víte, že takto se nejlépe projíždí serpentýny a utažené vracečky, stejně tak otáčení na silnici - ale jen do cca 50 km/h, kdy není odstředivá síla taková, aby to podklouzlo a na druhou stranu aby to umožnilo váš extrémní nákon spolu s motorkou. Pokud jí takto pod sebou položíte, máte daleko větší rejd ale bacha na drhnutí čímkoli.

1 reakcí na tento příspěvek Průjezd zatáčkou "jinak"

20.10.2014 v 15:06 | Nahoru | #29
A to se ma ve stredu ochladit az snad pod nulu! To teprve zacnou temata

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Průjezd zatáčkou "jinak"

20.10.2014 v 15:12 | Nahoru | #30

bromep píše: Pokud jste někdo absolvoval motoškolu, tak víte, že takto se nejlépe projíždí serpentýny a utažené vracečky, stejně tak otáčení na silnici - ale jen do cca 50 km/h, kdy není odstředivá síla taková, aby to podklouzlo a na druhou stranu aby to umožnilo váš extrémní nákon spolu s motorkou. Pokud jí takto pod sebou položíte, máte daleko větší rejd ale bacha na drhnutí čímkoli.



Ano, proto ti nejlepší jezdci gymkhany mají náklon větší než motorka . A proto se v serpentinkách dává tak dobře kolínko. Jestli si myslíš, že v 50km/h zatáčce (průměr bude tedy zhruba 40m) nedáš jen čistě náklonem lowside, pleteš se .
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist