bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: prosím poradte s konmpletaci motoru.
16.9.2014 v 21:15
Dobry den delam Go motoru chci se optat zda je lepsi udelat repas klikovky nebo koupit novou. A cim zabrousit dosedaci plochy kartru aby plochy byly rovne. A zda pouzit papirove tesneni nebo koupit tesnici tmel na motory dekuji.

prosím poradte s konmpletaci motoru.

16.9.2014 v 21:19 | Nahoru | #1
Novou, pokud na to máš,
na strojní brusce na plochy,
papír.

Stačí?

prosím poradte s konmpletaci motoru.

16.9.2014 v 21:48 | Nahoru | #2
Kliku nech repasovat, kupovat novou bych volil až v případě kdy prodělala už kupu GO a lisované spoje by už vlastně nebyly se zaručeným přesahem. Na to zabrušování taky opatrně papír by to měl pokrýt jen bych důkladně očistil zbytky starého těsnění z dosedacích ploch a na vazelínu nové těsnění.

prosím poradte s konmpletaci motoru.

16.9.2014 v 21:48 | Nahoru | #3
Nenapsal jsi odkud ji chceš brát. Já bych novou nekupoval (je to beztak stará repasovaná). Motoservis Padalík - repas kliky 3000-3500,-. Já pravidelně platím cca 3300,-.
Dej to na silikon a pakliže mezi kartery není milimetr fuka, nic nelapuj. V nouzi se dají lapovat o sebe. A pokud to jo budeš brousit na megnetce, počítej s tím, že se ti změní vůle v převodovce - to jen pro případ, aby jsi se nedivil, že až to sešroubuješ, nebude se ti předloha točit ve futrech. V tom případě ti nezbude než tam ten papír dát.

prosím poradte s konmpletaci motoru.

16.9.2014 v 22:04 | Nahoru | #4
jaky silikon bude pro ty kartry nejlepsi mam pouzit ten klasicky cerveny na motory???

1 reakcí na tento příspěvek prosím poradte s konmpletaci motoru.

16.9.2014 v 22:17 | Nahoru | #5
Pánové, pánové když nevíte tak neraďte. Papírový těsnění mezi karterama se na jawy nedává už od dob Péráka. Kartery byly vždycky na těsnicí tmel.

Já většinou používám červenej motorovej silikon, pracuje se mě s ním líp, ale nevypadá to úplně esteticky. Docela dobrej je i Paulin. Kartery se dají buď srovnat na frézce, případně smirkovej papír na kus silnýho sklo a na tom to zabrousit. Každopádně většinou je to zbytečná práce, ten motorovej silikon je schopnej pobrat docela velký nerovnosti, než podfoukne nebo začne téct.

S těma taiwanskýma klikovkama zkušenosti nemám, ale osobně bych radši nechal zrepasovat starou klikovku, máš jistotu že bude v pořádku a vycentrovaná.

prosím poradte s konmpletaci motoru.

16.9.2014 v 22:20 | Nahoru | #6
osobně já dávám všude postaru papír,tak to šlo z fabriky.Červenej silikon je prasárna

jinak nova klika na 640 stoji tuším 3900 repas o něco méně.

prosím poradte s konmpletaci motoru.

16.9.2014 v 22:32 | Nahoru | #7
souhlasim s nekteryma nazorama....brousit na tlustem ne moc starem sklu, a mezi kartery papir zlehka maznutej klidne vyjetym olejem

prosím poradte s konmpletaci motoru.

16.9.2014 v 22:37 | Nahoru | #8
Mám tuším pátou jawu 350 (632/633/634/638) a ani jedna neměla mezi bloky papírové těsnění a ani jsem nikdy takové nesehnal.. (A vystřihovat se s tím fakt nebudu )

2 reakcí na tento příspěvek prosím poradte s konmpletaci motoru.

16.9.2014 v 22:43 | Nahoru | #9
Ja tam papirove tesneni mel. Bohuzel ho na netu ho nemohu nikde najit pokud mate nejaky web kde ho maji tak mi to prosim pisnete dekuji

(reakce na) prosím poradte s konmpletaci motoru.

16.9.2014 v 23:46 | Nahoru | #10

yannick píše: Ja tam papirove tesneni mel. Bohuzel ho na netu ho nemohu nikde najit pokud mate nejaky web kde ho maji tak mi to prosim pisnete dekuji



Kup si těsnící papír a vystříhneš si ho. Dělá se v tloušťkách po 0,2mm.

prosím poradte s konmpletaci motoru.

17.9.2014 v 00:50 | Nahoru | #11
Papír tam nikdy nebyl! Už před válkou se tam dával hermetik. Starší ročníky ví o co jde a možná s tím i dělali. Jestli to rozebíráte a je tam papír, tak to už před vámi někdo půlil. Papír se originálně dával pouze do babetty (kde se s ním počítá, jako s nutnou vůlí) a snad i do některých mustangů. Robot, čz 125 A,C,B,T, čz 175 stadnard, 250/350 kejvačka, pérák, panelka, 634, stadiony, pařezy, malé kývačky i 450,455, 477,471 atd. atd. tam všude se dával hermetik=tmel.
Používám tmel lukopren, dělá se v různých barvách, takže pokud někomu vadí ta červená (pokud se to včas utře či precizně odřízne, není to vidět), takže třeba šedá barva a hnědopiši kolem toho mohou skákat s lupou...
http://www.kutilstvi...na-motory-aut-25-ml/
PS: jestli ještě někdo napíše něco o tom, že tam tmel (silikon=jen dokonalejší forma hermetiku) nepatří a origo tam byl papír, tak ho už pošlu někam...

(reakce na) prosím poradte s konmpletaci motoru.

17.9.2014 v 01:38 | Nahoru | #12

yannick píše: Ja tam papirove tesneni mel. Bohuzel ho na netu ho nemohu nikde najit pokud mate nejaky web kde ho maji tak mi to prosim pisnete dekuji



Na netu ho nikde nenajdeš,protože mezi kartery se nikdy nedával.Byl tam jen těsnící tmel hermetik.Papírové těsnění se požívalo,pouze pod víko spojky a pod válce,ale ne mezi kartery.Pokud si ho tam měl,tak už ho někdo před tebou dělal.
Proč budeš brousit kartery? Pokud se to nepůlí sekerkou nebo kladivem a šoubovákem,tak se jen tak nezkřiví,aby to neutěsnil ten tmel.Změní se ti všechny vůle v motoru,ale to snad víš..Pokud si tam měl papír,možná už to někdo taky rovnal před tebou a dal ho tam,aby ten rozměr trochu dohnal zpět.

prosím poradte s konmpletaci motoru.

17.9.2014 v 10:01 | Nahoru | #13
Každopádně silikon. I na cesty je lepší vzít tubu silikonu než náhradní těsnění...

prosím poradte s konmpletaci motoru.

17.9.2014 v 11:58 | Nahoru | #14
638 měly originál mezi kartery černou srágoru podobnou dnešnímu paulinu a i dnes se derivát paulinu do nových motorů používá, žádný papír, pak se všichni diví, že vyskakuje čtyřka a jiné fígle, když je tam o milimetr větší mezera mezi bloky..

prosím poradte s konmpletaci motoru.

17.9.2014 v 19:13 | Nahoru | #15
Kancelářský papír je nejlepšííííííííííííííí

2 reakcí na tento příspěvek prosím poradte s konmpletaci motoru.

17.9.2014 v 21:10 | Nahoru | #16
Tak už jsem ho našel!!!!!!!!!!!!!!!!!! těsneni

prosím poradte s konmpletaci motoru.

17.9.2014 v 23:17 | Nahoru | #17
Každý svého štěstí strůjcem...

(reakce na) prosím poradte s konmpletaci motoru.

18.9.2014 v 08:17 | Nahoru | #18

yannick píše: Tak už jsem ho našel!!!!!!!!!!!!!!!!!! těsneni



Než špatně silikonem, raději špatně papírem

1 reakcí na tento příspěvek prosím poradte s konmpletaci motoru.

18.9.2014 v 19:34 | Nahoru | #19
Jedna poznámka pro zastánce silikonu: víte o tom, že není odolný vůči benzínu? Myslím tím i ten motorový silikon.

(reakce na) prosím poradte s konmpletaci motoru.

18.9.2014 v 20:26 | Nahoru | #20

yannick píše: Tak už jsem ho našel!!!!!!!!!!!!!!!!!! těsneni


Škoda, že jsem o něm nevěděl před rokem gdyž jsem dělal GO motoru. Koupené kartery někdo půlil sekáčem a musel jsem dosedací plochu na každé půlce zabrousit o zhruba 0,2mm. Tím jsem vnitřek zužil o 0,4mm a už jsem tam nedostal předlohu. musel jsem ji nechat upravit.
Jinak opravdu patří mezi kartery silikon. Já používám nějaký Loctite, ale nyní nevím jaké má číslo. Ale je tmavě šedý a dělá se mi sním velice výborně :)

(reakce na) prosím poradte s konmpletaci motoru.

18.9.2014 v 20:59 | Nahoru | #21

fatik píše: Pánové, pánové když nevíte tak neraďte. Papírový těsnění mezi karterama se na jawy nedává už od dob Péráka. Kartery byly vždycky na těsnicí tmel.

Já většinou používám červenej motorovej silikon, pracuje se mě s ním líp, ale nevypadá to úplně esteticky. Docela dobrej je i Paulin. Kartery se dají buď srovnat na frézce, případně smirkovej papír na kus silnýho sklo a na tom to zabrousit. Každopádně většinou je to zbytečná práce, ten motorovej silikon je schopnej pobrat docela velký nerovnosti, než podfoukne nebo začne téct.

S těma taiwanskýma klikovkama zkušenosti nemám, ale osobně bych radši nechal zrepasovat starou klikovku, máš jistotu že bude v pořádku a vycentrovaná.



Tak tak, neraďte, ta frézka je naprostá konina a šmirgl taky nic moc, nemusí to vyjít a pak babo raď, už jsem dával po frézování umělcem mezi kartry bajlák k vymezení vůle. Stačí pečlivě očistit, odmastit, červený silikon, pokud repas tak tam, kde to umí a jsou reference. Pokud už je třeba kartery zarovnat, tak brusnou pastou na litinové desce v nouzi na elektroflautu , jen do opsání celé plochy, ten silikon toho dost chytí.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) prosím poradte s konmpletaci motoru.

18.9.2014 v 21:40 | Nahoru | #22

vencac píše: Jedna poznámka pro zastánce silikonu: víte o tom, že není odolný vůči benzínu? Myslím tím i ten motorový silikon.


A pointa?

prosím poradte s konmpletaci motoru.

19.9.2014 v 07:28 | Nahoru | #23
- tmel na motory
- kartery nebrousit, jestli není opravdu třeba
-pohlídat si vůle v převodovce dle manuálu - může se stát že se kolečka ani nebudou točit, když to bude bez vůle, velká vůle taky není dobře
- kliku bych asi volil zrepasovat ( s movými náhradami nemám zkušenostit co se kvality týče)

(reakce na) prosím poradte s konmpletaci motoru.

19.9.2014 v 14:12 | Nahoru | #24
ZombiRider> že to je strašně špatně

prosím poradte s konmpletaci motoru.

19.9.2014 v 14:16 | Nahoru | #25
dal jsem na motor 638 papír aby to bylo echt správně, podruhé bych ho tam nedal.
papír nad převodovkou netěsnil a v kombinaci s problémem jehlového ventilu jsem měl pak převodovku plnou benzínu. Po přetažení silikonem zvenku byl klid
Vše těsním silikonem, od té doby žádný problém.

1 reakcí na tento příspěvek prosím poradte s konmpletaci motoru.

19.9.2014 v 14:50 | Nahoru | #26
Někomu to prostě nevysvětlíte. Když už musím dávat papír (třeba proto, že to nějakej expert přede mnou rovnal na brusce či usilovně lapoval, tak ho z každé strany potřu silikonem. To jsem také slýchával odborníky, že je to špatně a že to začne téct atd. No ten motor to takto má 15 000 km a ani není ze spodu mastný. Benzín žere motorový silokon? No možná že jo, ale nikdy jsem neslyšel o nikom, že by se mu benzín prožral skrz spoj a začalo to téct. Těsním příruby u karburátorů, kartery, výfuky. Nikde nic neteče.
Všude kde je papír, je povrch zamaštěný, neteče to, ale prolíná to. Tohle mi vadí na spoji karter-válec, no tam bohužel nechci dávat silikon.

prosím poradte s konmpletaci motoru.

19.9.2014 v 15:04 | Nahoru | #27
Komu se nelíbí červený silikon, může dávat silikon transparentní,vůbec ho nevidíš.

(reakce na) prosím poradte s konmpletaci motoru.

19.9.2014 v 15:56 | Nahoru | #28

Kynklačka píše: Tohle mi vadí na spoji karter-válec, no tam bohužel nechci dávat silikon.


Spíš bohudík ne?

prosím poradte s konmpletaci motoru.

19.9.2014 v 16:20 | Nahoru | #29
Papír fakt dovede prolínat, ale ne těsnící papír na motory - drží výborně i kolem klikovky. Ale mezi kartery u dvoutaktů raději používám plošné těsnění - kdo by se s tím vysekával
http://www.racing-p...-1.html#.VBw175R_skY
A silikon se opravdu dovede benzínem naleptat a dostat se ven a vzduch zase dovnitř.
osvědčená záležitost - http://www.loctite....nodeid=8802626633729
Vypadá jak jahodová marmeláda, ale těsní i větší spáry, tak netřeba zabrušovat kartery
NEBO : http://www.loctite....00-ml-plosne-tesneni
Ten je na lihový bázi - zcela odolává benzínu - jen nesmíte tankovat E85
Skvěle se dá při demontáži očistit acetonem, nebo lihem.
EDIT - vlastně silikon používám i na těsnění okolo klikovky ale jen a pouze na Stadionu - ale ten zase na benzín nejezdí a jezdit nebude

Naposledy editováno 19.09.2014 16:23:17

(reakce na) prosím poradte s konmpletaci motoru.

19.9.2014 v 17:50 | Nahoru | #30
ZombiRider> Pointa není žádná, prostě konstatuju holej fakt.
Já osobně používám loctite 5922.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist