globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Stavba tříkoláku
14.8.2014 v 17:29
Ahoj všem,
už nějakou dobu pracuju na stavbě "tříkoláku". Samozřejmě, že v průběhu stavby procházím různými problémy spojenými se stavbou. Kromě času, kterého není nejvíc (normálně u toho pracuju) a ne zrovna dostatku financí si stále lámu hlavu zda by o něj vůbec byl zájem u veřejnosti. Předpokladem výsledku je to dostat legálně na silnice, což jak všeobecně známo není u nás vůbec sranda, ale lze to udělat pomocí zahraničí.
Uvítám jakékoliv návrhy a tipy jak na prováděné práce tak v souvislosti s registrací do provozu, stejně tak jako bych uvítal možnost někoho dalšího se na tom společně podílet.
V případě, že se objeví zájem, tak uvedu další podrobnosti o stavbě, konstrukci atd.
Prosím, držte se uvedeného tématu ve svých reakcích, díky.












Anketa: Co si o tom myslíte?
Líbí se mi to, vypadá to zajímavě
74%
98
Nelíbí se mi to, je to blbost
20%
26
Měl bych zájem se podílet
2%
3
Chtěl bych s tím jezdit
5%
6
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 21
Následující

2 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

14.8.2014 v 17:45 | Nahoru | #1
Toto jestli dostaneš legálně na papíry s tím,že jich budeš vyrábět víc kusů a prodávat je. Tak to sežeru koště namočený v hovně.

Stavba tříkoláku

14.8.2014 v 18:07 | Nahoru | #2

Stavba tříkoláku

14.8.2014 v 20:16 | Nahoru | #3
Anglickejch i v soucaenocti vyrabenejch a homologovanejch trikolek je cela rada vc.exkluzivit typu Morgana. Tam ma trojkolka jednak tradici a jednak nezanedbatelne ulevy v pojisteni a danich.

Novy CZ vyrobce nema podle meho nazoru nejmensi sanci - > kolik jezdi u nas Kaipanu .....

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

14.8.2014 v 20:27 | Nahoru | #4
A co v tom bude ? Bájný motor z jawy 500 plnící euro 5 s přímým vstřikováním zatím neobjeveného raketového paliva ?

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

14.8.2014 v 20:30 | Nahoru | #5
ja ti fandim,kdyby si kazdy rekl,ze to nema cenu,tak jeste lezeme po stromech! kdyby byla nejaka fotka?

2 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

14.8.2014 v 21:07 | Nahoru | #6
Náhodou, vypadá to hezky, i když toto zřejmě je jen předběžný návrh. S Morganem bych to moc nesrovnával, toto se podobá spíše tříkolkám francouzské zn. Sandford, i když dle výfuků motor zřejmě bude vzadu (u Sandfordu byl klasicky čtyřválec vpředu podélné a kardan na zadní kolo). Projít celým schvalovacím řízením kvůli způsobilosti bude běh na dlouhou trať a bude to chtít pevné nervy, ale držím palce, kor fajnšmekři do starší techniky tomu jistě přijdou na chuť.

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

14.8.2014 v 21:11 | Nahoru | #7
Upozorňuji, že výzkumák bude chtít minimálně dva prototypy, kvůli destrukčním testům, narazil jsem na to, když jsem chtěl odkoupit Goudala trike na sérii 12 ks... Tolik nadšenců jsem k sobě nenašel...

Naposledy editováno 14.08.2014 21:11:40

(reakce na) Stavba tříkoláku

14.8.2014 v 21:51 | Nahoru | #8
PEPAFJR> Díky za příspěvek. Občas mám ze stavby a věcí okolo také pocit, že když to dopadne, tak sežeru koště namočený v hovně Na začátku stavby jsem si vytkl 4 cíle: 1-naučit se zprcovávat kompozity a na tom zatím pilně pracuji. 2-postavit Tříkoláka, tak, aby dobře jezdil, na tomto bodu mám zatím co dohánět. 3-legalizovat stavbu pro provoz silnici. Na tomto bodu jsem se rozhodl plně pracovat v případě, že splním bod 2. 4- udělat Tříkolákem radost sobě a všem co se do něj posadí, tak, že roztáhnou hubu od ucha k uchu. Splnění bodu 4 hlásím zatím splnění na 100%

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

14.8.2014 v 21:56 | Nahoru | #9
hrnous> Jako o pohoné jednotce uvažuji o běžně dostupných motocyklových motorech od 500cm výše. Mými favority jsou zatí zatím hornet a bandit, ale zatí se nebráním ničemu.

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

14.8.2014 v 21:57 | Nahoru | #10
Velorex v novém kabátě a s lepším motorem ?
http://www.google.cz...gDw&ved=0CB8QsAQ

Naposledy editováno 14.08.2014 21:59:12

(reakce na) Stavba tříkoláku

14.8.2014 v 22:10 | Nahoru | #11
J.M.K.> Díky za příspěvek, pochvalu a držení palců Máš pravdu, motor bude vzadu. Při navrhování mě silně inspirovali 50. léta a rozhodně jsem více myslel na Velorex než na Morgana. I když na toho také, protože se mi děsně líbí, ale děsně jsem chtěl navrhnout něco jiného. Co se týká schvalování říkám si, že když to zvládli třeba u Kaipanu, tak to zkusím také.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

14.8.2014 v 22:12 | Nahoru | #12
bafse> Ohledně motoru - osobně bych použil raději dvouválec, lépe vidlicový, jak řadový. Od takového vozidla bych očekával i nějaký charakteristický "projev" a motocyklové rychloběžné čyřválce, jako třeba zmíněný Hornet, nebo Bandit, jsou pro leckoho "nudným elektromotorem". Dovedu si kloudně představit třeba motor XVS1100 - 62k a 85Nm v pouhých 2500RPM je už pro takovou tříkolku dostatečný výkon a pružnost a projev motoru dá vozu charakter. I když by bylo pochopitelně třeba pořešit chlazení. Nicméně dávám to jen jako návrh do placu - je to 100lidí=100chutí a někomu naopak bude vyhovovat čtyřválec. Nebo mě napadají motory CB500, nebo ER-5, u kterých bude snazší řešení chlazení (jsou to "vodníci"), ale cca 45k už bude asi dost na hraně, kor pro dnešní provoz.

Naposledy editováno 14.08.2014 22:14:29

(reakce na) Stavba tříkoláku

14.8.2014 v 22:23 | Nahoru | #13
emek> Díky za odkaz. Pěkné fotky. Nepopírám Velorex se mi líbí Problém je, že když někdo navrhuje tříkolku s motorem vzadu, tak to většinou vypadá jako žihadlo na strašně širokých kolech. V posledních letech jsem tak trochu staromilec a v tom se mi líbil Morgan.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

14.8.2014 v 22:32 | Nahoru | #14
J.M.K.> Dvouválec do V by se mi také líbil. A možná čím větší, tím lepší Na druhou stranu si lámu hlavu s tím,jakých motorů je asi na trhu nejvíce a z toho mi vyplývá dobrá cena, dostupnost náhradních dílů a dostupný servis. Jestli někdy budu Tříkoláka prodávat, tak to skoro jistě bude ve formě stavebnice a každý si víceméně bude moci vybrat co se mu líbí. jak jsi napsal 100lidí=100 chutí

(reakce na) Stavba tříkoláku

14.8.2014 v 23:14 | Nahoru | #15
rancher> Díky za příspěvek. Kdyby chtěl výzkumák jen prototypy, tak by bylo asi v pohodě, ale myslím, že se úřednický šiml tak snadno odbýt nedá Ale když jsme národ idiotů, tak máme co jsme chtěli. Teď narážím na to, že když se budeš zajímat třeba o to, jaký je problém individuálně schválit sportovní tříkolku třeba ve Velké Británii, tak zjistíš, že vlastně vůbec žádný. Takže až mě to tady naštve, tak budu Tříkoláky balit do beden a posílat přes kanál A že jsme ve schvalování motorových vozidel národem idiotů vynikne vedle faktu, že existuje v ČR organizace LAA ( Letecká Amatérská Asociace), kde skupina nadšenců po revoluci otravovala úřednické teroristy tak dlouho až povolili vznik jmenované LAA, která dohlíží na stavbu malých sportovních letadel. Schválení doma postaveného ultralightu sice není zadarmo, ale pravidla jsou a nebo alspoň byly celem přehledné. Takže malé sportovní letadlo si doma postavit můžeš a za dodržení určitých pravidel i legálně provozovat a sportovní vozidlo? A je tohle normální ?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

14.8.2014 v 23:23 | Nahoru | #16
bafse> Nějaký pěkný V-twin by bylo dobré úplně nekrytovat, aby mohl vyniknout - v tom jsou vymakané konstrukce Morgan, kde je motor vpředu, před chladičem. Ale zase dle návrhu na kresbách by "díra" do zadní kapoty docela rušila, tam by to bylo pak třeba konstrukci přepracovat. Napadá mě, kor při použití zmíněného motoru XVS1100, použít z Dračeny celou část rámu s motorem, kyvkou a zadním kolem, včetně zavěšení. Měl bys tak vyřešené uchycení celého agregátu, včetně zavěšení kola a nemusel řešit jeho konstrukci. Pořešit uchycení tohoto "pomocného" rámu na hlavní rám už by pak nebylo těžké.
Nebo mě teď napadl agregát VN1500 - tam je motor chlazený vodou, takže by nebyly komplikace s chlazením (náfuky, ventilátory...) a navíc VN1500 záměrně nemá chromy, takže motor není zase takový krasavec, aby bylo škoda jej zcela zakrytovat.
A dodávat vozidlo jako stavebnici, to v každém případě! Už jen proto, že takový vůz zpravidla budou pořizovat fajnšmekři, co tuplem ocení možnost sám si vůz sestavit. Ostatně první generace Kaipanu byla též takto řešena - tam šlo především o použití agregátu a pár dalších dílů z Favoritu. A co pamatuju, tak i Morgan na přání dodával svůj "Three-wheeler" jako "kit-car" (stavebnici). A podobně Jawa (pokud to tedy ještě platí) obešla nesmysly z Brusele tím, že 350/640 dodává jako "sadu dílů" (s tím, že nabouchá číslo rámu a motorka se postaví na existující papíry od třeba zničené motorky), ale tam je to ve skutečnosti sestavená a provozuschopná motorka. Nicméně po domluvě by snad byli schopni dodat skutečně díly v bednách. Škoda jen, že takto nenabízejí 634 - tu bych bral hned.

(reakce na) Stavba tříkoláku

15.8.2014 v 00:09 | Nahoru | #17
J.M.K.> Díky za tipy Jednou jsem viděl tříkolku ve stylu Morgana a měla místo klasického Véčka vepředu namontovaný napříč nějaký vzduchem chlazený čtyřválec z Hondy a vůbec to nevypadalo špatně. Co se týká klasických V-2motorů, tak v Anglii existovala firma JAP. Její motory poháněli třeba zmíněné Morgany nebo výkoné motocykly Brough Superior. Dodnes jsou společnosti, které podobné motory vyrábějí. Cena strašná, ale zvuk a styl prostě super

(reakce na) Stavba tříkoláku

15.8.2014 v 00:40 | Nahoru | #18
Hygienik> Díky za podporu. Na fotce zapracuji. Doufám, že neva, když zatím budou jen ze stavby

Stavba tříkoláku

15.8.2014 v 00:51 | Nahoru | #19
Pro inspiraci





1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

15.8.2014 v 00:57 | Nahoru | #20
Ahoj, tak jako první jsem ti tam hodil i možnost chci se podílet . Sám moc dobře víš proč. Vlastně i kdybych napsal že nechci, tak to nic nezmění když už v tom s tebou jedu.
Já bych se tady chtěl na chvíli zastavit u autora tohoto díla, protože on tady sám o sobě nic nenapíše. Je to člověk, který má největší rozhled v motorech a konstrukcích vozidel, co jsem zatím u koho vůbec "viděl". Taková trochu chodící encyklopedie. Má za sebou celou řadu návrhů jak vozidel tak právě i jím zmiňovaných malých letadel. Tříkolák není nějaký okamžitý nápad, ale naopak velmi dobře promyšlená a dlouho zvažovaná věc, jenom na její realizaci zatím nebyl dostatek času a prostoru. Nicméně je tou věcí tak posedlej, že kompletní realizace je jen otázkou času.
Každopádně je to o splnění jednoho velkého snu, který má sloužit hlavně pro "tlemící faktor". Každej podobně zaměřenej člověk je vítán do diskuze. Každý názor je vítán a to už vůbec nemluvím o lidech, kteří by měli chuť nám pomoct i třeba s takovýma věcma jako např. výroba zavěšení nebo jiných částí konstrukce.
bafse, možná bychom sem mohli šoupnout nějakou starší fotku ze stavby, co ty na to?

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

15.8.2014 v 13:55 | Nahoru | #21
Tříkolku bych nechtěl.Je moc nestabilní.










1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

15.8.2014 v 14:28 | Nahoru | #22
Muzu vam panove dat kontak na konstruktera do auto prumyslu. JE to clovek co to nakresli a pak i udela :) Neni to zadna vokurka, ale opravdovej konstrukter co delal auta a casti vozidel. Videl jsem jeho prace, a je precizni a hlavne ma obrovske zkusenosti ohledne reality.

Pokud bude zajem a je to seriozni projekt dam vam kontakt do SZ.

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

15.8.2014 v 18:54 | Nahoru | #23
Bafse, držím palce, mne sa to celkom páči. Aj ked zákazníkom určo nebudem, držím sa hesla "Kdo si hraje, nezlobí"

Koľko kg by to malo vážiť?

Naposledy editováno 15.08.2014 18:55:02

Stavba tříkoláku

15.8.2014 v 19:24 | Nahoru | #24






Naposledy editováno 15.08.2014 19:26:36

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

15.8.2014 v 20:29 | Nahoru | #25
Držím palce ať se to podaří. Jen k tomu motoru hned když jsem to viděl proběhl mi hlavou boxer ale ani nevím proč.

(reakce na) Stavba tříkoláku

15.8.2014 v 21:20 | Nahoru | #26
jean192> Děkuji za pochvalu a držení palců Suchá hmotnost by měla být okolo 300 Kg.
Když bude zájem, tak předpokládám, že bych sem příští týden měl dát tabulku s technickými daty.

(reakce na) Stavba tříkoláku

15.8.2014 v 21:22 | Nahoru | #27
mfence> Projekt je určitě seriozní. Za kontak na každého ze skušenostmi budu rád.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

15.8.2014 v 21:24 | Nahoru | #28
cage11> A proběhl Ti v hlavě spíš 2 válec od BMW nebo 4 válec z Brouka?

(reakce na) Stavba tříkoláku

15.8.2014 v 21:30 | Nahoru | #29
Willy17> Díky za podporu Fotky budou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

15.8.2014 v 21:38 | Nahoru | #30
bafse> Jasně že z BMW. Dobrý poměr váha, výkon, pojistka, údržba.
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 21
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist