globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Motopneu
 
12.5.2014 v 23:11
Jaké preferujete nyní pneu (výrobce a typ), pro sportovně silniční použití na moto?
Klady a zápory. Jaký je vliv stáří, na málo ježděné nové moto s origo pneu. Díky za info, které může sloužit všem.
Předchozí
1 2
Následující

Motopneu

13.5.2014 v 01:58 | Nahoru | #1
Jezdil jsem Bridgestone BT21 (bylo to přibalené k nové motorce), hrozné gumy, těžko se zahřívaly, rychle chladly. Pokud jsem nejel jako hovado, fungovaly špatně, za chladného počasí bez šance. Zadek létal ve velkých náklonech pořád, poslední kapka, kdy v rychlé zatáčce uletěl i předek, šly proto i se spoustou vzorku pryč.
Místo nich jsem pořídil Q2 od Dunlopu a velká spokojenost. Na silnou motorku to není, ale ty naše prskolety s tím fungují skvěle. Netřeba se zde vypisovat, napsal jsem na ně recenzi.

1 reakcí na tento příspěvek Motopneu

13.5.2014 v 06:26 | Nahoru | #2
Sportovně silniční pneu se používají na sportovně silniční motorky a pro sport.
Pro er6n bych uvažoval o běžných cestovních pneu

Motopneu

13.5.2014 v 06:38 | Nahoru | #3
tady má seikos pravdu, tady http://www.motorkar...amp;fid=18&pgr=1

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motopneu

13.5.2014 v 06:53 | Nahoru | #5

seikos píše: Sportovně silniční pneu se používají na sportovně silniční motorky a pro sport.
Pro er6n bych uvažoval o běžných cestovních pneu



To je hrozná pitomost. Pokud má někdo sporta, ale jezdí na tom stále rovně, tak je pro něj lepší silniční pneu, kdo má zase, no úplně cokoli, a chce na tom jezdit pilu, tak se pro něj hodí sportovní pneu . Záleží na tom, kdo na ní sedí, né jak to označí výrobce.
Ještě šikovný graf pro Dunlop (už trochu starší):

1 reakcí na tento příspěvek Motopneu

13.5.2014 v 06:57 | Nahoru | #6
Díky. Máme ještě ER6F 2007 (do provozu 2008) na které je najeto pouze cca 7000 km a ještě původní pneu Batlax BT021. No a co to stáří ?

Naposledy editováno 13.05.2014 07:10:20

Motopneu

13.5.2014 v 07:09 | Nahoru | #7
No právě, já té mé rád jezdím a klopím (menší pilu)zatáčky (i v Alpách)a nyní mám Dunlop Sportmax Roadsmart II 120/70,ZR17 a 160/60ZR17. Předtím jsem měl Conti Road Atack 2
Tady těch zatáček moc není. Takže zatím volím asi ten kompromis, protože když pak jedeme např. do Alp nebo i po ČR (sucho a mokro), tak jsem měl na prostředku plošku (u Conti R.A. 2) Po dálnici nejezdím (jen z velké nutnosti).

Naposledy editováno 13.05.2014 07:16:01

(reakce na) Motopneu

13.5.2014 v 07:22 | Nahoru | #8

Hogon píše: Díky. Máme ještě ER6F 2007 (do provozu 2008) na které je najeto pouze cca 7000 km a ještě původní pneu Batlax BT021. No a co to stáří ?



No, co bys k tomu chtěl říct, samozřejmě se jejich vlastnosti zhorší.
Problém bych viděl také v tom, že už mnoho let (nevím, kdy šla do provozu) ty gumy nemají ochranou vrstvu, která je z části pomáhá konzervovat. Samozřejmě, mohou tě podržet, ale od optimálního to má daleko...

Motopneu

13.5.2014 v 07:22 | Nahoru | #9
kup si mišuliny PR3 a máš klid ....ja je jezdil na litru 1000RR a něják sem nepoznal že by mě výrazně omezovali...taky dunlop sportsmart atd... je to vcelku jedno ty gumy dnes fungují všechny...

Motopneu

13.5.2014 v 07:54 | Nahoru | #10
Mám teď MITAS SportForce a velká spokojenost.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motopneu

13.5.2014 v 08:03 | Nahoru | #11

Mr.Dreamer píše: To je hrozná pitomost. Pokud má někdo sporta, ale jezdí na tom stále rovně, tak je pro něj lepší silniční pneu, kdo má zase, no úplně cokoli, a chce na tom jezdit pilu, tak se pro něj hodí sportovní pneu . Záleží na tom, kdo na ní sedí, né jak to označí výrobce.
Ještě šikovný graf pro Dunlop (už trochu starší):



Ano, dá se to pojmout jakkoliv. Stejně jako se pro spoustu sportovních aut dělají aerodynamické prvky pro lepší přítlak ve vysokých rychlostech

[img] často je to tak že řidič jede plíseň a opojen pocitem "jak to letí". Proto potřebuje pořádný bačkory

Je to asi tak podobně, jako když jsem měl na TDM 900 Pirelli Angel ST a jednou když jsem jel zatáčkami dolů z Ještědu, tak mě v nich pojezdil nějakej frajer na panelce na nějakých špuntových Mitaskách

Naposledy editováno 13.05.2014 08:07:10

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motopneu

13.5.2014 v 08:10 | Nahoru | #12
seikos> No, zrovna tomu, kdo za gumy utratí více bych se nesmál. Pokud si nevyjede plošku, tak není co řešit.
Já osobně na svých plošku nevidím .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motopneu

13.5.2014 v 08:32 | Nahoru | #13
Mr.Dreamer>když už tady vidím tu gumu,proč jsou ty boky tak odrbané?mám to na Brutálce také.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motopneu

13.5.2014 v 08:40 | Nahoru | #14

Rubi píše: Mr.Dreamer>když už tady vidím tu gumu,proč jsou ty boky tak odrbané?mám to na Brutálce také.



Zahřátá guma, která působí velkou dostředivou silou a navíc překonává odpor větru, takto namáhaný povrch se takto deformuje. Vypadat ty žmolky jinak, může to znamenat například špatné nastavení podvozku.
PS: Také to ještě z části bývá bordel, který ta guma z asfaltu jen posbírala .

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motopneu

13.5.2014 v 08:49 | Nahoru | #15
Mr.Dreamer>díky. Podvozek mám nastavený z fabriky,nikdo s ním nelaboroval.Guma je 2013.Jen mně to překvapilo,protože u druhé motky se mi to nedělá.Tam je ale tvrdší směs.

Naposledy editováno 13.05.2014 08:49:55

(reakce na) Motopneu

13.5.2014 v 08:50 | Nahoru | #16

Rubi píše: Mr.Dreamer>díky. Podvozek mám nastavený z fabriky,nikdo s ním nelaboroval.Guma je 2013.Jen mně to překvapilo,protože u druhé motky se mi to nedělá.



Tak ona bude asi brutálka o něco dravější holka .

1 reakcí na tento příspěvek Motopneu

13.5.2014 v 13:51 | Nahoru | #17
měkkost a tvrdost pneu

ví někdo jak se značí tvrdost pneu ?
prosím link na výrobce (ev. servis)

děkuji

(reakce na) Motopneu

13.5.2014 v 13:53 | Nahoru | #18

chromosome píše: měkkost a tvrdost pneu

ví někdo jak se značí tvrdost pneu ?
prosím link na výrobce (ev. servis)

děkuji



čím víc sportovní pneu, tím měkčí
čím víc cestovní pneu, tím tvrdší

proto je rozdělení pneu na cestovní, sportovně-cestovní, sportovní, race - je to jen základní rozdělení

1 reakcí na tento příspěvek Motopneu

13.5.2014 v 18:20 | Nahoru | #19
Kde najdu na pneu rok výroby.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motopneu

13.5.2014 v 20:00 | Nahoru | #20

Hogon píše: Kde najdu na pneu rok výroby.



DOT

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motopneu

14.5.2014 v 01:32 | Nahoru | #21
Mr.Dreamer> Navic mekka guma "zmoli" daleko vic nez tvrdsi. S kamosem jezdime vpodstate stejny tempo, na da se rict stejnejch motorkach (on z750) a on ma gumu po dojeti na benzinu daleko vic zhrublou a na krajich decentne zmolkuje a ja temer nic. Jezdi sportsmarty a ja roadsmarty. A to bych rek, ze i vic taham na vyjezdech, jak on. I tak ta guma nema takovou teplotu, jako ta jeho mekci, ale na to sere pes, hlavne ze to i presto, ze je to studenejsi drzi paradne. Nemuzu si na RS1 stezovat. Priste koupim uz dvojky ale.

Naposledy editováno 14.05.2014 01:34:29

Motopneu

14.5.2014 v 06:34 | Nahoru | #22
Origo pneu jsem měl D.S.R.1 (nic moc) a potom jsem měl po 2 roky Conti Road Atack II r. 2011 a 2012(tady se mi dělala ta ploška)a zadní max. 8.000 km a přední o 1500 více a řekl bych, že jsou více sportovnější a díky profilu gumy se s nimi lépe klopí a pro jízdu v 1 osobě perfekt
a nyní už po 2x Dunlop Sportmax Roadsmart II. Bez plošky i při jízdě ve 2 a výdrž je o něco větší. Dálnice se snažím nejezdit.

Naposledy editováno 14.05.2014 06:41:22

Motopneu

14.5.2014 v 06:44 | Nahoru | #23
A nyní dělají nové Conti Road Atack II EVO r.v. 2014 (prý mají být lepší a uprostřed tvrdší)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motopneu

14.5.2014 v 08:50 | Nahoru | #24
Rubi> Nebo ji máš malo nafoukanou A tím se víc hřeje.

(reakce na) Motopneu

14.5.2014 v 09:47 | Nahoru | #25
dejf.> Když jsem na to odpovídal, tak tam ještě nebylo napsané, že má nově měkčí směs. Ale jinak se tebou samozřejmě souhlasím, je to tak .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motopneu

14.5.2014 v 09:56 | Nahoru | #26

Mr.Dreamer píše: To je hrozná pitomost. Pokud má někdo sporta, ale jezdí na tom stále rovně, tak je pro něj lepší silniční pneu, kdo má zase, no úplně cokoli, a chce na tom jezdit pilu, tak se pro něj hodí sportovní pneu . Záleží na tom, kdo na ní sedí, né jak to označí výrobce.


ámen

tohle tady ale spousta lidí stále nechápe a nebo nechce chápat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motopneu

14.5.2014 v 13:25 | Nahoru | #27
Mr.Dreamer> nevhodně nastavený podvozek pro daný styl jízdy. To máš z okruhu ne? Zřejmě pro okruh moc měkké nastavení.. Jestli chceš študovat tak tady nebo tady (záložka info a nastavení tlumení). Jinak, ale zase tak strašný to není, guma se ti nerve, takže v klidu..

(reakce na) Motopneu

14.5.2014 v 13:55 | Nahoru | #28

nikod píše: Mr.Dreamer> nevhodně nastavený podvozek pro daný styl jízdy. To máš z okruhu ne? Zřejmě pro okruh moc měkké nastavení.. Jestli chceš študovat tak tady nebo tady (záložka info a nastavení tlumení). Jinak, ale zase tak strašný to není, guma se ti nerve, takže v klidu..



Je to nejlepší co se svým moderním vrakem udělám. Ale ne, toto je nezahřátá pneumatika, nemám totiž zahříváky a Q2 velmi rychle chladnou (ono, které ne ), takže tam často létám se studenýma gumama. Ale jinak jsem spokojený s tím, jak se žmolkují, jak říkám, lepší to nebude .

(reakce na) Motopneu

14.5.2014 v 14:21 | Nahoru | #29

Sporda píše: Rubi> Nebo ji máš malo nafoukanou A tím se víc hřeje.


nee,to kontroluji.Ale jel na ní Sršeň a tvrdil mi,že mám málo nafoukáno,pak jsme to změřili a bylo to OK.
Mně to nějak moc netrápí,ale když jsem viděla tu fotku,tak jsem se ze zvědavosti zeptala. Stejně je mám sjeté a nové čekají v regále.Mmj.jde o Diablo Rosso II.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motopneu

15.5.2014 v 07:40 | Nahoru | #30

selkie píše: ámen

tohle tady ale spousta lidí stále nechápe a nebo nechce chápat

Já to chápu jezdím pořád rovně proto mam cestovní pneu GT,jinak už je na dojetí (předek) a poprvé se mi stalo že se mi na bocích stratil dezén driv než na středku asi by to nemělo vadit,ale v zatáčkách mi už chybí ten pocit bezpečí a dálnice jezdím víc než dost kilometrů a hodně přes 220km\h
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist