globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: GO motoru
A když chci udělat celej GO motoru tak co všechno bych měl vyměnit kromě ložisek těsnění gufer ?? na spojce lamel ?

GO motoru

Skvělá odpověď, děkuji! 23.4.2014 v 20:59 | Nahoru | #1
Proč se v tom hrabeš ?, jen at víš co opravuješ.

1 reakcí na tento příspěvek GO motoru

Skvělá odpověď, děkuji! 23.4.2014 v 21:04 | Nahoru | #2
Nezlob se, ale neznáš ani základy. Viz dotaz, jak demontovat ložiska. GO motoru je o tom, že zhodnotíš stav a vyměníš to, co je třeba. Ne naprosto všechno. Nechci vidět, jak to budeš skládat (vymezení předlohy, vložení klikovky..)

Nechceš to raději nechat někomu, kdo se v tom skutečně vyzná, pokud na tom chceš ještě jezdit?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GO motoru

23.4.2014 v 21:26 | Nahoru | #3
jawarmaniak> já ložiska věděl že je musím ohřát ale připadá mi to barbarské ohřívat to horkovzduškou nevím jsetli to tak někdo dělá ale ja bych se pokusil tomu vyhnout z důvodu možnosti poškození karterů a jinak celkem dost sem si toho o tom přečetl a částečně i vyzkoušel ale řekl sem že si jí JÍ opravím tak nechci od nikoho aby mi něco dělala :)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GO motoru

Skvělá odpověď, děkuji! 23.4.2014 v 21:40 | Nahoru | #4
jindrazahor1997> Jak se mohou kartery horkovzduškou poškodit?

Edit: Není účelem hry nahřát ložiska, ale kartery kolem, aby se zvětšily otvory. Hliník má totiž větší roztažnost, než ocel. Nahřeješ-li ložiska, tak je ven nedostaneš.

Naposledy editováno 23.04.2014 21:55:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GO motoru

Skvělá odpověď, děkuji! 23.4.2014 v 21:42 | Nahoru | #5
jawarmaniak> normalne ten hlinik sa rozteče

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GO motoru

Skvělá odpověď, děkuji! 23.4.2014 v 21:53 | Nahoru | #6
Silvo> Technická: při jaké teplotě taje silumin?

GO motoru

Skvělá odpověď, děkuji! 23.4.2014 v 22:03 | Nahoru | #7
Vyjmout starý ložiska a dát nový, to samý gufera, dát válec na výbrus ten si doma jen tak někdo neudělá koupit pístní sadu, donýst kliku soustružníkovy ať udělá nový futro na ojnici pro pístní čep a nalisuje. A máš GO skoro hotovou pro kývačku dostačujicí moc to netočí pokud nebude hnutá kliká. Ta pokud se nechá repasovat tak to vyjde o něco dráž.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GO motoru

Skvělá odpověď, děkuji! 23.4.2014 v 22:12 | Nahoru | #8
jawarmaniak> dajme tomu že hlinik ma teplotu topenie okolo 600 celosia :D ale šak on to ma asi z cinu ked sa mu to poškodí pri nahrievaný :D a ked už velmi chceš jindrazahor1997 tak aspoň na klukovku daj c3-kové ložiska maju nejaku tu stotinu milimetra volu ked sa zahreju tak sa ta vôla vymedzy a vydržia ty tam dlhšie a kružky davaj označenym KO hore nech sa ty dary

(reakce na) GO motoru

Skvělá odpověď, děkuji! 23.4.2014 v 22:28 | Nahoru | #9
Silvo> U hlíníku bych počítal spíš s 660 stupni, siluminy tak cca 600-630

GO motoru

Skvělá odpověď, děkuji! 23.4.2014 v 22:31 | Nahoru | #10
Proboha neříkej že u vás není VCC klub kde ti určitě někdo poradí a hlavně ukáže co a jak Pokud chceš dělat opravdu GO = Výbrus+klikovka+ložiska,gufera,labirynt,těsnění,lamely,řetězové kolečko,pouzdra start.páky a hřídelí,šroubky........dostaneš se min.na 5000kč a to už stojí za to nechat si poradit.

(reakce na) GO motoru

24.4.2014 v 07:41 | Nahoru | #11
jawarmaniak> právě proto je možnost menší deformace toho hliníku

GO motoru

Skvělá odpověď, děkuji! 24.4.2014 v 08:04 | Nahoru | #12
Já kartery nahřívam horkovzduškou vždycky a nikdy se nic nezdeformovalo. Nebál bych se toho...

1 reakcí na tento příspěvek GO motoru

Skvělá odpověď, děkuji! 24.4.2014 v 08:58 | Nahoru | #13
Neboj se toho a směle do toho ,..ALE! : Chce to si nakoupit nebo sehnat nebo udělat nějaké cajky na to generálkování. Desku na rozpůlení motoru, držák spojky na povolení matky a její rozdělání spolu s nalisovávačem, vylisovávačem pístního čepu považuju jaku minimální základ pro tohle - všechno má Etovar.cz.
Když už to budeš půlit tak nechej udělat kliku (1200-1500) a výbrus (600-700) třeba Padalík Šardice. Nové ložiska dej všude, zase tolik jich není a nestojí majlant (500 max). Spojka (lamely) a primár je logické vyměnit. To bych dal už proto, že se mi nechce lézt pak po pár kilometrech znovu pod těsněné víko (200-300 a spojka cca 500). V převodovce určo nové pružiny i ty ocelové misky co v nich drží (většinou - tak 75% případů, jsou ty KO a i pružina co se tváří OK je mnohdy prasknutá, dobré repliky za pár kč má motousti.cz, fungují mě OK zatím). To samé pak s vymezovacíma ocelovýma podl. předlohy. Motousti je má za si 5kč kus,...
Repase zapalka je ak kolem 1000-1500 podle toho a nebo bezkontakt 4500. Sekundární kolečko je kolem 250kč (nový řetěz nové klečko,..dávám vždy!). Vše za předpokladu že je vše jako kartery, víka, automat, start segment a převodovka OK a nevyskakovala 3 či 4 a podobně,...)
A nahřívat v troubě je lepší myslím,..horkovzduch pak na přihřátí v dílně je li to potřeba není špatný...

(reakce na) GO motoru

Skvělá odpověď, děkuji! 25.4.2014 v 07:17 | Nahoru | #14

Dolin píše: Neboj se toho a směle do toho ,..ALE! : Chce to si nakoupit nebo sehnat nebo udělat nějaké cajky na to generálkování. Desku na rozpůlení motoru, držák spojky na povolení matky a její rozdělání spolu s nalisovávačem, vylisovávačem pístního čepu považuju jaku minimální základ pro tohle - všechno má Etovar.cz.
Když už to budeš půlit tak nechej udělat kliku (1200-1500) a výbrus (600-700) třeba Padalík Šardice. Nové ložiska dej všude, zase tolik jich není a nestojí majlant (500 max). Spojka (lamely) a primár je logické vyměnit. To bych dal už proto, že se mi nechce lézt pak po pár kilometrech znovu pod těsněné víko (200-300 a spojka cca 500). V převodovce určo nové pružiny i ty ocelové misky co v nich drží (většinou - tak 75% případů, jsou ty KO a i pružina co se tváří OK je mnohdy prasknutá, dobré repliky za pár kč má motousti.cz, fungují mě OK zatím). To samé pak s vymezovacíma ocelovýma podl. předlohy. Motousti je má za si 5kč kus,...
Repase zapalka je ak kolem 1000-1500 podle toho a nebo bezkontakt 4500. Sekundární kolečko je kolem 250kč (nový řetěz nové klečko,..dávám vždy!). Vše za předpokladu že je vše jako kartery, víka, automat, start segment a převodovka OK a nevyskakovala 3 či 4 a podobně,...)
A nahřívat v troubě je lepší myslím,..horkovzduch pak na přihřátí v dílně je li to potřeba není špatný...



Budu se už opakovat a napíšu to, co nahoře. GO motoru není o tom vyměnit naprosto vše, ale jen to, co je skutečně potřeba. Udělat kliku? Ano, souhlasím. Udělat výbrus? Ano, pokud je potřeba. Nebudu brousit válec, když je výbrus na poloviční životnosti. Mnohdy stačí jen překroužkovat a jede se dál. To samé platí o spojce. Korky vydrží klidně při slušném zacházení 50 tisíc. Tak proč měnit za každou cenu, pokud jsou ještě OK. Primár nový, o tom žádná. Nikdo neví, jak starý je původní. Ten se má měnit v intervalu 45-50 tisíc.

Souhlasím i s tím, že bez přípravků to udělat nejde. Ale nemyslím si, že někdo, kdo to nikdy nedělal, dokáže posoudit stav součástek (typicky náběhy drážek na hřídelích převodovky, řadicí vidličky), zda jsou na výměnu, či nikoliv.

Víc než vřele doporučuju sehnat někoho, kdo o tom má povědomí a minimálně ti s tím pomůže. Rozhodně nechci být za hnidopicha, ale půlit motor na dvakrát není žádné labůžo a taková sranda se může dost prodražit.

jindrazahor1997 píše: právě proto je možnost menší deformace toho hliníku


Jak známo, hliník jest dobrým vodičem. Proto jej také bylo hojně používáno na elektrických instalacích. Nebereš v úvahu to, že zahříváním se teplo rozvede do celého odlitku. Já teda nepoužívám horkovzdušku, ani troubu, ale obyčejný dvouplotýnkový vařič, na který se krásně vleze celý karter.

Naposledy editováno 25.04.2014 08:06:11

1 reakcí na tento příspěvek GO motoru

Skvělá odpověď, děkuji! 25.4.2014 v 08:14 | Nahoru | #15
Já zase říkám, že dokud to nezkusí a neuvidí to live tak nebude vědět nikdy. Motor na kývačku je na hraní super, ceny dílů jsou korunové a není to nijaký zázrak. Na naučení OK a s čím si nebude vědět rady vyfotí a dá sem na dotaz ke stavu a funkčnosti.
Ohledně výbrusu - starý motor který nevím jak je na tom a nevím oskud je rozcuknu vždy a když udělám kliku (to je dle mě základ, bo ložiska a zapalko je tak nějak v ůzkém souvztahu....) tak těch 600 za výbrus mě už nezabije. Hlavně když to udělá Padalík při jednom,...

Pokud moto jede tak to projeď poslechni motor jestli chrastí, hlavně jestli řadí,....

(reakce na) GO motoru

Skvělá odpověď, děkuji! 25.4.2014 v 08:58 | Nahoru | #16

Dolin píše: Já zase říkám, že dokud to nezkusí a neuvidí to live tak nebude vědět nikdy.....



Ano, je to tak, ale vidět to na živo s někým, kdo se v tom vyzná. Ne šťourat se v tom sám v 16cti bez zkušeností a bez cizí pomoci. Je potřeba od někoho odkoukat grify a základní úkony. Ideální je to dělat s někým, komu může koukat pod ruce. Myslím, že stojí za to se s někým místním domluvit a naučit se alespoň základy - montáž kliky, odzkoušení převodovky, vymezení předlohy, montáž karterů, seřízení regulátoru a poloautomatu, předstih, odtrh,.... Ono nejde všemu se naučit teoreticky jen z knížky.

GO motoru

26.4.2014 v 23:09 | Nahoru | #17
Tak to souhlas,..jen mi nepřísluší soudit, jak je dotyčný zručný či ano,...

GO motoru

27.4.2014 v 18:24 | Nahoru | #18
Já bych se toho nebál zrovna nedávno jsem půlil jawu 250 a nikdy v životě jsem to neviděl a ani jsem si o tom nic nepřečel, ale chce to mít aspoň nějaký základní znalosti a přemejšlet u toho a né hned brát vrtačku na šrouby který ti nejdou povolit.

Naposledy editováno 27.04.2014 18:31:56

GO motoru

21.5.2014 v 20:07 | Nahoru | #19
na šroubky který mi nejdou povolit sem si udělal spešnl šroubovák :D a funguje skvěle
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3865, 3866] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 115967 Včera v 22:19 PetrL3
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist