Téma: Dobijení jawa 250
16.4.2014 v 17:58
Zdravím, mám takový menší problém s nabijeníma. Nedávno jsem na Jawě 250/592 vyměnil relé cívkové 6V 75W a to za relátko AEV uzem.(-)6V/75W.
Vše by mělo být správně zapojeno, ale při nastartování motorka hlásí, že nedobijí. Až když přidám otáčky, tak červená kontrolka o dobijení pomalu zhasíná a když uberu, zase se rozsvící(kontrolka má správně po nastartovaní úplně zhasnout). Když jsem relátko AEV na motorku namontoval, tak po prvním našlapnutí kontrolka normálně zhasla, při dalším nastartovaní už nezhasla úplně a teď už zhasíná jen když přidám plyn. Když bylo na motorce ještě relé cívkové, tak občas kontrolka taky zlobila (zhasínala dýl a nebo až když jsem přidal plyn).
Prosím poraďte, čím vším by to mohlo byt, napadlo mě, že je rozbitá kontrolka nebo špinavé magneto. Už jsem z toho na nervy :)
Vše by mělo být správně zapojeno, ale při nastartování motorka hlásí, že nedobijí. Až když přidám otáčky, tak červená kontrolka o dobijení pomalu zhasíná a když uberu, zase se rozsvící(kontrolka má správně po nastartovaní úplně zhasnout). Když jsem relátko AEV na motorku namontoval, tak po prvním našlapnutí kontrolka normálně zhasla, při dalším nastartovaní už nezhasla úplně a teď už zhasíná jen když přidám plyn. Když bylo na motorce ještě relé cívkové, tak občas kontrolka taky zlobila (zhasínala dýl a nebo až když jsem přidal plyn).
Prosím poraďte, čím vším by to mohlo byt, napadlo mě, že je rozbitá kontrolka nebo špinavé magneto. Už jsem z toho na nervy :)
250/592 nemá magneto, ale dynamo. A s kontrolkou toto nemá nic společného. Takže jestli jsou už ometené uhlíky, vydřený komutátor, nebo nedejpánbu poškozené vinutí kotvy, nebo (v lepším případě) statoru, tak výměna "relátka" nepomůže. Takže v první řadě zkontroluj uhlíky a komuťák a také pozor na to, že jestli byl původně ukostřen (+) pól, tak před výměnou relátka a otočením baterky je třeba ještě dynamo přepólovat - odpojit (vyndat) uhlík, který je ukostřený, připojit baterku (-) pólem na kostru a pak párkrát na pár vteřin ručně zmáčknout kotvu původního relátka. Tím se stator dynama nabudí na potřebnou polaritu. Pak baterku odpojit, namontovat elektronické relátko, baterku připojit a mělo by to být v cajku.
E: překlep
Naposledy editováno 16.04.2014 23:23:07
E: překlep
Naposledy editováno 16.04.2014 23:23:07
Kontrolka dobíjení je napájena odkud? Jestli je tam ještě vloženo rozpínací relátko, které reaguje na změnu napětí v síti, je možný že postačí u něj očistit kontakty. Nebo vem prostě měřák, změř napětí ba naterii, nastartuj a změř napětí na baterce znovu a pak přidej plyn a znovu změř. Uvidíš jestli dobíjí. Ta kontrolka je jen taková nepříliš přesná signalizace, důležitá zejména když by se něco podělalo za jízdy abys tověděl a vypl aspoň světla a na baterku někam dojel pokud by to nešlo opravit na místě. Nebo ti někde zlobí buzení dynama, ta motorka co máš už nemá magneto.
1 reakcí na tento příspěvek Dobijení jawa 250
Než jsem to naklapal tak mě Jindra předběhl a dokonce i s návodem. Tyhle jedny z posledních kulatých jawek měly už ukostřený minus. Ovšem raději se kouknout na dynamo, tam bude napsaný jestli zem + nebo zem - .
Nejsem zase až takový znalec,ale podle mě u Jawy 250/592 už ukostřený (-) pol byl.Mám jednu z prvních r.v. 1969. Souhlasím s J.M.K. Mrkni na uhlíky,pořípadě sundej stator a koukni jak vypadá zevnitř.Já měl kdysi(než jsem namontoval VAPE) vymlácené ložiska na klice tak, že mě drhnul rotor o a stator a tím jsem ho odrovnal.
Na panelkách je to různý, taky tam může bejt dynamo z kejvačky nebo ze čtyřky... každopádně jak píše JMK, nabuď ho, nic tím nezkazíš. Taky ho pěkně vyčisti a mrkni se, jak vypadá komutátor. Uhlíky jsou jak dlouhé? Nedával jsi třeba nové? Narazil jsem už na takové, které se v té šachtičce skoro nehýbaly.
A hlavně změř, jak ti to dobíjí doopravdy, tzn. změř napětí na baterce na volnoběh, ve středních a vyšších otáčkách a podle toho se vůbec zařizuj.
Jinak mám tenhle regulátor na čz 475 a 477, jsem s ním dost spokojený. Dobíjí od mnohem menších otáček, než klasická jednokotva, už když našlapávám, kontrolka pohasíná. Na volnoběh kontrolka vůbec nesvítí a to ho nemám nijak vysoký.
A hlavně změř, jak ti to dobíjí doopravdy, tzn. změř napětí na baterce na volnoběh, ve středních a vyšších otáčkách a podle toho se vůbec zařizuj.
Jinak mám tenhle regulátor na čz 475 a 477, jsem s ním dost spokojený. Dobíjí od mnohem menších otáček, než klasická jednokotva, už když našlapávám, kontrolka pohasíná. Na volnoběh kontrolka vůbec nesvítí a to ho nemám nijak vysoký.
1 reakcí na tento příspěvek Dobijení jawa 250
Čaute kluci mam jawku 250 592 a přestala mi dobijet je tam origo rele a mezi kontakty na relatku to jiskři nevite co s tim vše už jsem čistil.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobijení jawa 250
JORDANUS> Jestli to jiskří mezi kontakty relátka, tak by mohl být zkrat v budicím vinutí dynama. Chtělo by to proměřit, hodnoty by měly být v nějakých příručkách.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobijení jawa 250
J.M.K.> jo diky skusim to prubnout jinak asi budu muset zainvestovat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobijení jawa 250
JORDANUS> jsem si myslel jestli není chycene rele tak uvidim.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobijení jawa 250
Bimbam> Čusek mam problém s dobijenim začalo mi jiskřit rele a kluci řikali že se tě mam zeptat co s tim mam jawku 250 592 a nedobiji mi to a nechci kupovat komplet vape dik za odpověd.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobijení jawa 250
JORDANUS> To bylo myšleno tak, abys mu napsal zprávu (PM). Tady si toho nemusí všimnout, když sem psal naposled před půl rokem.
1 reakcí na tento příspěvek Dobijení jawa 250
v navodu je napsano, že je třeba budicí vinutí nabudit proudem z baterky (minus na kontakt vstupu budicího vinutí a plus na vývod spojený s uhlíkem 2x 3s a 6V baterii.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Typ Jawa 250 panelky Jawa 250/559, Jawa 250/590, Jawa 250/592, Jawa 250/5... | Mario853 | 5 | 7.10.2023 v 21:25 cmiral |
Ultrazvuk - čištění karburátorů Pra... Jawa 250/559, Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 250/590, Jawa ... | vrbkys | 11 | 7.9.2023 v 15:10 Jenik789 |
Typ motorky podle čísla rámu Jawa 250/559, Jawa 250/592, Jawa 350/360 Panelka | Jirk_K | 11 | 23.1.2023 v 06:37 cmiral |
Měli všechny jawy 592 blinkry Jawa 250/592 | Jirk_K | 12 | 25.9.2022 v 07:45 udinar |
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |