bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rady a tipy ohledně maxiskůtrů.
Chtěli by jsme s přítelkou příští rok okusit pohodlí velkýho skůtru a v merku už nějak tak finálně mám následující čtyři adepty:

1 - Suzuki Burgman 400
2 - Piaggio X9 500
3 - Aprilia Atlantic 500
4 - Yamaha Majesty 400

Jelikož pro mě bylo slovo variátor spíš nadávka tak bych rád uvítal nějaký rady a tipy od těch co mají vícero zkušeností s těmahle potvorama a tošku mě třeba došťouchnou ke konkrétnějšímu výběru.

Na co ho chci využívat? - Takže, převážně každodenní cestování do práce, výlety a semtam delší cesty (z největší části ve dvou lidech, dohromady cca. 130kg + případná bagáž). Vše spíš mimo město, do toho se dostanu pořádně jezdou za čas.

Rozpočet - Značně hubenej, max. 35tis.

Co očekávám? - Cestovní rychlost bez problému 100km/h, pro občasný dálniční přesuny aspoň 130km/h (a to ve dvou lidech). Předjíždění v mezích, neočekávám od skůtru že to bude lítat jako sportovní mašina ale abych tim aspoň pokořil rozzuřenou Felicii. Pohodlí a prostornost (Já 185 cm). Dojezd aspoň 200km a víc.

Z čeho mám obavy? - Životnost motorů? Malinký kola 13"-14" - dá se s tím vůbec po Českejch tankodromech slušně jezdit bez toho aby si člověk nabil držku? Vliv na pohodlí to předpokladám bude mít radikální.

Otázky navíc:
1. - Je nějakej znatelnej výkonovej rozdíl mezi 400 a 500 skůtrama?
2. - Jak mají řešený sytič starší karburátorové skůtry? (automatický nebo manuální jako u mašin?)

Moje shrnutí. - Po všemožnejch recenzích a článcích co jsem přečetl bych se asi nejvíc přikláněl k Burgmanu 400 a hned na druhym míste je pro mě Piaggio X9 (to spíš co se týče vzhledu a údajně perfektního motoru). Majestyna ani Atlantic na mě nějak nezapůsobily. Burgman je taková legenda a dle recenzí je taky nejprostornější a má největší ůložný prostory.

Za všechny smysluplný odpovědi budu rád. Předem díky!

O jiný modely zájem nemám a ani cenovej strop navyšovat nemůžu takže prosím diskuzi jen o těchto čtyřech!

Naposledy editováno 09.12.2013 17:24:13
Anketa: Který?
Yamaha Majesty 400
17%
5
Suzuki Burgman 400
31%
9
Piaggio X9 500
34%
10
Aprilia Atlantic 500
17%
5

1 reakcí na tento příspěvek Rady a tipy ohledně maxiskůtrů.

Skvělá odpověď, děkuji! 9.12.2013 v 17:54 | Nahoru | #1
Ahoj. Já jsem Piaggio X9 500i Evolution měl, ale prodal jsem ho asi po 1200 km. Vybíral jsem mezi AN 400 Burgman a právě touto X9 500 Evo.

Na 400 Burgmanu jsem jel, byl to rok 2005, zkušebně. Měl ale sportovní variátor Malossi takže zrychlení bylo velmi solidní, mělo to hodně překvapivej odšťuch. Líbil se mi, pohodlnej, příjemnej skútr, ale na muj vkus už to byla paroloď - X9 je prostě menší. Burgman má obrovskej podsedlovej prostor a díky tomu je zadek skútru dost širokej a dost dlouhej. Pro dva asi zajímavá volba. Měřim 184 cm a vadilo mi, že jsem seděl dost nízko - horší přehled v dopravě - neviděl jsem moc dobře přes auta a taky jsem si připadal tak trochu jako na záchodě - nějak divně pokrčený nohy. Ochrana proti větru suprová, měl vyšší plexi.

Tu X9ku jsem nakonec koupil - je kratší a nepůsobí tak majestátně, takže to pro mě bylo plus - neměl jsem to jako náhradu velký motorky, ale jako dopravní prostředek do práce, ale pak jsme se přestěhovali tak jsem ho už nepotřeboval. Na X9 jsem líp viděl přes auta, sedělo se vejš. Plexi jsem měl standard a dal jsem ho do nejvyšší polohy. Ochrana skvělá, při dešti jsem měl mokrou jen helmu a rukávy a nějak míň mi tam foukalo na nohy oproti AN 400. Ve dvou jsme jeli párkrát taky, spíš kratší trasy. Blbě se na to holce nalejzalo protože má takový trochu podivný zadní "stupačky". Když už tam ale vylezla, docela si lebedila. Mělo to takový různý vychytávky - origo alarm na DO, odskok sedla na DO, ABS s posilovačem brzd (jeden kotouč vpředu - pokud jsou dva, nemá posilovač), pal. PC, FM rádio s bluetooth + interkom s ovládáním na řídítkách, dvě 12V zásuvky (jedna origo vepředu a druhá dodělaná pod sedlem kvůli dobíjení baterky - je před zadním světlem a nemůže se k ní úplně nejlíp. Motor je Piaggio Master (údajně to mají úplně všechny italský pětikilový skútry) - stříkačka 459 ccm, 39 koní a 43 Nm. Jelo to vyloženě příjemně na jednoválec. Maximálka někde kolem 160 km/h, do těch 130 - 140 km/h je to přijatelný, do 110 - 120 km/h je to pohodička. Na to kilo se dostaneš překvapivě hned. Spotřeba, no docela jsem za to tahal a jezdil jsem kolem 4,5 l/100 km, když jsem jel na spotřebu tak asi 3,8.
Na těch 14" kolech to je takový trochu uskákaný na horší cestě, je to prostě skútr, sice pohodlnej, ale skútr. U X9 i u AN400 jsem prostě zaznamenával, že se kroutí rám a přední vidle, prostě do tuhosti klasický motorky něco chybí - to je jasný. Ve městě v provozu je to skvělá volba, na ježdění mimo město je podle mě lepší motorka. Ale na skútru jsem jezdil v chladu, v dešti, v montérkách, džínách, nohy vždy v suchu, schovaný, pohoda. Na tohle je skútr skvělej, užitkovej stroj. A na horký léto je doslova k nezaplacení když člověk někde popojíždí po okolí ...

(reakce na) Rady a tipy ohledně maxiskůtrů.

9.12.2013 v 18:05 | Nahoru | #2
Piwell> Moc díky za vyčerpávající odpověd. S tím že se to bude kroutit naprosto počítám. Vím že to nebude mašina. Proto neočekávám zázraky, naopak si chci užít spíš pohodlí který zase mašina nenabídne a tu naprostou univerzálnost. Sednou a jet, neřešit moc počasí. Jelikož příští rok nejspíš budu bez auta tak potřebuju něco kde mi rozmary počasí vadit nebudou ale taky něco co nás případně doveze klidně za hranice bez toho abych brzdil provoz.

1 reakcí na tento příspěvek Rady a tipy ohledně maxiskůtrů.

9.12.2013 v 18:12 | Nahoru | #3
Tak to by nějakej ten "maxík" mohl splnit. Jako ono to kroucení není nijak hrozný, vlastně dokud nezačneš zkoušet, co ten skútr dokáže, tak to v podstatě ani neregistruješ. Sportovní výkony podvozku velkýho a těžkýho skútru nelze očekávat. Pokud tohle přijmeš, nebude podle mě problém. Kdyžtak se mi mrkni do profilu, mam tam něco o tý X9-tce a nějaký fotky.

(reakce na) Rady a tipy ohledně maxiskůtrů.

9.12.2013 v 18:26 | Nahoru | #4
Piwell> Koukal jsem, škoda že nemáš i nějaký fotky přímo na skůtru abych viděl jak na tom člověk mýho vzrůstu zhruba vypadá. Ale už takhle je vidět že X9 je proti Burgmanovi opravdu střízlík. Zase se mi ale zdá že starší model Burgmana do roku 03 (což vzhledem k mýmu rozpočtu bude nejreálnější) taky neni nijak mohutnej. Když to člověk nevidí na živo tak to není ono, ale teď v zimě se těžko někde projedu abych vidl co a jak. Osobně bych byl radši za parníkovitější vzhled i kvůli místu.

Rady a tipy ohledně maxiskůtrů.

Skvělá odpověď, děkuji! 9.12.2013 v 19:05 | Nahoru | #5
Ahoj.Přidám se a vychválím Italy!asi bych šel do X9tky!
Suzuki používá nepříliš trvanlivé motory Franco Morini .Piaggio je etalon!
Když jsem vybíral skůtra,tak jsem stejně jako Piwell nechtěl"paroloď "ale něco mezi.Já chtěl 250 a Atlantic se mi moc líbil a líbí.Byl to můj první skůtr,ale rozhodně ne poslední!!!Byl jsem velmi mile překvapen!I ta 250 pelášila hodně slušně!

1 reakcí na tento příspěvek Rady a tipy ohledně maxiskůtrů.

9.12.2013 v 19:07 | Nahoru | #6
Zkus mrknout po Malagutti 500 SpiderMax.Je to maxík s velkýma kolama.Myslím,že na cestování ve dvou bude super!
Má motor Piaggio Master !

Naposledy editováno 09.12.2013 19:08:06

(reakce na) Rady a tipy ohledně maxiskůtrů.

9.12.2013 v 19:18 | Nahoru | #7
fatman> Můj rozpočet je 35 tis. maximálně, tam se s Malaguti nemam moc šancí vejít. Krom toho mi ta značka značně smrdí čínou? Jak píšu nahoře chci se držet těchto čtyřech. Ta X9 se mi pozdává víc, Aprilie Atlantic bude vesměs motorově to samý akorát v jinym kabátě tudíž by případně muselo rozhodunout vyzkoušení. O nespolehlivosti motorů u Suzuki skůtrů jsem četl taky, na druhou stranu jsem snad nenašel v recenzích na Burgmana 400 jedinou stížnost na motor, naopak se tam objevovaly jiný slabiny.

1 reakcí na tento příspěvek Rady a tipy ohledně maxiskůtrů.

9.12.2013 v 20:00 | Nahoru | #8
Malagutti je tradiční Italský výrobce skůtrů a maloobjemových motocyklů !!!
Pokud seženeš dobrou X9,tak bych neváhal!
Šťastnou ruku při výběru!

(reakce na) Rady a tipy ohledně maxiskůtrů.

9.12.2013 v 20:03 | Nahoru | #9

fatman píše: Malagutti je tradiční Italský výrobce skůtrů a maloobjemových motocyklů !!!
Pokud seženeš dobrou X9,tak bych neváhal!
Šťastnou ruku při výběru!



No jó ale pokud si to s něčim nepletu tak to zkoupila Čína. Tak i tak je cenově mimo. X9 je pro mě reálná.

1 reakcí na tento příspěvek Rady a tipy ohledně maxiskůtrů.

9.12.2013 v 22:25 | Nahoru | #10
S tímto problémem spíš pochodíš na www.skutrforum.cz tam najdeš víc relevantních informací.
Vím, že se držíš těch vybraných čtyřech kusů, ale jen tak pro pořádek, neuvažoval jsi o Hondě FJS 600 silverwing? Taky velice slušný stroj.

(reakce na) Rady a tipy ohledně maxiskůtrů.

9.12.2013 v 22:50 | Nahoru | #11
Curtiss> Skůtrfórum mě nebere, naprosto nicneřikající a nepřehledná stránka. Krom toho uživatelů skůtrů je tu až dost. K mému výběru .. Za 1. je můj limit 35 tis. (do toho se silverwing nevejde ani slabší jinak bych uvažoval o 400), za 2. nemám řidičák na neomezenou, proto se držím pod 35kw (Silverwing 600 má nad 35kw).

Rady a tipy ohledně maxiskůtrů.

10.12.2013 v 05:32 | Nahoru | #12
Za těch 35 000,- to nebude nic moc. Já prodával na konci sezóny za luxusní cenu, pod cenou, (s ohledem na stav) X9 500 Evo, 2003 za 40 000,- a bylo to před výměnou řemene a servisem varia (vše majiteli přiznáno). Tzn. + dalších cca min. 5 000,- Byla do 4 dnů pryč. Koupil jsem ji za 50 tis., 10 000,- jsem dal do nutnýho servisu a oprav aby už konečně jezdila a pak jsem vyměnil za stroma. Ten rozpočet je na maxíka dost mizernej a bude tě stát hodně peněz dostat skůtr do stavu, že budeš jen jezdit. Do varia nevidíš a pozáš houby i jako znalec, protože tě nikdo nenechá jen tak rozhodit dekl, aby ses mrknul a nějaký závady jako blížící se netěsnící vodní pumpa, servis varia, spojky atd. se fakt dost blbě poznávají.
Za ty peníze dostaneš buď starej vrak nebo novější vrak v podobě bazarový jebky, dotažený z IT stočený z 200 tis. km. Je třeba si uvědomit, že skůtry mají oproti moto zpravidla dost brutální nájezdy a kdo prodává skůtra v OK stavu a poctivýma km, nechá si to sakra zaplatit. 15-20 000km/rok není nic vyjímečnýho, proto jsou ty nejlevnější ojetiny 100% dovoz a skůtr s původem v čr je na zpravidla o 50% vyšší ceně.
Když jsem si nahrubo prošel inzerty do 40 000,- tak je tam skůtrů mraky, ale nic, do čeho bych se nebál jít.
Jinak stránka skutrforum tě nemine. Nikde nezjistíš tolik informací, který potřebuješ. Jak se ti skůtr začne srát, budeš na skůtrforu denně, jako já. Tady ti nikdo nic zásadního neporadí. Doporučuju vybrat model, ujednotit si výběr, přihlásit se na skutrforum, zakliknout starou verzi stránek, je přehlednější a víkend číst o tom modelu, který sis vybral. Za kratší dobu to nedáš, je tam toho mraky.

Rady a tipy ohledně maxiskůtrů.

10.12.2013 v 05:35 | Nahoru | #13
Jo a doporučení. Za ty peníze neřeš typ maxíka. Vyber něco, co bude jakž takž v solidním stavu. Malaguti vynech, sehnat díly je nadlidský výkon. U ostatních italů je to jakž takž, ale většinou se kupuje nový díl, který zacvakáš. V bazarech použitých dílů moc není, resp ten, který většinou potřebuješ.

Rady a tipy ohledně maxiskůtrů.

10.12.2013 v 07:30 | Nahoru | #14
Naprostý souhlas u maxíka v teto ceně bude hodně olítany pokud to nestočej jako bývá zvykem.
Pokuď mohu doporučit podívej se na stránky skutrforum.cz tam o konkretním skútrech je hodně toho napsaného a jsou tam i dost nabídek na konkretní skútry.(vis oldy akorat sem to dočetl. )

Akorát kamarád prodává majesty v tvém cenovém rozpočtu sice jí nedáváš přednost,ale je koupena nová v čr a kompletně servisována u Valinu v Modřanech (top servis na skútry)

Rady a tipy ohledně maxiskůtrů.

10.12.2013 v 08:38 | Nahoru | #15
Taková nabídka, jako ta majda, bývá 1x do roka. I kdyby měla 70tis. km a bude servisovaná (a že Valini jsou profláknutí), tak ta bude ještě dlouho sloužit.

Rady a tipy ohledně maxiskůtrů.

10.12.2013 v 14:05 | Nahoru | #16
Jo kdyby jenom 70t.km má 136t., ale v perfektním stavu.akorat tam ted zlobila elektrika ale to tedka valini opravují jenom nějaka blbost s dibijenim.

Rady a tipy ohledně maxiskůtrů.

10.12.2013 v 15:24 | Nahoru | #17
Janon

1 reakcí na tento příspěvek Rady a tipy ohledně maxiskůtrů.

10.12.2013 v 16:29 | Nahoru | #18
Díky chlapi za další rady, reálně začnu shánět stejnak až někdy od února takže přímý tipy jsou zatim k ničemu. Nečekám že seženu něco co bude mít najeto reálně míň jak 60tis a víc ale i v bazarovkách se daj najít mezi vraždama slušný kusy, ovšem chce to opravdu kus štěstí. Horší je že se ve skůtrech opravdu vůbec nevyznám co se týče motoru. U motorky si dokážu opravit ledasco a technice rozumim ale tady se toho z tohohle směru bojim.

Rady a tipy ohledně maxiskůtrů.

10.12.2013 v 17:27 | Nahoru | #19
Oldy:jj to je on

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rady a tipy ohledně maxiskůtrů.

10.12.2013 v 20:07 | Nahoru | #20

moucan píše: U motorky si dokážu opravit ledasco a technice rozumim ale tady se toho z tohohle směru bojim.


Tomu nerozumím, když zvládneš opravu motorky, tak není důvod, aby jsi nezvládl skůtra, který je navíc oproti motorce jednodušší

Rady a tipy ohledně maxiskůtrů.

10.12.2013 v 20:22 | Nahoru | #21
Po 2 odstrojovackach plastu kvuli tomu, aby ses dostal temer k cemukoli, kdejake soucastce, se ti o tom bude i zdat. Nakonec se budes modlit, aby se ti nic uz neposralo. Kdyz lezu do stroma, je to jako fantazie, u x9 mi vposledni fazi bylo na bliti. Kvuli baterce nosic, operka, vsechno dolu, kvuli ventilum pul dne odplastovavani, proste maso, totalni. Za sezonu to komplet rozhodis i po slepu.

(reakce na) Rady a tipy ohledně maxiskůtrů.

10.12.2013 v 21:00 | Nahoru | #22

Curtiss píše: Tomu nerozumím, když zvládneš opravu motorky, tak není důvod, aby jsi nezvládl skůtra, který je navíc oproti motorce jednodušší



Tak hlavně samotnej variátor je pro mě španělská vesnice. Zbytek je v pohodě, jen opruz s tim rozdělávánim. Jde mi spíš o věci při koupi ... jelikož jsem na tom v životě nejel tak pořádně nevim jak se to má chovat co se týče třeba rozjezdů a chování variátoru celkově. Na co přesně si dát největší pozor. Jestli jde poznat větší opotřebení řemene a válečků atd atd. Když sednu na mašinu tak vim jak by to mělo zhruba jet, jakej by to mělo mít zvuk, na co se kde kouknout, co poslouchat a vnímat. U skůtru budu vědět jen věci společný s motorkou.

Naposledy editováno 10.12.2013 21:07:45

Rady a tipy ohledně maxiskůtrů.

Skvělá odpověď, děkuji! 11.12.2013 v 05:25 | Nahoru | #23
Pokud tě majitel nenechá varec rozdělat a před koupí provede pouze vyčištění, velmi těžko poznáš v jakém stavu je řemen, spojkové obložení atd. Defacto tam můžou být účelově (dovozy) sračkový válečky, který se ti rozsypopu po 1000km, jetej řemen, kterej je už při koupi KO (na jízdě to poznat nelze), síla spojkovýho obložení (na jízdě to poznat nelze), vyjetý dráhy v polořemenicích jak na varecu tak na spojce (pokud to není už totálně v háji, je to poznat, ale blbě se odhaduje stupeň poškození-při dlouhodobém ježdění tě to ale začne srát a musíš to řešit), síly pružin jak kontrastky, tak spojkové (taky jízdou velmi špatně rozeznatelné) atd. Prostě pouhým svezením bez zkušeností s tím konkrétním skůtrem je to o štěstí, navíc u maxíka za takový peníze musíš počítat, že nebude po tomto poměrně nákladném stupni servisu. Pokud převodové ústrojí bude na konci životnosti, vyjde tě základní repas klidně i na 8 OOO,- a to nepočítám ten klasický provozní zbytek.
Já to takto prodával, jak píšu, téměř vše KO a před servisem. Ještě jsem navím u skůtru neviděl, že by někdo dělal poctivě tlumiče jak na mašíně. On ten skůtr má jízdní vlastnosti fakt na hovno a tak se to tam moc neřeší, na čr silnice hustší olej a hotovo. Přál bych ti vidět, co jsem z nich vypustil já.
Janon, který prodává majdu se 135 tis. km najetými ji má od funglovky a je to jedinej borec, kterej s tím měl minimálně problémů a má dost brutální nájezdy na čr. Ta cena, kterou za to chce je odpovídající a podle toho poměřuj zbytek trhu. On narozdíl od sousty ostatních ví, co dělá a co za to má chtít, i když nakonec to bude muset stočit na těch 60 OOOkm a pak to bude pryč obratem. Představa, že ti bazarník doveze skůtra za 30 tis.,- s nulovou marží je ai blbost a nákupka v it taky odpovídá stavu. Ještě jsem se nesetkal na fóru s nikým, kdo by do dovozu min. rok necpal jen peníze. A na některých zaručených "kusech" byly napáchány šílená zvěrstva. Bohužel pod plasty nevidíš a rozdělat tě nikdo nic nenechá.
To tě jen uvádím do reallity, co tě čeká, ale s tím asi počítáš. Holt to není jak vybírat mašinu a o to dá někdy pěknou fušku.

Rady a tipy ohledně maxiskůtrů.

11.12.2013 v 12:35 | Nahoru | #24
Ono je to všechno o majitelích jak se ktomu chovají ja posledního skútra kupoval s Francie a měl najeto cca 23t.takže před velkým servisem a když sme to u valinu vše rrozhodily tak vše nový řemen,válečky, olej a td.
Takže je to jenom o majiteli i když to prodával tak to stejňak udělal.
Janon ma sice 136t.ale vychází to na roční nájezd zhruba 20t.km to mam taky i více letost už mam něco kolem 26t.i ted sem v práci na motce.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Suzuki Burgman AN 400 pojistky Suzuki AN 400 Burgman lodo11 8 10.4.2024 v 23:08 NetPavel
imobilizer Piaggio X9 Vojto1966 1 2.3.2024 v 17:39 citron666
Suzuki Burgman 400 2003 nejede Suzuki AN 400 Burgman dufus1 8 29.2.2024 v 20:51 maco
nereaguje na otočenie klučika Piaggio X9 Vojto1966 13 19.2.2024 v 13:43 Vojto1966
Piaggio X9 evolution 500 elektroinš... Piaggio X9 BlackX9 2 11.2.2024 v 21:21 Ja_Va


TOPlist