globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pneumatiky - STK
30.10.2013 v 07:11
Zdravím, mám vepředu pneu značky Bridgestone a zadek už je k.o. V květnu jdu na STK, chci se zeptat zda-li zákon umožňuje, abych dal dozadu například Pirelli nebo něco jiného. Rozměry samozřejmě podle TP, díky.

1 reakcí na tento příspěvek Pneumatiky - STK

30.10.2013 v 07:25 | Nahoru | #1
jezdil jsem Metzeler ve předu a Conti vzadu a problém nebyl, pokud budeš mít předepsaný rozměr a hloubku dezénu, tak problém dělat nebudou, ale jinak ti každý řekne, že je lepší mít na moto stejnýho výrobce a stejný typ pneu(sportovní, sportovně-cestovní)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneumatiky - STK

30.10.2013 v 07:44 | Nahoru | #2
JardelT> souhlas,jen bych řek,že ideální koupit sadu přední ,zadní to znamená stejný výrobce,typ i rok výroby všechny ostatní kombinace již můžou vykazovat nějaké neduhy

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneumatiky - STK

30.10.2013 v 07:55 | Nahoru | #3
keto> ano, je to ideální, ale snad neznám nikoho, kdo kupuje vždycky celou sadu , prostě co se ojezdí, to se koupí

K úvodnímu dotazu - pokud ti rozměry sedí s TP a vzorek bude v limitu tak to stačí, zda jsou obě gumy stejné nebo jiné značky nikdo nezkoumá

Pneumatiky - STK

30.10.2013 v 08:22 | Nahoru | #4
Podle zakona musi byt stejny vyrobce,typ,vzorek na jedne naprave. Ma motocykl napravy? Jeste pozor na rychlostni index. Muzes mit vsechny hodnoty OK ale i rychlostni index musi byt minimalne roven nejvyssi konstrukcni rychlosti.

Pneumatiky - STK

30.10.2013 v 09:32 | Nahoru | #5
V autoškole jsi byl?

(reakce na) Pneumatiky - STK

30.10.2013 v 09:51 | Nahoru | #6
panTerek> samo máš pravdu taky jsem psal,že je to ideální stav,né,že to tak musí být

(reakce na) Pneumatiky - STK

30.10.2013 v 10:03 | Nahoru | #7
panTerek> Jestli neznáš nikoho, kdo mění zásadně obě gumy najednou, tak se se mnou seznam a budeš znát alespoň jednoho
Já znám ve svém okolí takových víc.

Ale nic ve zlém. Ono záleží na stylu jízdy. Většinou mi to vyjde, že zadek je ojetý a předek oskákaný z brždění.

Jinak - jak psali předřečníci. Na STK řeší jen rozměr, hloubku dezénu a jestli je pneu "for road use"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneumatiky - STK

30.10.2013 v 12:32 | Nahoru | #8

keto píše: JardelT> souhlas,jen bych řek,že ideální koupit sadu přední ,zadní to znamená stejný výrobce,typ i rok výroby všechny ostatní kombinace již můžou vykazovat nějaké neduhy



tohle má své ale, jsou pneu, co jsou OK na zadek, ale na předek jsou už tvrdé, tak na čumák dáš něco měkčího.

(reakce na) Pneumatiky - STK

30.10.2013 v 14:12 | Nahoru | #9
fockewulf> jistě se ti může podařit poskládat kombinaci zcela funkční a vyhovující určitému stylu jízdy,výrobci prostě musí volit nějaký optimální střed

Naposledy editováno 30.10.2013 14:13:20

1 reakcí na tento příspěvek Pneumatiky - STK

30.10.2013 v 14:16 | Nahoru | #10
Na STK se řeší pouze rozměr a hloubka vzorku. O tom rychlostním indexu jsem tedy neslyšel.

Pneumatiky - STK

30.10.2013 v 14:29 | Nahoru | #11
Nerad se navazim, ale neda mi to. Borec ma R1, a pta se jestli muze mit ve predu a vzadu jineho vyrobce gum ? Ja chapu ze nikdo ucenej z nebe nespadl, ale todle mi prijde fakt brutus.

Pneumatiky - STK

30.10.2013 v 14:57 | Nahoru | #12
na naprave museji byt stejne pneumatiky, takze na motorce muze byt vepredu jina nez je vzadu, ale predepsanych rozmeru a alternativ co je napsano v TP

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneumatiky - STK

30.10.2013 v 15:09 | Nahoru | #13

FILODENDRON píše: Na STK se řeší pouze rozměr a hloubka vzorku. O tom rychlostním indexu jsem tedy neslyšel.

To ale neznamena,ze neexistuje nebo ze je opomijen.
Apropos,zvysim ti vzdelani.Rychlostni index je to pismeno za rozmerem pneu v TP

Pneumatiky - STK

30.10.2013 v 16:45 | Nahoru | #14
mě by zajímalo jak se měří hloubka vzorku , na stk se mu to moc nezdálo :)

Prý to má být měřeno po celem obvodu a celé šíři běhounu (min 1,6) pokud však nemá neumatika indikátory opotřebení.

Protože moje nová pneu má drážky jakoby do ztracena takže na konci drážky těch 1,6 není ani u nové pneu.

V ČR je minimální hloubka drážek dezénu pneumatik vozidel kategorie L stanovena v § 21 Vyhlášky č. 341/2002 Sb.
Činná plocha pláště pneumatiky v provozu musí mít po celém obvodu a celé šíři vrchního běhounu jasně viditelný dezén s hloubkou hlavních dezénových drážek nebo zářezů

a) u mopedů vozidel kategorie L1e a L2e (L6e) nejméně 1,0 mm
b) u motocyklů kategorie L3e, L4e, L5e, a L7e ) nejméně 1,6 mm

4.2.2 Vozidla registrovaná k provozu v jiných státech
Při silniční kontrole vozidel kategorie L, která jsou registrovaná v jiných státech, platí s ohledem na klimatické podmínky našeho území ve vztahu k zajištění bezpečnosti provozu vozidel na pozemních komunikacích stejné požadavky na minimální hloubku drážek dezénu pneumatik, jaké jsou požadovány u vozidel kategorie L, která jsou registrovaná v ČR (viz odst. 4.2.1).

4.3 Indikátory opotřebení běhounu pneumatik u vozidel kategorie L
Současní výrobci motocyklů specializují svoji výrobu podle požadavků zákazníků. Vznikají různé modifikace motocyklů od sportovních přes cestovní, schoppery, endura až po crossové motocykly do těžkých terénů. Každé použití motocyklu vyžaduje jiný druh vzorku běhounu pneumatik. Jiný vzorek je vyžadován u sportovních motocyklů, kde se jízda za deštivého počasí nepředpokládá a jiné požadavky jsou vyžadovány u crossových motocyklů, které jezdí převážně v blátivém terénu. Předpis EHK OSN č. 75 indikátory opotřebení pneumatik nevyžaduje, a proto ne u všech motocyklových pneumatik nalezneme indikátory opotřebení. Indikátory opotřebení se zpravidla nevyskytují u pneumatik určených do terénu (obr. 13) nebo u pneumatik speciálně zaměřených pro sportovní jízdu (obr. 14).

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneumatiky - STK

30.10.2013 v 16:45 | Nahoru | #15

Áca1 píše: To ale neznamena,ze neexistuje nebo ze je opomijen.
Apropos,zvysim ti vzdelani.Rychlostni index je to pismeno za rozmerem pneu v TP



Asi jsem se špatně vyjádřil. Co je rychlostní index samozřejmě vím, ale nikdy jsem neslyšel, že by se řešil na STK!

Když budu jezdit max. do 160 km/h, tak mi přeci nikdo nemůže nařizovat, že si mám kupovat gumu o předepsaných rozměrech s rychlostním limitem pro 200 km/h.

(reakce na) Pneumatiky - STK

30.10.2013 v 17:08 | Nahoru | #16
FILODENDRON> Vše je dáno tím co máš v TP,můžeš mít lepší,ale né horší.Ono jak jsem koukal na rychlostní index,když jsem vybíral,tak většina silničních gum začíná někde nad 220km/h a výš,takže se tam většina mašin bez problémů vejde

(reakce na) Pneumatiky - STK

30.10.2013 v 17:38 | Nahoru | #17

FILODENDRON píše: Asi jsem se špatně vyjádřil. Co je rychlostní index samozřejmě vím, ale nikdy jsem neslyšel, že by se řešil na STK!

Když budu jezdit max. do 160 km/h, tak mi přeci nikdo nemůže nařizovat, že si mám kupovat gumu o předepsaných rozměrech s rychlostním limitem pro 200 km/h.


Tak to ja bych umrel blbej,kdyby mi to nerekly na posledni STK s tim,ze ty spunty proste Hacka nejsou ale ze mi to da protoze si je tam po technicky stejne dam,tak ze mi usetri praci....

Pneumatiky - STK

30.10.2013 v 17:57 | Nahoru | #18
ja treba v TP mam napsano ze znacky Metzeler,dunlop a bridgestone pouze v paruod jednoho vyrobce

Pneumatiky - STK

30.10.2013 v 19:00 | Nahoru | #19
Parametry pneu se musí shodovat s tím to máš napsáno v technickém průkazu vozidla. Na výrobci nezáleží. V návodu k vozidlu máš napsané vhodné pneu od výrobce....To je jen obchodní politika, ber to jako doporučení. No a tady k odpovědím? Ten co se ptal jestli si byl v autoškole ti opravdu pomohl, viď?

Naposledy editováno 30.10.2013 19:01:24

(reakce na) Pneumatiky - STK

30.10.2013 v 19:14 | Nahoru | #20
panTerek> já taky kupuji celou sadu nikdy mi předek nevydrží víc než 1 zadek

Pneumatiky - STK

30.10.2013 v 19:32 | Nahoru | #21
No já jsem četl,už je to déle než rok zpátky,že se pneu dělají,aby vydržely stejný nájezd.Proto např.Bridgestone BT021 mají přední 5mm a zadní 7mm.Nikdy se mi to nepovedlo,až u té sady co mám teď obutou mi vychází,že asi vydrží obě stejně.

Pneumatiky - STK

31.10.2013 v 06:58 | Nahoru | #22
Taky zalezi na motorce a stylu jizdy. Ja mam motarda a do zatacky letim lechce na predni brzdu ale serazuju treba o tri kvalty. Antihop te necha do zatacky pekne sklouznout ale zadni gumu to zere celkem dost. SportMaxi co mam obute vydrzely na zadku 5000 na platno a predek mam tak na 60% vzorku. U dvouvalce bych rekl ze rozdilne ojizdeni predku a zadku bude jeste markantnejsi. Ale jak rikam je to hodne o stylu jakym jezdis.

Pneumatiky - STK

2.11.2013 v 19:53 | Nahoru | #23
borec ma R1 asi jen proto aby mohl říkat , že ji ma.. jinak by vedel Dunlop-Sportmax-Sportsmart

Pneumatiky - STK

3.11.2013 v 13:15 | Nahoru | #24
Mě se nikdy nepovedlo to sjet stejně vychází mi 1 předek skoro na 2 zadky

Pneumatiky - STK

3.11.2013 v 14:40 | Nahoru | #25
Taky mi vyjde jeden předek na dva zadky... Ten rychlostní index je tam proto, aby si lopata nekoupila R1 s Vmax 290km/h a nejezdil na tom gumy do 210km/h, pak se bude divit, že ta mašina na gumě do 210km/h není ve 250km/h stabilní a může se i odstředivou silou roztrhat... Tvrzení, že na tom stejně víc jak 190km/h nejedu neobstojí, ta mašina je jednou zkonstruována do rychlosti 290km/h tak máš obouvat gumy do této rychlosti nebo vyšší i když budeš jezdit jen 50km/h... To je jak u blbejch na dvorku
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1175, 1176] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35274 Dnes v 08:26 Veverčák
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 Včera v 23:12 Ariete
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 Richard65 3 13.4.2024 v 20:57 Richard65
Příliš vysoký tlak v pneu [1, 2] Yamaha YZF-R1 tomassek.32 45 19.3.2024 v 23:35 tomasNJ
Hlava motoru R1 Yamaha YZF-R1 Valdy25 22 1.3.2024 v 14:44 assassin


TOPlist