globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: membránový karburátor
11.5.2013 v 20:51
Zdravím osminkáře. Na Suzuki 125 GN, mám membránový karburátor Mikuni. Má označení 053C, E661. nevím, co toto označení znamená, ale uvádím jen aby bylo jasno. Rád bych na tom něco seřídil, protože spotřeba je poměrně značná a příliš to nejede. Nevím jak do toho a nechci něco zorat. Takže první dotaz. Poradí někdo?
A druhý dotaz. Při pohledu na karburátor zprava, vystupuje z karburátoru směrem dozadu a šikmo nahoru mosazná trubka asi 2 cm dlouhá o průměru cca 13 mm. Pravděpodobně na ní má být nasazena nějaká hadička. Já jí tam nemám. Nevím k čemu to je a kam to má vést. Snad odvzdušnění? Nevím. Poradí někdo? Předem díky.

membránový karburátor

11.5.2013 v 23:53 | Nahoru | #1
spotrebu ovlivnuje hlavni tryska,tak musis karbec rozebrat a zjistit jestli tam mas tu co tam patri,je nani cislo. srovnat s manualem. pokud je spravna tak je mozny ze se to nekdo snazil ladit a zvednul jehlu na soupatku,tim je ti zbytecne bohaty a nejede to. tak dej jehlu na zarez kde podle manualu.Pak bohatost se jeste ladi vzdusnikem navrchu vedle lanka plynu. takovy zaklad je dve otacky od zasroubovani. tohle vse plati pokud mas karburator cistej,spravne nastavena hladina v komore a cistej vzduchovej filtr. mel jsem GN 250 a jelo to 140 po rovine. vazim 55kilo.

1 reakcí na tento příspěvek membránový karburátor

12.5.2013 v 08:52 | Nahoru | #2
Nevím, jestli oba mluvíme o stejném typu karburátoru. To není šoupátkový, ale membránový. Někde píšou podtlakový. Se šoupátkem bych si poradil. Ale tohle se bojím rozebrat.

(reakce na) membránový karburátor

12.5.2013 v 09:09 | Nahoru | #3
torna: I membránový karburátor má šoupátko, akorát ho nezvedá lanko plynu ale podtlak v sání motoru. Ale princip je úplně stejný.

1 reakcí na tento příspěvek membránový karburátor

12.5.2013 v 10:13 | Nahoru | #4
Už chápu. Ať koukám jak chci, tak na tom vidím pouze jeden šroubek ke štelování, a to je volnoběh. Všechno ostatní je někde schované. Bojím se to rozebrat, abych to dal zase zpátky do kupy.

(reakce na) membránový karburátor

12.5.2013 v 11:10 | Nahoru | #5
torna> A co bys tam chtěl víc? Akorát velký šroub na seřízení volnoběhu a to je vše. Šroubek na seřízení vzduchu bude utopený, aby s ním právě každý nekroutil jak se mu zachce. Jinak se "seřizuje" tak leda průměrem trysek či polohou jehly.

Každopádně si nejsem jist, jestli jsi schopen si seřídit amatérsky doma bez výbavy líp než je to teď.

membránový karburátor

12.5.2013 v 12:11 | Nahoru | #6
Myslel jsem, že si pomůžu aspoň s tímhle:
Rozjedu na plnej plyn. Do určitých otáček to vyjede a dál nemůže. Ubírám plyn, a někde v polovině to dostane zase trochu síly a rozjíždí. Co s tím?

Naposledy editováno 12.05.2013 12:11:55

membránový karburátor

12.5.2013 v 14:54 | Nahoru | #7
Čili tam má v průběhu díru nebo už na plnou polohu plynu nereaguje vůbec? Obojí se seřizuje trochu komplikovaně - střed polohou jehly (pokud je v pořádku a má dobrý tvar) a vršek pouze triskou.

Asi bych začal sežeň si servisní manual nebo aspoň servisní data. Zkontroluj jako první hladinu a potom si seřiď (byl tu někde návod) volnoběh - otáčky, bohatost. Potom zkus jak se chová na plný plyn - pokud netáhne a svíčky jsou bílé, bude to chudé a chce větši trisku, pokud naopak cítíš benzín a svíčky černé tak menší. Bohužel budeš potřebovat alespoň pár trisek na experimentování. Střed a přechod potom budeš muset experimentovat s polohou jehly.

V servise, kde mají dynamometr a lambdasondu, se to dělá lépe, přesněji a jednodušeji.

membránový karburátor

12.5.2013 v 16:14 | Nahoru | #8
Asi to nebude tak jednoduché. Nemám technické prostředky aby to dopadlo dobře. Nechám to na servis. Dík za rady.

membránový karburátor

12.5.2013 v 18:10 | Nahoru | #9
Funguje ti kohout na benzín? Ten vývod může bejt na podtlak na kohout, tim by se vysvětlil nepravidelný chod motoru na volnoběh a vysoká spotřeba.

membránový karburátor

12.5.2013 v 20:02 | Nahoru | #10
Směs se šteluje šroubkem, který se nachází v díře na vrchu karburátoru v přední části, která se strká do příruby k motoru.

membránový karburátor

12.5.2013 v 20:51 | Nahoru | #11
Dík. Podívám se na oboje.

membránový karburátor

23.5.2013 v 16:12 | Nahoru | #12
Zdá se, že problém je vyřešen. Rozebral a vyčistil jsem karburátor. Při tom jsem zjistil, že membrána je děravá jako řešeto. Než přijde nová, zakapal jsem dírky vteřinovým lepidlem. Ostatní jsem seřídil podle rad, které jsem od Vás dostal, nebo našel v jiných diskuzích. Poprvé jsem na této motorce jel stovkou. Takže děkuji všem co mi napsali.

2 reakcí na tento příspěvek membránový karburátor

23.5.2013 v 19:33 | Nahoru | #13
Tvého problému se děsím taky. Čítam o tom dost často u spousty růzdnejch starších motorek. Čekala by mě čtyřnásobná darda Musim to zkontrolovat ve volnym čase. Vteřiňák neni moc pružnej, spíš by byl lepší silikon (malá vrstvička...) Ale co, snad to bude chvíli fungovat.

(reakce na) membránový karburátor

23.5.2013 v 20:33 | Nahoru | #14
Márty500> Membrána stojí víc než čtyři tisíce. (?) Povedlo se najít na Ebay za 85O. Když si vezmu, že by to byl čtyřválec.....

(reakce na) membránový karburátor

23.5.2013 v 20:36 | Nahoru | #15
Márty500> My jsme jenom přes špendlík malou kapičkou ty dírky zakápli. Takže pružnost zústala zachovaná. Napřed jsem membránu odmastil lihem. Uvidíme co to vydrží.

1 reakcí na tento příspěvek membránový karburátor

24.5.2013 v 21:25 | Nahoru | #16
Jasně, ale za tuhle cenu to je pravděpodobně replika a ta neni z gumoplátna, ale jen gumová, takže nevydrží tolik, ale tim že by mě čekala čtyřnásobná investice jsem myslel to že mam čtyřválec a určitě by nebyla v háji membrána jen v jednom.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) membránový karburátor

24.5.2013 v 21:55 | Nahoru | #17
Márty500> Pochopil jsem, že máš čtyřválec. Uvidíme, co přijde. Tahle původní membrána taky asi není žádné gumoplátno. Na průhled to je jako tmavá guma. Vytahaná a různě zprolámaná a v těch zlomech jsou ty dírky. Moto je z roku 96, tak je to asi sedmnáct let starý. Nějaký čas to stálo v depozitu a nejezdilo. A to je pro motorku horší, než když jezdí. Třeba jsem chtěl vyprat vzduchový filtr. Je z molitanu a praní je přímo v manuálu. Namočil jsem ho do vlažné vody s trochou jaru a on se mi začal rozpadat. Úplně se rozpouštěl na prach, jak byl zpuchřelý. Vyndal jsem ho právě včas, abych ještě podle těch zbytků mohl slepit z podobného materiálu nový. Ale povedlo se a myslím, že je lepší než originál. Použil jsem takovou bílou pěnovou hmotu, co se dává na podlahy, pod lino, nebo koberce. Na profuk to je velmi propustné. Dal jsem to dvojmo a svařil trafopájkou. Myslím, že bych v nouzi dokázal zbastlit z něčeho i tu membránu. Ten prodejce tam má samotnou gumu s lepidlem a návodem, jak to aplikovat. Snad se to povede. Přeju Ti, abys to nepotřeboval.

Naposledy editováno 24.05.2013 21:56:34

1 reakcí na tento příspěvek membránový karburátor

24.5.2013 v 22:46 | Nahoru | #18
Mám samý problém u 2T 125ccm, ale je tam šoupátkový karbec. Neví někdo co by to mohlo dělat ?

(reakce na) membránový karburátor

25.5.2013 v 12:46 | Nahoru | #19
torna> Hlavně když si člověk umí poradit. Děkuju za držení palců a taky držim.

(reakce na) membránový karburátor

25.5.2013 v 12:46 | Nahoru | #20
Friky> Zkus si pročíst vlákno. Třeba se to dočteš.

membránový karburátor

31.5.2013 v 18:12 | Nahoru | #21
Tak mi dnes přišla nová membrána do karburátoru. Už je namontovaná a motor běží jak hodinky. Jde ochotně do otáček, i se dobře zase vrací. Montáž celkem bez problémů. Přidávám pár fotek pro ty, kteří to nikdy nedělali a možná je to čeká.




Přijde Vám guma membrány, vteřinové lepidlo a návod s obrázky. Je to tam celkem dobře popsáno.





Otevřete horní víko karburátoru a tohle na vás jukne.





Vyjmete starou membránu i se šoupátkem a jehlou.





Na kovovém těle šoupátka si označíte správnou polohu nové membrány. Odstraníte vylomením plastový kroužek i membránu.





Očistíte a odmastíte kov a novou membránu vlepíte přiloženým lepidlem do správné polohy.
Pak už jen zase všechno dát do kupy a nezapomenout vložit i pružinu. Trochu jsem ji natáhl,za ty roky mohla být unavená.
Ještě jsem na tom nejel, celý den nám tu leje. Ale vypadá to zatím dobře.

membránový karburátor

31.5.2013 v 18:16 | Nahoru | #22
Zapomněl jsem důležité.
U nás je možné koupit celý díl, včetně šoupátka za cca 4300 Kč.
Na E-bay je možno nalézt tuto samotnou membránu za 32 Eur + poštovné 7 Eur.
to je přibližně do 1000 Kč. Za tu práci to stojí. Nemyslíte?

membránový karburátor

4.6.2013 v 15:25 | Nahoru | #23
Tak se tu musím podělit o radost, kterou konečně mám z motorky. Dnes je první den po deštích, kdy je možné se projet. Byl jsem mile překvapen, jak mašina po výměně membrány jede. Nehnal jsem ji příliš do otáček, tak do 9000. Na trojku 80, na čtyřku 100 a to i do mírnějšího vršku. Konečně mohu využívat i pětku, jak je třeba. Víc, než kolem té stovky jsem nejel. Je dost silný nárazový vítr a motorka je lehká. Ale jela by víc. I v nízkých otáčkách a při rozjezdech už to má správný výkon. Musím vzít v úvahu i svojí váhu 100 kg netto, takže si myslím, že teď už Suzuki GN 125 jede jak má.

membránový karburátor

4.6.2013 v 15:59 | Nahoru | #24
Uf tak to je drsná závada nakonec, hlavně že se zadařilo a je z toho dobrý návod

Na první pohled jestli teď jede 125ka kolem kila to už plusm inus odpovídá. A ano, stroj co někde jen zevluje a nejezdí je za trest... všechna těsnění gumky, hadice a podobně na vyhození hned nebo v horším případě se rozpadají za chodu postupně

membránový karburátor

6.6.2013 v 17:29 | Nahoru | #25
Jak tak prohlížím tu starou, vyměněnou membránu, napadla mne jedna věc. Dirky, které v ní jsou, mi připadají příliš rovnoměrně rozmístěny dokola, a jsou skoro stejně velké. Dírky jso přibližně velikosti špendlíkové hlavičky. Způsobovalo to, že motor nešel do otáček a motorka nejela víc než osmdesát. Přesně to, co jsem měl v technickém průkazu. Max 80 km, 8OOO ot. 6kw. Možná je to blbost. Ale kdyby někdo chtěl tu motorku takhle omezit, tak proděravění membrány je ta nejjednodušší cesta. Co když to nějakého konstruktéra napadlo? Po výměně mi teď motorka jede 110km/hod. a klidně by šlo v otáčkách i přes 10000. Výkon změřit neumím, ale určitě je teď větší, než 6kw.Je tohle možné, nebo si to jen domýšlím? Ví o tom někdo víc?

membránový karburátor

6.6.2013 v 20:04 | Nahoru | #26
Možné to je, škrtí se všude možně - sání, výfuk, dorazy, v řídící jednotce, v karburátoru trisky, díry v šoupátkách, proč ne na membráně. Princip je ten, aby se neotevřel uplně naplno, přitom ale motor stále běžel plus minus obstojně, bylo to dostatečně odolné proti uživatelskému otevření "bez nářadí" a hlavně aby výrobce solil ze stejného typu 20 různých pro legislativy více zemí výměnou minimálních součástek za pár korun. Navrhnout a vyrábět více membrán a nechat celý zbytek společný je ekonomické.

Přesně by věděl ale někdo, kdo ví jak se tento kokrétní model škrtí.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Suzuki GN 125, spolehlivost Suzuki GN 125 coconut69 8 8.4.2024 v 22:35 Seka100
Vysoké otáčky po zahřátí Suzuki GN 125 Jakubv 10 11.8.2022 v 09:35 Seka100
Výkonová díra v 6500 ot Suzuki GN 125 Jakubv 3 1.6.2022 v 10:16 Ariete
Zadní světlo suzuki gn 125 Suzuki GN 125 Mirek1108 1 15.9.2021 v 09:41 Seka100
Snímač polohy klapky - vliv na chod... Suzuki GN 125 Jakubv 25 9.6.2021 v 09:36 Seka100


TOPlist