bmw_r1300gs_cartec





Téma: Flat Track 2013
 
4.12.2012 v 14:46
FLAT TRACK 2013

Při poslední schůzce s ředitelem a pořadatelem závodů Americké ploché dráhy u nás, Ondřejem Hrůzou a některými jezdci jsme probírali úspěšně uplynulou sezónu 2012. Odjelo se osm závodů s mezinárodní účastí oficiálně nazvaných Czech Flat track série. Byl to už druhý ročník. Mimo to u nás proběhlo mistrovství světa v Praze na Markétě. Flat track u nás zakořenil poprvé někdy před čtyřmi lety, od té doby se rozvíjí a roste. Mluvili jsme i o tom, co je třeba do budoucna zlepšit a jakým směrem pokračovat dál. Flat track totiž u nás zatím není jen o závodění. Můžete se v něm realizovat i jinak. Podílet se na jeho podobě pro další generace a možná ho jednou předáte svým dětem, jako nesmrtelnou vzpomínku na vás, kdy jste závodili a pomáhali v kolektivu přátel motocyklového sportu. To vše podle vašich chutí a možností.
Proto píšu tento úvodník, budu ho sdílet a rozšiřovat dál všude, kde by to mohlo pomoci najít nové jezdce, diváky a nadšence ochotné pomoci s organizací, jednou snad i sponzory. Psát budu za sebe, tak jak to cítím - jednoduše, přesně tak jak by měl Flat track fungovat a jak to propaguje Jan Wilem Jansen.
Když se ohlédnu o rok zpátky, byl to právě listopad 2011, kdy jsem si pořídíl sériovou motorku s ideou přestavět si ji na závody. Motorka mě stála devatenáct tisíc a byla v originálním stavu. Vybíral jsem ji s ohledem na jednoduchá pravidla, pro třídu Classic do roku výroby 1989 maximálně dvou válec a 18“ kola,. Motorku jsem postupně odlehčoval, dovybavil vytrhávačkou, zvolil si epické číslo 69 podle rad Mačeta racing teamu a šlo se na to.

Motorka před a po úpravě.












Prvně jsem absolvoval tří denní mezinárodní školu Flat tracku. Tu měli na svědomí hoši z Dutch Brothers, kteří přijeli sem k nám do Čech až ze Švýcarska. Pod taktovkou to měl již zmiňovaný závodník J.W.Jansen, který nešetřil dobrými radami. Samozřejmně, že ve třech dnech jsme se nemohli naučit vše potřebné, ale základy byly položeny. Škola proběhla ve Svitavách, první závod taktéž. Osobně pro mě bylo nezapomenutelným zážitkem a překvapením, když na mě kývl vícemistr Evropy Jansen a do jedné z rozjížděk mi půjčil motorku na které sám závodí. K pádu jsem neměl daleko, ale motorku jsem předal celou.
V rámci celoevropského srazu motorek na Mušově proběhly další dva závody. Jeden den na klasickém oválu a druhý den na trati TT, kde jsou i pravotočivé zatačky. Následovaly závody v Plzni a Marianských Lázních, poprvé na dlouhé dráze skvělá jízda a závody. Pak byly závody v Kopřivnici, kde bylo snad nejvíce diváků a atmosféra tak byla fantastická. Konec sezóny se jel ve Svitavách, závody v Rakousku nevyšly. Svitavy byly skvělé tak jako vždy. Tamní klub a činovníci se nám snaží vyjít maximálně vstříc. Ve flat tracku peníze bohužel zatím ještě nejsou, ale všichni se tam moc snaží, aby to bylo na úrovni. I my jsme se snažili na dvoudenní brigádě, aby to tam trochu prokouklo. Ve Svitavách vzniklo něco jako Flat track centrum, jsou tam domluvené páteční tréninky, za 150kč na celý den můžeme trénovat. Svitavské závody mají neopakovatelnou atmosféru, tak trochu se tam zastavil čas, ale v dobrém. Už se teším na první zahajovací závod roku 2013, který by se měl jet právě tam. Poslední závod sezony byl zrušen kvůli nepřízni počasí, byli jsme tam nachystáni závodit, jenže se to nedalo, protože byl déšť, bahno a pak i sníh.
Proběhlo tedy jen vyhlášení vítězů jednotlivých kategorií. Ty jsou tři, FT1 Competition (nejrychlejší jezdci, respektive tato třída se jezdí po celé Evropě a má shodná pravidla). FT1 Classic výchází z této třídy a má sloužit jako vstupní třída do regulérních závodů Americké ploché dráhy. Zároveň má být tato třída trochu old school. Stylové motorky, přestavby v duchu rock and rollu, závody, kde jde víc o radost z jízdy než o vítězství. Tato třída by měla být nejméně finančně náročná pro jezdce a jejich vybavení. Samozřejmně, že by se o tom dalo polemizovat, i v FT1 Competition, lze úspěšně závodit se strojem za pár desítek tisíc. Poslední je pak třída 555, které nikdo neřekne jinak než Veteráni. Motorky do roku výroby 1962, téměř žádná pravidla a oproti dvěma posledním třídám netřeba závodnická licence.
Czech Flat track série 2012 skončila, třídu FT1 Competition vyhrál Pavol Pučko, který si vedl skvěle i v mistrovství světa, kde skončil pátý. FT 1 Classic jsem vyhrál já a určitě ne proto, že bych byl nějak výjmečný jezdec. I když bych tomu rád věřil . Naše třída měla letos premiéru. Ne každý vsadil na ten správný stroj, nebo měl to potřebné závodnické štěstí. Byly nějaké pády a zranění, poškozené motorky, atd. Bude rozhodně zajímavé sledovat následující rok. Někteří z nás zbrojí, staví si flat trackový speciál na bázi osvedčeného motoru Rotax 600. Jiní vsázejí na přepletení kol na pravověrné devatenáctky a originální měkké gumy. Další se chtějí jen zlepšit nebo zkusit postavit zcela jiný stroj.

FT1 Competition v akci






Tak jako mnozí z vás, kteří jste si našli čas přečíst si tento článek, jsem i já před rokem přemýšlel, jestli zkusím jezdit flat track. Měl jsem nějaké výhrady k pořádání těchto závodů, pocit, že je kolem toho málo informací, moc složitostí, málo jistot a bál jsem se zda-li mi motorka, která se na nic jineho než na ovál nehodí, k nečemu bude. Nakonec jsem strašně rád, že jsem do toho šel. Stejně jako další z nás. Flat track je báječný právě v tom, že lze závodit na strojích postavených doma na koleně, výkon není to hlavní. Závodí se po celou dobu, kdy jste na trati a je to skvělé i po závodech, doma v dílně nebo v hospodě, kdy řešíme, co komu za jízdy upadlo. To poslední neberte doslova.

FT1 Classics v akci






Hodně zmiňuji třídu FT Classic, což je můj záměr, jednak ji jezdím a tudíž o ní vím nejvíce, další důvod je, že podrobně se rozepisovat o dalších třídách by zabralo mnoho času a vyznělo by do ztracena.
Poslední co chci zmínit, je co nás čeká v následujícím roce. Rýsují se zajímavé závody na tratích, kde se ještě flat track nejel. Opět se u nás pojede mistrovství světa, závody na Markétě se povedly a prý se líbily i jezdcům a to dokonce nejvíce z celého šampionátu. První závod 2013 bude startovat tradičně ve Svitavách. V rámci Euro bike festu na Mušově proběhnou opět dva závody, jeden v sobotu a druhý v neděli. Účast zahraničních jezdců by měla být hojná, o závod se zajímal i další nadšený propagátor flat tracku v Evropě Marco Beli. Prý s ním dojede tolik Italů, že jim bude trať malá... Snad to nezakřiknu, nic není jisté, ale možná, že by se mohl odjet závod přímo v Brně, na plochodrážním stadionu v Pisárkách, kde se kdysi jezdila plošina. Areál má pod správou armáda a je udržovaný, tak snad to výjde. Stějně tak jako závody v Kopřivnici a nově v Březolupech. Závod na dlouhé dráze v Mariánských Lázních bude výjmečný, je to druhá nejdelší trať v Evropě.
Snad se příští rok naše řady zase o trošku rozrostou. Doneslo se mi, kolik lidí už si motorky chystá. Někteří už je dokoce měli hotové letos, akorát si nenašli čas dorazit a vyzkoušet je. Není to škoda? Neváhejte a připravte se do příštího roku. Bude to stát za to.

Michal 69

Jawa flat track






Naposledy editováno 04.12.2012 14:48:06
Anketa: Chcete zkusit závodit v nadcházející sezóně 2013?
Ano.
14%
5
Přemýšlím o tom.
27%
10
Ne.
59%
22
Předchozí
1 2 3
Následující

Flat Track 2013

4.12.2012 v 15:53 | Nahoru | #1
No jestli me nekdo motku pujci tak bych to testnul

Flat Track 2013

4.12.2012 v 16:00 | Nahoru | #2
Což o to, zkusit bych zkusil, mít na čem, bohužel. Hlavně by mně zajímalo jestli se pojede znovu nějaký závod v Plzni nebo okolí. Doufám ale že v sezóně 2013 navštívim i Mušov, a další tratě, aspoň jako divák . Těším se, je to skvělý závodění a show

Flat Track 2013

4.12.2012 v 16:53 | Nahoru | #3
Jeden den by se měla jet Plzeň a pak hned druhý den Mariánské Lázně.
Pro Carlos, no tak to nezaručuju i když se i tato varianta na schůzi probírala a časem možná...

1 reakcí na tento příspěvek Flat Track 2013

4.12.2012 v 17:30 | Nahoru | #4
já si stavím nářadí na základě kejvy 250 ( ), snad to do jara stihnu, bo bych se chtěl taky sklouznout.

p.s. kdyby někdo věděl o slušný přední vidli za krátký peníze, tak dejte vědět ,-)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Flat Track 2013

4.12.2012 v 18:06 | Nahoru | #5
callowsick> Tak to můžeš jít do veteránů, nebo k nám do Classiců

1 reakcí na tento příspěvek Flat Track 2013

4.12.2012 v 18:31 | Nahoru | #6
asi tam,kde se jezdí nejpomaleji...

jinak mám už ready motor,rám s vyvařenejma výztuhama,zapletený obě kola (bohužel teda na původních 16 palců), na polici řídítka.....no musím si ještě máknout

(reakce na) Flat Track 2013

4.12.2012 v 20:00 | Nahoru | #7
callowsick> To můžeš říct i elegantněji, protože mám 16" tak nesplňuju pro Classics, tudíž do veteránů. Tam vás jezdí už dost a závody to jsou taky pěkný, někteří kluci už snad nebrzdí a jen visí na plynu.

Naposledy editováno 05.12.2012 21:37:13

Flat Track 2013

4.12.2012 v 21:04 | Nahoru | #8
...to bude modřin....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Flat Track 2013

5.12.2012 v 11:18 | Nahoru | #9
Cormac> Tři dotázky
- Jaký jsou nejčastější úrazy (vazy, klouby, kosti) a kolik jich třeba v letošní sezóně bylo?
- Prosím o odkaz na nějaký dobrý stránky nebo fóra o FT
- nejvhodnější stroje pro úpravu na FT
Díky, Janek

Flat Track 2013

5.12.2012 v 19:01 | Nahoru | #10
Tady jeden stroj na prodej.

1 reakcí na tento příspěvek Flat Track 2013

5.12.2012 v 19:12 | Nahoru | #11
Přemýšlím že bych příští rok zkusil veterány, láká mě to, uvidíme

(reakce na) Flat Track 2013

5.12.2012 v 21:32 | Nahoru | #12
Janek> 1. Ze začátku v FT1 zlomená ruka, ale zrovna ten jezdec má pověst šílence a jezdí nad 100%
Pak dlouho nic a poslední závod, zlomená klíční kost v Classicích a utržené ramení vazy v FT1 Competition. A uzavřel to jeden veteránista, ale to byl zcela zbytečný pád z předposledního místa. Taky kliční kost. Ale jinak ani nebyli pořádný pády a tak.
2. Internet, řeší se to a schází na Facebooku, nejvíce tam, bohužel. Ofiko stránky vznikají, ale jde to pomaleji, než si všichni přejeme.
www.facebook.com/pages/Flattrackcz

Největší nadšenci: http://www.dutch-brothers.com/

3. Jednoválec, do Classiců vzducháč, do FT1 ze sportovního Endura vodník, vyšší obsah. Co nejlehčí.

Flat Track 2013

5.12.2012 v 21:36 | Nahoru | #13
Přední vydlice se používá silniční ze šestistovky, zadní tlumič origo endurový a jen se prodlouží "kost" na přepáčku, aby si to sedlo dolů. Kratší tlumič se prý neosvědčil. Bavím se o FT1 Competition, do Classiců máme většinou zadní silniční tlumiče a není problém.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Flat Track 2013

5.12.2012 v 21:42 | Nahoru | #14
Humusus> Tam je výhoda, jen tu motorku mít, gumy silniční vzorek, ne enduro, trial apod. hrubý. Nemusíš řešit licenci, zaplatíš symbolické startovné a jedeš. Třeba jen jeden závod, jak je libo. Budu sem s předstihem dávat termíny závodů, ne každej má rád Facebook a já si ho založil taky jen kvůli tomu. Na to je asi dobrej. Jinak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Flat Track 2013

5.12.2012 v 21:46 | Nahoru | #15
Cormac> Přesně to jsem myslel, na takový "osahání" je ta třída více než vhodná. Termíny sem určitě dej, to se neztratí. Díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Flat Track 2013

5.12.2012 v 21:47 | Nahoru | #16
Humusus> Jak budou tak dám.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Flat Track 2013

6.12.2012 v 20:02 | Nahoru | #17
Cormac> jsou ve třídě 555 ještě jiná omezení kromě roku do 1962 a silničního vzorku pneumatik? Třeba velikost ráfků apod?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Flat Track 2013

6.12.2012 v 21:21 | Nahoru | #18
Humusus> Stupačky by neměli být níž, než spodní trubka rámu. Demontovaná nebo nefunkční přední brzda. S rozumem na ostrý hrany apod, v pravdě některý motorky do 555 žádný zvláštní upravy ani nemaj a někteří jezděj v sérii, tam se to fakt moc neřeší.

1 reakcí na tento příspěvek Flat Track 2013

6.12.2012 v 21:37 | Nahoru | #19
Vítěz za rok 2012 Luděk Šimůnek, kategorie 555.













Naposledy editováno 07.12.2012 13:57:21

(reakce na) Flat Track 2013

7.12.2012 v 02:16 | Nahoru | #20
Cormac> Dík, hned začnu shánět vhodnej "vrak"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Flat Track 2013

7.12.2012 v 19:33 | Nahoru | #21

Cormac píše: Vítěz za rok 2012 Luděk Šimůnek, kategorie 555.













Je nejaka podminka co ta motorka musi splnovat? Brzdu aspon jednu to bude muset mit. ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Flat Track 2013

7.12.2012 v 20:55 | Nahoru | #22
Zx-10RCarlos> Čoveče tak ti nevím, jestli je tam ta zadní brzda poviná, ale trochu se ti hodit může...

(reakce na) Flat Track 2013

8.12.2012 v 09:25 | Nahoru | #23

Cormac píše: Zx-10RCarlos> Čoveče tak ti nevím, jestli je tam ta zadní brzda poviná, ale trochu se ti hodit může...



Jinak je to jedno? Velikost a sire kol, objem roky vyroby?

Flat Track 2013

8.12.2012 v 19:05 | Nahoru | #24
Ten rok výroby do 62, ale pakliže je to nějaká Jawa, ČZ kdy se vlastně nic moc nezměnilo, tak by určitě nebyl problém. Dalo by se to domluvit. Objem a kola to je fuk. Jen ten vzorek na gumách, aby to bylo objektivní tak jen silniční, nebo takový ten starý univerzál. Někde vyštrachám typy pneu, byli to sepsaný.

1 reakcí na tento příspěvek Flat Track 2013

11.12.2012 v 00:27 | Nahoru | #25
Co takhle ČZ 250 455? Spadám ještě do skupiny 555? Nejdřív bych to chtěl zkusit bez licence jen tak a něco se na začátek naučit. Jsou povolený modifikace rámu? Řezání, vaření...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Flat Track 2013

11.12.2012 v 22:16 | Nahoru | #26
REACTOR_427> To klidně můžeš bez problémů, dělalo se to od 61 tak i kdyby to bylo vyrobený 63, tak je to furt stejný. Úpravy jsou povolený a vítaný, jen víc speciálů - nebudeš první





Stejně jako tady Robert (60) pán už hezkých pár let v důchodu, kterej, když to nakopne, tak v depu není už nic jinýho slyšet
Jen pozor na ty stupačky, on to tak měl po vzoru plochodrážky, ale musel si to pak předělat, páč je to flat track, ne plochodrážka. Stupačky ne níž než hlavní rám! No a výška rámu od země je daná myslím jen pro FT1 Competition, tuším 20cm na nezatížené motorce...

1 reakcí na tento příspěvek Flat Track 2013

12.12.2012 v 22:23 | Nahoru | #27
Kdepak se dá najít nějakej souhrn pravidel pro třídu 555 ? abych vyvěděl co si za stroj případně připravit abych nakonec neměl něco co je úplně mimo kategorie

1 reakcí na tento příspěvek Flat Track 2013

12.12.2012 v 22:36 | Nahoru | #28
Čau měl bych jenom dotaz ohledě plastů (zadní plast a kryty na vidlice) kde se to dá sehnat,nebo odkud nakupujete "flat track díly".Základ mám,menší nadrž udělám,jen jsem chtěl tyto dvě věci,a nechce se mi to kupavat z anglie.díky za odpověď Kolda
P.S už at začne "race" sezona

Naposledy editováno 12.12.2012 22:38:12

(reakce na) Flat Track 2013

13.12.2012 v 21:22 | Nahoru | #29
SLAY> Pro veteráný najdeš vše tu. Není toho moc a už to tu myslím bylo všechno rozepsáno. Nenapadá mě nic na co bych tu zapomněl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Flat Track 2013

13.12.2012 v 21:30 | Nahoru | #30
KoldaTL> Zadním plastem asi myslíš prdelku? Zeptám se. Vím že se kamarád ptal v Brněnské Motoforze: http://www.motoforza.cz/cs/category
Přímo na Flat track, ale neměli. Ale někdo to dělá, minimálně dva si to koupili a určitě to nebrali z Anglie, zkusím to zjistit.
Kryt na vydlici, motokrosová se asi běžně koupí podle typu motorky, na klasickou silniční vydlici prachovky nebo plastový kryty pak zkusit pohledat na netu...
A do jaké třídy a z čeho stavíš?
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist