globalmoto_duben_nolan





Téma: Čtyřválcový dvoulitr (4x CR500) ve dvoutaktu?!
 
9.11.2012 v 23:23





Two-stroke junkies tune in! Witness the first time this incredible CR500-based 2l V4 ever fired up, before proceeding to bark out its full 200bhp in front of its delighted engineers, in these exclusive videos.



Naposledy editováno 12.11.2012 00:01:23
Předchozí
1 2
Následující

Čtyřválcový dvoulitr (4x CR500) ve dvoutaktu?!

9.11.2012 v 23:34 | Nahoru | #1
asi peklo ale externi převody ???nevim kolik toho vydržej
ještě doladit laufy .... a myslim že to tu brzdu ukroutí

Naposledy editováno 09.11.2012 23:35:32

Čtyřválcový dvoulitr (4x CR500) ve dvoutaktu?!

9.11.2012 v 23:35 | Nahoru | #2
Ten klip už jsem viděl před pár lety. Myšlenka to není špatná, ale měli by nasadit pořádně odladěný výfuk a na záběrech není vidět, jak je řešené sání a zda je nějak odladěné. S takovouto jednoduchou trubkou motor v žádném případě nemůže podat výkon, jaký se v něm "skrývá".

Čtyřválcový dvoulitr (4x CR500) ve dvoutaktu?!

9.11.2012 v 23:44 | Nahoru | #3
Jen si to představím a ježí se mi úplně všechno- prostě nic pro zbabělý . mít nato prachy / zkušenosti, atd/ tak spřáhnu rd 500 a to ještě svět neviděl- nějaké diskuse dvou a čtyřvál by šli do hajzlu ,dvoutakt nic nedohoní .

Čtyřválcový dvoulitr (4x CR500) ve dvoutaktu?!

9.11.2012 v 23:51 | Nahoru | #4
Tvůrci se zřejmě inspirovali v motoru NSR500, který je také docela unikátní (a zrádný tím, jak při ubrání plynu "práskne" - na zlomek vteřiny si přidá).

Výborné byly také závodní motory Crescent:

Čtyřválcový dvoulitr (4x CR500) ve dvoutaktu?!

9.11.2012 v 23:55 | Nahoru | #5
navic valce jsou seriove bez podlozek(mozna to resili pri stavbe toho bloku ale to by nemelo tak malo koni..jako je to hodne koni ale ne na tem objem ), v tom pripade je 200koni logickych ..seriovka cr ma kolem 65koni vyfuk udela kolem 1/3 vykonu to mame zhruba 45koni na valec x 4 a mame temer 200koni.. ja bych dal podlozky pod valce, poradny laufy, upravit kompresni pomer primo pro benzin, na ktery jezdi, kvuli podlozkam vetsi karbece a majo min 250koni , zajimalo by me jak vyresili klikovku...

Naposledy editováno 10.11.2012 00:01:14

2 reakcí na tento příspěvek Čtyřválcový dvoulitr (4x CR500) ve dvoutaktu?!

10.11.2012 v 00:00 | Nahoru | #6
Se souproudým vyplachováním a dobře vyřešeným vejfukem by se z dvoutaktního V4 2l dalo vymáčknout i 600k. Ale kam s tim a proč?

Čtyřválcový dvoulitr (4x CR500) ve dvoutaktu?!

10.11.2012 v 00:00 | Nahoru | #7
Jo, lodní motory jsou výkonově špička ale průběh výkonu nemají -celý závod jedou na plno- i když dvoulitr . uMÍŠ SI PŘEDSTAVIT CCA 400 HP- ve dvoutaktu- já ne.

(reakce na) Čtyřválcový dvoulitr (4x CR500) ve dvoutaktu?!

10.11.2012 v 00:03 | Nahoru | #8

OndraCB píše: Se souproudým vyplachováním a dobře vyřešeným vejfukem by se z dvoutaktního V4 2l dalo vymáčknout i 600k. Ale kam s tim a proč?



Tak tak, z litrového 2T se dá dostat 300k...200k z dvoulitrového 2T je nic moc...

(reakce na) Čtyřválcový dvoulitr (4x CR500) ve dvoutaktu?!

10.11.2012 v 00:05 | Nahoru | #9

OndraCB píše: Se souproudým vyplachováním a dobře vyřešeným vejfukem by se z dvoutaktního V4 2l dalo vymáčknout i 600k. Ale kam s tim a proč?

Třeba jen kvůli tomu že to ještě nikdo nezkusil- a 600 ve dvoutaktu by nebylo ani na solný jezero v Bonnevile dost dlouhý .

Čtyřválcový dvoulitr (4x CR500) ve dvoutaktu?!

10.11.2012 v 00:15 | Nahoru | #10
cim vetsi valec..tim vetsi vykonove ztraty z duvodu nepresnosti ..ot nebude jak 50tky 350k/l a podobne

2 reakcí na tento příspěvek Čtyřválcový dvoulitr (4x CR500) ve dvoutaktu?!

10.11.2012 v 01:50 | Nahoru | #11
v čr byl vyvíjen i motor 4v 2t 1600 pro autokros. Měl 400cc válce KTM a čekalo se 220-240 koní, myslím, že ale asi nejezdil. Viděl jsem plány a materiál na bloky, které měly být vyrobeny opracováním 100mmm desek, ale jak to dopadlo, nevím. Kažkopádně dnes je to mnohem jednodušší vyrobit něco takového, protože vývojové programy a obráběcí centra jsou omezena snad jen fantazií. Dnes ze stejné dílny jezdí buggy 2x750 gsxr Marka Sekaniny. Postup je podobný, stavitel úžasný borec

Čtyřválcový dvoulitr (4x CR500) ve dvoutaktu?!

10.11.2012 v 11:10 | Nahoru | #12
Dobrý peklo

(reakce na) Čtyřválcový dvoulitr (4x CR500) ve dvoutaktu?!

10.11.2012 v 12:43 | Nahoru | #13
laďa-prášil> na konci osmdesatych let byl videt na autocrossu ctyrtrabant!

Čtyřválcový dvoulitr (4x CR500) ve dvoutaktu?!

10.11.2012 v 13:22 | Nahoru | #14
ještě za minulého mocnářství jezdil na sprinty šílenec co měl v moto-dragu vestavěné 3 wartburgy. Každý válec měl svůj karbec a do něj navíc zavedenou hadičku od bomby podvěšené pod hlavní trubkou . Když to nastartoval tak to byl rokenrol jako prase a jezdilo to neskutečně . Zvuk tohohle 4válu ve volnoběhu mi trochu připomíná toho trabiho či wartburga...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čtyřválcový dvoulitr (4x CR500) ve dvoutaktu?!

10.11.2012 v 13:23 | Nahoru | #15
laďa-prášil> Co se ukázalo, tak pro nejlepší spalování je nejlepší právě objem válce 400 - 450ccm a to jak u dvoutaktu, tak i u čtyřtaktu. Právě z toho důvodu byl třeba motor Audi S1 (500k) pětiválcový.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čtyřválcový dvoulitr (4x CR500) ve dvoutaktu?!

10.11.2012 v 14:33 | Nahoru | #16

J.M.K. píše: laďa-prášil> Co se ukázalo, tak pro nejlepší spalování je nejlepší právě objem válce 400 - 450ccm a to jak u dvoutaktu, tak i u čtyřtaktu. Právě z toho důvodu byl třeba motor Audi S1 (500k) pětiválcový.



zajimal by me duvod/y

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čtyřválcový dvoulitr (4x CR500) ve dvoutaktu?!

10.11.2012 v 15:11 | Nahoru | #17
unn4m3d> Lepší plnění válce než u většího nebo u menšího objemu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čtyřválcový dvoulitr (4x CR500) ve dvoutaktu?!

10.11.2012 v 15:21 | Nahoru | #18
kodl77> proto to je PETIVALEC?

Čtyřválcový dvoulitr (4x CR500) ve dvoutaktu?!

10.11.2012 v 16:00 | Nahoru | #19
podle wikipedie se dá dvoutakt vyladit až na 400 koní na litr a tohle bude mít tak maximálně 200, takže je to slabota

(reakce na) Čtyřválcový dvoulitr (4x CR500) ve dvoutaktu?!

10.11.2012 v 16:34 | Nahoru | #20

pesastor píše: kodl77> proto to je PETIVALEC?


Když to má mít objem válce 400 - 450ccm (426,6ccm) a je to 2,2 obsah (2133ccm) tak to musí mít 5 válců, kdyby to mělo 4 válce je to 1.7 obsah.

1 reakcí na tento příspěvek Čtyřválcový dvoulitr (4x CR500) ve dvoutaktu?!

10.11.2012 v 17:23 | Nahoru | #21
U nás se bohužel, co vím, nikdo nepusti ani do stavby kartrů na pincka, řekněme s vícekvaltem z něčeho..

Čtyřválcový dvoulitr (4x CR500) ve dvoutaktu?!

10.11.2012 v 20:38 | Nahoru | #22
ale jo.. nekolik borcu to zkouselo..ale problemy s praskanim katru a nasledne problemy s prevodovkou..na vyrobu novych katru hodne lidi, kteri to delaji pro zabavu, penize nema a taky skoro nikdo to nebude delat kvuli dvoum kusum hliniku.. to je ten problem.

jinak vim o tom ze vetsi motor je lepsi kvuli tlakum.. vetsim motorem prochazi palivo vyssim/nizsim (ted nevim) tlakem a kvuli tomu je vetsi motor lepsi nez maly.. prosim o upresneni

(reakce na) Čtyřválcový dvoulitr (4x CR500) ve dvoutaktu?!

10.11.2012 v 21:38 | Nahoru | #23
unn4m3d> Experimentálně bylo zjištěno, že motor se nejlépe plní a vyplachuje při objemu válce kolem 400ccm. Tím pádem pak i podá nejlepší výkony a čím vyšší jsou otáčky, tím více se to projeví. Nehledí se na to vždy, např. motor LIAZ 100 má dvoulitrové válce, ale ovšem to je motor, u kterého se hledí na krouťák a životnost (provozní otáčky 1200 - 1800RPM).
Toto také platí pro motory klasické konstrukce s ventily v hlavě. Třeba u motoru s protiběžnými písty, např. Junkers JuMo 205D , Fairbanks-Morse použitý v Trainmasteru , natož motoru Deltic , může být situace jiná.

1 reakcí na tento příspěvek Čtyřválcový dvoulitr (4x CR500) ve dvoutaktu?!

11.11.2012 v 00:20 | Nahoru | #24
Pánové co to tady melete o nejlepším objemu na vyplachování 400 kubíků.Experimenty v laborce jsou jedna věc a výkon na silnci druhá.Víte proč byli stanoveny maximální počty válců v MS motocyklů? Říká vám něco Honda RC 163 ? Nebo třeba tříválcová Suzuki objem 5O! kubíků? Pokud ne tak si to zjistěte.
Problém proč má ten dvoulitr tak malý výkon je zřejmě ve společné klikové skříni pro dva válce,to nemůže u dvoutaktu pořádné fungovat,a také to co tam mají místo tlumiče výfuku-to je snad vtip u dvoutaktu.Jinak v MS motocyklů v éře zběsilých dvoutaktů do 500 kubíků se dosahovalo výkonu až 250 koní z té pětistovky,to byla ale éra nepravidelného pořadí zapalování a čtyřválců.Potom FIM tyhle stroje zakázala,stejně jako u Hondy šestiválcovou třipade a pětiválcovou dvěpade(čtyřtakty),to byl rok kdy Honda získala všechny tituly od padesátky do pětistovky.Pokud by i teď někdo pochyboval,ať se mrkne na spalovací motory modelářů-takový pořádný dvoutakt 2,5 kubíku točí i třicet tisíc,což zřejmě svědčí o špatném vyplachování,že?

Naposledy editováno 11.11.2012 00:21:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čtyřválcový dvoulitr (4x CR500) ve dvoutaktu?!

11.11.2012 v 00:29 | Nahoru | #25
laďa-prášil> laďo prosím mrkni se někdy na fora o fichtlech a asi budeš překvapen co se tam děje,pinckové o dvanácti koních a nebo se šestikvaltem-to jsou věci,nebo také třeba pincek s rotačním šoupátkem,výroba nových karterů Kreibich,nebo třeba moped co točí dvanáct tisíc otáček....jojo dějou se věci v zemích českých a někteří to nevědí.Takoví kluci kdyby měli možnosti a peníze těch co tam zbastlili ten čtyřválec tak to by jsme asi koukali .

(reakce na) Čtyřválcový dvoulitr (4x CR500) ve dvoutaktu?!

11.11.2012 v 00:40 | Nahoru | #26

AJS2 píše: Pánové co to tady melete o nejlepším objemu na vyplachování 400 kubíků.Experimenty v laborce jsou jedna věc a výkon na silnci druhá.Víte proč byli stanoveny maximální počty válců v MS motocyklů? Říká vám něco Honda RC 163 ? Nebo třeba tříválcová Suzuki objem 5O! kubíků? Pokud ne tak si to zjistěte.
Problém proč má ten dvoulitr tak malý výkon je zřejmě ve společné klikové skříni pro dva válce,to nemůže u dvoutaktu pořádné fungovat,a také to co tam mají místo tlumiče výfuku-to je snad vtip u dvoutaktu.Jinak v MS motocyklů v éře zběsilých dvoutaktů do 500 kubíků se dosahovalo výkonu až 250 koní z té pětistovky,to byla ale éra nepravidelného pořadí zapalování a čtyřválců.Potom FIM tyhle stroje zakázala,stejně jako u Hondy šestiválcovou třipade a pětiválcovou dvěpade(čtyřtakty),to byl rok kdy Honda získala všechny tituly od padesátky do pětistovky.Pokud by i teď někdo pochyboval,ať se mrkne na spalovací motory modelářů-takový pořádný dvoutakt 2,5 kubíku točí i třicet tisíc,což zřejmě svědčí o špatném vyplachování,že?



pokud je to pravda s tou jedno skrini pro dva valce tak se uz nicem u nedivim ..
rcčka maji vykon i 1 ku na 1ccm ale to je dano hlavne palivem, 50cc ma teoreticky vykon 50koni,3 valcova suzuki mela kolem 22 koni a nekdo dostal z jednovalce 50cc 25 koni, co vim tak na konci 2t ery dosahovala cagiva tusim c597 vykonu pres 220koni a tocila 20 000!!!
motory typu "big bang" byli predelavane a zapalovani kazdeho valce samostatne kvuli tomu ze tehdejsi pneumatiky to nezvladali a motorka klouzala a byla neovladatelna, honda mela i 5 valcovou 125 4t a vykon byl tusim kolem 35koni, stare dvouvacole 125tky zavodaky uz v 70tych letech meli 44koni, zavodni aprilie125 z 2009 meli vykon 55 koni coz je kolem 500k na litr a 250 meli bezne kolem 110koni dalsich 500koni na litr .. 2t je budoucnost!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čtyřválcový dvoulitr (4x CR500) ve dvoutaktu?!

11.11.2012 v 00:52 | Nahoru | #27
AJS2> Bohužel, tady nikdo moc historii dvoutaktů nezná, kdyby úředníci neomezovali předpisama, tak mají 500 250 koní v serii- sice spotřeba asi šílená ale kdo by to koupil tak by na ni asi moc nekoukal- temperament dvoutaku je úplně jiný level než u čtyřtaktu stejného obsahu. Proto taky mám 20 let starou dvácu- cca 40 koníků a na silnici si dělám z kdečeho prdel /tak do 120/ a když vidím témata jak vyladit 4 takt 125 tak bych blil. Jo ekologie má něco do sebe ale škrtem pera zlikvidovat něco co 100 let funguje- to je prostě špatně.

(reakce na) Čtyřválcový dvoulitr (4x CR500) ve dvoutaktu?!

11.11.2012 v 01:00 | Nahoru | #28

banzai píše: AJS2> Bohužel, tady nikdo moc historii dvoutaktů nezná, kdyby úředníci neomezovali předpisama, tak mají 500 250 koní v serii- sice spotřeba asi šílená ale kdo by to koupil tak by na ni asi moc nekoukal- temperament dvoutaku je úplně jiný level než u čtyřtaktu stejného obsahu. Proto taky mám 20 let starou dvácu- cca 40 koníků a na silnici si dělám z kdečeho prdel /tak do 120/ a když vidím témata jak vyladit 4 takt 125 tak bych blil. Jo ekologie má něco do sebe ale škrtem pera zlikvidovat něco co 100 let funguje- to je prostě špatně.



svate pismo

Čtyřválcový dvoulitr (4x CR500) ve dvoutaktu?!

11.11.2012 v 09:16 | Nahoru | #29
vidím docela zajímavé téma. Pamutuji doby kdy závodily okruhy Wartburgy a Trabanty, nebo rally. Někteří jezdci přijely na závody Trabantem a 15- 20 minut jim trvala výměna motoru. Přijeli s méně ostrým motorem po ose. Pokud závodní motor nevydržel, tak závod dojeli na tom méně ostrém. Warburg jezdil nejvíce naladěn ve formuli předchůdce formule Easter (nemohu si vzpomenout na název) Prosnulý ladič byl Heinz Melkus z NDR.










Trabant rally





U nás bylo mnoho ladičů automobilových motorů 2T ale rád si vzpomenu na jednoho špičkového. Saša klimt bývalý závodnk, později ladil formuli Melkus (základ motor Warburg) Vladimírovi Hubáčkovi. Ti dostali výkon hodně vysoko.
Warburg měl svoji úspěšnou éru v autokrosu, která vrcholila přidáním jednoho válce a tak byl s řadového tříválce čtyřválec. Prostě se z litinového bloku uřízla část s jedném válcem, která se přivařila k upravenému bloku. Nebylo to všem jednoduché, ale co mám v těch letech chybělo v pěněžence a materiálu, tak jsme nahrazovali možností si vyrábět ve fabrikách a obrovským nadšením.
Sám jsem se účastnol několika projektů, ale vrchholem byl 2T dvouválec an kterém jsem i sám závodil proti převaze 4T. O zkušenostech výhodách a nevýhodách stavěného 2T tehdy snad někdy jak mě přijde chuť něco sesmolit.

Naposledy editováno 11.11.2012 13:51:24

Čtyřválcový dvoulitr (4x CR500) ve dvoutaktu?!

11.11.2012 v 22:13 | Nahoru | #30
ten wartburg je pecka :D 115 koniku na tu konstrukci
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist