bmw_r1300gs_cartec





Téma: Radiální pumpa
 
1.10.2007 v 20:59
Když mám axiální pumpu o průměru 13 mm, bude průměr radiální pumpy při výměně stejnej? Teoreticky jo ale třeba možná je ta radiální konstrukce o tolik lepší, že by bylo dobrý změnit i její průměr?

Jen pro případ, že by se mi nepodařilo sehnat těsnění do přední brzdový pumpy

dík
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Radiální pumpa

1.10.2007 v 21:53 | Nahoru | #1
Ty jo, co ja se nadrbal s roztrhlym těsněním do Grimecy na Gileru... :marod: :marod: :marod:
Nejsu odborník, ale pumpu si vybírej podle brzdičů. Obvykle pro jeden čtyřpístek, pro dva apod..... pro šetip, pro dva šestip....podle doporučení. čili SZR - pumpu na jeden čtyřpístek. Někde to tak měli přímo rozdělený,myslím nissin

(reakce na) Radiální pumpa

1.10.2007 v 21:56 | Nahoru | #2
http://www.bonmoto....2e2e8e719885d2171123

Třeba tady, první, co se mi otevřelo

Radiální pumpa

2.10.2007 v 10:20 | Nahoru | #3
honzabiker: ono tak nejak nejde uplne o pocet pistku ale o jejich plochu - to ma vliv na vyslednej hydraulickej prevod..... jinak to jakym smerem je na ty pumpe umistenej valec/pist nema na nic vliv...je to ted modni ale nevidim na tom zadnou extra vyhodu.....

(reakce na) Radiální pumpa

2.10.2007 v 10:22 | Nahoru | #4
jinak ja mam pumpu pro 4 pisty na 6ti pistu .... na zabrzdeni je potreba mensi sila na pace..ale zase ma paka delsi chod.....

1 reakcí na tento příspěvek Radiální pumpa

2.10.2007 v 20:27 | Nahoru | #5
To assasin: F/S=p je mi jasný ale třeba je kinematika pohybu pístu v radiální pumpě nějakým způsobem "výhodnější" ;). Mno nějakej důvod, proč se na sportovních mašinách používají radiální pumpy bejt musí.

Radiální pumpa

2.10.2007 v 20:30 | Nahoru | #6
To laďa: Nissiny jsem taky objevil. Docela dobrý ceny ale já bych rád držel značku ;)

(reakce na) Radiální pumpa

3.10.2007 v 14:30 | Nahoru | #7
Hawk> Radiální pumpa Brembo cca 270 usd.

Radiální pumpa

3.10.2007 v 22:17 | Nahoru | #8
Mno spíš jsem myslel na tuhle:
http://www.motostar...amp;products_id=4223
;)
asi to nebude zázrak typu frézovaný brembo pumpy ale měl jsem ji v ruce a nevypadala zase tak špatně.

1 reakcí na tento příspěvek Radiální pumpa

21.10.2007 v 15:37 | Nahoru | #9
Tak nakonec jsem objednal 16mm PT radialní pumpu. Každej, s kým jsem konzultoval průměr pumpy mi řekl, že i na supermota s jedním třmenem se montuje 16 mm ( origo axiální má průměr 13 mm ), tak uvidím. Má šanci to fungovat?

(reakce na) Radiální pumpa

21.10.2007 v 15:38 | Nahoru | #10
Hawk> přepakování jednou přijde ale teď potřebuju pumpu :)

1 reakcí na tento příspěvek Radiální pumpa

22.10.2007 v 09:47 | Nahoru | #11
hawk: takze si zkousel stejnej brzdovej system(brzdic,desticky,kotouc) a to jednou s klasickou pumpou a pak s radialni a obe meli stejnej prumer pistu a ucinky byli jak rikas? neverim... a je to blbost... v podstate to nema na brzdnej vykon vliv.... to ze to nekomu na zavodni masine brzdi vic .... to asi neni vec jen pumpy.... ja mam na TLS seriovou pumpu a brzdi mi to vyrazne lip nez seriove TL..... mel sem tam i radialni brembo... lip se to davkovalo... ale slo spis o to ze to byla draha pumpa a tomu odpovidalo zpracovani....
brzda je proste jen malej pistek x velkej pistek a to jak to brzdi je vec pomeru ploch mezi nima a pak uz jen materialu desticek a kotoucu.....

(reakce na) Radiální pumpa

22.10.2007 v 12:04 | Nahoru | #12
david: no rekl bych ze nevidim fuvod k montazi pistku "radialne" a pakovej prevod pak lze udelat ruznej i na pace.... pak jde vicemene o konstrukci, treba u klasiky se ten palec co macka pistek "soupe" po pistku... u radialni byva vetsinou kloub... tzn ze tam muze byt rozdil v trenich v pace.... a v pocitu z packy.... ale ty pomery pakjdou udelat ruzne...

(reakce na) Radiální pumpa

22.10.2007 v 16:36 | Nahoru | #13
Hawk>tak to nejspíš ta s radiální pumpou měla ten výslednej poměr víc do síly za cenu delšího chodu páčky který ale mohly částečně vykompenzovat ty pancéřky. Destičky byly u obou stejný? Ty taky hodně udělají.

Jinak souhlas ve všem s assassinem, ten princip je v základu jednoduchej a to jak to seskládáš nemá na výslednej poměr vliv. Jediný co má vliv na vlastnosti brzd je poměr velikostí pumpy a brzdičů, kotouč a desky. To že něco je uchycený tak nebo tak nemá žádnej efekt :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Radiální pumpa

22.10.2007 v 16:47 | Nahoru | #14
honzabiker>to si muzes lehce spocitat z rovnovahy momentu , jestli vysledna sila na packu bude mensi (zase se ti ale zvetsi zdvih) ci vetsi (mensi zdvih,ale vetsi ovladaci sila)

nehlede na to,ze prumer pistku bych nemenil. vyjdou ti pak vetsi zdvihy,pokud ho zmensis.



ha necet sem to cele:)) samo ze assasin ma pravdu.

Pokud jsi tam dal 16 mm a delky pak se nezmenily, tak jsi musel zvetsit zdvih a tim i mozna lepsi davkovatelnost brzdy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Radiální pumpa

23.10.2007 v 11:36 | Nahoru | #15
David_98>to jo,ale pokud zachovas pomery pak a je jedno jestli je ten mechismus radialni ci axilni , tak ti vyjde vetsi sila na packu(zanedbavam to,ze pri rotacnim pohybu dochazi ke zkraceni kolmeho ramena,pokud pusobis silou kolmo na rukojet riditek)

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Radiální pumpa

23.10.2007 v 14:12 | Nahoru | #16
David_98> přesně tak, je to v konstrukci převodu síly od řidiče na píst, síla se v bodu působení na píst pumpy rozkládá na axiální a radiální složku, radiální složka je větší než axiální. Takže pokud je F2 = S2 / S1 x F1 , kde S1 a S2 jsou konstantní a chci mít větší F2 tak musím zvětšit F1. A to udělám tak, že přestanu využívat menší axiální složku a začnu používat větší radiální složku síly.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Radiální pumpa

23.10.2007 v 14:27 | Nahoru | #17
David_98> dik, co mono? tam to nějak uslo

(reakce na) Radiální pumpa

23.10.2007 v 14:39 | Nahoru | #18
honzabiker>>
docela by mě zajímalo jak budeš spokojenej

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Radiální pumpa

23.10.2007 v 16:51 | Nahoru | #19
JenDAG>tak to teda nepobiram? Vzdyt po pistku jezdi palec,kde sila pusobi kolmo na pist a cast prace se ztrati smykanim po pistku. Ten sami mechanismus je i u radialni pumpy.
Ze by jako na ztrate trenim tim smykanim po pistku byly u axilni pumpy vetsi straty,protoze po rozkladu sil se na tom podili axilalni slozka,ktera je vetsi? Tomu se me nechce verit.
A neni to nahodou tim, ze kdyz zvetsi prumer pistku,tak zmensis zdvih a ta treci sila vykona kratsi drahu po pistku a tim mensi praci? Vysledny silovy deficit pak dozenou vetsim zprevodovanim radialni pumpy?

(reakce na) Radiální pumpa

23.10.2007 v 17:25 | Nahoru | #20
JenDAG> ty ses taky radialni slozka :lol:

(reakce na) Radiální pumpa

24.10.2007 v 08:54 | Nahoru | #21
spalovac>
1) jaký směr má síla od jezdce?
2) jakým směrem působí síla na palci?

když zvětšíš průměr tak zvětšíš i třecí plochu
rozdíl, ale není z důvodu ztrát třením, tohle můžeme zanedbat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Radiální pumpa

24.10.2007 v 11:51 | Nahoru | #22
David_98>proste tomu nerozumim, tak to chci pochopit :D verim faktum a ne tomu, co pisou novinari do bulvarnich platku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Radiální pumpa

24.10.2007 v 22:46 | Nahoru | #23
David_98> on tu JenDAG neco smysluplneho napsal? To jsem asi prehledl :lol:

2 reakcí na tento příspěvek Radiální pumpa

25.10.2007 v 05:53 | Nahoru | #24
jenDAG: hele to ze ma sila od jezdce na paku jinej smer nez v jakym smeru je ulozenej pistek nic neznamena.... ono u o obojiho je paka na ktery plati rovnost momentu...tzn to ze u "klasicke" pumpy je rameno paky ktere macka na pumpu otocene proti ramenu ktere mackaj prsty o cca 90° nic nemeni na tom ze moment je na nem stejnej...tzn stejna sila.... jen u cepu packy ti vyjde jina reakce.....

ja vidim vyhodu u radialni pumpy snad jen ve snadnejsim stelovani bodu "kontaktu" desek.... preci jen je ta draha paky co macka na pist kruhova a je tam tudiz jista progrese sily(promenej prevod) a tady lze snaz posouvat bod ve kterym se desky dotknou kotouce po te progrsivni krivce sily kterou macka packa na pistek.....

(reakce na) Radiální pumpa

25.10.2007 v 07:45 | Nahoru | #25
Dawe02> hlavně, že ty jsi smyslu a bůhvíčeho plnej :lol:

(reakce na) Radiální pumpa

25.10.2007 v 07:52 | Nahoru | #26
assassin> to, že má pístek osu jinak než je směr síly na páku je celej problém, jak píšeš níže v příspěvku bavíme se tu o pohybu po kružnici *yes*
takže, jakým směrem musí působit síla na rameno, když se má rameno otáčet kolem pevného bodu, který leží na ramenu?
rovnost momentů zůstává zachována :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Radiální pumpa

25.10.2007 v 08:13 | Nahoru | #27
assassin> pak je tu u radiální pumpy ještě jedna zajímavá věc, která přímo plyne z rovnosti momentů na páce, ale to určitě bereš v potaz, takže to nebudu rozebírat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Radiální pumpa

25.10.2007 v 09:04 | Nahoru | #28
JenDAG> meles kraviny. Ze statickeho uvolneni plyne to co psal assassin, tvoje vyroky o smeru sil a "radialni sile" jsou nesmysly.
Vyhoda radialni kinematicke konstrukce je v takrka konstatnim silovem prevodu, jak tu bylo nekym jinym uz napsano, u klasicke koncepce je to prevod v pracovnim rozsahu znacne nekonstantni, dokonce i nelinearni (cos). Tot vse.

1 reakcí na tento příspěvek Radiální pumpa

25.10.2007 v 09:43 | Nahoru | #29
dawe: tak nejak uplne nechapu tu kinematiku .... me prijde ze u te radialni konstrukce... pokud zachovam stejnej prevod v pace tak ze se stejne i tak je draha toho mensiho ramene paky ktere macka pistek kruhova a prevod je tudiz nekonstantni..... nebo ne? jestli teda jako tu nekonstantnost neberu tu treci variantu te klasicke pumpy kde ma na prevod vliv tvar te paky ktera se soupe po pistku - ale i tady muzu mit konstrukcni variantu ze na male pace je cep, na cepu tahlo a to je na pist pripevnene kloubem.... zcela rovnocene s radialni konstrukci, nebo ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Radiální pumpa

25.10.2007 v 09:49 | Nahoru | #30
JenDAG: k otazce z predposledniho tveho threadu... na tom otaceni se ucastni k rameni kolma sila, nebo kolma slozka sily.... coz je ale u obu pripadu splneno..... zadnej rozdil....

to s tou rovnosti momentu na pace u te radialni pumpy.... nejak nevim co chces naznacit... to ze jedno je jednoramena paka(nemusi byt, je i dvojramena konstrukcni varianta) a druhy dvojramena a natoceny ramena.... mi nejak z toho z hlediska momentu nic nedochazi...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist