bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Bridgestone R10
17.6.2011 v 13:11
Již dobu jsem jezdil Slicky Bridgestone, který mě vyhovovaly super gripem a dostatečnou životností. Z toho důvodu jsem dlouho váhal, jestli mám testnout R10-ky, nebo zůstat u osvědčenýho. Nyní toho ale vůbec nelituju, a pokud bych měl koupit gumu na okruh, tak nezaváhám ani na vteřinu. Opět ze mě vypadne název R10!
Na brzdách….
Pro ježdění v Mostě jsem zvolil zadek tvrdší, směs Type 2. Mám rad, když při náletu do zatáčky zadek pod brzdama kontrolovatelně klouže. Je to pak super pocit Kontrolovatelný je zde psáno naschvál, protože smyk ovládáte brzdou předního kola a pracováním těla. R10 vám přesně dává informaci, co se tam na zadku děje. Když máte měkčí směs, tak má pak tendenci gripem pořád držet, ale v určitý moment povolí. V tu chvíli ale kolo poskočí a stroj to trochu nakopává. Jde o to, co komu více vyhovuje. S tvrdší směsí mám větší zpětnou vazbu a dá se tím i parádně nasměrovat motorka do zatáčky- zatočit. Dřív jsem byl trochu nedůvěřivý k tvrdším směsím, ale úplně zbytečně.
Na koleni….
Co mě ale vyrazilo dech, jak se sklápí! Stačí mrknout do zatáčky, do který to chcete ponořit a než to domyslíte, tak vám kolenní slider prořezává asfalt! Toto jsem ještě nezažil, s jakou lehkostí se motorka dostane úplně sama do hlubokýho náklonu. Pozor, nepleťte si to s negativním projevem, kdy vám motorka padá do zatáčky a pak jí nemůžete zase překlopit do další, nebo se jí nechce narovnat. Tady je každá vlásenka na okruhu vyhranou, pokud máte R10! Jak lehce bez vynaložení síly šly gumy do brutálního náklonu, tak rychle je převrátíte zase na druhou stranu. Jel jsem hodně gum od mnoha výrobců, ale tady jen těžko naleznete plnohodnotného konkurenta. Za tuto vlastnost pak budete sakra vděčný, až se budete snažit vyškrábat poslední sekundu z vašich stopek, které nemilosrdně valej svůj zběsilej čas. Protože když se dostanete na nějaký okruhový čas, tak koumete, kde by se dalo ještě porychlit. Zrovna rychlý pohazování mezi zatáčkami v rychlém sledu je jedna z možností. Čím rychleji se dostanu do náklonu, tím rychleji zatáčku projedu, tím dříve můžu dát full gas! V náklonu jsou perfektně stabilní, i když je již vidět, že mají pár desítek hard kiláku za sebou. A to mě věřte, nechtěl bych být reinkarnován v Zedovu zadní gumu Pod plynem ani ve sjetým stavu nemají problém si udržet vámi zvolenou stopu. Zpětná vazba od směsi je perfektní.
Pod plynem pryč ze zatáčky….
Teď se děje pravej opak s klouzáním! Ač je Hard, tak drží jako přilepená! Již z hlubokýho náklonu můžete za to tahat jako čert a zadek drží. Ve vracečce před cílovkou, kde je zvlněnej povrch cítíte, jak se trochu dére ven, ale dává vám dokonalou zpětnou vazbu! Toho ale musíte už pěkně rvát. Žádný trhání, uskakování náhlej pohyb do strany- nic. Prostě držíte plyn a užíváte si to, jak to dobře borci upekli. Vážně super! Druhý den na okruhu toho měla moje guma odpoledne už tak akorát na moje zápěstí nenasytný na rychlost. Tam už jsem dostal najevo, jako že „naše dobrý časy jsou u konce“. Při výjezdu ze šikany za cílovkou mě chtěl zadek předjet a to docela rychle. Již od začátku jsem ale cítil, jak se hrne zadní guma ven a vy ale máte dostatek času s tím něco dělat. Trochu jsem jí pomohl uvolněním změnou jízdní pozice a krásně se zase chytla. Prostě paráda. Již jsem toto párkrát zažil a myslel jsem, že mám „bláto na hřišti“. Tady to nebylo tak děsivý, ale krásně plynulý. Beru to jako soukromý rozhovor s panem Bridgem o tom, jestli nepřemýšlím o novým zadku No, nakonec jsme se domluvili a šel jsem koupit do závodu novou. Všichni již ale víme, jak to dopadlo. Pokud by člověk netlačil pak na pilu, tak se dá na takto sjetý gumě najezdit ještě pár rozjížděk- úplně v klidu…. V každým případě jí už mám zase obutou a budu jí trápit ještě na silnici.
Předek….
Směs je super A1, vypadá jako nová. Nekonalo se žádný trhání na bocích při brzdění v náklonech, jak jsem s tím měl někdy problémy. Žádný okap vzniklý úbytkem gumy. Její grip mě nikdy nezklamal- ani jednou. Řízení je s ní jako po kolejích a je krásně klidná. Hlavně její tvar a konstrukce má za následek tak perfektní ovladatelnost stroje a hravé sklápění, který jsem si zamiloval.
Jak jsem to foukal….
No, normálně vzduchem Předek 2,1 a zadek 1,9- za studena. Absolutně žádnej trabl, který by mě vedl ke změně tlaku nebyl, tak nebyl důvod s tím laborovat.
Uf, co k tomu dodat? Kupte si je a uvidíte, že nekecám! Za mě palec nahoru.

Ať vám to jezdí……


1 reakcí na tento příspěvek Bridgestone R10

17.6.2011 v 13:29 | Nahoru | #1
reklama?

Bridgestone R10

17.6.2011 v 13:42 | Nahoru | #2

(reakce na) Bridgestone R10

17.6.2011 v 13:52 | Nahoru | #3

Duritio píše: reklama?



ale né.. vubec né... naopak..

2 reakcí na tento příspěvek Bridgestone R10

17.6.2011 v 14:04 | Nahoru | #4
Nepsal jsem to jako reklamu, ale jako pocity, jaký jsem měl z gum. Nic víc Psal jsem, že jsem nevěděl, jestli do těch gum mám jít, nebo ne. Taky jsem váhal a kloudně jsem se nikde nic nedočetl. Tuhle otázku si klade spousta kluků. Mají strach, jestli to je dobrá guma a já si osobně myslím, že to jsou skvělý gumy! S časem v Mostě 1.45,18s tyhle gumy reklamu nepotřebují, ale mluví to samo za sebe. Co myslíš?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bridgestone R10

17.6.2011 v 14:07 | Nahoru | #5

Zed141 píše: Nepsal jsem to jako reklamu, ale jako pocity, jaký jsem měl z gum. Nic víc Psal jsem, že jsem nevěděl, jestli do těch gum mám jít, nebo ne. Taky jsem váhal a kloudně jsem se nikde nic nedočetl. Tuhle otázku si klade spousta kluků. Mají strach, jestli to je dobrá guma a já si osobně myslím, že to jsou skvělý gumy! S časem v Mostě 1.45,18s tyhle gumy reklamu nepotřebují, ale mluví to samo za sebe. Co myslíš?



mas porovnani s D211 GP?
pripadne R10, D211 GP a tech bridge slicku cos jezdil predtim? Ty dunlopy se jezdej v BSBK a v IDM jestli se nepletu ze?

Cas je zajimavej, ale z posledni vety na me dejcha jizlivost..asi kdybych nebyl zvedavej na to porovnani, taky bych si do tebe rejpnul jizlive zpatky... A vzhledem k tomu ze jsem uz tvuj clanek v tomto zneni videl jinde, tak to opravdu vypada jako reklama. Ale z ty posledni vety se skoro zda ze jsi na nich zrychlil oproti driv.. to jako ze jsi zajel na nich lepsi cas nez na slickach..

Naposledy editováno 17.06.2011 14:11:49

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bridgestone R10

17.6.2011 v 14:12 | Nahoru | #6
Spijker> Dunlopy jsem nejel, ale rozhodně to bude taky super třída! D211 se hodně jezdí a slyšel jsem na ně dobrý věci. Nic víc k tomu nemůžu napsat, nemám osobní zkušenost.

(reakce na) Bridgestone R10

17.6.2011 v 14:16 | Nahoru | #7
Zed141> sklytem mošež psaď do Ruteho Prafa , CAN!!!

(reakce na) Bridgestone R10

17.6.2011 v 14:19 | Nahoru | #8

Zed141 píše: Spijker> Dunlopy jsem nejel, ale rozhodně to bude taky super třída! D211 se hodně jezdí a slyšel jsem na ně dobrý věci. Nic víc k tomu nemůžu napsat, nemám osobní zkušenost.



skoda skoda... :(
prave ta nabidka od inkvize je za desitku na den vc jezdeni fajn.. ja byl ted v moste rekneme poprve a mel jsem ty GP, ale uz byly jety.. odjel jsem na nich 2 rundy, zatim posledni cas 53.5 a jeste asi trochu zrychlim az prestanu jezdit na cilovce po prednim a az prestanu jezdit laxni stopu.. nebo prebrzdovat nektery zatacky ktery ovlivnujou prijezd dvema dalsima.. to GP melo udajnych 25 kol, tedy 3x 20 minut zhruba ve tvem tempu na sestikilu a pak je nazul ja na RSV a jedu co jedu.. jednou klouzla kdyz uz jsem byl na cilovce a to jsem uz ani nebyl v hlubokym naklnu. Nic co by me vystrasilo, ale premyslim, zda uz se to nebude jen zhorsovat a zda to mam zapotrebi.. jeste mam moznost sehnat pirelky taky jety a taky za vybornou cenovku tak se na ne pristi tyden pojedu podivat a neco vezmu a vosaham si to.. no a pak budu premejslet ze preci jen dam penize do novy sady..

Bridgestone R10

17.6.2011 v 17:01 | Nahoru | #9
A v porovnání s těma slikama ?
Ať je R10 jakkoliv dobrá guma, zdálo by se mi divný, kdyby byly lepší než ty sliky (R04) ...

Bridgestone R10

17.6.2011 v 18:03 | Nahoru | #10
Co jsem měl slicky od Bridgestonu, tak s gripem problém absolutně žádnej. Byly trochu jetý, tak nemám možnost porovnat úplně novou gumu, která má rozhodně jízdní vlastnosti trochu jinde. Přední se mě ale začala pak trhat na bocích a rychleji mizela guma. Nedělala to jen jedna guma, tak to špatným kusem nebylo. R10 nic. Na kilometrový výdrž přední guma R10 jinde než-li slick a s gripem no problem. Slick se zdá být na "ohmat" větší lepidlo. Že na něm půjde zajet rychlejší čas- tak to je jasný. Je to 100% závodní guma na to vyrobená.Z R10 jsem měl pocit větší hravosti při překlápění a do náklonu šly více s vervou. Toto ale může být můj sugestivní pocit.
Netroufnul bych si tvrdit, že R10 jsou lepší než slicky , taky jsem to nikdy neřekl.

Naposledy editováno 17.06.2011 18:04:29

Bridgestone R10

28.7.2013 v 00:10 | Nahoru | #11
Nevím jak začít. Píšu to samozřejmě s velkým zpožděním. Tohle vlákno je dávno out. Ale prostě mi to nedalo.

Poznal jsem "iks" kluků co jezděj všelijaký motorky a samozřejmě jsem od těch "iks" kluků slyšel různý povídačky, rady, kecy a blbosti.

Ale!!

Pokud něco napíše Zed141 tak vím, že to není reklama a není to ani příspěvek do Rudého Práva.
Takovej cit pro mašinu, pro jízdu, pro chování motorky na dráze se jen tak nevidí. Osobně neznám člověka a nemám zkušenost s někým kdo by mě dokázal dát tak přesnou zpětnou vazbu k chování mašiny na dráze nebo kdekoliv jinde v provozu.

Je radost mít takovýho kluka po ruce a poslouchat jeho rady. Klobouk dolů Zede

Bridgestone R10

31.7.2013 v 02:12 | Nahoru | #12
Dunlopy jsou nejlepší ale nejdrazsi a dost lidi co se chteji sklouznout na okruh 1-2 za rok jezdi to R10.A dost si je chvali.

Bridgestone R10

18.2.2016 v 20:41 | Nahoru | #13
zdar chlapáci,jsem jezdec amatér-parkrát jsem si to vyzkoušel i na okruhu takže takovej béda! ,byly mi R10 doporučený na mou babičku RSV 04 starší z okruhu na běžné ježdění v provozu-mám se toho bát nebo mi to stačí? Díky za radu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 589 Dnes v 20:26 Ozzy_
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1174, 1175] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35244 Dnes v 14:57 oxygen
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 Richard65 3 13.4.2024 v 20:57 Richard65
Příliš vysoký tlak v pneu [1, 2] Yamaha YZF-R1 tomassek.32 45 19.3.2024 v 23:35 tomasNJ
Hlava motoru R1 Yamaha YZF-R1 Valdy25 22 1.3.2024 v 14:44 assassin


TOPlist