globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Funkce přívěry EXUPu
27.1.2011 v 08:24
Zdravím Vás Fazeráci Mám jeden takový dotaz. Rozebral jsem EXUP, abych to promazal, ale zarazilo mě, že po sundání krytu ta vrchní část byla cca o 0,5 cm pootočená směrem doprava. Ten zobáček prostě neseděl na du dírku, ale byl výš. Někde jsem se dočetl, že by to mělo sedět přesně na sebe. Když jsem se to pokoušel vrátit, tak to vůbec nešlo. Pokud je to tak, kde by mohl být problém? Když vypojím lanka a nechám je volně viset, tak když se za ně tahá, tak musí být volně pohyblivá? Pokud nejsou, kde by mohl být problém? A pak ještě jedna věc, na kterou stranu se ta přívěra točí? Když je zobáček na dírce, tak se musí zobáček točit směrem doprava (nahoru)? Díky za info a přeji mnoho šťastných kilometrů v nadcházející sezóně. Díďa

1 reakcí na tento příspěvek Funkce přívěry EXUPu

27.1.2011 v 09:09 | Nahoru | #1
Ty lanka jdou seřizovat na bovdenu, našteluj lankama zobáček na dírku dotáhni bovdeny, nastartuj a uvidíš jak to fachá, po chcípnutí by se zase měla vrátit zobáčkem do tebou nastavené pozice, dělal jsem to na YZF750R a YZF1000R Thunderace, mělo by to být stejný...

Funkce přívěry EXUPu

27.1.2011 v 09:11 | Nahoru | #2
Správně by to mělo být tak ,že při vypnutém zapalování by jsi měl šroubovákem zafixovat přívěru - mezi zobáčama strčíš tenký šroubovák do dírky.Pak sešteluješ lanka tak,aby oběmě měli vůli tak 1,5mm - prostě aby byli volné. Pak vytáhneš šroubovák,zapneš zapalování a přívěra by se měla trošku pohnout.

Funkce přívěry EXUPu

27.1.2011 v 09:38 | Nahoru | #3
Já jen tak zaštourám.
Slyšel jsem, že se přívěra při vypnutí klíčkem vrátí do jiné polohy, než při vypnutím chcípákem!?!?
Já ji mazal na R1 a nijak jsem s tím nemusel laborovat-rozebrat, namazat měděnou vazelinou, složit-vše fungovalo na 100%

Funkce přívěry EXUPu

27.1.2011 v 10:41 | Nahoru | #4
Zdar, exup se ti při zapnutí klíčku otevře a zavře a uvidíš kam se ti to otočí. Jinak postup jak psal dewwil. Jinak doporučuji pravidelné kontroly a mazání příruby + kontrola lanek jestli na koncích nejsou roztřepená.

Ještě poznámka pozor při povolování exupu na ten šroubek co je na imbus ono když to dlouho nikdo nedělal tak drží jak svařenej a hrozí utržení při povolování.

(reakce na) Funkce přívěry EXUPu

27.1.2011 v 10:43 | Nahoru | #5

dewwil píše: Ty lanka jdou seřizovat na bovdenu, našteluj lankama zobáček na dírku dotáhni bovdeny, nastartuj a uvidíš jak to fachá, po chcípnutí by se zase měla vrátit zobáčkem do tebou nastavené pozice, dělal jsem to na YZF750R a YZF1000R Thunderace, mělo by to být stejný...


Přesně tak. Snad jen dodám k dotazu, že se zobáček přívěry pohybuje doprava - nahoru, jako celá přívěra a má to jít úplně lehce. Maže se to měděnou pastou a lanka jsou dost drahý, pokoušel jsem se je vyrobit z cyklo lanka, ale musejí být měkký, aby se snadno navíjely a odvíjely na servu - takže jsem je stejně kupoval originál. Ale vydržely skoro 20 let u FZR 1000. Počítám, že to bude stejný i u R1 - jestli má všechny 4 kolena v tom kolektoru vedle sebe. Některý mašiny je mají do čtverce /asi Honda/, to pak mají přívěry dvě zpřažený převodem... Jinak moje motorka - chcíplá - přívěra je zobáčkem na dirku, na volnoběh se trošku zvedne a při zvyšování otáček se otevírá dál, ale dost brzo, tak na 3000 už je celá nahoře - což se mi taky nezdá - ale to by asi muselo být vidět za jízdy...

1 reakcí na tento příspěvek Funkce přívěry EXUPu

20.9.2012 v 14:42 | Nahoru | #6
Vyřazení přívěry??

Zdravím,

měl bych takovej dotaz.Nemáte někdo zkušenost či vědomosti co se stane když přívěru odpojím a díru zaslepím plechem?Předpokládám že bude diagnostickej obvod načítat chubu, ale co dál? Co jizdní vlastnosti tah motoru volnoběh?Rozdělal sem moji přívěru jelikož mi mlátila a vadí mi to už a zjistil sem že je hodně vydřená v uloženích a proto tak mlátí tak bych ji chtěl asi vyřadit novou sem zjištoval a cena mě dost zarazila takže kupovat ji nechci,nebo nemáte někdo nějakou pěknou na prodej za pěknou cenu?díky

Funkce přívěry EXUPu

2.2.2013 v 15:54 | Nahoru | #7
zdravím pani,

tak som tiez uz chvilu majitelom fzs 1000 a dnes som sa pustil do premazania privery, co sa mi nakoniec nepodarilo, nakoľko som jednemu srobu utrhol hlavicku (a islo to velmi lahko) a dalsie dva maju strhnute imbusy..... Tak teraz neviem co s tym spravim, resp. ako to dostanem odtial von. Niekomu z vas sa uz podarilo daco take?
A tiez ma potesilo jedno lanko, ktore uz ma cast z drotkou roztrhanu, tak som zvedavy, ako dlho to vydrzi

(reakce na) Funkce přívěry EXUPu

2.2.2013 v 15:58 | Nahoru | #8
driverracing> vyndej přívěru z výfuku, odpoj lanka od servomotorku a nech to být, motorka si myslí, že exup má servo bude točit jak má a chyba nebude :)

kralik33: chce to hodně nervů na stržené šroubky a dobré nářadí a až ulomíš hlavu tak vytahováky

Funkce přívěry EXUPu

14.2.2013 v 11:27 | Nahoru | #9
kamikadze - dik, potrebujem supnut moto do servisu na repas prednej vidle, tak som sa s chalanmi dohodol, ze sak oni to mozno spravia, momentalne sa mi v studenej garazi nechce valat pod moto

Funkce přívěry EXUPu

14.2.2013 v 12:53 | Nahoru | #10
Ano,stalo se mě to. Co s tím? No co, vyvrtávat to postupně od středu vrtákama s menším průměrem - ale je to drbačka - a vyřezat jinej závit.Jinak všechny šrouby namáznout nějakou měděnou(hliníkovou) protizadírací pastou.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
FZS 1000 Fazer nájezd Yamaha FZS 1000 Fazer satanek66 24 20.3.2024 v 09:15 Mňojo
Nesouměrně sjetá pneu Yamaha FZS 1000 Fazer Chabra 21 6.10.2023 v 13:33 jirmanmartin
Nepravidelne sjizdeni pneu [1, 2] Yamaha FZS 1000 Fazer Johny_F 45 2.10.2023 v 22:59 Kohlstein
Rozborka vidlice Yamaha FZS 1000 Fazer Chabra 3 17.9.2023 v 17:36 gerrik
Kliktronic Yamaha FZS 1000 Fazer, BMW S 1000 XR Behike56 0 7.7.2023 v 22:08 Behike56

TOPlist