V oblečení PSÍ Hubík se jezdí i Dakar

Firmu PSi Hubík zná většina motorkářů především jako tuzemského výrobce motocyklového oblečení, a slávu české značky šíří celá řada špičkových silničních závodníků na světových okruzích, kteří oblékají její kombinézy. Věděli jste ale, že oblečení Hubík už poněkolikáté absolvovalo nejnáročnější off-road závod planety, rally Dakar?

V oblečení PSÍ Hubík se jezdí i Dakar
Dvoutýdenní etapový závod, na jehož trase dochází díky střídající se nadmořské výšce k extrémním teplotním výkyvům, klade ty nejvyšší nároky nejen na techniku a jezdce, ale také na  jejiich oblečení. Bunda a kalhoty na Dakar tedy musí pokrýt široký rozsah venkovních teplot a zároveň co nejlépe odolávat všudypřítomnému pouštnímu písku. Dalším podstatným faktorem je maximální pohyblivost jezdce, a současně co nejlepší ochrana v případě pádu, o které není v náročném terénu a vysokých rychlostech nouze.  Povinné použití některrých bezpečnostních prvků, jako například chrániče krčních obratlů, přímo předepisují pravidla závodu, a oblečení proto nesmí chráničům překážet. Stejně tak musí počítat s umístěním vaku na vodu a v neposlední řadě i s logy sponzorů, bez kterých by se na Dakar dostal málokterý závodník.
Jak si se zakázkovou  výrobou oblečení na Dakar poradili návrháři a švadleny u PSÍ Hubík, to posoudí nejlépe sami jezdci, kteří si jej v Tlumačově objednali a pak na vlastní kůži vyzkoušeli.

Jan Veselý, Dakar 2012, Czech Dakar Team

Dakar závod jsem jel letos potřetí a poprvé v PSí oblečení. Velice kladně hodnotím kalhoty, byly na jedničku, extrémní podmínky vydržely bez sebemenší újmy, stačí jen oprat a jede se dál.. . Bunda svou službu splnila také, nejvíce tým ocenil barevnost provedení, kterou jsme ladili do zelenomodra čili do barev týmu a na trati jsem byl aspoň dobře vidět. Co mě zlobilo, byl suchý zip na přepínání límce, při rychlosti nad 150 km/h se mi odepnul a narážel mi do krku, už jsem s tím měl problémy u jiného oblečení dříve, no příště vím, že tam chci určitě druk a to pro PSí není žádný problém. Už teď mám domluven servis-výměnu „sucháče“ za druk, jakmile mi dorazí věci s Chille, putuje bunda s kalhotami na ukázku do Tlumačova.

Ján Zaťko, Dakar 2012, Slovakia Turboteam Zatko

Bundy vyzerajú super aj dobre sedia. majú aj všitý vak na vloženie 3-litrového camelbagu. Zároveň nám ušili nepremokavé návleky na nohavice aj bundu. Pre prejazd Andami kde sa pôjde vo výške okolo 4700 m a je tam vraj niekedy aj -10 stupnov celzia. Sú z perfektného materiálu, pružné a veľmi ľahké. A jasne žltá farba. Po zjazde do nižších výšok kde môže byť aj +40 stupňov sa dajú hodiť aj do veľkého zadného vrecka bundy.

Radek Matoška, Dakar 2011, Hant Logomotion Team

Bunda splnila moje očekávání a dojel jsem s ní do cíle Dakaru bez nějakých potíží. Na to, že na vyzkoušení samozřejmě nebyl čas a tím ani možnost nějaké úpravy PSI se trefilo do mých požadavků a fungovala podle mých představ. Večer jí stačilo pouze vyfoukat vzduchem z kompresoru od prachu a to bylo vše. Výhody bundy byly, že se každý další den dala přizpůsobit podle počasí a rychlosti jízdy/větráky, odepínací rukávy atd/. Nevýhoda byla pouze v záměně patentů na upevnění startovního čísla, které pořadatel zaměnil za jiné rozměry na poslední chvíli. Kupte si jí, můžete v ní jezdit v létě i v zimě ☺!

David Pabíška, Dakar 2011, KM Racing Team

PSi oblečení, které jsem použil na Dakaru 2011, bylo pro mne v mé 25leté kariéře v enduro závodech naprostou novinkou, s kterou jsem byl nadstandardně spokojen. Výhodou bylo, že zkušenosti a potřeby jezdce jsem mohl s firmou konzultovat a ty byly zohledněny ve výrobě. Výsledkem je dle mého názoru motocyklové oblečení, které ve světě nemá konkurenci. Všem, kteří se rozhodují o koupi motocyklového oblečení vřele doporučuji cestu PSi. Vše je testováno v mnoha terénech a na nejtěžším etapovém závodě světa dakarské rally. Je vhodné pro nás závodníky a tudíž je skvělé pro ostatní.

Kaštan Ivo, 2004-2009, Gauloises Team

Po devíti startech na dakarské rally už zůstanu jakýmsi pamětníkem, než aktivním účastníkem, ale mezi ty krásné vzpomínky patří nejen to, jak se vyvíjela samotná rally, motocykly, na kterých jsem startoval, ale i to, jak jsme u Hubíků v Tlumačově dlouhá léta vymýšleli to správné dakarské oblečení. Vždyť poprvé jsem značku PSI vezl do Afriky už v roce 2000 a naposled na jihamerickou verzi Dakaru 2009. Je jasné, že "na Dakar" vyrazí jen málokdo, ale třeba "do Dakaru" se dá naplánovat dobrodružná jízda, nebo tam jet coby účastník hned několika menších rally - Heros Legend, Africa Race, Intercontinental Rally .A nemusí to být jen tam, Maroko, Tunis..., zkrátka k pořádnému svezení patří i pořádné oblečení a například takovéto jsem cestou do Dakaru vozil já:
Kalhoty se v zásadě neliší od motokrosových, nepoužívám ortézy, jen lehké a odvětrané chrániče holení a kolen, ale pozor na stahovací pásky kolem lýtka, po několika dnech mohou dřít trošku nateklé nohy, řešením jsou kapsy v podšívce pod koleny, kam se vloží. Vně vkládané chrániče se příliš neosvědčily, měly tendenci povytahovat nohavice z bot. Navíc vnější část u kolen musí být velmi pevná, je to exponované místo, které je pískováno a kamenováno ale zároveň nesmí odřít nádrž při jízdě ve stupačkách. Propracovaný pas, zapínání a měkké výztuhy v pánevní části jsou u kalhot PSI zavedenou samozřejmostí, stejně jako nezničitelná perforovaná podšívka.Mimochodem, kalhoty z ročníků 2005 a 6 používám v motokrosech dodnes a nenesou známky opotřebení, snad kromě oleštění od výfukového svodu..
Bunda je totéž co kvalitní přílba, stejně důležitá a nepostradatelná, vždyť v ní vlastně bydlíte dva týdny a tisíce kilometrů. Tady byly moje nároky o to specifičtější, že jsem nepoužíval "chráničovou vestu" a leatt brace,přičemž pevná ochrana hrudi, páteře, ramen, loket a krku je povinná výbava kontrolovaná na přejímkách. Řešením bylo integrovat všechny tyto prvky přímo do bundy, včetně speciálního měkkého nákrčníku v límci.
Obrovskou výhodou tohoto řešení je, že v případě potřeby (jakékoli..),zkrátka shodíte bundu a v tričku se opravuje lépe, než obalen chrániči, které se fakt blbě vysvlékají. Dvě vnitřní vodotěsné kapsy na doklady a náhradní sklo do brýlí, dvě spodní vnější na drobnosti, našité aby netlačily a vymyšlené tak, aby z nich nic nevypadlo ani když je zapomenete zapnout. Na zádech opět vnější kapsa na camelbag, který je fixován, aby se nedeformoval a plný neomezoval v pohybu, promyšlené vedení hadičky, která nesmí zavazet a za jízdy ji potřebujete rychle nahmátnout, vysunout , napít se a schovat aby vám necákala drahocenná
voda. Pod ní bohatě dimenzovaná bederní kapsa s bočními zipy na termomikinu, protože nejen v Africe je ráno a večer ukrutná zima. Horní přední kapsy ne, jsou na nic a hlavně omezí drahé místo na loga sponzorů, i plastová kapsička na rukávu je pořád zapařená jak okno v zimě a v rukavicích se špatně obsluhuje. Kvalitní druky a zipy, které fungují i plné prachu a písku jsou snad jen u PSÍ samozřejmostí, místo odepínacích rukávů stačí větrací zipy v podpaždí a ventilační zip na zádech zaručí prima průvan, až se budete potit v dunách. Kolem zápěstí pružné měkké náplety a žádné drukozipové parády. Za poutka s druky na povinná startovní čísla mi technici na přejímkách vždy tleskali, protože snad všem museli bundu proděravět a druky nastřelit - pracné a navíc to vlastně spojením podšívky s vnější částí bundu znehodnotí.

Dakarská bunda je lepší kratší, aby se nedeformovala při sezení a relativně těsná aby nevlála při větších rychlostech a v jízdě ve stupačkách. Vyšitá a nikoli našitá loga sponzorů jsou pomyslnou třešničkou, stejně jako ta správná barva, třeba dakarsko legendární modrá GAULOISES a to celé na míru dle vašich proporcí. Materiál neřešte, u PSI vám doporučí ten nejmodernější a nejfunkčnější. Možná nebude tak lesklý jako třeba u americké nebo italské bundy šité v Asii, ale o to pevnější a nezničitelný až projedete trním nebo se vyválíte na pistě.
Ušít a vymyslet bundu pro Dakar není jednoduché, kdyby bylo, dělá to každý. A to platí i o Dakaru samotném. Takže moje rada na závěr: ať už se chystáte kamkoli, vemte to přes Tlumačov.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Související firma
  • PSÍ Hubík

    Od roku 1990 se specializujeme na oblečení pro motorkáře. Od počátku jdeme cestou vlastní výroby a intenzivního vývoje, který se silně opírá o zkušenosti ze závodních tratí. Naše kombinézy a oblečení můžete vidět také v Mistrovství světa GP, SBK, Supermoto či Rallye DAKAR. Nejdůležitější pro ...


TOPlist