Svezte se na novém Diavelu!

Když jsme před pár dny vracelii k dovozci testovacího Diavela, bylo to zvlášť těžké loučení. Tahle motorka totiž strašně rychle chytne za srdce, a u nového modelu to platí dvojnásob. Kromě drobných úprav, kterými vylepšili ďáblovu image, se inženýři z Bologni zameřili i na všechny drobné mouchy jeho první generace. A je to tedy sakra znát! Takže jestli jste to nestihli během Ducati Tour, rozhodně si nenechte ujít možnost individuální zkušební jízdy právě teď.

Svezte se na novém Diavelu!
Jak známo, Diavel letos vstoupil do třetího roku svého života s vylepšeným designem i technikou. Na vzhled nových výfuků, krytů chladiče nebo přední světlo s LED diodami si můžete udělat názor podle obrázků nebo během letmé návštěvy show-roomu, ale to, co s jízdním projevem udělal nový motor Testastretta 11° DS, to se musí zažít na vlastní kůži. My jsme to štěstí měli v jednom z mála pěkných květnových týdnů (redakční test se na web dostane už brzy), a jediné co můžeme doporučit je: svezte se na něm!
Jinak totiž těžko uvěříte, jak tenhle velký dvouválec může hladce zatahovat i v nízkých a středních otáčkách. Právě tam byly u starého modelu největší problémy - výkonu měl Diavel vždycky až až, jenomže projet s ním ucpané město nebo pomalý vracák, to už chtělo trochu cviku se spojkou. Nový model proto dostal dvě svíčky na válec, jiný úhel vstřikování směsi a dalších pár vychytávek, a jeho charakter v malých rychlostech se změnil k nepoznání. Zapomeňte na cukání řetězem v otáčkách pod 3 tisíce, tenhle motor jakoby byl snad ze sametu. Nahoře ale zůstává pořád macatých 162 koní, podpořených 130 Nm točivého momentu, které zadní dvěstěčtyřicítka přenese beze zbytku na asfalt. Její velká styčná plocha skoro budí dojem, že kontrola trakce je tu spíš pro sichr.
Motor ale není jedinou změnou. Ducati nezapoměla ani na cestovní pohodlí, přestože Diavel není čistokrevný cruiser. Širší a komfortnější sedlo přijde vhod i na kratších trasách - to ostatně můžete otestovat sami na zkušební jízdě. Stačí si zarezervovat termín u pražského dealera Ducati, a za pár dní máte jasno. Více podrobností o podmínkách individuálních testovacích jízd najdete zde.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 4.00
Známkováno: 4x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

TOPlist