Problém dieselů současnosti: Aneb, když je filtr pevných částic ucpaný...

Ačkoli je motorka jasná srdeční záležitost, většina z nás má také rodinu, a tu je třeba přesouvat hromadně a tedy autem. Pokud vlastníte dieselový vůz vyrobený po roce 2003, nejspíš v něm máte instalovaný filtr pevných částic – zařízení, které může způsobit řadu obtíží, včetně velkých finančních ztrát. Jak je to možné?

Seznamte se s filtrem pevných částic

Filtr pevných částic (DPF / FAP) je umístěn ve výfukovém systému vozidla, zpravidla hned za motorem. Jeho funkcí je zachytávání mikroskopických pevných nečistot a sazí, látek vysoce karcinogenních. Auta s instalovaným DPF mají až stonásobně menší produkci spalin s obsahem pevných látek, než diesely bez filtru! Jde o zařízení velice prospěšné z hlediska ekologie i z pohledu našeho zdraví. Jenže...

Ucpaný DPF je problém

Obrovskou nevýhodou filtrů pevných částic je postupné zanášení a ucpávání, tedy jejich relativně krátká životnost. Filtr sice prochází tzv. aktivní regenerací zhruba každých 1000 ujetých kilometrů, ale taková regenerace není vždy stoprocentní a část sazí na stěnách DPF občas zůstane. Tyto saze se postupně do stěny filtru „zapékají“, zvětšují svou plochu, až nakonec filtr ucpou zcela. Jak poznáte ucpaný DPF a co se přitom stane s autem?
První příznaky zaneseného DPF jsou zvýšená spotřeba, snížený výkon vozidla, vyšší kouřivost. Trvale svítí kontrolka DPF, auto se přepíná do nouzového režimu, občas stávkuje, motor se přehřívá. Pokud tyto signály ignorujete, zaděláváte si na velký problém. Ucpaný filtr může způsobit dokonce poškození vozidla, přinejmenším jeho dočasnou imobilitu. Pokud situaci řešíte návštěvou v servise, zřejmě si prožijete horké chvilky; nový filtr pevných částic totiž průměrně stojí 30 – 50 tis. korun. Jsou však modely aut, u nichž ceny filtrů šplhají až ke sto tisícům!

SmartClean® je elegantní, účinné a levné řešení ucpaného DPF

Co s tím? Naštěstí dnes už není zcela nezbytné nový filtr kupovat. Ten stávající ucpaný si můžete nechat profesionálně renovovat. Např. společnost DPF Engineering, která patří mezi přední odborníky na problematiku filtrů pevných částic ve střední Evropě, renovuje DPF americkou technologií až na 98% původního stavu! Jinak řečeno, udělají z ucpaného a nefunkčního DPF takřka nový. Cena renovace je přitom v porovnání s cenou nového DPF zanedbatelná...
Technologie renovace filtrů pevných částic se jmenuje SmartClean®.
Metoda je šetrná k filtru i přírodě a přitom natolik účinná, že na ni společnost DPF Engineering poskytuje tříletou záruku nebo 100.000 ujetých kilometrů! No řekněte, co je lepší? Koupit filtr s dvouletou zárukou za 30.000 Kč nebo si nechat renovovat starý DPF, dostat na něj 3 roky záruku a to vše za zlomek ceny nového?

Šetřete s rozumem a neutrácejte zbytečně!
Pokud pozorujete některé z výše zmíněných příznaků ucpaného DPF a nebo už jste se dokonce „dopracovali“ k totálně ucpanému filtru a auto nejede, zavolejte si na bezplatnou linku 800 333 222 a nechte si poradit. Nebo navštivte web dpfe.cz kde najdete spoustu důležitých informací o problematice DPF, včetně cen renovace dle modelu auta. Nevyhazujte peníze oknem, ušetřete desítky tisíc korun a nechte si renovovat filtr pevných částic se zárukou!

Informace o redaktorovi

TZ - (Odebírat články autora)


TOPlist