Novinka Dual program OptiMate 4

Dual program OptiMate 4 je navržen s cílem umožnit připojení k originální zásuvce 12V na motocyklech vybavených systémem CAN-bus.

Obecné vysvětlení

CAN-bus znamená Controller Area Network, v podstatě jde o formu multiplexu kde "bus" sestává z jednoho kabelu ke kterému je připojeno mnoho řídících jednotek. Hlavním důvodem použití tohoto kabelového rozvodu je drastické zredukování počtu elektrických kabelů ve standardním kabelovém svazku a zároveň přidání funkcí, které nejsou k dispozici u standardního kabelového svazku.

Od roku 2004, kdy BMW představilo motor Boxer 1200, se systém CAN-bus postupně rozšířil na celou motocyklovou řadu BMW. Z hlediska nabíjení současnou nabíječkou OptiMate 4 přináší tento systém nechtěný efekt znemožnění dlouhodobého údržbového nabíjení po dobu odstavení motocyklu. Tento efekt je nepochybně zásadní pro dobrou funkci různorodých spotřebičů motocyklu během odstavení a to nemluvě o udržování dobré kondice akumulátoru.
Systém CAN-bus se chová následovně: Jakmile byl jednou akumulátor nabit a nabíjecí proud klesl na úroveň údržby, stane se nabíječka "neviditelná" vedoucí systém CAN-bus k zavření přístupu k akumulátoru.

OptiMate jakékoliv generace řešil tento problém jednoduchým použitím permanentního připojení (TM 71 - D*03) dodávaného jako standardní příslušenství ke všem našim nabíječkám - tímto přímým připojením se obešel systém CAN-bus.

OptiMate 4 DUAL používající << DUÁLNÍ PROGRAM>> umožňuje v režimu CAN-bus připojení skrze zásuvku 12V, která je standardní výbavou motocyklů BMW.

Funkce OptiMate 4 DUAL 

Oba režimy nabíjení:
V obou režimech nabíjení jak standardním tak duálním proběhne
automatický test napětí před nabíjením. To umožní majiteli zjistit úroveň nabití akumulátoru a odhadnout nutný čas pro nabití nebo případně rozhodnout zda je nabíjení vůbec nutné. Stav nabití bude zobrazen po několik sekund před spuštěním nabíjení.
 
Normální režim nabíjení :

Je přednastavený výrobcem a je identický s nabíječkou OptiMate 4.

CAN-bus režim :
Tento režim musí být zvolen majitelem - viz detaily níže. V tomto režimu jsou generovány impulsy z důvodu udržení aktivní funkce nabíjení v systému CAN-bus. V režimu CAN-bus je limitováno maximální napětí na úrovni 16V z tohoto důvodu není funkce "Turbo" oživení aktivní. Nicméně pokud je to zapotřebí, můžete nabíječku přímo připojit k akumulátoru (pomocí nabíjecích svorek případně propojením TM 71 - D*03), zvolit normální režim nabíjení a nechat proběhnout plný cyklus oživení (desulfatace).

Poznámka :

  • Pokud majitel motocyklu nevybaveného systémem CAN-bus zvolí omylem režim CAN-bus, nepoškodí to v žádném případě kabelový svazek motocyklu.
  • Pokud má akumulátor stádium sulfatace : připojte nabíječku přímo k akumulátoru (pomocí nabíjecích svorek případně propojením TM 71 - D*03) a zvolte normální režim nabíjení

Jak měnit programy nabíjení

Jak bylo zmíněno výše, OptiMate 4 DUAL bude dodáván s přednastaveným režimem normálního nabíjení. Přepínání režimu nabíjení je velice jednoduché :
  1. Pokud je OptiMate 4 DUAL připojen do sítě tak jej odpojte
  2. Při odpojeném OptiMate 4 DUAL od zdroje spojte dohromady červenou a černou svěrku nabíjení.
  3. Připojte OptiMate 4 DUAL do sítě
  4. 8 z 10 LED na informačním panelu nabíječky bude blikat, nejdříve pomalu a poté rychle. Nakonec dvě spodní LED budou krátce problikávat každé 3 sekundy. Program CAN-bus je nyní aktivován a zůstane přednastavený.
  5. Odpojte svěrky nabíjení od nabíječky a připojte zástrčku TM-72, kterou propojíte originální zásuvku 12V na motocyklu BMW - není třeba otáčet klíč zapalování! Zbytek je automatický.
  6. Pro změnu na normální režim je postup stejný.
Kompletní sortiment nabíječek najdete na www.optimate.cz

Informace o redaktorovi

TZ - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):
Související firma

TOPlist