Motomechanik a Motodiagnostik - vzdělávání

Ve školním roce jsme se přehoupli přes polovinu a spousta kluků a holek přemýšlí jakému oboru se bude dalších pár let věnovat. Na motorkari.cz chodí bezpochyby lidi silně postižení motorkama a pokud je chuť dozvědět se více o konstrukci, diagnostice a opravování motorek je jedna z možností rozhodnout se pro „mechanika jednostopých vozidel“ nebo nástavbu „diagnostik motocyklů“ v Integrované střední škole automobilní v Brně.

Motomechanik a Motodiagnostik - vzdělávání
ISŠA Brno má za sebou více než 50let života s počtem žáků těsně nad tisícovou hranicí, z 90% tvořeny především žáky automobilů. V roce 2003 se podařilo jako první škole v ČR rozběhnout specializaci „Mechanik jednostopých vozidel“, která je tvořena v každém ročníku jednou třídou. Podpora rozvoje vzdělávání je jednak ze strany českých dovozců motocyklů tak ve velké míře i spřátelenou školou ve Frankfurtu, dále i jednotlivými českými firmami jako např. Ignitech, Motocomtest, GM-electronics a dalšími.
1) Mechanik jednostopých vozidel je tříletý učební obor zakončený výučním listem První ročník je zaměřen na všeobecné znalostí z oboru mechanik tj. obrábění, spoje, svařování kovů a plastů, lepení s poznáváním základních částí motocyklů. Druhý a třetí ročník je tvořen střídáním týdnu teorie a týdnu na dílně. Druhý ročník je zaměřen v první polovině na podvozek (kola, brzdy, tlumiče, rámy atd.) a volně přechází k jednotlivým dílům motoru (spojky, převodovky, bloky, ventilové rozvody atd.). Znalosti získané v teoretické výuce jsou následující týden využity na dílně při tréninku na školních motocyklech, motorech, tlumičích, rámech a dalších částech motocyklu. Dílna je koncipována tak, aby každý žák, případně dvojice měla svoje pracoviště s potřebným vybavením a svými díly. Praktická výuka žáků probíhá také na motocyklech zákazníků čímž se seznámí s různými typy motocyklů a jejich závadami.
Třetí ročník dává znalosti a dovednosti především o tvorbě směsi (karburátory, vstřikování), snímačích, zapalování, dobíjení, měření na dynamometru a montáži doplňkových komponent na motorku.
Druhý a třetí ročník kromě konstrukce motocyklů obsahuje i elektrotechniku, která je v dnešní době a hlavně do budoucna silnou částí oprav motocyklů. Výuka probíhá jak na motocyklech tak na vytvořených výukových modulech s možností různého měření. Důležité je pochopení jak pomocí běžných multimetrů tak i pomocí osciloskopů. Tuto specializaci navštěvují jak žáci ze ZŠ tak i zájemci s vyučením např. automechanik nebo po střední škole.
Žáci dosahují i dobrých výsledků na mezinárodních soutěžích, loni v Německu, letos ve Švýcarsku a příští rok se bude konat v Brně.
2) Diagnostik motocyklů je rok stará specializace vytvořená jako dvouletá nástavba zakonenčená maturitní zkouškou. Celkově jde o prohloubení znalostí systémů motocyklů se zaměřením na diagnostiku jak mechanickou tak i elektronickou. Kromě odborných motocyklových předmětů jako kontrukce motocyklů, opravárenství a elektrotechnika motocyklů je vyučována i elektronika pro lepší pochopení řídících obvodů. Pět hodin týdně se odehrává na dílně, kde je hlavní náplní jak měření týkající se probíraného tématu tak zakázkové motockly s problematickými závadami nebo montáží závodních doplňků (rychlořazení, dataloggery apod.). Výuka probíhá v učebně s pracovními stoly a vybavením, kde lze na reálných dílech ukázat principy a způsoby měření což je doprovázeno i projekcí na tabuli.
Termíny Dnů otevřených dveří, vzdělávací okruhy všech ročníků a další potřebné informace naleznete na stránce školy www.issabrno.cz

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.73
Známkováno: 15x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

TOPlist