Jak na Airbrush

Se stoupajícím počtem motorkářů se čím dál častěji stává, že potkáte někoho se stejnou motorkou nebo dokonce přilbou. Pokud se tedy chcete odlišit, leckdy musí nastoupit vlastní iniciativa a zakázkový design.

Nejvíce na tom, jak budou na motorce vypadat, záleží především ženám. Jako zkušební plochu pro airbrush jsme tedy zvolili přilbu LS2 naší redakční spolujezdkyně Terezy. Přilba je původně v černé barvě, která by měla i po lakování zůstat dominantní.
Pro začátek je třeba najít někoho, kdo bude lakování dělat. Firem nebo umělců, kteří v Čechách americkou retuš dělají, je opravdu mnoho, proto je asi nejlepší vybrat si podle referenčních fotek z webu. My jsme si vybrali ateliér Antonína Černého. Je dobré si domluvit osobní schůzku, na které nejlépe řeknete své představy o tom, jak má přilba vypadat, a grafik vám naopak vymluví něco, co by mohlo vypadat špatně nebo je technologicky problematické. My jsme zvolili jako hlavní motiv kočky a nápis na zadní stranu přilby. K návrhu pak ještě přibyla změna barvy přední části, která zjemnila tvar přední strany přilby. Je dobré mít fotky motivů, které se na přilbě mají zobrazovat, ideálně v elektronické podobě.
Dál už nezbývá, než čekat a těšit se na novou přilbu. Určitě Vás ještě zajímá cena, vězte tedy, že podobný motiv, jako je na přilbě na fotkách Vás včetně návrhu bude stát okolo tří tisíc korun. O tom, jak se samotné obrázky kreslí, se nebudu rozepisovat, protože je to know-how každého umělce. Navíc zkoušet něco takového doma není nic jednoduchého a pokud se jedná o složitější motiv než rovný proužek, je lepší to přenechat profesionálovi. Zajímavější asi bude, na co všechno se dá airbrush aplikovat. Je toho hodně, přilby bez rozdílu materiálu, plechové i plastové nádrže, kapoty, kola, kryty zrcátek, hliník, vlastně kromě sedla a pneumatik se dá nastříkat celá motorka.

Airbrush je samozřejmě zalakovaný několika vrstvami laku a velice odolný, takže v přilbě můžete opravdu jezdit a ne ji jen leštit na poličce. To samé samozřejmě platí i o motorce. Problémem nejsou ani offroadové přilby, které v terénu dostávají opravdu zabrat. Pokud se vám přeci jen podaří lak opravdu odřít, není problém malbu opravit a znovu zalakovat.

Informace o redaktorovi

Matěj Oliva - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (17x):

TOPlist