DS sport

Mezi motorkáři koluje mnoho fám a mýtů o lakování motorek. Zároveň ale chybí informace o tom, co vše lze s lakem zvládnout, co se dá ještě opravit, co všechno lze nastříkat a jak může motorka ve finále vypadat. Podařilo se nám sehnat několik ukázek možností, které lakování poskytuje.

DS sport
Pro rady jsme se vydali k těm nejpovolanějším do lakovny DS sport v pražských Modřanech. Její historie je opravdu bohatá a majitel Martin Kopal lakuje motorky už od roku 1984. Od té doby se v lakovně rodilo mnoho zajímavých projektů, například kit na přestavbu Suzuki SV, motorka pro film Blade nebo přilba Lukáše Peška. Při našem příjezdu stála před lakovnou zaparkovaná nádherná Ducati 1098, která původně potřebovala po sklouznutí jen pár oprav. Makonec Martinovi s majitelem domluvil, že nechá motorku nalakovat celou, a ten rozhodně nelituje. Že tu zvládnou nastříkat téměř vše, dokazuje Minicooper zaparkovaný hned vedle Ducati.
Prohlídka lakovny začíná v místní „síni slávy“, kde se můžeme podívat na fotky mnoha strojů, které se pod Martinovou pistolí ocitly. Je jich mnoho od závodních replik, přes futuristické přestavby až po veterány. Když jsem se ptal, co všechno je možné lakovat, dostalo se mi jednoduché odpovědi – všechno. Na policích je možné vidět vybroušeného a vykitovaného Goldwinga, ZX6-R, nebo třeba Horneta. Ani přilba není problém, airbrush lze také zařídit, stejně jako polepy v podstatě na jakýkoliv motocykl a to i na závodní repliku. Z lakovny už vyjelo několik strojů k nerozeznání od Rossiho, nebo Biaggiho Hondy, Bayllisovy Ducati a strojů dalších zvučných jmen.
Nejen kvůli parádě je ale třeba občas zabrousit do lakovny, zeptal jsem se proto, co vše je možné opravit. Když jsem pak viděl, že i kapota, kterou bych odhadoval spíš na trsátka, se dá povařit, vykitovat a znovu nalakovat, byl jsem hodně překvapen. Ale například ani kola nejsou problém, odřené ráfky lze poměrně snadno rozbrousit a znovu nalakovat. Není samozřejmě problém namíchat jakoukoliv barvu - když jsem sem na jaře nesl poškrábaný kufr od svého Triumphu, byl jsem překvapen, jak přesný je výsledný odstín po nalakování celého víka.
Nakonec nám bylo dovoleno nahlédnout i do nejdůležitější místnosti – lakovací komory. Malá místnost bez oken utěsněná dokonale od prachu a všeho, co by mohlo ulpět na novém laku. Je vybavena koncovkou od kompresoru a lakovacím stolem. Hned za ní je druhá podobná místnost, kde se nechávají nalakované díly schnout. Vše má svou dokonalou hierarchii. Na výsledném dílu je vidět každý detail, který může zkazit dokonalou práci.
Překvapením pro mě bylo, že moderní lakovna je schopna udělat i veterány a to dobovou technikou a barvou, na které většina veterán klubů dost bazíruje. V DS sportu byla například třímístná Čechie. Možnostem a fantazii se tedy opravdu meze nekladou a pokud chystáte na příští sezonu nový design, snad máte nad čím přemýšlet.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.57
Známkováno: 44x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

TOPlist