yamaha_demo_tour




Yamaha FZS 600 Fazer

Jednoho dne jsem si přivezl domů novou, stříbrnou YAMAHU FZS 600 Fazer. Ta splňovala moje představy jako sportovně turistická mašina za relativně nízký peníz. A vůbec nelituji. Ta motorka je fantastická.

Kapitoly článku


Z 0 na 100 za 3,5 vteřiny, max rychlost cca 220 - 230. To jde ne? To nejdůležitější však je, že táhne bez zakuckání a reptání na 6ku od 2000 (i na plnej plyn). Od 2 do 5000 je to milá motorka se kterou předjedeš každou plechovku na okresce. Od 5 do 7000 se pěkně naštve a od 7 000 jede jak z praku až do omezovače. Nežere! Jezdím okolo 6ti na sto a to jí nijak nešetřím. Když jsem jí zajížděl byla spotřeba kolem 5 litrů.

Zde je několik mých postřehů a zkušeností:

Vynikající pneu (Dunlop D207) - měkoučký a držej jak přibitý. Ovšem úkor životnosti, 5200 Km a to jsem gumoval až po úplným sjetí vzorku. Gumy jsem vyzkoušel i při velmi nízkých teplotách (4-8°C) a na mokru. Nemají chybu. Žádný náznak nestability či klouzání. Náklony bez potíží a s velkou jistotou.
Brzdí jako čert. Brzdy jsou z Yamahy R1. Jen pozor na přebrždění. Už se mi to stalo. Motorka klouzla, ale stopu držela bez problému. Trošku jsem jí ubral a bylo to O.K.

Kapotáž je v pohodě, jen při větších rychlostech se to chce sklonit. Nad 190Km/hod. to chce jít až na nádrž. Od kapotáže vznikají nepříjemně hlučné turbulence. Pro vysoký rychlosti to chce jednoznačně kvalitní, odhlučněnou, přilbu nebo alespoň špunty do uší.

Vynikající přístrojová deska s imitací karbonu. Je tu integrovaný displej (hodiny, celkové km a 2x počítadlo ujeté vzdálenosti) plus palivoměr s kontrolkou rezervy a teploměr s kontrolkou přehřátí.

Motor pochází z Thundercata. Prý je to ten nej-motor co Yamaha kdy měla před R6. Oproti původní verzi je poladěný na lepší krouťák - má menší karburátory a přidaný snímač polohy klapky. Jiný je úhel válců a válce mají keramický povrch. Motor má špičku krouťáku mezi 7 a 10 000 tis. otáčkama (prakticky plochý průběh křivky) a mezi 3 a 11 500 tis. točkami dává víc jak 2/3 max. krouťáku. Výkon se pohybuje na hranici 98 koní na klice. Červený pole otáčkoměru začíná na 12 500 tis. ot./min., omezovač zasáhne při 13 000 tis. ot./min. a velmi jemně. Podle testů "Motorradu", tenhle motor vydržel 50 000 km bez jakéhokoliv opotřebení a problémů.

Pohotovostní i hlavní stojan je už dodán v sériové výbavě. Postavit to na hlavní stojánek chce grif, pak to jde jedna báseň. Kdo neví jak na to, tak to na něj ani nepostaví nebo se s mašinou přetahuje jak zápasník SUMO. Stačí stojánek pravou nohou sklopit a pak se na něj celou svou vahou postavit. Trochu zatáhnout za levý řidítko dozadu a je to.

Pod sedlem je spousta místa. Vejde se mi tam antipich, veškerý servisní knížky a p., rukavice, zámek na kotouč, řetěz 80 cm se zámkem, malý WD 40, hadr, pavouk a dalších pár věcí včetně sériovýho nářadí.

Motorka je těžší než její konkurenti (Hornet a SV), možná není tak pěkná - záleží na vkusu, ale podle testů by měla být o chloupek lepší ve většině ukazatelů jako je zrychlení a p. a nejmíň žíznivá. Co se designu týče, mám pocit, že je Fazer laděný tak trochu jako retro - např. dodatečné žebrování na motoru, nebo vše v černé barvě.

Sběrné výfukové potrubí není z nerezu a má snad mít tendenci reznout. Nevím, nic mi to zatím nedělá. Fakt je, že jsem ho hned na začátku celý přeleštil teflonovou leštěnkou a nemám jediný problém. Navíc se to dobře čistí. Po vyčištění to pak vždycky ještě nakonzervuju přípravkem "Armor All" a výfuk vypadá jako nový. Nejlíp jezdí na 91 oktanů. Zapomeňte na 95 či 98. To jsou povídačky, že to na benzín s vyšším okt. číslem jede líp. Stříkačka možná, ale karburace seřízená na 91 oktanů ne. Všude v manuálech se uvádí jako palivo Natural 95, ale až od roku 2001, všechny starší příručky udávají Normal 91, přičemž se na motoru Fazera od počátku výroby nic neměnilo. Potvrzeno i sprintem. zvuk Fazera.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (28x):
Motokatalog.cz



TOPlist