Suzuki Intruder M800

Nebudu to zdržovat, ale přejdu rovnou k tomu, že jsem si po dlouhém čekání letos v dubnu konečně pořídil nový Intruder M800. A protože jsem zatím všude četl jen recenze psané podle manuálu, dovolte mi, abych se s Vámi podělil o zkušenosti na vlastní kůži.

Suzuki Intruder M800

Vzhled


Tahle motorka svým vzhledem poměrně slušně provokuje. Zapřísáhlí choppeři nadávají na černá litá kola, černý motor a obecně málo chromu. Na druhou stranu se skoro každému líbí mohutné výfuky, celkově nahrbená stavba a krásně prohnutý zadní blatník. Mě osobně se na téhle motorce ještě velmi zamlouvá tvarování krytu budíku, ale toho si na první pohled málokdo všimne. Co jsem čekal větší, byl odkládací prostor. Do zamykatelné schránky na levé straně pod sedlem dáte kromě originální sady nářadí už jen náhradní brýle a to ještě s problémy. Čekal jsem tu díru větší. Já jsem tuhle motorku volil ještě z jednoho důvodu. Vzhledem k tomu, že jsem "macek" (186cm a 115kg), vypadám na všem trochu jak cirkusový medvěd na koloběžce. M800 mi ale svou mohutnou stavbou naprosto vyhovuje.


Pohodlí


Po usazení na motorku si všimnete, že sedačka řidiče je na cruisera trochu tvrdší, než je zvykem. Je ale příjemně široká a její tvarování v zadní části celý posez tak nějak stabilizuje. Na krátké posezení je asi pohodlnější Honda Shadow VT600C s příplatkovou americkou sedačkou, ale na delší cestě bych široké sedlo Intrudera nevyměnil. Ani spolujezdec to nemá úplně špatné a samotného mě sedlo pro ledvinku příjemně překvapilo. Na první pohled totiž vypadá, jen jako kousek kůže natažený dozadu. Ale vzhledem k tomu, že moje žena má svojí mašinu, tak mě to zas tolik nezajímá. Řídítka jsou prima široká a pohodlná, takže se ani nebudu pouštět do jejich výměny. Z přikrčené pozice a roztažených rukou jenom občas bolí záda mezi lopatkami, ale to zná asi každý, kdo má řídítka typu "prasečí kost". Stupačky jsou přesně tam, kam patří. Oproti minulému Marauderu jsou o trochu výš, takže už s nimi neškrtá každý pošťák. Celkově bych pohodlí hodnotil jako dobré. Není to gaučový posez, jako na klasickém chopperu, ale blíží se spíš cestovním motorkám.


Motor a převodovka


Po nastartování se ozve velmi utlumené dunění, které má sice tu správnou hloubku, ale vsadím se, že vnitřek výfuků bude u většiny strojů podroben inventuře. Na druhou stranu mě ale neobtěžuje při delší jízdě hluk. Ještě uvidím, co s tím provedu. Jiná věc ale je, že vzhledem k tichému chodu slyšíte při jízdě takové tikání. Zní to stejně, jako v autě vodní pumpa, ale vzhledem k tomu, že nevím, jestli je chlazení Introše uděláno na stejném principu, nechci být za blba. Zkrátka tam něco cvaká a basta. Jinak je motor naladěn tak, že táhne ve středních a vyšších otáčkách. Dole je to trošku děravé, nahoře tomu zas chybí špice. Ale už v prodejně mi říkali o možnostech ladění, asi si to nechám trochu otevřít. Pravděpodobně to bude souviset i s těmi výfuky a KN filtry nikdy neuškodí. Převodovka je velmi přesná a rychlosti tam padají s příjemným pevným cvaknutím. Neutrál se taky najde bez nejmenších problémů a spojka mi padla do ruky hned při prvním rozjezdu, takže tady musím jen chválit.

Brzdy a podvozek


Tady mám trošku rozpačité dojmy. Podvozek a tlumení jsou na velmi dobré úrovni, přední vidle je nádherně pevná a její sklon kolo nikam netahá. Motorka snese i ostré průjezdy rychlými zatáčkami bez znatelného vlnění. Překlápění jde velmi snadno a vše to pěkně pod zadkem cítíte. Manévrování na místě a pomalá jízda jsou díky širokým řídítkům a nízko položenému těžišti sranda. Trochu jsem se toho bál, ale již zmíněný Shadow je oproti M800 vyloženě neohrabaný. Zato ale brzdy mě totálně zklamaly. Přední brzda je jalová a zadní tam snad ani není! Při brždění přední brzdou to šustí, jako by tam byl místo brzdových destiček papír. Ne, že bych měl problémy zastavit, ale absence jakéhokoli nástupu mě zklamala. Zde vede Honda s náskokem světelného roku. Jestli máte někdo zkušenosti a nápady, jak to vylepšit, tak sem s tím. Čekal jsem, že si to sedne, ale mám najeto 1400km a nic.


Výkony a spotřeba


Nebudu zde rozebírat kilowaty a Newtonmetry, to si přečtěte v letáku. Zrychlení z místa i pružné za jízdy se velmi blíží cestovním strojům a když zrovna nepojedete s partou závodníků, tak budete stíhat. Maximálka je těsně nad 170 km/h, ale musím říct, že přes 160 už to leze velmi neochotně. Ideální cestovní rychlost je někde mezi 100 a 120 km/h. Spotřebu mám od samého počátku stejnou - 5,5 litru na 100km. To znamená, že než začne blikat kontrolka tankování, najedu kolem 210 km, a i potom mi ještě v nádrži zbývá přes 3 litry, takže teoretický dojezd je asi 270 km.

Shrnutí

- až na ty brzdy jde o motorku, která má všechno. Image, výkon, nečekanou obratnost a dostatek pohodlí. Intruder M800 vypadá mnohem větší, než odpovídá obsahu 805ccm. Když jsem tuhle krásku viděl na obrázku z Mnichova 2004, odhadoval jsem cenu přes 250 tis., takže si myslím, že ceníková cena 229 000,- vč. DPH je velmi příjemné překvapení.


Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.50
Známkováno: 14x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist