Suzuki GSX 600F

Efko (rok 1991) jsem koupil v červnu 96 (najeto cca 38.000km) a prodal v říjnu 2000. Najel jsem asi 45-46 000km. Jako celkově druhý majitel (první v ČR) jsem ji kupoval ve škrcené verzi 50k a po cca 5.000km nechal otevřít v servisu na plných 86k.

Suzuki GSX 600F

Zde je několik mých postřehů a zkušeností:

Co se týká spotřeby některých dílů a náplní:


1.. Přední gumu jsem kupoval jednu (něco jsem ještě najezdil na té původní) takže jedna guma na cca 30.000km. 2.. Zadní gumy jsem kupoval tři (třetí jen kvůli prodeji), já spotřeboval dvě a tu původní, ale ta byla skoro holá. To je skoro 20.000km na zadní gumu!!! Orig. rozměr pneu na zadku 140/80-17 je nic moc a po přezutí na 150/70-17 začala motorka líp chodit do zatáček a celkově jsem měl z jízdy lepší pocit. Ovšem na STK se s tím jet nedá. Tenhle model nemá rád tvrdé pneumatiky. Na orig. Dunlopě pro GSX-F se chovala dost nervozně při ostré jízdě v zatáčkách a zadní kolo má chuť jít často do smyku. Zkusil jsem Metzeler ME-1 a Brigestone, byl to obrovský rozdíl. 3.. Brzdové destičky přední jsem kupoval dvakrát (Goldfren) a ty druhé jsem koupil před prodejí, takže na přední sadu jsem najezdil cca 20.000km. Tyhle brzdy převzaté ze staré GSX-R750 jsou úplně super, nejlepší věc z celé motorky. Jsou citlivé, lehce dávkovatelné a přitom není problém jedním prstem postavit motorku na přední kolo. 4.. Zadní destičky jsem kupoval jednou (před prodejí) a ty původní byly tak na 50%. Ale já moc zadní brzdu nepoužívám jen zlehka, a když jedu bez kufrů a sólo tak vůbec. 5.. Řetězovou sadu (O-ring Regina) jsem koupil jednou (původní byl docela slušný) a při prodeji byl ještě v pohodě, takže jedna sada na skoro 30.000km - to je taky super! 6.. Olej kupuju výhradně Motul na efko to byl MOTUL 3100 10W40 a měnil ho po 6.000km se svíčkama (NGK DR8ES) a olejovým filtrem. Ze začátku jsem od výměny do výměny nemusel dolívat, stačil mi rozdíl rysek min. a max. Tuhle sezonu jsem musel při velmi ostré jízdě dolívat víc, ale to se už počítadlo km přehouplo přes 75.000km. V průměru to dalo až 0,3 l/1.000km. 7.. Palivo: první dvě sezóny jsem jezdil na Naturál 95 a pak přešel na olovnatý Super 96 - výrazně se zlepšily reakce na plyn a prostě řečeno - ta motorka začala jezdit jak má. To, že olovo v benzínu maže a pro starší motor to je lepší asi nemusím psát. O tom byly už napsány romány. Mě k tomu donutil fakt, že po zimě bylo v karburátorech tolik "zeleného hnoje" z Naturálu, že to bylo každý jaro na čištění palivové soustavy a karburátorů, abych to vůbec po zimě natočil. Když tam necháte Super tak na jaře naskočí bez problémů.
K vlastní spotřebě: 50k verze při svižné jízdě brala 4,5 l/100 Km, ale taky jsem udělal dovolenou s průměrem 3,98 l/100 Km, ale bez kufrů a piánko styl ve dvou. Po otevření na plný výkon brala v průměru 4,8 - 5,2 l /100 Km. Taky je to o jízdním stylu, já jedničku a dvojku vytáčím tak na 4,5-5 tis. otáček, ostatní kvalty už "podle gusta", ale dá se říct že málo kdy jdu přes 9,5 tis. ot. 8.. Rozvodový řetěz jsme napínali při 50.000km (má dvojpolohový napínák) a od té doby o něm nevím. To že je pořád trochu slyšet je nemoc všech motorů GSX-F a GSX-R chlazených vzduch-olej.

RÁM:


Tahle motorka má ocelový rám a chuť se v zatáčkách trochu rozvlnit (začal jsem to výrazněji pociťovat někdy po 60.000km), ale nějak nebezpečný to zas není. Trochu tomu pomůže vymezit vůle (vyfutrovat) přepákování zadního tlumiče, nebo to můžou být ložiska v krku řízení, ale to je v podstatě problém všech motorek bez ohledu na značku. Přechod na širší zadní pneu tomu pomohl. Tohle efko je do zatáček docela "dlouhý". Je to podle mně ta nejhorší věc na efku. Měl jsem možnost srovnávat se stejně starou CBR 600F, která je do zatáček obratnější a přesnější. Ona taky CBR ve stejném stavu je o 25-30.000Kč dražší. Navíc Honda není moje gusto!

VÝFUKY:


Originální výfuky jsou velmi tiché a jsou ze dvou kusů (levá a pravá), tj. výfukové koleno a tlumič je jeden kus. Kdo chce vyměnit výfukové tlumiče, tak to musí učinit včetně kolen a svodů. Někteří "umělci" te řeší uříznutím potrubí a připasováním laděného tlumiče na jednu stranu, (válec 3 a 4) a druhou (válec 1 a 2) prostě zaslepí. Z těchto válců jdou plyny pouze přes spojovací potrubí (to slouží jen k vyrovnání tlaků obou polovin!!) pod motorem, takže dochází k nestejnému proudění v obou polovinách výfuků a každá má jinou délku potrubí od válců po tlumič. Prostě děsnej chaos. Takhle "doničených" suzuk jsem viděl docela dost. Samozřejmě takový motor nemůže nikdy pořádně šlapat, o ztrátě výkonu a dírách ve výkonostní křivce nemluvě. Takže na tyhle kusy bacha!!

MOTOR:


Rovnotlaké karborátory mají gumové membrány na šoupátkách a tyhle gumičky rádi u GSX-F praskají. Má to za následek nepravidelný chod motoru, velkou spotřebu benzínu (u kamaráda 12 litrů/100km) a někdy nad 6.000 otáček se motor začne dusit nebo škytat. Drobné prasklinky se dají úspěšně slepit. Jinak je to otázka cca 4 x 500,- Kč za nové. Já jsem měl dvě gumičky lepené a nikdy nepraskly tak, aby to bylo na výměnu. Takže tím chci trochu vyvrátit tvrzení z dlouhodobých testů, že je to častá závada. Mám doma test na 50.000km ten vyšel docela pozitivně.

CESTOVÁNÍ:


Na efku je posez docela sportovní, ale cestovat se na tom dá docela pohodlně. Horší je to se spolujezdcem. Jeho (nebo raději její) sedlo je dost malé a tvrdé. Mé ženě to ale moc nevadilo, protože je velmi drobné a malé postavy (151cm). Sedlo spolujezdce je výrazně výš než řidičovo, takže spolujezdec stejně vysoký jako řidič ční nad řidičem a není chránen před větrem (na přilbu). Nutno podotknout, že jsem asi 60-80% natočených km absolvoval se třemi kufry, případně tankvakem a téměř pořád se spolujezcem-kyní ve svižném cestovním tempu. Takže žádná velká divočina. Na tyhle holce jsem procestoval 16 států evropy. Nejdál to bylo ve Španělsku, nejvýš v Andoře a nejdráž ve Francii. Když to všechno shrnu do jedné věty: "je to motorka pro ty, kteří neočekávají zázraky a jsou oměněny strojem s malými provozními nákady." Já jsem ji prodal ne proto, že by byla poruchová, ale chtěl jsem vyzkoušet něco jiného, ostřejšího. Za celou dobu jsem měl pouze jednu závadu: 1.. Prasklá bimetalová centralní pojistka - při výměně oleje a svíček v servise (to byla blbost dát tohle dělat v servise). Hlavní svazek drátů položili přímo na motor a jeden z nich se teplem odizoloval a zkratoval s ventilovým výkem.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.19
Známkováno: 16x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist