Suzuki GSF 600 N

Vzhledem k tomu, že se dost lidí rozhoduje na jaký mašině bude jezdit příští sezónu, tak se chci podělit o zkušenosti s mojí SUZUKI GSF 600 N, třeba se budou moje informace někomu hodit.

Suzuki GSF 600 N
Od mládí byl můj ideál motorky klasicky vyhlížející nahatá mašina, u které dominuje motor. Přes velikou nabídku různých typů a značek jsem se prostě zamiloval na první pohled do Bandita a zatím musím zodpovědně říct, že mě to nepustilo. Jediné z čeho jsem musel slevit bylo odpružení zadního kola dvěmi jednotkami, ale život je prostě kompromis a člověk nemůže mít všechno. Takže, moje mašina se narodila pod rukama japonských dělníků v roce 2001, tudíž se jedná o „novou“ modelovou řadu, která má údajně tužší rám, ale nemůžu tenhle údaj potvrdit na 100%, jelikož jsem na starším modelu jezdil jen s citem v pravém zápěstí, protože se jednalo o půjčenou motorku, kterou jsem nechtěl „složit“.
Každopádně se jedná o dvojitý trubkový rám a jako k takovému je potřeba k němu přistupovat. To znamená, že při větším zatížení jako například při rychlejším průjezdu zatáček s nepříliš kvalitním povrchem má tendenci se „kroutit“, stejně tak při jízdě se spolujezdcem těžším než 50 kg. V žádném případě tuto konstrukci rámu nelze srovnávat například s rámy Deltabox používanými u supersportů. Ke zvýšení stability podvozku hodně přispěje přitvrzení zadní centrální jednotky, která je z výroby nastavena na poloviční tuhost.
Co se týká přední vidlice, tak ta snad jediná z celé motorky potřebuje vylepšit, jelikož její tuhost respektive měkkost je dost často na obtíž. Zejména pak při razantním brždění a nebo projetí většího výtluku na silnici. Tento stav se dá napravit buďto podložením stávajících pružin a výměnou olejové náplně za hustší a nebo výměnou sériových pružin za pružiny od White Power, což je ale finančně nákladnější a dle zkušeností starších majitelů je ve výsledku efekt stejný. Sám zkusím zatím první variantu a pak se uvidí.

Pokud mám hodnotit srdce téhle mašiny, tak hned v počátku musím říct, že se jedná o léty prověřený, vzduchem a olejem chlazený motor, který při řádné údržbě může sloužit až

100.000 km

bez závažnějších problémů. Vzhledem ke koncepci nechávám cca 3-5 minut motor ohřát na stojanu a po rozjezdu ho netočím nad 4.000 ot/min asi 5 km než se pořádně prohřeje, protože za studena nemá moc snahy k činnosti. Po designové stránce je motor dominantou celé mašiny a díky jeho rozměrům vypadá Bandit jako skutečně velká motorka. GSF 600 disponuje dle výrobce výkonem 78 PS, ale při měření výkonu na brzdě se údajně žádná z těchto mašin nedostala pod

82 PS

.
Plynule a bez cukání jde motor za plynem od 3.000 ot/min, ale bez výrazné snahy k činnosti. V rozmezí 4 - 6.000 ot. jde motor nádherně jen přesně v 5.000 ot. se zvýší vibrace, které jsou po delší jízdě v tomto režimu nepříjemné, ale na druhou stranu ruku na srdce, kdo by jezdil pořád 100 km/hod, že? Maximální krouťák je tuším při 7.500 ot/min a to začíná ta správná zábava, kdy motor předvádí co v něm je. Pokud se povede trasa a je možno držet otáčky v rozmezí 7.500 až 10.000, tak motor vážně nemá chybu avšak opět stejně jako rám ho nelze srovnávat se supersporty. Z provozního režimu se odvíjí i spotřeba, která se pohybuje od

4,5 do 7,5 litrů

. Já sám jezdím v průměru asi za 6 a to jezdím svižněji aniž bych si hlídal otáčky. Bandit je ideální mašina pro lidi, kteří chtějí motorku pro zábavu a cestování s občasným spestřením v serpentýnách. Z pohledu mojeho „ukecanýho baťohu“ je to stroj pohodlný i pro spolujezdce a není problém ujet na jeden zátah 200 km bez výraznějších bolestí zadní části těla. Jediné co je nepříjemné při jízdě se spolujezdcem je jeho sjíždění na pilota při brždění vzhledem k již zmiňované měkké přední vidlici. Jinak pod sedlem je jakýs takýs prostor pro „U“ zámek, lékárnu, základní nářadí, žárovky, doklady a telefon, takže vcelku v pohodě.

Suzuki obouvá tenhle model do pneu

Bridgestone BT 56

a po 7.000 najetých km jsem se sériovým obutím spokojen, jen zadní guma půjde na jaře asi tak po cca 1.000 km do věčných lovišť.
S mašinou jsem opravdu velice spokojen a jediné co na ní budu měnit bude koncovka výfuku za laděnou a montáž padáků vlastní konstrukce, no a možná přibude malý Givi štítek pro lepší směrování proudu vzduchu. Jestli budu tenhle stroj někdy měnit za jiný, tak to pravděpodobně bude buďto jeho větší brácha a nebo GSX 1400. Pokud jsem tímhle výtvorem pomohl někomu k rozhodnutí, že Suzuki GSF 600 N je právě ta správná volba a nebo naopak, že je to úplně něco jiného než hledá, tak to bude jen dobře.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.38
Známkováno: 32x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist