globalmoto_duben_nolan




Kymco Pulsar 125 – krok do neznáma

Na této motorce jsem během 7 let najezdil necelých 50 000 km a troufám si tvrdit, že znám mnohé její plusy i mínusy. Vlastním 2 tyto motorky a ke každé napíši mé zkušenosti.

1. motorka

Už je tomu 7 let co jsem dostal jako dárek novou motorku Kymco Pulsar. Pochyboval jsem o kvalitách motorek Kymco, ale první 3 roky ukázaly, že to nebude zase taková tragédie. Vše sloužilo překvapivě dobře, a já za tuto dobu najel okolo 27 000 km.
Motorku jsem využíval i na cestování jako např. čtyřdenní výlet po Slovensku a Moravě, šestidenní výlet okolo hranic ČR a dále na 9 dní po Balkáně.

Pro cestování má motorka vynikající předpoklady. Nízká spotřeba okolo 2,5 litru na 100 km spolu s 13litrovou nádrží umožňují dojezd 500-600 km, motorka má dostatek prostoru pro pasažéry a také velmi odolný nosič kufru, který bez problému udrží i dvojnásobné překročení váhového limitu.
Každá motorka je o kompromisech, a i na této jsem našel věci, které se mi nelíbí. Začít můžu u nevzhledné přistrojové desky tvořené z tvrdého plastu. Dále se mi nelíbí tvar řidítek na které nejdou uchytit téměř žádné doplňky jako navigace, držák na telefon atd...

Poruchy

  • přerušený drát od startéru. Motorku jsem nakopl nožní pákou a dojel do servisu, kde mi závadu opravili v rámci záruky
  • vypálená díra v parabole předního světla. Parabola je z nekvalitního plastu a i se sériovou žárovkou se v ní po čase vypálí díra a razantně se tím sníží účinnost světel. Opraveno v rámci záruky
  • vadné ložisko rozety. Tato závada byla způsobena přílišným napnutím řetězu. Taktéž opraveno v rámci záruky
  • vyklepaná vložka ve výfuku. Nutná koupě nového výfuku v hodnotě 8 000 Kč

U všech těchto závad mi bylo servisem řečeno, že se s tímto nikdy nesetkali (hmm, zajímavé !?)
Po 3 letech téměř bezstarostného provozu se motorka porouchala, a než se přišlo na příčinu, tak uplynuly další 2 roky. Poté proběhla GO motoru a servis celé motorky. Za servis a díly jsem nechal téměř 30 000 korun. A i přes tuto investici motorka stále nejela tak, jak by měla.
Chtěl jsem ale znovu cestovat a tak přišla volba srdcem (rozum šel v tu chvíli stranou) a pořídil jsem úplně stejnou motorku.

2. motorka

Druhého Pulsara jsem pořídil v červnu 2016. S najetými 6 000 kilometry vypadal jako nový a za cenu 17 tisíc korun jsem si jej dovezl až z Kladna. Jel jsem s ním dalekou cestu na východ.
Proběhl jen nejnutnější servis jako výměna oleje a brzdové kapaliny, výměna řetězové sady a instalace doplňků.

Na cestě jsem byl 2 měsíce a více se můžete dočíst ZDE. Během těchto 18 000 km si motorka vedla naprosto perfektně a nikde mě nenechala ve štychu. Jen jsem 3 x vyměnil olej v motoru a 1 x zkontroloval dotažení všech šroubů.

Závady byly pouze dvě:

  • zaprášený náhon tachometru. Po vyčištění a namazání už bylo vše v pořádku.
  • uvolněný náhon otáčkoměru. Po silném dotažení byl i tento problém vyřešen.

Během zpáteční cesty při celkově najetých 21 000 km jsem začal slyšet cinkání z výfuku. A i na této motorce se začala uvolňovat vložka ve výfuku. Celkově ale Kymco příjemně překvapilo a pro značku to mohla být perfektní reklama. Napsal jsem jim ale popravdě své osobní pocity z motorky a o tuto reklamu neprojevili zástupci Kymca zájem.

Shrnutí

Po počátečním nadšení přišlo vystřízlivění. Stále tuto motorku vlastním, ale už teď vím, že ji budu mít maximálně do konce roku 2017. Natrápil jsem se s ní více než dost a jen namátkou zde vyjmenuji největší plusy i mínusy:

Plusy:

  • Jednoduchá konstrukce motorky a s tím spojený servis
  • Velká výdrž pneumatik. Na sadu najeto 25 000 km a bez defektu
  • Velká výdrž brzdových destiček a obložení. Najeto 31 000 km a zatím jsou na 50-60 %
  • Odolnost rámu a ráfků v těžkém terénu
  • Nízká spotřeba a velký dojezd na nádrž
  • Odolnost nosiče kufru

Mínusy:

  • Drahé originální díly
  • Nekvalitní výfuk. Odchází vložka výfuku
  • Nekvalitní pístní kroužky
  • Praskající přední blatník a plexisklo
  • Praskající žárovky a držáky zadního světla vlivem vibrací
  • Taktéž praskají držáky plastů v zadní části motorky
  • Měkký hlavní stojan. Stojan má pomocnou tyčku, která se ráda ohne a stojan už poté neplní svou funkci.
  • Nefunkční ukazatel zařazeného stupně

S těmito poruchami jsem se setkal já osobně, ale taktéž i lidi z mého okolí.

Tuto motorku jsem „miloval“ pro její nesporné výhody. Postupně jsem ale zjistil, že pro mé účely není vhodná. Pro 16leté puberťáky na vyježdění na 1-2 roky super. Ale pro dlouhodobé ježdění už bych si ji znova nevybral. Nakonec udělala značka Kymco dobré rozhodnutí, když tuto motorku přestala vyrábět.

Detailnější popis motorky si můžete přečíst na mém profilu. Zde jsem se snažil popsat mé 7leté zkušenosti s motorkou se všemi plusy i mínusy.

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (16x):
Motokatalog.cz



TOPlist