KTM LC4 640

Těžký univerzál, který mě svižně sveze po silnici, nebude protestoval proti projížďkám po lesních a polních cestách/necestách a motokrosových tratí. To je KTM LC4 640.

KTM LC4 640
Dřívější zkušenost s 4taktní Husqvarnou byla super, co se týče charakteristiky a „povahy“ motorky, ale nepřesvědčila mě svou spolehlivostí, takže jsem ještě chtěl i spolehlivou motorku. Myslím, že synonymem spolehlivosti v oblasti jednoválcových endur je Yamaha XT 600 E, kterou jsem také vyzkoušel, ale tak jako Suzuki DR 650, Honda NX 650 a Kawasaki KLR 650, patří i XT spíš na silnici a v terénu je trochu bez „života a radosti“, což je to proč všichni jezdíme. Od XT je kousek k TT-R 600, stejný motor, lepší komponenty, ale taková drobná kaňka na pověsti, prý obtížně startuje za tepla. No drobná, každý enduroman si dovede představit, když někde v úvoze u padne, je celej od bláta, spocenej jak .. a ještě má vylézt (doslova) na motorku a kopancema ji domlouvat, aby jela dál. Mimo to i cena není nejnižší a já jsem si prostě už zvykl, že motorka je můj miláček, a to od začátku a žádnou ocintanou, oslintanou už nechci. Velmi dobrá volba pro účel, který jsem si předsevzal, je Honda XR 400. Úžasná neúnavná holka pro všechno, jen ta cena a vzhled … už trochu staromódní. Druhý extrém jsou sportovní motorky, zejména KTM EXC, Husaberg, VOR, kde jsou vysoké jak pořizovací, tak zejména provozní náklady a spolehlivost/životnost není vysoká.
Z toho všeho co jsem pročetl, na čem jsem se svezl mi nakonec opravdu vyšel kompromis, a to KTM LC4 640. Je to enduro silniční s plnou výbavou – tachometr, blinkry, zrcátka, které jezdí bez problémů po silnici a to velmi svižně, má velmi dobrou pověst, co se týče spolehlivosti a má charakter. Jen ta cena … no trochu vysoko, ale vyklepal jsem strožok a došel pro KTM. Mimochodem je taky moc hezká.

První dojmy byly veskrze pozitivní – jede, brzdí, v zatáčkách náklon jak na ZXR (

Metzeler Sahara

) a nic. Je sice trochu tichá a vibrace jsou dost znát, ale velká radost. První polní silnice mi nadšení trochu bere. No bude to gumama, nechám je na záběh a pak půjdou do světa … tak honem najezdit 1 500 km, ještě že mám doma babču KLR 250, která i na cestovně laděných enduropneumatikách projede skoro všechno. První kilometry jsou fajn, ale už aby byly za mnou … motor zraje a je čím dál tím lepší, samozřejmě si člověk zvyká na motorku a je to větší a větší radost … už jsme skoro srostlí.
Teď je čas poladil detaily – zvuk ??? To není zvuk, to je šepot květin. Nechci mít šeptálka !!! Návštěva v jednom enduro obchodu vše mění, objevujeme jednu moc fajn koncovku zn. SuperTrapp … no na Haryka to není a ještě ani nevíme jestli je určená pro normální provoz nebo je to racingová. Montáž vše prozradí. Originál váží aspoň 10 kg, uf je dole - "trapík" má tak 3 kg … a což teprve ten zvuk, až mě to trochu vylekalo. Není pochyb je to on …. RACING!! Nejen že duní, ale i něco přidává ve spodku, stačí trochu víc vzít za heft a předek je ve vzduchu. Postupem času se z toho stává má oblíbená zábava, jedu pomaličku a občas pustím přední kolo do vzduchu pro potěšení kolemdoucích .. hahaha. Další změna přišla s výměnou gum … místo Metzeler Sahara zkouším novinku (2001) Trelleborg Army Special, prostě drapoš. Motorka je úplně jiná - nemůžu jet přes 120, protože mi předek rozhazuje řidítka, ale v terénu!! Jede všude a jak lehce … nádhera. Občas si pro radost i poskočím a zadní White Power to pobere bez problému, je prostě znát motokrosový základ. Prostě vybral jsem to pravé! Spotřeba je

5-6 litrů na 100 km,

maximálka je s mým převodem tak 140 km/hod, u motarda i 160 km/hod, do stovky mě stíhá málokdo. Leju tam normální Natural 95, výměna oleje cca 1500 Kč, zatím žádné další investice, jen doplňky – bustery, chránič spodku, boční stojan nahrazuje hlavní, vše originál od KTM. Mám katalog doplňků – plasty, nádrže, sedačky, rozety i oblečení a hlavně manuál, protože jak se v úvodu praví – Jezdec KTM si údržbu dělá sám! Motor je použit v Supermotu, Adventure a trochu poladěný v Duke. Udělat motarda není problém s originál věci, jen to stojí balík. Enduro je naladěno do pomala, takže by to chtělo i menší rozetu a kratší řetěz. Ale to bych přišel o ty zážitky v terénu, to radši jezdím trochu opatrněji na asfaltu, abych mohl v terénu řádit.
Sumasumárum, kdo nemá problém sáhnou hlouběji do kapsy, pro toho je KTM dobrá volba a jezdí se na ní moooc fajn.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.09
Známkováno: 11x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist