Honda VF 750 C Magna

Můj první „Japonec“ měl být motocykl kategorie chopper nebo cruiser s neotřelým vzhledem a dostatečně výkonným a spolehlivým agregátem.

Honda VF 750 C Magna
Musím říct, že jsem nějakou dobu uvažoval o upravené Suzuki VS 800 Intruder v americké verzi, který mě zaujal svými čistými liniemi a skvělým motorem. O žádném jiném stroji jsem v té době neuvažoval, vždycky jsem chtěl Intrudera, byl to můj sen, a tak jsem při koupi přesně věděl co chci. Vše se „zvrtlo“ když jsem se jel podívat na jeden kousek na inzerát. Byl to šrot na dvou kolech za nehorázně vysokou cenu. V té době jsem měl zrovna nabídku Hondy VF 750 C, o které jsem toho věděl jen velmi málo. Znechucený po shlédnutí dorasovaného Intrudera jsem se jel ze zvědavosti podívat na VF. Mohutně a agresivně vyhlížející motocykl v krvavě červené barvě se 4 laufy mi učaroval. Honda VF 750 C na americký trh dodávána a všem jistě známá jako Magna mě oslovila nejen svým vzhledem, ale také svým pohodlím, které jak známo je strojům značky Honda vlastní. Mé zážitky z první jízdy na Magně se snad nedají ani popsat. Přirozeně, že na tom měly nemalý podíl i moje roční absence v ježdění na motocyklu a ta skutečnost, že jsem do té doby vlastnil Jawu 350, ale svezl jsem se i na mnohem silnějších strojích než byla Jawa a tak jsem věděl co mohu očekávat.
Navzdory dravě vyhlížející Magně nebyl zvuk linoucí se ze 4 koncovek nijak brutální, ba naopak, motor jen ševelil a zvuk spíše připomínal onen „šepot květin“. To jsem po několika tisících km vyřešil navrtáním koncovek výfuků, což by se někomu mohlo zdát jako pěkná "zhovadilost", ale dal jsem si záležet a tak zůstal celkový dobrý dojem neporušen. Bylo pochopitelně nutno seřídit přetlaky v karburátorech. Konečný efekt je mě osobně mnohem příjemnější k poslechu, už z dálky všichni vyvracejí krky a kulí na mě oči. V současné době uvažuji o montáži laděných koncovek, což by mě uspokojovalo jistě ještě o něco více.

Magnu lze charakterizovat jako sportovní cruiser, a to nejen zásluhou pohonné jednotky, ale i podvozku, který si dá líbit ledacos. V útrobách Hondy VF 750 C bije léty prověřený a osvědčený, vodou chlazený, vidlicový 4 válec do V o obsahu

748 ccm

se 16ti ventily s rozvodem DOHC, který vychází s koncepce motoru Hondy VFR 750 F. Oproti VFR je kroutící moment posunut o nějaký ten tisíc otáček níže, při čemž maximální výkon Magny a to

87 koní

(u americké verze tuším o 10 koní více) lze dosáhnout při

9 000 otáčkách

za minutu. Při 7 000 otáčkách za min. probudíte spícího draka a Magna vystřelí jak raketa, to na ní miluju. Magna má nízké těžiště a proto je její ovladatelnost při hmotnosti kolem 230 kg (bez náplní) velice dobrá. Široká řídítka a po mých zkušenostech s jinými motocykly i velice pohodlné sedlo, umožňují vychutnávat pohodovou i sportovnější jízdu. Je to motocykl, na kterém se dá vychutnat jízda s nohama „do praku“ i jízda spojená s razantním průjezdem zatáček a předjížděním, které je díky výbušné akceleraci a maximální rychlosti kolem 210 km/h hračkou. Přední odpružení je poněkud měkčí a v zadu seříditelné předpětí pružin do 5 poloh. Obutí esteticky velmi zdařilých ráfků z lehké slitiny volím dle instrukcí výrobce, a to v předu

Dunlop 120/80

a vzadu

150/80

, i když jsem letošní sezónu obul předek Dunlopkou Arrowmax o rozměru 110/80, což mělo za následek snadnější náklony v zatáčkách. Pro tento rok hodlám předek obout do předepsaného rozměru. Někteří majitelé tvrdí, že nejlepší volbou pneumatik jsou Metzelery, já s nimi zatím zkušenost nemám, ale musím říct, že s pneu Dunlop jsem spokojen. Neustřelily mi ani tehdy, když jsem v zatáčce klopil Magnu tak, že jsem drhnul předním svodem o vozovku. Brzdy jsou v případě Magny dostačující. Přední Nissin - jednoduchá dvoupístková 316 mm kotoučová není sice nijak jedovatá a vzadu by kotoučová brzda namísto bubnové odvedla jistě lepší práci, ale i tak je zpomalení stroje zajištěno na solidní úrovni. Navíc zadní bubnovou používám spíše vyjímečně. Na další sezónu hodlám vyměnit přední brzdové hadičky za opancéřované a zlepšit tak již nyní dobrý brzdný účinek přední brzdy.

Co se týče mě často pokládané otázky: „ty poslůchaj tož je to chopper a nemá kardan“? Nemá a navíc je to sportcruiser. Předchozí modely Magny měly sekundární převod kardanem a pro nejnovější a zatím poslední model Hondy s označením VF 750 C, jejíž první kusy opustily továrnu v Tokyu v roce 1993 se japonský výrobce rozhodl pro sekundární převod o-kroužkovým řetězem, který má sice větší nároky na údržbu, ale lépe přenáší výkon na zadní kolo a nemá tendenci zadek při otočení plynem nadzvedávat. Průměrná spotřeba se pohybuje někde kolem

6ti litrů na 100km

, i když já osobně jsem to vlastně nikdy nepočítal, jeden mínusový bodík bych na účet Magny připsal, a to poněkud méně objemná nádrž, která má

13 litrů.

Je pravdou, že v roce 99 došlo ke zvětšení objemu nádrže, která je navenek mohutná, ale uvnitř moc místa není, alespoň co se týče starších ročníků výroby. Na Magně oceňuji velmi kvalitní zpracování, všestrannost, pohodlí, jízdní vlastnosti a v neposlední řadě i přitažlivý a nestárnoucí design, který nebylo zapotřebí měnit a to až do začátku roku 2002, kdy oficiálně skončila produkce tohoto modelu. Rád cestuji a občas volím i svižnější jízdu a k tomu je Magna ideální. Jedno vím jistě, pokud někdy půjdu do něčeho jiného bude to zase Honda a zase sport cruiser. Možná nástupce Magny, kdo ví…. http://www.magnariders.com

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.05
Známkováno: 19x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist