Honda CB 600, r.v. 2000

Vzhledem k tomu, že jsem vzdal delší cestovaní na motocyklu a preferuji k tomuto spíše automobil, rozhodl jsem se pro Hondu CB 600 Hornet.

Honda CB 600, r.v. 2000
Někdo může namítat, že na Hornetu se dá i cestovat. Myslím si ale, že na dnešním motocyklovém trhu je na výběr více lepších cesťáků než je Hornet, ten mezi ně prostě nepatří. Zařadil bych ho do kategorie motocyklů pro volný čas, tedy k zábavě spíše než k cestování. K tomu nám hraje do karet palivová nádrž, která nám se svými 16ti litry, včetně třílitrové rezervy, nedává až tak slušný akční rádius. Suchá váha 176 kilo, 97 koní, šest rychlostí, zadní centrál a 180ka vzadu je celkem slušná výzva k tomu, abych ho někde ozkoušel.

Startování se sytičem napoprvé, bez plynu. Po pěti minutách, kdy stoupne teplota motoru nad červená pole minima a můžu vyrazit. Rychlosti zapadají přesně jako lego, žádné falešné neutrály, řazení tiché, rychlé a přesné. Slušný tah od spoda na šestistovku, která má vše položené o trochu výše. Někdo Hornetu vytýka tzv. díru ve výkonu. Já si ale myslím, že pokud máte zařazený správný rychlostní stupeň, pak stroj jede jak má, tedy jak má řadový šestnáctiventilový 4válec. Motor má velice rád vytáčení, a tak si tuto vlastnost brzy velmi oblíbím. V celém rozsahu otáček nedochází k žádným nepříjemným vibracím a motor jede téměř sametově. V osmi tisících dochází k nástupu plného výkonu 100 koní, který cítím ještě větším nástupem výkonu a motor končí v červeném poli 13.000 otáček.

Hornet je předurčen k bláznivým radovánkám na okresních silnicích, ale nepohrdne ani příležitostným okruhem, kde si s nikým nezadá. Ve městě se mi zatím nepovedlo řadit vyšší než čtvrtý stupeň a i ten jen příležitostně. Převodovka by možná snesla trochu jiné kratší poměry, ale to je jen můj subjektivní názor. Ono totiž jet nad 160 bez kapoty je hodně nepohodlné. Sám mohu porovnat ze 3 předešlých plnohodnotných "nahatých" motorek a Horneta klasifikuji jako stroj s nejhorší ochranou před větrem, alespoň ve verzi F. Je nutné si ale uvědomit, že jeho parketou není střelba po dálnici, ani jízda kolem světa za 24 hodin, ale radost ze zrychlení, lehkost ovládání a hlavně široký rozsah použití.

Motor je ze známého supersportu CBR 600 (r.v.1998), který byl přiškrcen na 97 koní a jak se říká, je to držák a osvědčený strojek. Dílenské zpracování Hondy bych hodnotil za jedna, vzhled 1- (alespoň u verze do roku 2002). Následně pak již za 1, za upravenou podsedlovku (od 2002 včetně a výše). Přístroje jsou dobře čitelné. Červené podsvícení vypadá večer báječně. Sametovým chodem motoru nedochází k vibracím, tedy problemům se čtením přístrojů za jízdy. Prostor pod sedlem je zatím největší co jsem mohl kdy použít, pokud srovnávám s Kawasaki ER5 nebo s Hondou CB750F2. Ale i přesto se mi tam toho moc nevejde: nářadí, lékárna, zámek, sít na helmu, popř. lepení na gumu, ale colu sem v rozpáleném létě prostě nedáte :o).

Hodnocení majitele:


motor, řazení, ovladatelnost, hravost
dojezd (150km bez rezervy)

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.29
Známkováno: 17x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist