journeyman_brezen




ČZ Cagiva Roadster 125

Cagiva Roadster je důkazem toho, že ne každý čopr musí vypadat jako železný ingot, aby vzbudil zaslouženou pozornost laické veřejnosti, navíc když k nastartování svého stroje důležitě použijete tlačítko startéru.

Kapitoly článku

Tento stroj, který vznikl v době, kdy italská

Cagiva

měla snad ještě nějaký záměr s továrnou ČZ, využívá italský, vzduchem chlazený, dvoutaktní motor o obsahu 125 ccm a výkonu 18PS při 6000 otáčkách za minutu. Motor, který si stejně jako každý dvoutakt libuje ve vyšších otáčkách dokáže rozjet pouze 133 kg vážící stroj až k hranici

130 km/h

.
Přitom se motor běžně spokojí s 3,5 litry benzínu na 100 km. K tomu je samozřejmě ještě potřeba připočíst olej, který je v oddělené nádobě u hlavy řízení a jejíž litrový obsah vydrží na mnoho stovek kilometrů, takže u pumpy budete tankovat jen benzín. Navíc nádrž o obsahu

11-ti litrů

vám dovolí vcelku dlouhé etapy a proto není potřeba se obávat a můžete se vydat třeba na dlouhý výlet. Pak se již urychleně začnete shánět po oleji, který je vhodné použít kvalitní plně syntetický. Motor samozřejmě není žádný silný tahoun, ale pro běžnou cestovní rychlost do 100 km/h, což vlastně je rychlost vhodná pro většinu opravdových čoperů, svoji úlohu zvládá v poklidu. Bohužel celkem v poklidu zůstává, i když se rozhodnete předjíždět, takže předjíždění vyžaduje to správné vystižení okamžiku a zařazení správného rychlostního stupně šestistupňové převodovky. Převodovka funguje lehce a přesně, pouze někdy je malý problém se zařazením neutrálu a rozsvícením kontrolky jeho zařazení. Vibrací od motoru je minimum a nejsou nikterak nepříjemné, takže vás cestou nebudou otravovat. To spíše pocítíte slabiny trubkového rámu a odpružení, které je laděno pohodlně. Sedadlo jezdce je pohodlné a posez je vzpřímený jako na jiných čoprech. Bohužel v souvislosti s odpružením pociťují jezdcova záda mnohé výmoly našich cest. Se spolujezdcem se příliš nepočítá a tak pro něj je připraveno pouze malé sedátko, aby dlouho nezatěžoval stroj, který nejraději jezdí jen se svým jezdcem. Ani brzdy nejsou nikterak excelentní a v průběhu let byla přední jednokotoučová brzda vyměněna za účinnější. Zadní bubnová brzda rovněž nepředvádí nikterak oslnivé výkony. Jestliže technické parametry stroje nejsou nikterak oslnivé a spíše odpovídají pořizovací ceně, pak o designu se dá říci pravý opak. Celkový dojem z motocyklu, který je doplněn řadou chromovaných dílů, širokým sedlem, nádrží ve stylu `a la Vmax, širokou zadní pneumatikou, koly s chromovaným výpletem a ráfkem a obzvláště pokud je motocykl vyveden v metalizované barvě, je pak skutečně výtečný a budí zaslouženou pozornost. Sečteno a podtrženo,

Roadster

je výbornou volbou pro toho, kdo chce jednoduchý, provozně nenáročný motocykl na ježdění do práce, na nákupy, za zábavou a občas se rozhodne podniknout delší cestu za poznáním. Na škodu je pouze to, že ceny náhradních dílů dosahují úrovně obsahově vyšších strojů zahraniční produkce, ne-li ji přesahují. Na druhou stranu jednoduchost Roadsteru nedává velkou šanci poruchám. A komu by se zdála 125-ka málo, pak se může poohlédnout po čtyřtaktní dvoustovce. Ta ale měla své dětské technické problémy .

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):
Motokatalog.cz



TOPlist